Перший урок для 4 класу на тему: “Це наше і це твоє.”

Про матеріал
Мета: • розширити поняття про єдність, незалежність і суверенність нашої держави; • показати учням як потрібно шанувати та прославляти Батьківщину; • прищеплювати любов до державних символів України та історії рідного краю; • розширити знання дітей про цінності українців і України взагалі; • розвивати в учнів бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави; • виховувати майбутнього захисника своєї Вітчизни та формувати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави та захисту її кордонів. • виховувати почуття патріотизму, національної гордості та любові до Батьківщини.
Перегляд файлу

Тема: Це наше і це твоє.

Мета:

  • розширити поняття про єдність, незалежність і суверенність нашої держави;
  • показати учням як потрібно шанувати та прославляти Батьківщину;
  • прищеплювати любов до державних символів України та історії рідного краю;
  • розширити знання дітей про цінності українців і України взагалі;
  • розвивати в учнів бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави;
  • виховувати майбутнього захисника своєї Вітчизни та формувати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави та захисту її кордонів.
  • виховувати почуття патріотизму, національної гордості та любові до Батьківщини.

Хід уроку

І. Привітання з початком нового навчального року.

- Дорогі  мої четвертокласники, щиро  вітаю вас з  початком нового навчального року! Я рада знову зустрічі з вами у нашому затишному класі. Ось уже три роки тут проходили цікаві уроки, свята, зустрічі з цікавими людьми. Саме тут ви навчилися читати, писати, ставали розумними і добрими дітьми. Надіюсь, що і навчання у новому навчальному році принесе вам нові відкриття, нові успіхи, буде належне місце для добрих справ. Хочеться лише вам побажати мати велике бажання це все відкривати, досягати, робити.

 ІІ.  Повідомлення теми і мети уроку.

     У кожної людини є велика Батьківщина — країна, де вона народилася. Наша держава називається Україною. Вона має славну і давню історію, прекрасну мову і високу культуру. Святою для кожної людини є земля, де вона зробила свій перший крок, вимовила перше слово, почула мамину пісню колисанку, а потім народну пісню, вперше пішла стежкою до школи.   

 


Моя Батьківщина – велика країна

Весь Всесвіт для мене вона.

Найкраща у світі моя Україна

У цілому світі одна.

 

Я тут народився у добру годину

Тут світ пізнавати учусь.

Люблю я всім серцем свою Україну

І нею пишаюсь, горжусь.

 

      Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт

І верби над ставом, й калина.

Моя Батьківщина – це мрії політ,

Це рідна моя Україна!

Моя Батьківщина – це злагода й мир,

Та небо бездонне й чудове.

Це пісня чарівна, що лине до зір,

Й дитинство моє світанкове.

 

     Тут навіть повітря найкраще у світі

На квітах настояне і на меду.

І по-особливому сонечко світить,

Ну, де я у світі щось краще знайду?

 

Тут мова моя співуча й багата

Веселкою квітне, у небо летить.

І жарти веселі, і пісня крилата

Ну, як Україно, тебе не любить?


 

      Сьогодні перший урок у нас незвичайний. А незвичайність його зумовлена суспільно-політичною ситуацією та подіями останніх місяців в Україні. У багатьох містах України новий навчальний рік на жаль  не розпочався через  бойові дії на сході України. Бажання ворогів нашу державу роз’єднати  на частини змусило українських патріотів  відстоювати незалежність нашої держави . Там йдуть бойові дії.   Ось чому  у Донецькій, Луганській областях є зруйновані школи. Діти не можуть навчатися. Деякі поїхали навчатися в інші регіони України.

         У боротьбі за незалежність України вже дуже багато загинуло українців. Загинули вони за свободу, цілісність та єдність нашої держави. Тому давайте хвилиною мовчання вшануємо пам’ять тих, хто загинув у Києві на Майдані, їх називають Героями Небесної сотні та загиблим у зоні АТО, які не пропускають ворогів у глиб України.   

         Ці життєві проблеми  у нашій державі викликали надзвичайний патріотизм українського народу, відданість і любов до нашої рідної України. Українці з особливими почуттями стали відноситися до державних символів, з гордістю стали ходити у вишиванках. Для всіх українців слово Україна набуло особливого значення. Саме тому вирішено у всіх школах Україні перший урок назвати  так: (вчитель показує на дошку і учні хором читають його назву) «Це наше  і це твоє». Перед усіма школярами України стоїть завдання поговорити про історію становлення нашої держави, її державні символи,  місце розташування на карті та  про справжніх патріотів України.

   25 років наша країна є незалежною. Це багато чи мало? З погляду історії - це маленький проміжок часу в тисячолітньому розвитку людства. А з точки зору розвитку й утвердження нової незалежної держави - це не так вже й мало. Швидко промайнули роки, багато відбулося подій, виросло нове покоління молоді. Можна зробити певні висновки, підвести підсумки.

      Історична довідка. Акт проголошення незалежності

  24 серпня Верховна Рада України прийняла історичний документ виняткового значення для долі українського народу — Акт проголошення незалежності України. У ньому зазначалося: «Виходячи із смертельної небезпеки, яка нависла була над Україною в зв'язку з державним переворотом в СРСР 19 серпня 1991 року, продовжуючи тисячолітню традицію державотворення в Україні, виходячи з права на самовизначення, передбаченого Статутом OOH та іншими міжнародно-правовими документами, здійснюючи Декларацію про Державний суверенітет України, Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки урочисто проголошує незалежність України та створення самостійної Української держави — України. Територія України є неподільною і недоторканою.

Віднині на території України мають чинність винятково Конституція і закони України. Цей акт набирає чинності з моменту його схвалення».

Розпочався процес утвердження атрибутів державності, без яких не існує суверенних держав. 4 вересня 1991 р. над куполом будинку Верховної Ради замайорів національний синьо-жовтий український прапор, а 28 січня 1992 р. він отримав статус державного.                       15 січня 1992 р. державним гімном України стала музика композитора М. Вербицького на слова П. Чубинського «Ще не вмерла Україна...». 19 лютого 1992 р. Верховна Рада затвердила тризуб як малий герб України. Національна символіка перетворилася на державну.

 


1. Я - українка і цим пишаюсь,

Щаслива, що живу на цій землі,

Що ранкам сонячним твоїм всміхаюсь,

які дарують всю красу мені.

 

2. Моя Вкраїно- дорога державо,

Мені так люба вся твоя краса,

Ти моя гордість і одвічна слава,

Моя чарівна, матінко- земля!

3. Сади вишневі і поля безкраї,

І хата батьківська, в якій сім’я моя

Тобі за все завдячую, мій краю,

за все,що маю в цьому світі я.

 

4. Чарує душу - пісня українська,

Яка над краєм весело звучить,

В ній сила духу,сила богатирська,

Яка серця нам від печалі веселить.

 

5. Цвіти в садах вишневих,Україно,

Веселим співом хай наповниться земля,

Пишаюся тобою Батьківщино,

Я - українка, я - донька твоя!

 

6. Я віддаю свою всю вдячність Україні.

За що? Причин на це чимало є.

Як  листя дерева, що дякує корінню.

 Бо Україна – це моє.


ІІІ. Актуалізація опорних знань про Україну.

- Я хотіла б від вас почути, а що ж ви знаєте про Україну, як ви відноситеся до неї. Тому спробуйте дати відповіді на такі запитання: 

Запитання:

  1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)
  2. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)
  3. Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)
  4. Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат.(Тополя)
  5. Чим прикрашають голову українські дівчата. (Вінок)
  6. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)
  7. Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорізька січ)
  8. Який із найдревніших знаків є малим гербом України? (Тризуб)
  9. Яка назва гімну України. (Ще не вмерла Україна)
  10. Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)
  11. Як називається основний закон України? (Конституція)
  12. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)
  13. Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)
  14. Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці. (Гімн)
  15. Назвіть велике зібрання творів Т. Шевченка. (Кобзар)
  16. Що означає слово «козак»? (Вільна ,незалежна людина)

- Чим для вас є Україна? Що ви відчуваєте, промовляючи це слово?

- Що ви знаєте про історію становлення державності України, про її державні символи, традиції, національності, що населяють країну?

- Чи знаєте ви кого можна назвати патріотами нашої Вітчизни, видатними її українцями?                                 

Інформація для вчителя: Патріотизм – це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій. Патріотами можна називати таких українців, які  прагнуть жити в Україні, розуміють необхідність дотримання конституційних та правових норм, володіють державною мовою, шанобливо ставляться до історії, культури та традицій українського народу. Патріоти України завжди вставали на захист своєї Батьківщини і часто ціною власного життя боронили її. Про це свідчать  навіть сучасні події в Києві на Майдані, в Криму, на Донбасі.


ІV. Розширення знань про Україну

   Спробуйте  добрати  слова  до кожної букви із  слова Україна, які згодом  використаємо для характеристики нашої Батьківщини.

 (Букви розташовані по колу, як вінок, слова записуються, ніби стрічки до вінка різнокольоровою крейдою.)

У – унікальна   К – красива   Р – рідна  А – активна   Ї [й] – єдина   Н – найкраща

А  -  артистична

     Інформація для вчителя: підбираючи слово на букву ї пояснюємо, що буква позначає два звуки, перший звук [й], згадуємо, які ще букви позначають два звуки. Далі пропонуємо дібрати слово на букву є.

  •     Отже, яка наша Україна?
  •     Кожний українець повинен бути справжнім громадянином своєї країни: любити її, захищати, робити багатшою і красивішою.

V. Підсумок уроку.  

  •     А якими  ж ви повинні бути українцями своєї рідної Вітчизни?
  •     Які висновки  ви зробили для себе про нашу державу - Україну?

 


Є в центрі Європи чудова країна,

Сягає корінням у сиві часи.

І це – незалежна моя Україна.

Тут гори Карпати, степи і ліси.

 

Я хочу сказати простими словами,

Про те, що турбує мене вечорами,

 Про те, як в думках я малюю картину,

Якою я бачу свою Україну!

 

 В моїй Україні ніхто не стріляє,

 Ніхто не калічить, ніхто не вбиває!

 В моїй Україні ніхто не воює!

 Своє і чуже життя кожен цінує!

 

В моєї країни чудові сусіди,

 Запрошують в гості і я до них їду.

 Сусіди й самі у нас часто бувають.

І в дружбі із нами вони проживають!

 

В моїй Україні є чемні хлоп’ята!

 Та щирі і дуже красиві дівчата!

 Навчаються жити, читають книжки,

 І горді від того наші батьки!

 

 В моїй Україні немає кордонів!

 І море, і сонце, Дніпро, терикони,

Карпати зимою в засніжених шапках,

- Моя Україна! Люблю її! Крапка!


 

- Так, діти, ось така прекрасна наша Україна. Ми любимо її і зробимо все, щоб  вона процвітала. А що ви маленькі діти – можете зробити для України? (добре вчитися, гарно поводитися, нести радість людям) А що таке радість?(це посмішки, гарний настрій) Так давайте дарувати всім посмішки і добрі справи. А найголовніше ви маєте бути справжніми людьми: добрими,чесними,чуйними,  дружними, як одна сім’я, не байдужими до чужого горя, готовими завжди прийти на допомогу і підтримувати один одного.

Література: матеріал знайдено на просторах Інтернету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 січня 2022
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку