Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Перший урок для учнів середніх класів на тему «Від проголошення незалежності до нової України»

Про матеріал

Перший урок на тему «Від проголошення незалежності до нової України». Містить матеріали національно-патріотичного спрямування, а також різні цікавинки про Україну.

Перегляд файлу

«ВІД ПРОГОЛОШЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ ДО НОВОЇ  УКРАЇНИ»

 

Мета: формувати в учнів морально-духовні цінності; сприяти поглябленню знань про державотворчі процеси в Україні; виховувати в учнів почуття патріотизму і гордості за власну державу, шанобливе ставлення до державни символів України; формувати навички комунікації та спільної роботи в команді; розвивати увагу, пам"ять, кмітливість, ерудованість; виховувати почуття взаємоповаги, взаємодопомоги, толерантності.

ОБЛАДНАННЯ: роздатковий матеріал із завданнями, презентація,  аудіо- та відеоматеріали; вінок, квіти.

 

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

Виростай, дитино, й пам’ятай

Батьківщина – то найкращий край.

Дмитро Павличко

І. Емоційна та психологічна підготовка дітей до заняття (звучить пісня Океану Ельзи «Незалежність»).

Учитель. – Україно! Моя дорога Батьківщино! З чорнозему, з любистку, з рути-м’яти, з роси, з дніпровської води, від зорі і місяця народжена!

- Двадцять п’ять років минуло з дня проголошення Незалежності України. Усі ми – народ України, що його силою, волею, славою утвердилася на карті світу – країна – самостійна, незалежна, вільна і суверенна держава українського народу.

- На своєму історичному шляху український народ зазнав чимало трагічних випробувань. Усіх не перелічити. Це і татаромонгольське нашестя, і навала польської шляхти та литовських князів, насильницька русифікація, колективізація, сибірське пекло, Голодомор 33-го, братовбивча війна…

- Ми маємо пам’ятати, яку жахливу ціну заплатив український народ і платить зараз на Сході нашої країни, у зоні проведення АТО за право жити на рідній землі. Пам’ятати, що в незалежності України, в соборності наших земель у барвах Державного Прапора та мелодії Державного Гімну втілені ідеї й помисли багатьох поколінь українців.

Слава Україні і слава Героям, які утвердили її Незалежність!

- Історичний день 24 серпня 1991 року було проголошено Днем Незалежності України. Цю дату ми відзначаємо як державне національне свято.

Діти читають вірш 

Учень 1.Цей день не забути ніколи –

    Повсюди в Україні, скрізь

Приніс він довгождану волю,

Він незалежність нам приніс.

І збулася мрія у народу,

Якої він віки волів, -

 

Учень 2. Відчути смак ковтка свободи,

 Піднявшись вгору із колін.

Тож квітни, рідна Україно,

На щастя і на радість всім.

Ти відзначаєш, ненько, нині

Свій день народження в красі.

                                           І. Гребенюк

 

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку (презентація).

Вчитель. Дітки, а чим є нам чим пишатись? Чому? (Діти відповідають).

І справді, нам є чим пишатися. Тому що:

- Україна – найбільша країна, яка знаходиться повністю в Європі;

- Географічний центр Європи знаходиться неподалік містечка Рахів;

- Українці зробили найбільший келих шампанського у світі;

- Хрещатик – найкоротша центральна вулиця Європи. Її довжина усього 1225 км.

- Найглибша у світі станція метро «Арсенальна» знаходиться в Києві і сягає 105,5 м;

- Трембіта – найдовший музичний інструмент у світі;

- Українці розробити літак Ан-225 «Мрія» з найбільшою вантажопідйомністю;

- в Україні зосереджено чверть світового запасу чорнозему;

- Олешківські піски – найбільша пустеля Європи, яка простягається на 160 тис.га;

Отже, ми пишаємося тим, що ми  - українці! Наш сьогоднішній урок відбуватиметься у вигляді  гри. Ми з вами складемо український віночок з квітів-символів. Для вас підготовлені різні завдання, приховані у квітах. Виконуючи завдання, ми з вами пригадаємо історію і значення національних символів нашої держави, народні свята і традиції та інші цікавинки про нашу Україну.

 

ІІІ. Робота в групах.

 Завдання 1. Перша квітка називається «Багатство держави».

Групам пропонується записати на дошці в алфавітному порядку назви міст, річок та імена видатних людей.

- Запишіть  в алфавітному порядку назви українських міст, річок, імена видатних людей.

Орієнтовно: Бар, Вінниця, Галич, Донецьк, Дністер, Житомир, Запоріжжя, Збруч, Кам’янець-Подільський, Кличко, Кривче, Львів, Мукачеве, Ніжин, Прут, Прип’ять, Рівне,  Рось, Руслана, Суми, Смотрич, Серет, Скала-Подільська,  Тернопіль, Турильче, Тетерів, Ужгород, Уж, Україна Леся, Усик, Черемош, Чернівці, Чернігів, Черкаси,  Чортків, Шевченко Тарас, Шевченко Андрій, Шепетівка, Шупарка, Хмельницькиий, Хомора.

 

Завдання 2.

Друга квітка називається «Українські свята». Перед вами аркуш, на якому ліворуч написано свято. Ваше завдання – поставити дату, коли в Україні відзначають це свято.

  1. Новий Рік ______________
  2. Міжнародний жіночий день __________
  3. День захисника України________
  4. Різдво ____________
  5. День конституції України_________
  6. Старий Новий Рік _______
  7. Яблучний Спас або Преображення Господнє ________
  8. День Незалежності україни _____
  9. День Святого Миколая_________
  10.  День знань ________

Відповіді:

  1. 1 січня
  2. 8 березня
  3. 14 жовтня
  4. 7 січня
  5. 28 червня
  6. 14 січня
  7. 19 серпня
  8. 24 серпня
  9. 19 грудня     
  10.  1 вересня

 

Завдання 3

Третя квітка називається «Державні символи».

 - Чи знаєте ви, що … існує легенда про символи держави.

 Давно-давно жила жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї своє життя. Попідростали і вирішили піти у світ прославляти свою матір. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди. І за трипроменеву корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала шлях до кращого життя, дали першому синові ім’я Тризуб.

 Настала черга середнього сина. Йому мати в дорогу подарувала синьо-жовтий одяг. Своїми звитяжними справами прославляв він свою матір. Одержав середній син ім’я Прапор.

 А там, де був наймолодший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мама своєму наймолодшому синові подарувала соловейків голос. І одержав син за свій джерельний голос та величний спів – ім’я Гімн. І з того часу йдуть поруч три брати – Тризуб, Прапор і Гімн та прославляють рідну неньку.

Вчитель.  - А зараз давайте пригадаємо, де знаходяться державні символи у нашій школі і як вони виглядають. Давайте намалюємо на дошці герб і прапор України.

 

 IV.  Фізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія!»

 - Настав час фізкультхвилинки. Тож хай звучить українська пісня, а ми разом з героями будемо виконувати рухи.

 

V.  Робота в групах.

 Завдання 5.

Наступна квітка називається «Гордість нації».

 Варіант 1. Група отримує завдання заспівати  українську народну пісню.

Варіант 2. Група отримує завдання розказати вірш про Україну.

 

Завдання 6.

Остання квітка називається «Пісенна».

 - У всьому світі відома українська мелодійна пісня. І сьогодні ми перевіримо, наскільки ви знаєте українські народні пісні. Всі учні слухають 15-30 секунд фрагмент мелодії пісні і називають її.

1. «Ой на горі та й женці жнуть»

2. «Чом ти не прийшов»

3. «Ой на горі два дубки»

4. «Несе Галя воду»

5. «Їхав козак на війну»

6. «Їхали козаки із Дону додому»

7. «Подоляночка»

8. «Чорнобривці»

9. «Розпрягайте хлопці коней»

 

VІ. Відеокліп рок-групи СКАЙ «Україно».

Бесіда про Тернопільщину (Навідні питання, чим багатий наш край, село, що є цікавого)

 

VІІ. Підбиття підсумків заняття.

 - Національна гідність і патріотизм – це важливі якості особистості, що забезпечить відродження нашої держави, її міць та авторитет у світі.

  - З любов’ю і повагою до Батьківщини ми гордо промовляємо: «Я – Українка, ти – українець, ми народились українцями!»


Група 1. Розкажіть вірш про Україну

 

Група 2. Заспівайте українську народну пісню.

Залишити відгук до розробки

Ця розробка бере участь у конкурсі «Класні керівники – супергерої». Її оцінювання доступне лише учасникам конкурсу. Деталі та умови участі.

Оцінки та відгуки
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку