Перший урок до Дня знань «Хай в серці кожної дитини живе любов до України!»

Про матеріал
Мета: систематизувати знання учнів про Батьківщину; формувати національну свідомість, уявлення про Україну як незалежну європейську державу; розвивати пізнавальні інтереси учнів, образне мислення, уяву, виразне читання; виховувати любов до рідного краю, повагу та гордість до своєї неньки України. Міжпредметні зв’язки: історія, географія, українська література, мистецтво.
Перегляд файлу

 

Тема уроку: «Хай в серці кожної дитини живе любов до України!»

 

Мета: систематизувати знання учнів  про Батьківщину; формувати національну свідомість,  уявлення про Україну як незалежну європейську державу;  розвивати  пізнавальні інтереси учнів,  образне мислення, уяву, виразне читання; виховувати любов до рідного краю,   повагу та гордість до своєї  неньки України.

Міжпредметні зв’язки: історія, географія, українська література, мистецтво.

Учитель: Рада всіх вітати на сьогоднішньому святковому році! В народі кажуть: «Бог трійцю любить!» І дійсно – три це зазвичай щасливе число, тож нам із вами неймовірно пощастило, бо в цьому році нашій країні виповнилось 30 років – 24 серпня ми святкували День Незалежності України, нашому рідному місту Бахмут виповнюється 450 років 11 вересня, а нашій старовинній школі – 85 років. Всі ці три важливі для нас події сьогодні відчуватимуться на нашому уроці.

     Тож що таке незалежність скажете ви? Незалежність країни дає можливість кожному з нас стати справжнім господарем своєї землі. Сьогодні ми є свідками великих перетворень, що відбуваються в нашій країні. Ви, діти, - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, поважайте свій народ і його мелодійну мову, бережіть волю і незалежність України. Шануймо себе і свою гідність і шановані будемо іншими.

Кожен урочистий захід в усіх європейських країнах починається з гімну Держави. Ми теж не виняток! Клас – струнко! Звучить гімн України!!!

(діти співають гімн)

Хід уроку

Учитель: Як не можна любити людину не пізнавши її, так не можна любити і країну, не пізнавши її. Тому зараз ми з вами разом розпочнемо пізнавати нашу країну і дізнаємось які ж люди з давнини і до сьогодення прославляли її, робили її відомою на весь світ.

Учитель: На парті у кожного з вас є різнокольорові сердечки - їхні кольори співпадають з кольорами інформаційних карток, розташованих праворуч також на них назва однієї з областей. На дошці посередині ви бачите карту України. Ліворуч світлини відомих людей. Наша з вами задача розташувати ці величні постаті на карті України так, щоб вісі вони опинились там, де проростає їхнє коріння, тобто там, де вони народились.

Учитель: Скажіть мені діти, в якій області живемо ми з вами?

(Діти відповідають)

Учитель: Тож розпочнемо з Донецької області. Прошу вийти до дошки тих, в кого на парті сердчко з написом «Донецька область».

(Діти виходять до дошки)

Учитель: На дошці праворуч оберіть картки відповідного кольору та прочитайте.

(діти обирають картку та читають)

Учень 1: Володимир Сосюра – письменник, народився на станції Дебальцеве   6 січня 1898р. Володимир наптсав патріотичну поезію «Любіть Україну». Має у творчому доробку два романи і безліч віршів та поем.

Учитель: Тепер серед світлин знайди фотокартку саме Володимира Сосюри та прикріпи її на карту в тому місці, де розташована Донецька область.

Учень розташовує світлину на карті

Учень 2: Євген Мартинов  - естрадний співак та композитор, старший брат композитора Юрія  Мартинова. Народився 22 травня 1948 року в Камишині (нині Волгоградська область). Батько, командир стрілецького взводу, мати була медсестрою на фронті. Через 5 років після народження сім'я переїхала на Донбас (на батьківщину батька) до міста Артемівськ (нині Бахмут). Батько навчив його грати спочатку на баяні, потім на акордеоні. Закінчив артемівське музичне училище по класу кларнета, 1967 року вступив до Київської консерваторії імені П. І. Чайковського, проте незабаром перевівся в донецький  музично-педагогічний інститут (нині консерваторія імені С. С. Прокоф'єва), який достроково закінчив 1971 року, по класу кларнета. Навчався Євген Мартинов у Артемівській (нині Бахмутський) загальноосвітній школі №7. На честь Євгена Мартинова названий центральний міський будинок культури у місті Учитель: Тепер серед світлин знайди фотокартку саме Євгена Мартинова та прикріпи її на карту в тому місці, де розташована Донецька область. Ви мали можливість бачити фото Євгена Мартинова в нашому шкільному музеї.

Учень розташовує світлину на карті

Учитель: Зараз ви отримаєте почесну нагороду «Серце країни»

Учитель: Наступна станція – Автономна Республіка Крим.

( учні в аналогічному порядку розповідають про відомих людей та розташовують їх фото на карті. Інформація Додаток 1, фото – Додаток 2)

Учитель: Ми з вами дізналися про багатьох людей, які прославляли та продовжують прославляти нашу з Вами Україну! Я впевнена, що зовсім скоро  такими відомими станете і ви, і я буду вами пишатися!

А зараз я хочу вам прочитати свій улюблений вірш «Любіть Україну!» а ваша задача згадати хто є його автором і звідки він, бо про нього ми вже сьогодні згадували.

(Учитель читає вірш «Любіть Україну» Володимира Сосюри)

Діти називають автора

Учитель: а зараз пропоную невеличке опитування: я називаю Людину (письменника, спортсмена та ін.) а ви кажете мені з якої вона області.

Діти відповідають на питання

Учитель: Тепер в кожного з нас є частинка серця України! Сьогодні ми з вами були і дослідниками, і географами та літературознавцями. Поопладуємо собі!!! Україна – кожен з нас!

                                         Звучить пісня  «Україна – це я!»

doc
Додав(-ла)
Жванія Марина
Додано
23 листопада 2021
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку