ПЕРШИЙ УРОК «ХАЙ У СЕРЦІ ЖИВЕ БАТЬКІВЩИНА»

Про матеріал

Урок , що виховує патріотичні почуття, гордість за свою Батьківщину – Україну.

Перегляд файлу

Мета: розвивати в учнів бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави; наполегливо вчитись, щоб принести якомога більше користі рідній Україні; формувати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави та захисту її кордонів;  виховувати патріотичні почуття, гордість за свою Батьківщину – Україну.

Форма проведення:  інтерактивне заняття  .

Обладнання:  прапор України, карта України, проектор, комп’ютер, записи музики, відеоролики, кольорові стікери.

 

Хід  заняття

 

Епіграф:

                                                       Любов у нас до Батьківщини іде із серця глибини.

                                                       Ми – патріоти України,її ми дочки і сини.

                                                                                                           Н.Красоткіна

 

І. Організаційний етап.

Організація класу. Привітання з Новим навчальним роком, побажання успіхів. Створення комфортної психологічної обстановки, психологічне налаштування.

Учні розташовуються в класній кімнаті. Лунає пісня «Лише у нас наУкраїні».

ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності учнів. Оголошення теми уроку.

Учитель: Доброго дня!

Сьогодні свято завітало в школу,

Бо перше вересня, і пролунав дзвінок.

Змужнілі, сонцем зласкані улітку,

Ми розпочнемо Перший наш урок.

 

Наш Перший урок пропоную розпочати такими рядками про Україну.

Відеоролик «Діти України за єдину Україну»

Моя Україна

На світі багато чудових країн,

Мені наймиліша, найкраща країна,

Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,

Безсмертна моя Україна.

 

Ти з давніх віків непокірна була

І волю свою боронила невпинно.

Нарешті збулося – її здобула

Звитяжна моя Україна.

 

На землях твоїх неозорих степів

Живе працьовита і чесна родина,

Хвилюється колосом стиглих хлібів

Моя золота Україна.

 

В садах і дібровах в вечірні часи

Чарує нас пісня дзвінка солов’їна,

І чути співочі дівчат голоси, –

Пісенна моя Україна.

 

Тепер ще не легко живеться тобі,

Є в тому, мабуть, особлива причина.

Та все подолає в тяжкій боротьбі

Незламна моя Україна.

 

Квітуй, мов калина, над плесами вод,

Будь в дружбі і праці міцна та єдина.

Хай буде щасливим твій вільний народ,

Прекрасна моя Україно!

Учитель.  У кожної людини є велика Батьківщина – країна, де вона народилася.  Святою для кожної людини є земля, де вона зробила свій перший крок, вимовила перше слово, почула мамину пісню-колисанку, а потім народну пісню, вперше пішла стежкою до школи. І сьогодні на першому уроці ми поговоримо про нашу Україну та особисту участь у становленні її, як суверенної незалежної держави

Відеоролик  «Це моя Україна» [Електронний ресурс]. –  Режим доступу: https://www.youtube.comwatch?v=I4cH0hDAv2c.

Учень 1.

Ми всі малі пагінчики твої

Прийшли у світ, щоб в нім добро творити.

Хоч, може й кращі є на цій землі краї,

Та нам судилось в Україні жити.

Ми – патріоти дочки і сини

Для твого блага все в житті здолаєм,

Бо ти найкращий, краю, мій ясний,

Вітчизну й матір ми не вибираєм.

Учень 2.

Наш український древній рід

Благословенний Богом на життя довічне.

Його коріння з давніх літ

Дає нам силу титанічну.

 

Учитель. Що найголовніше для людей на землі?(запитання до учнів)

 Відповіді записуються на дошці ( мир, мама, родина тощо).

 Правильно. Найголовніше для всіх людей є те, щоб світило яскраво сонце і було мирне небо. Важко уявити, що десь над нашою рідною землею клекочуть гармати,  повітря здригається від вибухів, а відчай і страх панує в очах людей… У минулому навчальному році ви робили багато добрих справ на допомогу нашим захисникам. Давайте разом пригадаємо, що кожен з нас зробив особисто.  Відповіді учнів….

Учитель.  Дуже дякую Вам любі за вашу таку дорослу і відповідальну роботу.  Адже за нашу з вами свободу й оновлення країни заплачено страшну ціну:  життя людей. І більшість  з них – молоді, сильні. Ті, хто лише починав жити…   Вони полягли за нас із вами, юні, чорноброві хлоп’ята, яким судилося вже стати чорнобривцями, як сказав поет. 

      – Вшануємо їх пам’ять хвилиною мовчання.

Відеоролик «Українська війна _ ATO in Ukraine _ Скрябін - Українці (не опублікована пісня)» [Електронний ресурс]. –  Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=aNBu5X2Fuu0                           

Учень: Народе мій, пишаюся тобою:

Моя душа – частинка твого «Я».

Красою правди у святім двобою

Понад Майданом сонця лик сія…

Є нація! Хай знають всі у світі:

Ми є! Народ піднявся із колін!

І переможно сонце правди світить,

Співає гордо наш Державний Гімн.

(Звучить Державний Гімн України).

 

Учитель. Захисники Вітчизни роблять все від них залежне, щоб нам було добре. Кожен з нас  також має робити все для того, щоб наша Україна стала кращою.  Коли ми будемо роботи свої маленькі добрі справи, то вони переростуть у велику міцну державу-Україну. Пропоную вам написати на наліпках жовтого та блакитного   кольору вашу посильні добрі справи які ви будете роботи протягом наступного навчального року і заповнити нашими наліпками карту. Ця карта буде нашим дороговказом на наступний навчальний рік.

Учні підходять до карти України і  прикріплюють свої наліпки. За бажанням учні виголошують свої наміри.

Учитель.  Дуже гарна у нас вийшла карта з нашими намірами зробити її кращою та могутньою. Отже,  хоч усі ми різні, та разом ми можемо зробити її сильною державою. Усі ми маємо виборювати свою свободу й нове життя для України, стояти поруч пліч-о-пліч  з представникам різних регіонів України Івано-Франківська і Харкова, Львова і Кіровограда, Черкас і Полтави, Рівного, Одеси і Дніпропетровська. Україна потребує нашої виваженості, єдності, мудрості. Тож  щоденною працею ми також долучаємось до кращого життя нашої неньки України. Ми маємо поважати себе, свою школу, вчителів, батьків, державу, тоді  і інші країни поважатимуть нас. А рідній державі, що б ви хотіли побажати?

Відповіді учнів:

  •                 Процвітання.
  •                 Миру.
  •                 Злагоди.
  •                 Талановитих і працьовитих українців.
  •                 Щасливого майбуття.

Учитель: – Україна – це отча земля, рідний край, де ми народилися.

Столиця України – Київ. Широкі i чарiвнi простори, прекрасні села i міста.

Могутньо котить до Чорного моря сиві хвилі найбільша річка України – Днiпро.

Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, ліси. Золотистим морем

розливається безкраїми нивами жито-пшениця.

Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі - на нашій славній Україні! Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь давнього роду українського, що сягає сивої давнини.

А 24 серпня 1991 року назавжди залишиться пам’ятним днем. У цей день проголошено Акт про незалежність України. Акт проголошення незалежності завершив тисячолітні прагнення українського народу до волі, до створення своєї суверенної держави.

Перед усім світом стала держава з давньою славною історією, духовною культурою, зі своїми символами, мовою, чесними працьовитими людьми - українським народом. Ось уже 23 рік поспіль ми з вами маємо самостійну державу. Для нас тепер настали дещо складні часи, та я впевнена ми з вами все зможемо переборемо і станемо впевнено на правильний шлях демократичної держави. То ж подивіться на тему: « Україна - єдина держава».

Якою людиною має бути наділений кожен українець щоб створити єдину державу? Я вам допоможу.

Вправа склади слово за буквами.  Учитель. А тепер відгадайте ключове слово. Воно є основою для єдності нашої держави. (Діти складають слово та піднімаючи руку відповідають. )

                                  Т А П  Р  І   О Т     (Патріот)

 

Вчитель Так , дійсно, якби всі люди були патріотами своєї держави то неодмінно б ми б завжди були єдині.

Вчитель: Діти, а хто ж такий патріот? (Діти відповідають)

Ось тлумачення слова «патріотизм» (Патріотизм – любов до батьківщини, до свого народу, відповідальність за долю народу, готовність служити її інтересам)  (Вчитель кріпить до дошки визначення та підводе підсумок значення  слова.)

Вчитель:  Підніміть руки хто себе вважає патріотом?  (Діти піднімають). А чому ? Прокоментуйте ? (Діти відповідають чому вони патріоти.)  Молодці.

Учитель. Усі ми любимо свою вітчизну. І  патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції. А тепер назвіть людські цінності, які має обов’язково патріот.  Давайте до перших літер слова патріот напишемо ці якості. (Діти пишуть на дошці)

П – привітність

А – активність

Т – терплячість

Р – радісність

І – ініціативність

О – обов’язковість, організованість

Т – творчість, толерантність, товаристськість.

Вчитель:  Я впевнена що ви всі наділені такими рисами тому  всі патріоти нашої України. Давайте ми з вами складемо правила життя патріота і створимо пам’ятку.

Правила життя українця

  1.               Любов до України, Тільки це може об'єднати всіх нас із найрізноманітнішими інтересами,
  2.               Працелюбність. Самовіддана праця покращує матеріальне становище держави і громадянина.
  3.               Честь і гідність. Тільки людина, якій притаманні ці риси, зможе гідно відстоювати свої інтереси, не порушуючи інтересів інших.
  4.               Мужність. Кожен із нас повинен пережити невдачі, які бувають у нашому житті, й рухатись далі до поставлених цілей.
  5.               Кваліфікованість. Який би статус ми не мали у суспільстві, виконувати завдання, що стоять перед нами, ми повинні на найвищому рівні.
  6.               Не зупинятись на досягнутому. Утішним стає той, що ставить перед собою все нові й нові завдання.
  7.               Доброзичливість. Тільки щира людина може надіятись на взаємини від інших.
  8.               Освіченість. Будівник майбутнього повинен мати високій інтелект і т. д.

 

Закріплення: А тепер давайте ми з вами дамо відповідь на питання - Що я знаю про свою Батьківщину?

  1.           Основний закон України. (Конституція).
  2.            Як співають і слухають Гімн? (Стоячи).
  3.            Синій колір українського прапора символізує...(небо)
  4.            Скільки кольорів має український прапор? (Два).
  5.            Державний герб України. (Тризуб).
  6.            Столиця України. (Київ).
  7.            Найголовніша пісня України. (Гімн).
  8.               Найрідніше, найдорожче, найкраще місце на землі. (Батьківщина).
  9.            Українці здавна мали свій одяг. (Національний)
  10.           Жовтий колір прапора - це колір.. .(зерна)
  11.           Державною мовою України є мова ...(українська)
  12.           Хто був, є і залишається в серцях українців Кобзарем? (Шевченко).

13. Які країни межують з Україною на півночі? (Білорусь).

14. З якою державою Україна межує на сході? (Росія).

15. Коли країна проголосила свою незалежність? (24 серпня 1991 року).

16. На якому материку ми живемо? (Євразія).

17. Яка називається найвища вершина Карпат? (Гора Говерла, 2061 м).

18. Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро).

19. Як називається столиця України? (м. Київ).

20. Яке найбільше озеро в Україні? (озеро Сасик).

– Погляньте на карту України. На нiй позначено кордони української

землi. На півдні нашу державу омивають теплі моря – Чорне й Азовське, є в нас

чудові гори. Простір землі, заселений українським народом великий. Щоб його

перетнути, потрібно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 км.

Учитель: – Щороку ви поглиблюєте, збагачуєте новим змістом поняття

«Батьківщина». Нещодавно поняття «Батьківщина» обмежувалось для вас

рідною хатою, де вперше пізнали любов та опіку мами і тата, ласку бабусі,

мудрість дідуся, тепло родини. Проминуло раннє дитинство – і вже стежинка

від хати повела вас до школи. Саме тут відкрили для себе, що ви не просто діти

своїх батьків, а ще й українці, а Батьківщина наша – Україна, велика і прекрасна.

Відеоролик «Державні і народні символи України»

ІV. Підведення підсумків уроку.

Учитель:

Давайте помріємо…Мрія завжди красива. Мрія — стосила. Бо помножена на тисячі мрій. А отже, невмируща. А отже, всепереможна.

Сидіти і мріяти про краще можна, але у такому разі воно не настане. Можна любити Україну і втікати за кордон. Але чого варта така любов?

Не дивлячись на те, що відбувається зараз в Україні, я сподіваюсь, що майбутнє нашої держави буде створене кращими людьми, а ці люди це ви, які є патріотами нашої держави.

Тому я вірю.

Я вірю, Вітчизно, ти станеш на ноги, 
Махнуть золотистим крилом рушники, 
І щастя затмить всі печалі й тривоги 
На вічні роки і прийдешні віки!

Я бачу квітучу, щасливу країну,

Де кожна людина працює, творить,

Де можна навчатись, кохати, радіти,

Де кожна хвилина — то святості мить.

– Україна багатонаціональна, багатомовна, але Україна єдина.

Учитель. Ми сьогодні доклали свою часточку до збереження миру і єдності в нашій Батьківщині. Усі ми сподіваємося, що найзаповітніше бажання українців сьогодні - жити під мирним небом України і щоб закінчилася війна здійсняться обов'язково.

Пам’ятаємо, не забуваємо і цінуємо нашу Батьківщину. Збережемо наш патріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.

На цьому наш урок закінчено бажаю всім єдності та миру.

 

Відеоролик «Україна прекрасна»; режим доступу:

https://www.youtube.com/watch?v=dCqpDCsKteQ.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1.              Бондарчук Г.М. Виховні години: на допомогу класному керівнику / Г.М. Бондарчук, М.М. Тимочків. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2007. –  12с.
  2.               Моя прекрасна Україна [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=8RNNjssWm5o
  3.               Це моя Україна. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=I4cH0hDAv2c.
  4.               Українська війна _ ATO in Ukraine _ Скрябін - Українці (не опублікована пісня)» [Електронний ресурс]. –  Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=aNBu5X2Fuu0 
  5.               Ткачов С. В. Під прапором рідним вставай, Україно! : сценарії шкільних заходів про українську національну символіку / С.В. Ткачов. – Х. – Тернопіль: Видавництво «Ранок», 2009. – 160с.
  6. Кусок Т. Україна – держава європейська / Т. Кусок // Позакласний час. – 2005. – № 15-16.
  7. Новий довідник: Історія України / упор. С. Крупчан, Т. Крупчан, О. Скопченко, О Іванюк. – К. : ТОВ «КАЗКА», 2005. – 736 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРШИЙ УРОК

 

 

«ХАЙ У СЕРЦІ ЖИВЕ БАТЬКІВЩИНА»

 

 

 

 

 

                      

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
doc
Додано
15 листопада 2020
Переглядів
839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку