Квітуча Україна
МЕТА. Поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій, розуміння того, що Україна європейська держава, а українці члени європейської родини; розвивати критичне мислення, вміння одержувати інформацію, аналізувати її, робити висновки; виховувати любов та повагу до рідного краю, його традицій, народу.
ОБЛАДНАННЯ. Державні символи України, мультимедійний комплекс, відеоролики «Символи України», «Цікаві факти про Україну», запис пісні «Квітуча Україна».
Хід уроку
Гра «Подорож»
Гра « Так чи не так, я чи не я» (учні хором відповідають)
Усі за літо відпочили?
А набралися ви сили?
У школу всі із вас хотіли?
А на сонці засмагли?
Хто улітку грався?
Ну, а хто купався?
У таборі хто із вас був?
А хто букви всі забув?
Хто з вас їздив до бабусі?
Хто допомагав матусі?
Хто книжку нову прочитав?
А хто лише в м’яча ганяв?…
А яке сьогодні число, який місяць, рік?
Чим особливий цей день для вас?
Починаємо наш перший урок.
Країна Знань складна та цікава. В ній багато таємниць, несподіванок, випробувань. І ось перше випробування
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай.
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без батьківщини.
Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну.)
Існує така легенда:
Колись давно Бог створив народи й кожному наділив землю. Наші предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталося.
От вони і прийшли до Бога, а Він у цей час молився й вони не сміли йому заважати. По якісь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, гарні. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, – відповіли наші предки, – там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Тоді я дам вам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи, усе. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні -дістанеться ворогові».
Пішли наші предки на ту землю, оселилися й живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.
Сьогодні ми пригадаємо символи, традиції, звичаї України. Дізнаємося про Україну, як європейську країну, визначемо своє місце в рідній країні.
- Тканина для витирання обличчя, тіла, або вишитий -для оздоблення української оселі. (Рушник.)
-Вишита сорочка. (Вишиванка.)
-Найдовша річка України. (Дніпро.)
-Він мостить гнізда на дахах,
У теплий край літа далеко.
Як зветься той цікавий птах?
Ану, скажіть хутчіш!.. (Лелека.)
-Столиця нашої країни. (Київ.)
-Дерево, що символізує нашу державу. (Калина.)
-Дерево.Плаче красуня над річкою:
Пов’язала б коси стрічкою,
Та вітер весь час налітає
Та коси мої розплітає. (Верба.)
А тепер придивіться до стовпчика, який ми отримали на кросворді. Яке слово утворилося? ( Україна).
Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша - солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … (Україна).
Гра «Опиши Україну»
Діти, передаючи мікрофон по колу, скажіть гарні слова про рідну неньку Україну (безкрая, багата, гостинна, співуча, горда, дружна й т. д.)
А тепер давайте зробимо композицію «Люба Україна». Візьміть сердечко, що знаходиться у вас на парті і напишіть на ньому, чого б ви хотіли побажати рідній Вітчизні. (Наприклад: добра, миру, безпеки, процвітання, щастя, спокою, …) і по черзі прикріпіть своє сердечко по контуру до карти України, озвучуючи своє побажання.
(Учні створюють колективну композицію)
Завершується наш урок. Напевне, всі ви зрозуміли, на якій унікальній землі ми живемо
. Ми маємо чим пишатися і чим гордитися. Наші предки дуже багато працювали, щоб Україна стала незалежною могутньою державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі.