Ми - українці і нам є чим пишатися!!!
Мета: розширити і поглибити поняття громадянськості; формувати національну свідомість школяра, почуття гордості за історичне, культурне та духовного життя наших предків; виховувати гуманне ставлення до спадщини українського народу; викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатство рідного краю. Обладнання: ілюстрації, фото, художні та віршовані твори про Україну,мультфыльми з серыъ « Це наше ,і це твоє»,презентації « Асканія нова», « Чим може пишатись українець» ,карта України,комп’ютер. Всім серцем любіть Україну свою, І вічні ми будемо з нею (В. Сосюра). Свою Україну любіть, За неї Господа моліть (Т. Шевченко).
ХІД УРОКУ 1.Організація класу до уроку. - Сьогодні у нас незвичайний урок. А про що будемо говорити на уроці, нам допоможуть здогадатися рядки з вірша. На землі великій є одна країна: Гарна, неповторна, красна,як калина. І живуть тут люди добрі, працьовиті. І, скажу по – правді, ще й талановиті. Землю засівають і вірші співають… Про яку країну згадується у вірші? (відповіді) - На цій карті зображена наша земля, країна, Батьківщина – Україна. Такою ми можемо її побачити, якщо летітимемо в літаку високо над землею. Можна сказати, що це маленька кольорова фотографія нашої великої Батьківщини – України. Розгляньте уважно карту…, які кольори ви бачите на ній? Чи знаєте ви, що означають ці кольори на карті? Коричневим кольором зображені гори, зеленим – рівнини, а синім… ось ці стрічки… може, самі здогадаєтеся? Допоможе вам загадка. Синя стрічка блищить, Щось тихенько гомонить І біжить собі, біжить, Не зупиниться й на мить. (річка) Навколо вода, а з питвом біда. (море)
(показати на карті Україну) (Учитель на карті показує моря й називає їх: Чорне, Азовське. Потім показує й називає річки: Дніпро, Дністер, Серет. Також називає міста: Київ, Тернопіль, Львів і т. д. згодом називає гори: Карпати, Кримські.) 2.Повідомлення теми і завдань уроку. - Наш урок буде присвячений нашій ненці – Україні, її спадщині, її культурним і духовним скарбам, українському народові. Ми з вами будемо подорожувати по всій Україні. 3. Актуалізація опорних знань. (Гра « Анаграми»: Україна, Дніпро.) 1 завдання: зібрати правильно слова і прочитати. - Що для вас означає слово «Україна»?
- Які ще слова ми можемо підібрати, що ми розуміємо під цим словом? 2 завдання : Асоціаційний кущ.
земля край мова гори
пісня моря УКРАЇНА лани село
ліси ріки поля сади шахти
3. Подорож сторінками журналу « Це наше і це -твоє» - Ми з вами живемо в Україні ,і називаємось гордо українці ,і нам є чим пишатися .Зараз ми з вами переглянимо серію мультфільмів, створених каналом « Плюс- плюс» ,які розповідають цікаві факти про нашу країну: географічні особливості, визначні досягнення, оригінальні винаходи тощо. ( Перегляд мультфільмів та їх обговоренння)
Давайте спробуємо доповнити вірш, вставляючи останнє слово: Ми дуже любим весь наш край, І любим У_______ (Україну), Її лани, зелений гай, В саду рясну _______ (калину). Там соловейко навесні Співає між _______ (гілками), Та й ми співаємо _______ (пісні) – Змагається він з нами! 4. Творче завдання в групах –колаж « Це наше і це-твоє»
4.Підсумок - Як наЯк зивається наша країна? Яке місто є столицею України? - Які Д Які державні символи ви знаєте?Чим може пишатися українець? - Яка
|