Перший урок "Ми-діти Європи! Ми-діти України!"

Про матеріал

Розробка першого уроку на тему: "Ми-діти Європи! Ми-діти України!" Мета: створити святкову атмосферу в класі ; формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу; ознайомити учнів з поняттям герб, гімн, прапор держави; розвивати почуття людяності, патріотизму; виховувати любов до людей, до України.

Перегляд файлу

 

ПЕРШИЙ УРОК

(для учнів початкових класів)

 

Тема:  «Ми – діти Європи! Ми – діти України!»

Мета: створити святкову атмосферу в класі ; формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу; ознайомити учнів з поняттям герб, гімн, прапор держави; розвивати почуття людяності, патріотизму; виховувати любов до людей, до України.

Обладнання:  розтяжка «1 ВЕРЕСНЯ», малюнки Державний Герб, Прапор, Гімн України, презентація, пісня «Діти України», квіточки, основа для вінка, фігурки школярки та школяра, фонова пісня (коли діти прикріпляють квіточки), сонечко.

ХІД УРОКУ

І. Привітання вчителя

- Доброго дня діти, доброго дня і вам, шановні батьки! Сьогодні у школі і в нашому класі дуже багато квітів. Вони додають усім святкового настрою , адже дзвіночок на святковій лінійці проголосив про початок нового навчального року. Я вітаю всіх вас з цим святковим днем. Зичу вам усім здоров’я, натхнення, успіхів в усіх починаннях  та справжніх друзів поряд з вами.

 Традиційно навчальний рік  розпочинаємо першим уроком.

1.1. Гра «Так» чи «ні», «я» чи «не я»

- Перш за все мені цікаво як минули ваші канікули. Тому я задаватиму питання і прошу відповідати чесно та відверто:


Усі за літо відпочили?

А набралися ви сили?

У школу всі із вас хотіли?

А на сонці загоріли?

Хто улітку грався?

Ну, а хто купався?

У таборі  хто із вас бував?

А хто букви всі позабував?

Хто з вас їздив до бабусі?

Хто допомагав матусі?

А хто книжку з вас читав?

А хто в м’яча ганяв?...

 


  • Ой, молодці!
  • А  скажіть мені який сьогодні? (1 вересня)
  • Чим  він особливий для вас? (Сьогодні свято – День знань)

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

Отже, перший урок у всіх школах нашої країни присвячений Україні і українцям. Тож тема нашого уроку записана на дошці. Давайте її прочитаємо «Ми – діти Європи! Ми – діти - України».

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
     3.1. Слово вчителя

Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут коріння українського народу. І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося  зачувши рідне слово, вслухаємось у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови. Україна – це наша історія. Адже поки ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України.

      3.2.  Асоціативний кущ «Україна»

      Діти давайте з вами опишемо нашу Україну. Яка вона?

(Діти висловлюють свої думки)
(Україна – це рідний дім, рідне село, мелодійна, ніжна мова, вишиванки, верба і калина…)

 

 

  1.      Державні символи України

        Ми з вами вже знаємо, що кожна країна має свої державні символи. Наша рідна Україна, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи.

Давайте пригадаємо які  Державні символи в Україні (прапор, герб, гімн)

Добре. А тепер послухайте про них легенду. Слухайте уважно!  В кінці розповіді я задам вам одне питання. 

Легенда

     Давно-давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя.

      Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.

      Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Тризуб.

     Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім’я – Прапор.

     А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.

     З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір.

 (Демонстрація державних символів України)

  • То хто ж ця матір, діти? (УКРАЇНА)
  • І ми з вами теж діти України, бо ми українці, ми тут народилися і живемо. Зараз пропоную зробити невеличку музичну паузу і послухати пісню, яка так і називається «Діти України».

( Звучить пісня «Діти України»; можна зробити руханку під цю пісню)

 

  1.        Народні символи України

    Крім державних символів, Україна має ще й народні символи. Давайте з ними ознайомимось.

    До народних символів відносяться рослини:  верба, дуб, тополя, калина, мальва, барвінок, чорнобривці, любисток тощо. З рослин дівчата плели віночки, і кожна квітка в них щось символізувала:


Деревій – свободу, незалежність
Ромашка – доброту і ніжність,
Калина – красу та дівочу вроду,
Барвінок – життя,
Любисток – людська відданість, дружба
Чорнобривці – вроду,
Безсмертник – довголіття, здоров’я
Незабудка – пам’ять,
Ружа – любов.

  • Запам’ятаєте? Добре.

ІV. Практична колективна робота

      А зараз візьміть квіточку, яка лежить у вас на парті і погляньте, діти, на цей чарівний віночок. Тут уже є деякі квіти-народні символи. Давайте скажемо, що вони означають. (любисток – дружба, чорнобривці – краса, безсмертник – здоров’я).

Давайте додамо ще квітів у наш віночок. (Діти кріплять квіти на основу для вінка)

       Ваші квіточки схожі за формою та розміром пелюсток, і в той же час відрізняються кольором. Так само і люди.   І дорослі, і діти зовсім як наші квіти. Подивіться один на одного, посміхніться. Чим ми схожі? Чим відрізняємось? (Відповіді дітей)

        Так, дійсно. Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо продовжувати вчитися, співати, танцювати і веселитися, тому пам’ятаймо,  що  ми одна родина, один колектив. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна і що  всі ми житимемо у мирі й злагоді. (Після уроку віночок можна розмістити в класі.)

        Ну що ж, а зараз настав час скласти колективного вірша про Україну із щирих і теплих слів. Я почну, а ви будете добирати останнє слово другого рядка в риму. Називаєте слово хором. Зрозуміли? Тоді почнемо!

 

На землі великій є одна країна:

Гарна й неповторна, мила …(Україна).

І живуть тут люди добрі, працьовиті,

І скажу, до речі, ще й …(талановиті).

Землю засівають і пісні співають,

На бандурі грають і вірші … (складають).

Щоб жила й раділа кожна родина,

Щоб була щаслива наша …(Батьківщина)!

V. Підсумок  уроку

5.1. Слово вчителя

      А тепер усі встаньте і візьміться за руки, щоб утворився віночок, який є у нашому класі. Ми одна дружна сім’я. Тому жити треба у мирі й злагоді, заступатися одне за одного, дружити, ділити з усіма радість і смуток, щоб наше шкільне життя було цікаве і змістовне, насичене хорошими вчинками і цікавими подіями. Тому зараз ми скажемо чарівні слова, які ще більше згуртують нас.

(Діти піднімаються, стають біля парти і беруться за руки. Говорять слова за вчителем.

Неповторні ти і я,

разом ми – одна сім’я,

будемо у мирі жити,

гарно вчитись і дружити,

щоб батьки могли радіти,

що такі в них добрі діти.

На цьому ми закінчимо наш перший урок. Дякую вам, ви всі молодці! .

 

docx
Додано
21 серпня
Переглядів
574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку