18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Перший урок на тему " Україна моя Батьківщина"

Про матеріал
Розробка Першого уроку на тему " Україна - моя Батьківщина" для 8 -го класу
Перегляд файлу

 Перший урок. Україна – моя Батьківщина

Мета. Розширити знання учнів про Батьківщину, формувати громадянські якості: патріотизм, людяність, працьовитість; соціальну та загальнокультурну компетентність; національну свідомість школярів; розвивати бажання брати посильну участь у розбудові держави, наполегливо вчитися, щоб принести якомога більше         користі  рідній Україні; формувати активну громадянську        позицію, почуття любові до рідного краю, гордості за  його людей, заохочувати творити добро, вирости гідними громадянами своєї держави. Виховувати повагу до державних символів,  розширювати пізнавальні інтереси школярів.

Обладнання.   карта України, державні символи України у вигляді мультимедійної презентації,  відео кліпи про Україну,запис Гімну України, таблиці із завданнями, вислови  про рідний край, вишиті рушники, коровай.

Лейтмотив. Можна все на світі вибирати, сину,

                     Вибрати не  можна тільки Батьківщину.

                                              Василь Симоненко

 

Учитель. Дорогі діти! Шановні батьки, я рада вас вітати  у цьому світлому прекрасному класі з початком нового навчального року! Хочу побажати дітям цікавих подорожей по Країні Знань, а вам, батьки, міцного здоров’я, сімейного затишку, впевнено крокуйте зі своїми дітьми у прекрасну Країну дитинства, разом з дітьми відкривайте все нове і цікаве. В добру путь!

- А зараз розпочинаємо наш перший урок.

Учень.

Ми раді вас вітать у цій світлиці

І дарувати хліб із золота пшениці.             Панченко Коля

Учениця.

Щоб хліб святий у всіх був на столі,                    Сорока Катя

Щасливі були люди в місті і селі.

Учень.

Серця в нас сповнені любов'ю, миром.                       Чабаненко Коля

Бажаємо, щоб зустріч була щира.

(Діти подають на вишитому рушнику хліб-сіль.)

Учитель. Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини. Нехай тему нашої розмови підкажуть рядки вірша Ліни Костенко.

Буває, часом сліпну від краси,

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,

Оці степи, це небо, ці ліси

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе, є - дорога, явори,

Усе моє - все зветься  …(Україна.)

Так, правильно, тема нашого уроку «Україна – моя Батьківщина»

 

Учень: Народе мій, пишаюся тобою:

Моя душа – частинка твого «Я».                     Ткачук Ілля

Красою правди у святім двобою

 Понад Майданом сонця лик сія.

 

Є нація! Хай знають всі у світі:

Ми є! Народ піднявся із колін!

І переможно сонце правди світить,                       Чубик Саша

Співає гордо наш Державний Гімн.

(Звучить Державний Гімн України).

Учитель. Отже, сьогодні ми будемо говорити про найдорожче серцю кожної людини – про свою Батьківщину.

Сьогодні ми зібралися,

Щоб дива – квіт квітчати,               Донченко Влад

Щоб всім вам розказати

Про Україну – матір.

 

 Є край, де найкращі у світі пісні,

І цвітом чарує калина,

Де сонечко вперше всміхнулось тобі,          Мовіляну Іра

Це дім твій – твоя Україна.

 

 

 Різні в світі є країни,

Різні люди є на світі,

Різні гори,  полонини,                            Чабаненко Коля

Різні трави, різні квіти,

А у нас, одна країна,

Найрідніша нам усім –

То прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

 

 Краю милішого, ріднішого,

Як Україна, - в світі нема.

Слова солодшого, звучнішого,                   Матняк Стас

 Як  Україна – в світі нема.

 

Учитель. Діти, а знаєте ви, що таке Батьківщина? ( відповіді дітей)

Читаю :

            Батьківщина – це ліс осінній,

            Це домівка твоя, і школа,

             І гаряче сонячне коло.

            Батьківщина – це труд, і свято,

             Батьківщина – це мама й тато,

             Це твої найщиріші друзі,

             І бджола у веснянім лузі,

             Батьківщина – це рідна мова,

             Це дотримане чесне слово.

 

-А що для вас є Батьківщина?

Моя Батьківщина це хата й калина,

Що виросла біля вікна.

Моя батьківщина – це вся Україна,        Чубик Саша

Що в цілому світі одна!

 

Моя Батьківщина –це села й містечка,

Й верба, що пустила гілля.

І річка красива від нас недалечко…                      Лимарчук Едік

Уся наша рідна земля!

 

 

Моя Батьківщина –це будні і свято,

І неба безмежного шир.                                         Панченко Коля

Щасливе дитинство, мама і тато,

Це радість, це ласка і мир!

Учитель. Отже Батьківщина - це та земля, де ми народились і живемо.

 То як зветься наша Батьківщина?

(Україна, Вітчизна, край, рідна земля, держава і т. д. )

Учитель: Що таке Батьківщина? Де вона починається? Яку роль відіграє в житті людини і як впливає на її долю?
На ці питання у кожної людини своя відповідь. Для одного Батьківщина  це зруйнований дім та спогади про страшні дні війни, яка прийшла так несподівано, замінивши веселий  спів пташок на гуркіт снарядів. Для іншого Батьківщина - це дитинство серед мальовничих гір,безмежних полів  та дзюркотливого струмочка. Але для всіх людей Батьківщина  це країна, яка дала  життя. Безперечно, любов доБатьківщини починається з любові до рідної домівки , до своєї мови.

Учень 1:          

1.Я – українець!                                     Саша Чубик
Горджуся й радію,
Що рідною мовою
Я володію,
Шевченковим словом
Умію писати ,
Слова мелодійні
І вірші складати.

 

 

Учениця 2: 

Я - українка!
Живу в Україні,
на вільній, єдиній
Моїй Батьківщині,
Де все мені в радість:              Катя  Сорока 
Ліси і садки.
Озера й річки,
І глибокі ставки,

Лани неосяжні,
І гори, й долини,
Цвіт білосніжний
У лузі калини.
В душі моїй солодко
Грає сопілка,
Бо я з України,
Бо я - українка!

 

Учитель. А зараз давайте з вами переконаємося, яка ж наша держава Україна гарна й величава.   

 

Звучить Красивий кліп про Україну

                

– Діти, як ви думаєте, звідки бере початок наша Батьківщина?

                 (Відповіді дітей , з тієї землі, де ми народилися)

– Кожне місто та село має свою таємницю . Це таємниця виникнення міста або села. Давайте пригадаємо, чому наші села  називаються Малоукраїнка та Дружелюбівка, пригадаємо історію  їх виникнення.

            иступ учнів)

     Під час царювання Миколи ІІ чоловіків наділяли наділами. Жителі Єланця (чоловіки Рудінський, Браїло, Богданцев, Шаталов, Гололобов) теж отримали такі наділи. Їх виділяли на території нинішнього товариства  «Новий сад».Люди, які отримали ці наділи, вирішили оселитися на своїй землі із  Єланця на територію нашої місцевості.

 Разом це було 26 гектарів, які знаходились поблизу ставка, який зараз називають «Новим». Побудували курені, посадили молодий сад, загородили греблю, щоб утворити для своїх потреб ставок. А коли почали шукати питну воду, то виявилося що її там немає. Вирили дуже глибоку криницю, але питної води там не було, лише знайшли поклади дуже мілкого піску. Вирішили шукати воду в іншому місці, і знайшли на території нинішнього села Дружелюбівка, вирили відразу 4 криниці. Води вистачало, було вирішено переселитися туди, де є вода. Підводами возили камінь із Новомиколаївки, розпланували вулиці (на сьогодні це три вулиці, які сьогодні називаються вулиці Катранджі, Комарова та 1 Травня), понасаджували дерев. Це був далекий 1921 рік… Так як люди переселялись всі разом були молоді, дружні, то своє село назвали Дружелюбівка.

     Неподалік, в цей же час утворювалось невелике поселення Малоукраїнка, поблизу існуючого села Маловозсіятське, яке  складалось із двох вулиць (насьогодні це 2 вулиці: Шкільна та Азарова). Села Малоукраїнка та Дружелюбівка приєднались до раніше існуючого села Маловозсіятське, заснованого переселенцями із с. Возсіятське (звідси і назва села).У нашому шкільному музеї є багато фотографій жителів нашого села та спогади жителів села різних років.

 

   (Учитель  розказує про музей,показує  папку про село)

 

Учитель:    А тепер діти поговоримо про нашу  велику Батьківщину – нашу Україну, нашу європейську державу.

Мені Україна за все наймиліша –

Це рідна вітчизна, як мати – одна!                             слайд

Для кожного мила, ясна найсвятіша,

Найкраща у цілому світі вона!

Учитель. Кожна країна  світу обов’язково повинна мати свої символи. Що ж  означає слово символ? Символ – це умовне позначення якогось   предмета, поняття чи явища.  Вистраждавши, виборовши волю, Україна має тепер свої    державні символи. Назвемо їх.

Учні, які говорять вірші виходять до дошки

Загадка

Символічний знак, ключ до історії  роду, міста, держави.  (Герб )

Учень . показує на герб

Наш герб – тризуб.

Це  воля, слава й сила.            Панченко Коля

Наш герб – тризуб.

Недоля нас косила,

Та ми зросли, ми є,

Ми завжди будем,

Добро і пісню

Несемо ми людям.

Учитель.Герб - це символ влади.  Золотий тризуб на синьому тлі – дуже давній знак. Він зустрічається ще за часівКнязівської України, зокрема на монетах київського князя Володимира Великого. Отже, нашому гербу –понад тисячу років!

 

                       Загадка

Грецьке слово, означає урочисту, похвальну пісню  на честь богів і героїв.

                                                                                       ( Гімн)

Учень.

Слова палкі, мелодія врочиста…

Державний Гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста –

Це клич один з мільйонів голосів.                  Донченко Влад

Це наша клятва, заповідь священна,

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна вічна, незнищена,

Від неї ясне світло навкруги.

Учитель. Слова Національного Гімну «Ще не вмерла України…» написав у 60-х роках ХІХ століття відомий український поет Павло Чубинський. Музику - західноукраїнський композитор Михайло Вербицький. Із гімну починають надзвичайні масові події, урочисті збори. Слухають і виконують гімн стоячи.

Загадка

Наш стяг – пшениця у степах

Під голубим склепінням неба. ( Прапор)

Учень.

  Прапор – це державний символ,

Він є в кожної держави,

Це для всіх – ознака сили,

Це для всіх ознака слави.                           Матняк Стас

 

  Синьо-жовтий прапор маєм:

Синє небо, жовте – жито;

Прапор свій оберігаєм,

Він святиня, знають діти.

Учитель. Державний Прапор України - стяг з двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів. Верхня смуга - синього кольору, нижня -жовтого. Співвідношення ширини прапора до його довжини- 2:3.Поєднання кольорів синього і жовтого може трактуватися багатозначно. Це й чисте, мирне, безхмарне небо, що простягнулося над жовтим кольором хлібного лану - символом мирної праці і достатку. Жовтий колір - це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу. Блакитний, синій колір - це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще - це колір миру.

28 січня 1992р. Верховна Рада України затвердила синьо-жовтий прапор Державним прапором.

Сьогодні щасливий омріяний час –

Воля – є! Незалежна країна!

Це батьки здобули незалежність для нас,                  Чабаненко Коля

Щоб цвіла дорога Україна!

Учитель. Так, діти, Україна – це незалежна держава. Нещодавно ми відзначали день народження нашої Батьківщини. Коли це було, хто мені нагадає?

(Відповіді дітей)

Запам’ятайте, діти, дату – 24 серпня 1991 року. Цього дня Україну було проголошено незалежною самостійною державою.

А зараз на честь свята нашої України – адже про неї сьогодні говорять всі учні в усіх містах і селах – ми колективно складемо вірш. Я буду читати початок, а ви добавляйте хором слова.

На землі великій є одна країна:

Гарна, неповторна, мила … (Україна).

І живуть тут люди добрі, працьовиті,

І скажу, до речі, ще й … (талановиті).

Землю засівають і пісні співають,

На бандурі грають і вірші …(складають).

Щоб жила й раділа кожная родина,

Щоб була щаслива наша … (Батьківщина)!

Учитель:    Ми поговорили  про державні символи. А з чим ще у вас асоціюється Україна?

( Відповіді учнів про народні символи) Рослини-символи

До рослинних символів відноситься верба, дуб, тополя, калина, мальва, барвінок, чорнобривці, любисток тощо. З рослин дівчата плели віночки, і кожна квітка в них щось символізувала.

Деревій – нескореність,

Ромашка – доброту і ніжність,

Калина – красу та дівочу вроду,

Барвінок – життя,

Любисток – людська відданість,

Чорнобривці – вроду,

Безсмертник – довголіття,

Незабудка – пам’ять,

Ружа – любов.

( Відповіді учнів про народні символи)

Учитель. Погляньте на карту України. На ній позначено кордони української землі. На півдні нашу державу омивають теплі моря – Чорне й Азовське, є в нас чудові гори. Простір землі, заселений українським народом великий. Щоб його перетнути, потрібно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по30 км.

Україна багата на такі корисні копалини, як: нікель, ртуть, титан, боксити, кухонна сіль, сірка, каолін, вогнетривкі глини, облицювальне каміння та інші.

Більша частина території України розташована в західній частині Східноєвропейської рівнини. Завдякитеплому клімату, гарному рельєфу і чорноземам, що є третиною світових запасів, в Україні надзвичайно сприятливі умови для сільськогосподарського виробництва.
В Україні нараховується понад 70 тисяч річок та 20 тисяч озер, 9 мільйонів гектарів країни вкрито лісами, що становить 15% від її площі.

Учитель: – Україна – одна з найбільших держав Європи. За офіційною статистикою на 1 травня 2015 року в Україні проживає 42,5 мільйонів осіб. За цим показником Україна займає  32місце у світі. Оскільки це велика країна, то живуть у ній люди різних національностей. Поряд з українцями на території України проживають представники понад 100 національностей.

 А тепер проведемо невеличку вікторину.

Вікторина «Моя Україна»

– Хто є авторами слів і музики Державного Гімну України?

– Що означають кольори в українському прапорі?

– Яка найбільша річка України?

– Які моря омивають кордони нашої держави?

– Назвіть гори на території України.

- У якій півкулі знаходиться на карті наша Батьківщина? (У східній).

- На якому материку ми живемо? (Євразія).

- Коли країна проголосила свою незалежність? (24 серпня 1991 року).

- Де знаходяться географічний центр Європи? (На території України в Закарпатській області поблизу с.Ділове).

- Як   називається найвища вершина Карпат? (Г ора Г оверла, 2061 м).

– Хто автор рядків: «Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину»?

Учитель: – Мова відіграє важливу роль не лише у становленні націй, але й у житті кожної людини, адже слова мають свою енергетику, а отже – чинять вплив на нас із вами. Український народ має давню історію, він витворив оригінальну й неповторну культуру, відому всьомусвітові.

Однак найголовнішою ознакою, що дає йому право називатися нацією, є мова – його найбільша духовна цінність. Це найдорожчий скарб, переданий нам попередніми поколіннями, виплеканий у давньому переказі, у народній пісні, у влучній приказці. Пригадаймо слова Панаса Мирного:

«Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це мова. Ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподіванки, і розум, і досвід».

Один давньогрецький філософ казав: «Заговори, щоб я тебе побачив». Це дуже символічний вислів ізглибоким змістом. Якими побачать українців інші народи, залежить від самих українців. Ми хочемо бути багатомовними та освіченими, хочемо, щоб про нас знав увесь світ, хочемо шанувати та любити рідну мову. Українська мова – це святі скрижалі української нації, тому її слід берегти, пишатися нею, завжди пам’ятаючи про її значення, про її цілющу, відроджуючу силу:

Учень.

Ми з нею відомі усюди,

Усе, що треба, нам є

 А хто свою мову забуде,                              Ткачук  Ілля

Той серце забуде своє.

Вона, як зоря пурпурова,

Що сяє з небесних висот.

І там, де звучить рідна мова,

Живе український народ.

Учень

 

Лети, моя мово, над світом крилато,

У кожному серці звучи!

Ти щира, красива, дзвінка і багата                    Лимарчук  Едік

О! Мово моя, не мовчи!

 

Учениця

І слова свого не цураймося, люди!

Підносьмо, як прапор в бою.                                     Донченко Влад

Бо нас, як народу, то ж просто не буде,

Як втратимо мову свою.

 

Учень

 

Лети, моя мово, над світом щоденно.

Усім передай наш привіт.

Чарівна, велика, пісенна, натхненна —               Іра Мовіляну

Лети, моя мово, у світ!

 

Учениця

За все, що в нас є, ми уже заплатили,

То ж гордими будьмо людьми.

Ідімо вперед, набираймося сили,                     Чубик Саша

Бо вся Україна — це ми!

Учитель. Так, ми заплатили за все, що у нас є, дорогу ціну, тому сьогодні ми повинні бути єдиними, стояти разом, плече до плеча і довести всьому світові, що Україна найкраща у світі. А що таке Україна? Це ми! Я і ти, усі ми разом у своїх починаннях, у натхненній творчій праці. А українці — народ працьовитий, чесний, роботящий. Ось погляньте, яке колоссячко зростили на нивах! А це ж хліб святий. Наше багатство. Скільки праці і поту у цьому вусатому колоссі, скільки переживань і недоспаних ночей. Але є хліб на столі і народ ситий, здоровий і багатий. А від кого це залежить?(Відповіді учнів). Від людей праці, від тебе і від мене, від нас з тобою. Бо сьогодні ви ще учні, а в недалекому майбутньому будете ростити хліб і годувати всіх людей, всю країну. Від нашої праці, твоєї і моєї, буде залежати добробут України, нашого народу. Бо Україна — це ми!

Бесіда

Ви  -  майбутнє  України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте  гідними своїх предків, любіть рідну землю так, як заповідав великий Тарас Шевченко, бережіть  волю і незалежність України, поважайте  свій народ і його мелодійну мову.  Шануйте  себе і свою гідність, і шановані будете  іншими.

А що треба робити вам, діти, щоб відчути, що ви патріоти, громадяни, що також берете участь у будівництві своєї держави?

 Учні відповідають. (Добре вчитися, щоб у майбутньому оволодіти якоюсь спеціальністю і приносити користь своїй країні; любити природу, берегти і примножувати її багатства; берегти історичні і духовні пам'ятки свого народу, не руйнувати, а вивчати історію рідного краю; наполегливо навчати рідну мову, бо це мова народу нашого, державна мова України; знати традиції свого народу тощо)

Учень.

Ніхто не зупинить історії хід –

Будує свій дім Україна.                             Донченко Влад

І стверджує нині і захід і схід,                    

Що ми є велика родина.

Учень 5:

Одна Батьківщина, і двох не буває,

Місця, де родилися, завжди святі.

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде в житті.                                         Ткачук Ілля

У рідному краї і серце співає,

Лелеки здалека нам весни несуть.

У рідному краї і небо безкрає,

Потоки, потоки, мов струни, течуть.

Учень.

Тут мамина пісня лунає і нині,

Її підхопили поля і гаї.                                  Катя Сорока

Її вечорами по всій Україні

Співають в садах солов'ї.

І я припадаю до неї устами,

І серцем вбираю, мов спраглий води.

Без рідної мови, без пісні, без мами

 Збідніє, збідніє земля назавжди.

Пісня  "На нашій Україні", відеоролик

Учитель. Ми сьогодні багато говорили про нашу Батьківщину. Ще більше знань отримаємо під час навчання в школі. Ми з вами, як справжні патріоти і громадяни, покликані трудитися    невтомно, щоб наша Батьківщина розквітала.

   Який основний обов’язок учнів?

      Ми  будемо вчитись, щоб знання здобути,

        Нові зробити в світі відкриття.

        Щоб корисним своїй державі бути,                  Сорока Катя

        І щоб прекрасним в нас було життя.

Учитель. Хліб на вишитому рушнику теж невід’ємний символ України. Він  символізує любов і достаток, щедрість і щирість української душі.                                                                             Прийміть цей коровай, щоб була легкою ваша дорога у світлу Країну  Знань, щоб ви були здорові, а в країні панували мир і злагода. Завжди  пам’ятайте, що ви – діти своєї рідної і милої країни зі своїми  звичаями і традиціями, легендами і казками, багатою, як земля,  українською мовою.

1

 

docx
Додано
29 грудня 2019
Переглядів
408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку