Перший урок для здобувачів освіти та їх батьків Нової української школи - 2018 на тему: " Я люблю свою країну" .Мета : Формувати у здобувачів освіти уявлення про рідну землю, спираючись на уже здобуті знання; розширити знання учнів про державні і народні символи України. Навчати учнів помічати красу в людях і в собі; спонукати до виконання загальнолюдських правил суспільного життя, творити оточуючим добро; виховувати громадянські почуття, інтерес до пізнання багатої історії держави; прагнути доброзичливої атмосфери у класі.
Розробка першого уроку НУШ – 2018 на тему
««Я люблю свою країну»
Дата: 03.09.2018
Мета : Формувати у здобувачів освіти уявлення про рідну землю, спираючись на уже здобуті знання; розширити знання учнів про державні і народні символи України. Навчати учнів помічати красу в людях і в собі; спонукати до виконання загальнолюдських правил суспільного життя, творити оточуючим добро; виховувати громадянські почуття, інтерес до пізнання багатої історії держави; прагнути доброзичливої атмосфери у класі.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: предметні малюнки: калина, верба, барвінок, віночок, рушник; карта України, шаблони україночки та українця; олівці; звукозапис українських пісень.
Хід уроку:
І. Ранкове коло
Вранці сонце пробудилось,
В росяній траві умилось
перегорнуло календар –
Ось і вересень настав.
Він покликав всіх до школи,
А наш клас зібрав у дружне коло.
У цей ранковий, добрий час
Я рада, діти, бачить вас.
Міцно за руки візьмемось,
Разом щиро усміхнемось.
2. Знайомство
– Тож будьмо знайомі. Я – ваша вчителька Анна Олегівна. А тепер познайомимося з вами. Діти називають свої імена по колу.
Привітання з іменинами однокласника
4. Релаксація
У нашому класі друзі всі.
Я і ти, і ми, і ви.
( Тричі плескають у долоні )
Добрий ранок, тому, хто зліва.
Добрий ранок, тому, хто справа. Ми – одна сім’я!
В цьому класі друзі всі.
Я і ти, і ми, і ви.
Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхнись, тому, хто справа. Ми – одна сім’я.
Хай сьогодні в кожне серце
наш урок додасть тепла.
Учитель: Сьогодні для вас пролунав перший дзвінок, який покликав на перший у вашому житті шкільний урок. Ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – «Учень», «Школяр». Сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на учнів, школярів. Я вітаю вас із цією визначною подією!
Сідаємо після гри на місця тими групами, як отрималось під кінець гри
ІІ Актуалізація опорних знань учнів:
Гра-вправа «Закінчи речення»
- Наша країна називається …
- Столиця України – місто…
- Найбільша річка України - …
- До державних символів відноситься…
ІІІ Повідомлення теми, мети уроку
Про що саме ми будемо сьогодні говорити ,дізнаємось, прослухавши вірш:
Є багато країн на землі,
В них – озера, річки і долини.
Єкраїни великі й малі,
Та найкаща завжди – Батьківщина»
Правильно, сьогодні перший урок присвячений нашій рідній Батьківщині, ім'я якої - Україна.
ІІІ Вивченнч нового матеріалу
Розповідь вчителя з елементами бесіди
– Діти, ми живемо на своїй рідній землі, яка зветься Україна, а ми з вами – українці. Погляньте на край вашої парти і ви побачите фігурки українця (хлопчики) та україночки (дівчатка), візьміть кольорові олівці і розфарбуйте їх.
Діти працюють під мелодію українських пісень, за бажанням підспівують. З допомогою вчителя розміщують фігурки на дошці у вигляді хороводу навколо карти України.
Ось погляньте на карту України – це карта нашої Батьківщини. У кожному куточку України – живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у місті чи в селі, але всі ми живемо в одній державі – в Україні, яка є для всіх нас єдиною. Україна – це наш рідний батьківський край, і ми несемо в собі його культуру, звичаї, традиції, його пісні і вірші, вбираємо в свою душу рідні серцю краєвиди.
Хіба може душа бути байдужою до цієї краси? Звичайно, ні. Ми повинні берегти і примножувати красу нашого краю.
Розповідь про рідне місто Нова Каховка
-Щойно ми з вами поговорили про велику і єдину для всіх Батьківщину. Але в кожного з нас є своя мала батьківщина, як ви гадаєте, що це?
Правильно, це наше місто або село в якому ви народилися і проживаєте.
_ Про яке місто ми говоримо?
Кожне місто має власну долю, своє життя, початок і історію.
Фізкульхвилинка
Ми – метелики чудові.
(діти нахиляють голову вліво-вправо)
Є в нас крильця кольорові,
(Розводять руки в сторони)
Ними ми махаємо
(Виконують махи руками)
Над квітами літаємо.
(Кружляють навколо себе)
Розповідь вчителя з елементами бесіди про державні символи
Пригадайте, що означають ці кольори?
Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.
Блакитний, синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру.
Гімн – це найголовніша пісня держави. З гімну починають урочисті збори, свята, надзвичайні масові події, гімном їх і закінчують. Це хвалебна пісня своїй Батьківщині в якій народ висловлює побажання бути вільним, щасливим, жити в достатку.
-Хто створив гімн? (музика М.Вербицького на слова П.Чубинського)
Розповідь про народні символи України
ІІІ Закріплення вивченого матеріалу
Гра «Доповни вірш»
– А зараз я прочитаю вірш з пропущеними словами, а ви спробуйте їх відгадати і хором назвати.
На землі великій є одна країна:
Гарна й неповторна, мила …(Україна).
І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й …(талановиті).
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші … (складають).
Щоб жила й раділа кожна родина,
Щоб була щаслива наша …(Батьківщина)!
Гра «Дай правильну відповідь» Учитель.
Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив.
А тепер усі встаньте і візьміться за руки, щоб утворився віночок, який є у нашому класі. Віднині, діти, ми одна дружна сім’я. Тому жити треба у мирі й злагоді, заступатися одне за одного, дружити, ділити з усіма радість і смуток, щоб наше шкільне життя було цікаве і змістовне, насичене хорошими вчинками і цікавими подіями. (Діти стають у коло і беруться за руки. Говорять слова за вчителем.)
Ми усі – одна сім’я,
Неповторні – ти і я!
Будемо усі дружити,
В злагоді і мирі жити.
Бо життя – це диво – казка!
В ньому є любов і ласка!
Ми прийшли у світ, щоб жити
Й на Землі добро творити!
Гра «Правила для учнів»
Учитель читає вірш С. Маршака, а діти виконують відповідні рухи.
- Заходить вчитель — треба встати. (Встають.)
- Коли дозволить, тихо сядь. (Тихо сідають.)
- Спитати хочеш — не гукай (сваряться пальчиком),
- А тільки руку піднімай. (Піднімають руку.)
- У школі парту бережи. («Витирають» кришку парти.
- І на парті не лежи. (Схиляються на парти.)
- Щоб урок минув не марно,
- Треба сісти рівно, гарно. (Випрямляються, кладуть руки напарту.)
-т Не розмовляй на уроках як папуга чи сорока
(Махають руками, ніби крилами птахи).
ІV Підсумок уроку
Я буду щасливою щоранку бачити ваші радісні оченята і привітну усмішку. Бажаю, щоб доріжка знань, на яку ми сьогодні із вами ступили, була рівною, цікавою, радісною, чистою, ясною. Хай вам щастить! Бажаю всього найкращого вашим родинам!