Перший урок "Перший раз у перший клас"

Про матеріал

Пропоную розробку першого уроку в 1 класі. Адже, перший урок у школі для маленьких першокласників повинен бути святом, яке вони запам'ятають назавжди, повинен бути казкою, яка наблизить їх до реалій шкільного життя.

Перегляд файлу

 

Тема. Перший раз у перший клас

 Мета.  Вчити жити в колективі;  розвивати бажання вчитися,  пізнавати навколишній світ; виховувати любов до школи, дружбу, повагу до однокласників, до вчителів.                                   

 

Обладнання: малюнки сонечка, хмаринки з написами 2018, 2022, 2027, 2030, квітки синього і червоного кольорів, пакетики з насінням, великий малюнок  пшеничного поля під голубим небом на ватмані,  потяг з різнокольоровими  вагонами, паперові журавлики.

                                                            Хід уроку

І. Організаційний момент.

Ранок розпочавсь цікаво,

Світить сонечко ласкаво,

В  календарик  заглядає

І від посмішки аж сяє.

Знає сонце гомінливе - 

День сьогодні особливий!

Яке сьогодні число? Місяць? Рік?

(Учитель вивішує на дошці  біля сонечка хмаринки з написами 2018, 2022, 2027, 2030 ).

  • Чим цей день особливий?

Я від щирого серця вітаю вас з цим святом! Хочу вам побажати, дорогі першокласники, сонячних усмішок на ваших щасливих личках.

ІІ. Знайомство.

           Я - ваша вчителька. Звати мене Лідія Петрівна. А тепер познайомимось з вами.

     Візьміть, дівчатка, червону квіточку, а хлопчики, – синю, і  в  її серединці  з допомогою  мам надрукуйте своє ім’я. Вийдіть до мене, червоні квіточки, назвіть своє ім’я  і «посадіть» квіточку на нашу «галявинку» Дитинства.

       А тепер вийдіть, сині квіточки, і посадіть свою квіточку також на цій галявинці Дитинства.

(З допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на дошку.)

ІІІ. Народження нової родини.

- Що ж вималювалося у нас на дошці?

-Чим квіточки схожі?

- Чим відрізняються?

           А ви, діти, як ті квіти. Подивіться один на одного, посміхніться. Чим ми схожі? Чим відрізняємось?

         Ми всі різні, бо маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас є і багато спільного. Всіх обєднала наша школа, наш клас. Ми разом будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися, а іноді й сумувати. Саме сьогодні 1 вересня 2018 року -  день народження нашого класу – нашої великої родини. А на таке свято потрібен торт.

(Батьки вносять торт із запаленою свічечкою)

         Тепер ми з вами одна сімя, одна родина. Кажуть, коли народжується на світ дитина, Бог запалює на небі свічечку-зірочку. А чи звернули ви увагу, що одні зірочки  дуже яскраві, а інші ледь видно? Коли людина зла, скупа, її зірочка ледь сяє, а коли добра, щедра, любить усе живе, тоді й зірочка буде ясна і видно її здалеку. Тож я хочу, щоб ви, дітки, зростали добрими і чуйними людьми. Дивіться, як гарно палає наша свічечка-зірочка. А щоб вона була яскравішою протягом усього навчання, ми складемо «Правила життя в нашій родині».

       Щоб наша родина була доброю, потрібно - ….(не сваритись, не      битись, чемно розмовляти, гарно поводитись…).

      Щоб вона була веселою, потрібно -…(посміхатись, радіти за всіх…)

      Щоб була вона розумною - …(гарно вчитись, багато читати…)

      Щоб вона була щедрою - …(ділитись, допомагати…)

      Піднесіть свої долоньки до цього маленького вогника. Що ви відчуваєте? (Діти підносять долоньки до вогника свічки). Разом із теплом свічечки я віддаю вам тепло свого серця, тому що сьогодні ваші батьки привели вас до школи і передали мені свій найцінніший скарб. А скарб – це ви. І з сьогоднішнього дня я буду вашою другою мамою. Буду вас не тільки вчити читати, писати, рахувати, а сіятиму у ваші маленькі серця зерна чуйності і доброти.

     Отже, «загадаємо» жити в мирі й злагоді, більше посміхатись, ніж плакати, міцно дружити, бути вихованими і ввічливими, гарно вчитися. А щоб ці бажання здійснилися і ми ніколи не порушували правила нашого життя, задуємо свічечку.

    Погляньте,  діти, уважно на біленькі хмаринки з написами 2018, 2022, 2027, 2030. Перша хмаринка – це рік вступу в 1 клас, друга – прощання з початковою школою, третя – отримання свідоцтва про закінчення нашої школи, четверта – отримання атестата про здобуття освіти в школі. Ви бачили, як пливуть хмаринки по небі? Гарно? Нехай же і наші шкільні роки проходять так весело і щасливо.

                                  Фізкультхвилинка

     Під запис пісні «Перший дзвоник», слова і музика Н. Май діти  виконують за вчителькою танцювальні рухи.

ІV. Подарунок від Осені.

         А тепер скажіть, яка настала пора року?По чому ви бачите, що вже осінь? Зовсім непомітно вона підкралась на землю. Стало жовтіти листячко на вишнях. Берізка собі в довгі коси позаплітала золоті стрічки. Погнала Осінь у вирій  птахи: не чути на калині соловейка, не рахує  літа людям зозуля, не клекоче довгим дзьобом лелека на дідусевому хліві. Сонечко стало не так гріти, як улітку, а роса на травичці зранку дуже холодна. А ще всі діти поспішили до школи.  Осінь подарувала вам  насіння і наказала, щоб ви його розсіяли обабіч стежинки, якою поспішаєте до школи. (Роздаю  малесенькі пакети з різним насінням.) Але  пам’ятайте, що це насіння не просте, а чарівне, бо з нього проростатимуть сходи ваших знань на цьому чарівному полі. Вони повинні бути багаті і міцні.

(Коли  вивчаємо букви, цифри та їх писані символи позначаю на колосках і «саджаю » на поле. Вивчаючи  розділові знаки, знаки математичних дій, позначаю на квітках маку, ромашок, волошок).

 

 V. Загадки від осені.

       Зараз Осінь перевірить, як ви вмієте відгадувати загадки.

          Є чарівник у школі в нас                                                                                

          Дітей запрошує він в клас.

Щоб не спізнились на урок,

Нам голос подає …(дзвінок) .

 

Букви всі від А до Я

На сторінках…( Букваря).

 

Нею тільки поводи,

Залишаються сліди.

Що за дивна штучка?

Це звичайна…( ручка).

 

 Ручки й олівці, щоб знали,

Ми кладемо у…( пенали).

Молодці, діти!

 

         А ще ми подорожуватимемо протягом навчального року на чарівному потязі. (Над дошкою висять  кольорові вагони  потягу, в які буду «заселяти» вивчені друковані  казкові зображення  букв, цифр, математичних і  розділових мовних  знаків. Окремо в різні вагони букви, що позначають голосні, приголосні парні глухі та дзвінкі,  тільки приголосні дзвінкі, букви, що позначають по два звуки. Навіть окремий вагон мають м’який знак і йот. Діти завдяки такому потягові добре засвоюють програмовий матеріал.  І  на святі прощання з Букварем ми подорожуємо чарівним потягом через пшеничне поле нашої України. )

 

V. Підсумок уроку. 

        Дорогі мої діти, хороших успіхів вам  у навчанні, щоб у ваших оченятах горіла іскорка бажання  вчитися. Кожного ранку поспішайте в школу з радістю, а повертайтесь додому з приємною втомою і хорошими спогадами про минулий день, як ті журавлики, що лежать у вас на партах, виготовлені вами і вашими батьками.( Діти беруть в руки журавлики і махають ними в повітрі.) 1

 

docx
Додано
11 січня 2019
Переглядів
668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку