Пропоную розробку першого уроку в 1 класі. Адже, перший урок у школі для маленьких першокласників повинен бути святом, яке вони запам'ятають назавжди, повинен бути казкою, яка наблизить їх до реалій шкільного життя.
Тема. Перший раз у перший клас
Мета. Вчити жити в колективі; розвивати бажання вчитися, пізнавати навколишній світ; виховувати любов до школи, дружбу, повагу до однокласників, до вчителів.
Обладнання: малюнки сонечка, хмаринки з написами 2018, 2022, 2027, 2030, квітки синього і червоного кольорів, пакетики з насінням, великий малюнок пшеничного поля під голубим небом на ватмані, потяг з різнокольоровими вагонами, паперові журавлики.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе -
День сьогодні особливий!
Яке сьогодні число? Місяць? Рік?
(Учитель вивішує на дошці біля сонечка хмаринки з написами 2018, 2022, 2027, 2030 ).
Я від щирого серця вітаю вас з цим святом! Хочу вам побажати, дорогі першокласники, сонячних усмішок на ваших щасливих личках.
ІІ. Знайомство.
Я - ваша вчителька. Звати мене Лідія Петрівна. А тепер познайомимось з вами.
Візьміть, дівчатка, червону квіточку, а хлопчики, – синю, і в її серединці з допомогою мам надрукуйте своє ім’я. Вийдіть до мене, червоні квіточки, назвіть своє ім’я і «посадіть» квіточку на нашу «галявинку» Дитинства.
А тепер вийдіть, сині квіточки, і посадіть свою квіточку також на цій галявинці Дитинства.
(З допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на дошку.)
ІІІ. Народження нової родини.
- Що ж вималювалося у нас на дошці?
-Чим квіточки схожі?
- Чим відрізняються?
А ви, діти, як ті квіти. Подивіться один на одного, посміхніться. Чим ми схожі? Чим відрізняємось?
Ми всі різні, бо маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас є і багато спільного. Всіх об’єднала наша школа, наш клас. Ми разом будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися, а іноді й сумувати. Саме сьогодні 1 вересня 2018 року - день народження нашого класу – нашої великої родини. А на таке свято потрібен торт.
(Батьки вносять торт із запаленою свічечкою)
Тепер ми з вами одна сім’я, одна родина. Кажуть, коли народжується на світ дитина, Бог запалює на небі свічечку-зірочку. А чи звернули ви увагу, що одні зірочки дуже яскраві, а інші ледь видно? Коли людина зла, скупа, її зірочка ледь сяє, а коли добра, щедра, любить усе живе, тоді й зірочка буде ясна і видно її здалеку. Тож я хочу, щоб ви, дітки, зростали добрими і чуйними людьми. Дивіться, як гарно палає наша свічечка-зірочка. А щоб вона була яскравішою протягом усього навчання, ми складемо «Правила життя в нашій родині».
Щоб наша родина була доброю, потрібно - ….(не сваритись, не битись, чемно розмовляти, гарно поводитись…).
Щоб вона була веселою, потрібно -…(посміхатись, радіти за всіх…)
Щоб була вона розумною - …(гарно вчитись, багато читати…)
Щоб вона була щедрою - …(ділитись, допомагати…)
Піднесіть свої долоньки до цього маленького вогника. Що ви відчуваєте? (Діти підносять долоньки до вогника свічки). Разом із теплом свічечки я віддаю вам тепло свого серця, тому що сьогодні ваші батьки привели вас до школи і передали мені свій найцінніший скарб. А скарб – це ви. І з сьогоднішнього дня я буду вашою другою мамою. Буду вас не тільки вчити читати, писати, рахувати, а сіятиму у ваші маленькі серця зерна чуйності і доброти.
Отже, «загадаємо» жити в мирі й злагоді, більше посміхатись, ніж плакати, міцно дружити, бути вихованими і ввічливими, гарно вчитися. А щоб ці бажання здійснилися і ми ніколи не порушували правила нашого життя, задуємо свічечку.
Погляньте, діти, уважно на біленькі хмаринки з написами 2018, 2022, 2027, 2030. Перша хмаринка – це рік вступу в 1 клас, друга – прощання з початковою школою, третя – отримання свідоцтва про закінчення нашої школи, четверта – отримання атестата про здобуття освіти в школі. Ви бачили, як пливуть хмаринки по небі? Гарно? Нехай же і наші шкільні роки проходять так весело і щасливо.
Фізкультхвилинка
Під запис пісні «Перший дзвоник», слова і музика Н. Май діти виконують за вчителькою танцювальні рухи.
ІV. Подарунок від Осені.
А тепер скажіть, яка настала пора року?По чому ви бачите, що вже осінь? Зовсім непомітно вона підкралась на землю. Стало жовтіти листячко на вишнях. Берізка собі в довгі коси позаплітала золоті стрічки. Погнала Осінь у вирій птахи: не чути на калині соловейка, не рахує літа людям зозуля, не клекоче довгим дзьобом лелека на дідусевому хліві. Сонечко стало не так гріти, як улітку, а роса на травичці зранку дуже холодна. А ще всі діти поспішили до школи. Осінь подарувала вам насіння і наказала, щоб ви його розсіяли обабіч стежинки, якою поспішаєте до школи. (Роздаю малесенькі пакети з різним насінням.) Але пам’ятайте, що це насіння не просте, а чарівне, бо з нього проростатимуть сходи ваших знань на цьому чарівному полі. Вони повинні бути багаті і міцні.
(Коли вивчаємо букви, цифри та їх писані символи позначаю на колосках і «саджаю » на поле. Вивчаючи розділові знаки, знаки математичних дій, позначаю на квітках маку, ромашок, волошок).
V. Загадки від осені.
Зараз Осінь перевірить, як ви вмієте відгадувати загадки.
Є чарівник у школі в нас
Дітей запрошує він в клас.
Щоб не спізнились на урок,
Нам голос подає …(дзвінок) .
Букви всі від А до Я
На сторінках…( Букваря).
Нею тільки поводи,
Залишаються сліди.
Що за дивна штучка?
Це звичайна…( ручка).
Ручки й олівці, щоб знали,
Ми кладемо у…( пенали).
Молодці, діти!
А ще ми подорожуватимемо протягом навчального року на чарівному потязі. (Над дошкою висять кольорові вагони потягу, в які буду «заселяти» вивчені друковані казкові зображення букв, цифр, математичних і розділових мовних знаків. Окремо в різні вагони букви, що позначають голосні, приголосні парні глухі та дзвінкі, тільки приголосні дзвінкі, букви, що позначають по два звуки. Навіть окремий вагон мають м’який знак і йот. Діти завдяки такому потягові добре засвоюють програмовий матеріал. І на святі прощання з Букварем ми подорожуємо чарівним потягом через пшеничне поле нашої України. )
V. Підсумок уроку.
Дорогі мої діти, хороших успіхів вам у навчанні, щоб у ваших оченятах горіла іскорка бажання вчитися. Кожного ранку поспішайте в школу з радістю, а повертайтесь додому з приємною втомою і хорошими спогадами про минулий день, як ті журавлики, що лежать у вас на партах, виготовлені вами і вашими батьками.( Діти беруть в руки журавлики і махають ними в повітрі.) 1