Перший урок "Сім'я .Родина.Україна."

Про матеріал
Перший урок "Сім'я .Родина.Україна." для дітей першого класу з вадами слуху
Перегляд файлу

 

 

 

 

Перший урок у першому класі "Сім"я, родина, Україна"

http://www.yrok.net.ua/_ld/68/60578414.png Мета: Формувати у дітей уявлення про шкільне життя, відчуття себе повноправним членом великої шкільної родини; дати уявлення про такі цінності кожної людини, як сім’я, родина та держава; поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою, з однокласниками; розвивати пізнавальні інтереси, бажання вчитися; виховувати патріотичні почуття, повагу до школи та її працівників.

Обладнання: Презентація до уроку; кольорові олівці; плакат із зображенням стовбура дерева, листочки на дерево (за кількістю учнів); ілюстративний матеріал на шкільну тематику; набори пазлів «Україна»; картки з буквами «ш», «к», «о», «л», «а»; роздатковий матеріал для кожного учня (квіти); повітряні кульки для прикрашання класу.

 

Хід уроку


І. Вступне слово вчителя. Привітання учнів. Знайомство.
- Сьогодні ви вперше сіли за парти на своєму першому в житті уроці. Ви стали школярами, учнями першого класу. Я вітаю вас у нашій школі! Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але насправді це не так. Школа – це величезна Країна знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». У школі немає ледарів, тут усі працюють. А за свою працю отримують подарунки. Це не цукерки, не іграшки, а знання!
- Спочатку нам потрібно познайомитися. Я дуже хочу знати усі ваші імена. Разом голосно назвіть свої імена, щоб я запам’ятала усіх одразу.
(Діти вигукують свої імена)
- Як вас багато! А ви почули, як кого звати? Я також ні. Познайомитися ми так і не змогли. Ви, мабуть зрозуміли, що усім разом говорити не можна. Будемо говорити по черзі. Для цього потрібно підняти руку.
(Діти піднімають руки, називають свої імена)
- Сьогодні у нас святковий урок, а тому ми вирушимо у подорож. Це буде подорож Країною знань.  Супроводжувати нас буде Тітонька Сова. Вона багато років живе у Країні знань, а тому дуже-дуже мудра. Отже, рушаймо!


(Анімаційне зображення паровозика з іменами дітей)
ІІ. Мандрівка Країною знань
Зупинка 1. Рідна школа
- На першій зупинці Тітонька Сова показує якісь малюнки. Що на них зображено? (Букви).

- Вам треба скласти з поданих букв слово (Діти, які вміють читати, складають слово «школа»).
- Навіщо ви прийшли до школи?
- У школі вас будуть оточувати багато речей. Давайте перевіримо, чи знаєте ви їх.
(Загадки про шкільні предмети із демонстрацією ілюстрацій до них)
1. Тіло жовте, серце чорне: тіло мовчить, а серце говорить. (Олівець)
2. У пеналі в неї дім, поряд з олівцем у нім. Може цифри рахувати і перекази писати. (Ручка)
3. Чи в лінійку, чи в клітинку, Чистим був, та за хвилинку мерехтить від цифр та літер. Здогадались, що це, діти? Ручці він говорить: «Прошу!». Це шкільний учнівський… (Зошит)
4. Її шанує кожен. Вона повідать може про все на світі білім і дорослому і дітям… До знань веде доріжка, коли з тобою ...(Книжка)
5. Водить дружбу з олівцями, зошитами, папірцями. На малюнку щось не те? Вмить вона його зітре! (Гумка)
6. Кожен учень мене має, в мене олівці складає. Мабуть, ти мене впізнав? Ну звичайно! Я (Пенал)
- Як потрібно ставитися до шкільних речей? Чого не можна з ними робити?
- На ваших партах лежать підручники. Ці книги вміють розповідати цікаві речі, вміють навчати. Їх треба берегти і поважати. Ось як повинен виглядати ваш підручник (обгортка, закладка).

- А знаєте, хто, крім учителя, буде допомагати вам отримувати нові знання, супроводжувати ваше шкільне життя? (Вихователь, бібліотекар, психолог, соціальний педагог, медсестра, технічний працівник). Як потрібно ставитися до праці інших людей?
- Подивіться на нашу класну кімнату, яка вона велика, чиста, затишна, гарно прибрана. Ви хотіли б, щоб вона завжди такою була? А що для цього треба робити?


Зупинка 2. Парк відпочинку

-В школі вміють не тільки навчатися, але і відпочивати.
«Наше коло, мов сім’я»

Наше коло, мов сім’я! Раз! Два! Три! (Оплески) Друзі ми:  і ти, і я! Раз! Два! Три! Посміхнись, сусіде справа! Посміхнись, сусіде злів! Ми – одна сім’я! (Посміхнись; руку дай; обійми; покружляй)


Зупинка 3. Наша родина
- У кожного з вас є сім’я.
- Мир і злагода в родині – це запорука щасливого життя кожного із нас, а для цього треба поважати і любити, допомагати один одному. Батьки повинні піклуватися про своїх дітей, а діти – слухатися своїх батьків.
- Коли ви перебуваєте вдома, ви – дочки і сини, хлопчики і дівчатка. В школі ви – учні, школярі, а разом ми – також велика шкільна родина, яка має бути міцною і дружною.
- Сьогодні ми посадимо наше класне, сімейне дерево. Як дерево не може жити без листочків, так і школи немає без вас, без дітей!

(У кожного на парті листочок і олівці. Діти, які вміють писати, пишуть на листочку своє ім’я, іншим допомагає учитель. Кожен учень виходить до дошки, прикріплює листочок на плакат із зображенням дерева)
- Ось як зазеленіло наше дерево! Пізніше ми ще раз до нього повернемося.


Зупинка 4. Наш рідний край
- Із сьогоднішнім святом вас вітають не тільки вчителі, батьки, родина, а й наше місто, уся наша країна.
- Як називається місто, у якому ми живемо? (Харків)
- Харків – це наш рідний край. Це місце, де ми народилися, живемо, де живуть наші рідні та друзі, де ви будете навчатись. Які цікаві місця у нашому місті ви знаєте? А які цікаві міста ви ще відвідали?
- А ті, хто ще не побував у цих місцях, нехай не засмучуються. Тітонька Сова охоче вам усе покаже. (Перегляд відеоролика «Мій рідний край»)
- Наш край – це невеличка частинка країни, у якій ми живемо. Як називається наша країна? (Україна)
- Давайте подивимося, що про нашу країну розкаже Тітонька Сова.
(Україна – незалежна держава. Столиця України – місто Київ. Державні символи України – герб, гімн і прапор. Кожен громадянин держави має права та обов’язки. Вони записані в Основному Законі України – Конституції. 24 серпня святкують День незалежності України)
- А зараз я пропоную вам попрацювати парами. У вас є конвертики із пазлами, склавши які ви отримаєте карту України.
(Складання пазлу «Україна» . Учні працюють в парах. Кожна пара має на парті набір пазлів, з яких складається карта України.)


Зупинка 5. Галявина дружби
- Наша мандрівка завершується. Ми знову повернулися до нашого класного дерева. Буде чудово, якщо навколо нього виросте багато квітів. Візьміть олівці і розфарбуйте квіти кольорами, які вам найбільше подобаються.
(Діти розфарбовують квіти, прикріплюють їх навколо дерева)
- Молодці. Гарно розквітла галявина. А все тому, що ви працювали старанно і дружно.
- А наших батьків ми попросимо написати нам побажання на метеликах, які прилетять на кожну нашу квіточку і будуть оберігати її завжди.
(Батьки пишуть побажання, прикріплюють їх на квіти)
- Запам’ятайте важливе правило:
В школі не можна битися, ображати, а навпаки, допомагати один одному, вчитися дружити.


ІІІ. Підсумок уроку
- Скоро закінчиться перший у вашому житті урок. Пригадайте, коли він розпочався? (Коли продзвенів дзвінок). Уроки завжди будуть починатися і закінчуватися із дзвінком. Він також буде вашим другом протягом навчання.
- Що запам’яталося вам з уроку?
- Що сподобалося найбільше?
- Ми з Тітонькою Совою дякуємо вам за гарний урок!

 

 

docx
Додав(-ла)
Кіпоть Людмила
Додано
18 січня 2020
Переглядів
478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку