Матеріали для першого уроку. Тема: " Ми - діти України". Можна використати і як матеріал виховної години на тему про Україну, школу,клас.Дуже цікавим є виготовлення капсули часу, яку діти готують самостійно і потім вона зберігається протягом довгого часу,як згадка про мрії в першому класі.
Тема: Перший урок « Ми – діти України»
Мета: познайомити першокласників із поняттями «школа», «клас»,
«вчитель», «урок»; розповісти про правила поведінки учнів у школі;
дати перше уявлення про правила для учнів; сприяти формуванню у
дітей позитивної мотивації навчання, учнівської активності, дисциплінованості; актуалізувати знання, отримані раніше (уміння
розгадувати загадки); вчити робити узагальнення та висновки;
виховувати бажання навчатись, дружити, вести здоровий спосіб
життя, а також комунікативні якості.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів, повідомлення теми і мети уроку.
Учитель.
– Шановні батьки, любі діти! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань.
– Вже пролунав дзвоник на перший урок в житті наших малят. Вони стали першокласниками. Подивіться, шановні батьки, які в нас гарні діти: чепурні, веселі, жваві, непосидючі, розумні, кмітливі!
– А батьки? Я впевнена: кращих батьків просто не існує. Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі.
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
1. Робота з картою.
Учитель.
- Діти, а де ж знаходиться наш клас? (У школі)
- У якому місті знаходиться наша школа? )
- А як називається наша країна, у якій ми живемо? (Україна)
Дітки, цього року виповнилося 26 років з Дня незалежності України. Давайте з вами ознайомимося, які ж символи має наша держава.
- Давайте пригадаємо, де у людини знаходиться серце?
Покладіть руку на серце, прислухайтесь, як воно б’ється. І доки воно б’ється, доти живе людина. Через нього проходить сум і радість,біль і щастя. Серце може ненавидіти і любити. І якщо ненависть руйнує, убиває серце, то любов сповнює його життєдайною енергією й окрилює людину.
- Кажуть. що за розміром серце як кулачок. У мене ось таке. А яке у вас? Підійміть кулачки й покажіть. Коли ми складемо всі наші кулачки, вийде одне велике серце нашого класу.
- А що знаходиться у великому серці нашого класу?
На дошці серце, а всередині карта України.
- Так, це Україна.
- Отже, тема нашого уроку «Ми-діти України!»
2. Ознайомлення з символами України.
Учитель.
Отже, Батьківщина – це та земля, де ми народилися і живемо.
– Тож як називається наша держава, наша Батьківщина? (Україна)
– А ми хто? (Українці)
– Ми любимо неньку – Україну і зробимо все, щоб вона процвітала.
– А що ви маленькі школярики можете зараз зробити для України? (Добре вчитись, добре поводитись, нести радість людям).
ІV. Вивчення нового матеріалу. Подорож до Країни Знань.
Учитель.
Практична робота.
— У вас на партах лежать серця, у серединках яких ви повинні написати свої імена.
— Вийдіть до мене, блакитні сердечки, назвіть своє ім’я, прізвище і «подаруйте» своє серце Україні.
З допомогою вчителя діти прикріплюють серця на карту Україну.
— Тепер вийдіть жовті сердечка…
Народження нової родини.
— Ось саме зараз народилась нова родина, наша класна сім’я.Давайте зробимо велике коло.Подивіться один на одного, посміхніться. Ми всі різні — маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас є і багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми разом будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися, ходити на екскурсії.Давайте повернемося один до одного, посміхнемось і сильно стиснемо один одному ручки.
Фізкультхвилинка(пісня «Перший раз у перший клас»)
Казкова інсценізація.
Стукіт у двері, учитель відчиняє, бере лист і пакунок, читає.
Учитель. Місто Кривий Ріг?
Учитель. Школа № 94?
Діти. Так!
Учитель. 1-Б клас?
Діти. Так!
Учитель. Тож у цей святковий час
Лист прийшов, мабуть, для вас!
(Читає лист.)
Вас вітаєм від душі,
Відтепер ви — школярі!
Бажаєм гарно вчитися,
З усіма подружитися.
Вам передаєм пакунок —
Шкільні книжки у подарунок.
З ними будете сумлінно
Вчитись тільки на «відмінно».
Ми працювали по них гарно,
Перший клас пройшов не марно,
Всі навчилися писати,
Рахувати і читати.
Звірята «Лісової школи».
Вибігають Лисичка та Вовчик. Це можуть бути старші учні, а можуть — учні цього ж класу.
Лисичка.
Почекайте! Підождіть!
Дарувати не спішіть!
Зможуть ці нові книжки
Нам із Вовчиком допомогти!
Перший клас ми прогуляли,
Цілий рік байдикували,
А тепер і не читаєм,
Й рахувати як, не знаєм!
Вовчик. Хай малята ще гуляють,
І танцюють, і співають.
Для чого їм книжки новісінькі?
Вони ж не знають нічогісінько!
Я їх краще заберу,
Знов до лісу віднесу!
Учитель. Ви, звірята, не праві.
Діти всі в нас молодці!
Вовчик. Вашим я словам не вірю,
Зараз сам я перевірю!
Загадки вибрав я складні.
Вам їх не відгадати, ні!
Намагається прочитати загадки, але не може.
Учитель. Сором, Вовчику, тобі,
Вивчив букви ти не всі!
Якщо не будеш вчитись,
Не зможеш в світі жити!
Читає загадки, діти відповідають хором.
Є чарівник у школі в нас,
Дітей запрошує він в клас.
Щоб не спізнились на урок,
Нам голос подає ... (дзвінок).
Букви всі від А до Я На сторінках ... (букваря).
Буває в лінію й в клітинку,
У ньому пише кожна дитинка. (Зошит )
Язика не має, а всіх грамоти навчає. (Книга)
Спокою вона не знає, дітям креслить помагає.
Різні лінії, фігури, щоб прямими вони були. (Лінійка)
Довгі палички кругленькі: сині, жовті, червоненькі.
На папері походили, кольори свої лишили.
Звуться палички оці кольорові… (Олівці)
Нею тільки поводи,
Залишаються сліди.
Що за дивна штучка?
Це звичайна ... (ручка).
Ручки й олівці, щоб знали,
Ми кладемо у ... (пенали).
Лисичка. Ой, загадки відгадали!
Ви мене не здивували!
А ось правила шкільні
Знають справжні школярі.
Правила ці виконайте
І книжечки забирайте!
Дає вчителю правила для школярів.
Учитель. Діти, зараз ми ознайомимося з основними правилами учнів.
Гра «Правила для учнів»
Учитель читає вірш С. Маршака, а діти виконують відповідні рухи.
— Заходить вчитель — треба встати. (Встають.)
— Коли дозволить, тихо сядь. (Тихо сідають.)
— Спитати хочеш — не гукай (сваряться пальчиком),
— А тільки руку піднімай. (Піднімають руку.)
— У школі парту бережи. («Витирають» кришку парти.)
— І на парті не лежи. (Схиляються на парти.)
— Щоб урок минув не марно,
— Треба сісти рівно, гарно. (Випрямляються, кладуть руки напарту.)
— Не розмовляй на уроках як папуга чи сорока
(Махають руками, ніби крилами птахи).
«Так чи ні»
Треба гарно вам читати? (Так)
Треба менших ображати? (Ні)
На перерві пострибати? (Ні)
А всі парти пописати? (Ні)
Друга треба виручати? (Так)
А треба слухати матусю? (Так)
Тоді дратуйте хоч бабусю? (Так)
У школі вибийте шибки? (Ні)
Учительці робіть все навпаки? (Ні)
Брудне взуття носіть у школу? (Ні)
І книги кидайте додолу? (Ні)
Завжди старших поважайте! (Так)
І малюків не ображайте! (Так)
Лисичка. Правила всі виконали.
Цим мене ви здивували.
Визнаю, що учні ці
У навчанні — молодці.
Вовчик. Ви не марнували час —
Книжки заслужив кожен із вас.
Хочу лиш я попроситись
Разом з вами нам учитись.
Учитель садить звірят.
Учитель. В школу йдуть всі недарма,
Вчення — світ, невчення — тьма.
Всі прийшли знання здобути,
Хочуть, грамотними бути.
Знання дітям необхідні,
Й навіть вам вони потрібні.
Ну, а книжка всіх навчить,
Як у світі треба жить!
За вашу активну участь звірята приготували вам подарунки, малята – медалі «Першокласник» і «Першокласниця».
Звірята з допомогою вчителя вручають учням медалі. Лисичка – дівчаткам, Вовчик – хлопчикам.
Давайте подякуємо звірятам за подарунок.
Діти. Дякуємо
Учитель. Сідайте звірята будете навчатися з нами.
Гра«Оцінки»
• (Вчитель раніше підготував кружечки, на яких написані різні оцінки - від 1 до 12. Потрібен пакет з потаємною кишенькою. Всі оцінки кладуться у пакет, але погані оцінки – в потаємну кишеньку. Вчитель проходить поміж дітей, які витягують лише гарні оцінки)
• Ось які чудеса! Подивіться, у вас лише гарні оцінки! А де ж двійки та одиниці? Подивимось! (витягує з потаємної кишеньки погані оцінки, показує їх дітям) Погляньте, одиниці та двійки залишилися в пакеті. Це означає, що в нашому класі двієчників не буде. Давайте дружно поплескаємо в долоні, що це чудо збулося, і ви вчилися дуже гарно!
VІ. Підсумок уроку.
Учитель.
Я вірю, я впевнена, що буде наша Україна розвиненою європейською країною, коли підростають ось такі маленькі патріоти – українці й україночки.
-Домашнім завданням вам було, написати вашу мрію, ким ви хочете бути, коли станете дорослими. Зараз ми зробимо з вами Капсулу часу і через 10 років , коли ви будете випускниками я вам її віддам. Але ким би ви не стали, я впевненна ви будете надійним майбутнім України.
-За старовиною легендою діти які ідуть до школи це маленькі зернята які 6 років наповнювалися маминою і татовою любов’ю, бабусиною і дідусевою добротою, теплом і радістю всіх оточуючих. І саме сьогодні прийшов час засіяти поле для того, щоб виростити добрий урожай. Саме сьогодні турботливі руки батьків, вчителів, рідних людей посіють ці зернята і будуть плекати їх. І я впевнена, що загальними зусиллями ми зможемо зробити так що з цих маленьких зерняток виросли справжні люди, люди з великої літери.
Нехай девізом усього вашого життя будуть такі слова:
Красивий, щедрий рідний край,
І мова наша – солов’їна.
Люби, шануй, оберігай,
Усе що зветься Україна.