Виховна година "Діти світу повинні знати свої права"

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів із Конвенцією ООН про права дитини та з поняттям прав людини, навчити дітей як правильно користуватися своїми правами, виховати законослухняного громадянина своєї держави і розвинути почуття того,що «Ти хоч і дитина,але в тебе є свої власні закони та правила, якими ти повинен керуватися»

Перегляд файлу

Артемівський навчально-виховний комплекс                                                       «дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа

 І-ІІІ ступенів»                                                   

 Печенізького району Харківської області

 

 

 

 

 

« Діти світу повинні

знати про свої права»

 

 

Роботу виконала

вихователь ГПД

А.Г.  Драгункіна

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: ознайомити учнів із Конвенцією ООН про права  дитини та з поняттям прав людини, навчити дітей як правильно користуватися своїми правами, виховати законослухняного громадянина своєї держави і розвинути почуття того,що «Ти хоч і дитина,але в тебе є свої власні закони та правила, якими ти повинен керуватися»

 Обладнання: ілюстративний матеріал та книжкова наочність.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

II. Вчитель:Добрий день!

– Діти, сьогодні ми почнемо говорити про те, що ви вже неодноразово чули, що це таке – права дитини. Дуже важливо вивчати і знати свої права. Ваші однолітки за кордоном вивчають свої права і вміють ними користуватися. Більшості не вистачає друзів, спілкування, тому що ми з вами, живемо серед нам подібних.

Взагалі-то людьми нас робить не народження, а те, що ми живемо і зростаємо в людській спільноті.

Давайте пограємо у "казку-підказку". Я розповім вам історію, покажу малюнки, а ви скажете, про кого ця казка.


1.Маленький хлопчик потрапив до вовчої зграї. Виховували його вовки. Його друзями стали звірі: пантера, ведмідь, сокіл, удав та ін. Так вже сталося,що хлопчик потрапив до джунглів. Через це  він цурався людей і не міг з ними жити.

Бесіда. 
1.Як ви гадаєте про кого йдеться мова?....
2. Як би знов Мауглі потрапив до людей,чи зміг би він жити серед них?...

3.Чому?...

Це лише казка, але в історії були справжні діти - Мауглі, яких з раннього віку виховували тварини. Коли їх знаходили, то вони своєю поведінкою більше нагадували тварин.

Тож висновок цієї казки який?....

Висновок: Дитина може стати по-справжньому людською істотою, лише тоді коли вона виховується в людській спільноті.

 Так справді, кожна людина має почуття, здібності, характер. Як же зробити так, щоб такі різні, несхожі люди все ж таки жили з повагою один до одного? Для цього існують правила, які керують стосунками між людьми. Ці правила обов'язкові для всіх. Їх приймає держава і слідкує за їх виконанням. Такі правила називаються як? "закони". А що таке "закон".
"Закон – обов'язкове для всіх правило. Приймається і захищається державою." Головний закон нашої країни –це Конституція.
Закони держави повинні захищати людину, її права. Таких прав дуже багато – на життя, на житло, харчування, медичну допомогу, знання, відпочинок. Права людини –це можливість щось робити, ці права охороняються законом.                          


Найбільше я хочу,

Щоб мир був на світі,

І небо-у зорях,

І сад наш - у цвіті.

 

 

Найбільше я хочу,

Щоб сонце щоранку

Зі мною віталось,

Присівши на ганку.

 

 

Найбільше я хочу,

Щоб рідна матуся

Всміхнулась мені,

Коли я усміхнусь.


– Бачите, скільки є прав у людини. Права людини – як сонце, світлом якого користуються всі. Дуже добре, що закони охороняють права людини. Але чомусь ці права постійно порушують . Є ще такі, порушення прав дитини:

   Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер. Як ви гадаєте яке право порушено стосовно Попелюшки? (право на відпочинок і розваги)

           Чи здогадались ви,чому у мене в руках ілюстрація до картинки Івасик Телесик?

   Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев­­­`ять земель у тридесяте царство. Які права порушила злодійка? (Право дитини на життя,щоб дитина не розлучалась з батьками всупереч їхньому бажанню,незаконне переміщення і неповернення дітей з-за кордону)

Про порушення цього закону є такий віршик І. Жиленко.


Плаче курка біля тину:

Хтось украв її дитину.

Може,вовк,а може,лис

Поніс дитя її у ліс.

І сказала мудра гава,

Що поблизу пролітала:

- Ти не плач і не кричи,

А в міліцію скачи.

Там є хлопці, дужі й браві,

Визволять малого враз.

Бо ніхто не має права

Викрадать дітей у нас.

Й не благають хай-дарма!

Всі на волі ходять дітки,-

А злочинців жде тюрма…


 

А в казці Буратино,які права проти ляльок порушив Карабас Барабас?

Ще є така казка як котик і півник і таких казок дуже і дуже багато трапляється на нашому життєвому  шляху. Та що там казки,адже в житті трапляється такі самі історії,тільки дійові особи дорослі та діти.

 Найстрашніша в історії людства війна тривала декілька років і закінчилася в 1945 році. Загинуло близько 60 млн. чол. Право на життя було порушено для 60 млн. чол. Життя втратили люди, чисельність яких перебільшує чисельність населення сучасної України. Так порушується право людини на життя, тоді люди зрозуміли, що треба об'єднатися для захисту прав людини. Вони створили ООН - Організацію Об'єднаних Націй.

10-го грудня 1948 року різні народи вирішили і проголосили, що всі люди мають рівні права. Але дорослі можуть захищати свої права від злодіїв, можновладців, а діти ще не в змозі цього робити. Тому у 1989 році представники різних країн підписали Конвенцію (угоду) про права дитини. В цій Конвенції країни домовилися охороняти права всіх дітей світу. Набула вона чинності в Україні з 27 вересня 1991року вона є невід`ємною  частиною національного законодавства,в ній міститься 54 статті про права які має дитина ,також записано, що дитиною вважається людина, якій ще не виповнилося 18 років. У 2001 році Україна прийняла Закон «Про охорону дитинства».(плакат світова книга прав дитини)

Бесіда: Діти якщо ви уважно слухали,то зможете відповісти на такі запитання:

1) Навіщо була прийнята Конвенція (угода) про права дитини?
2) Навіщо нам знати наші права?

3) Навіщо був прийнятий закон «Про охорону дитинства»?

Висновок: 
Якщо ми будемо вчити і знати наші права, то зможемо їх захистити.

Дитя моє,права дитини

 Ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно,так важливо

Напевно знати в наші дні:

Коли з тобою справедливо

Вчиняють,а коли й ні.

Тож прочитай,завчи напам`ять.

Порадь і друзям прочитать.

Хай прочитають тато й мама,

Закони всім потрібно знать!

 

Немає прав без обов`язків, немає обов`язків без прав.

І ще одну заповідь повинен запам`ятати кожен із нас:

ШАНУЙ БАТЬКА СВОГО І МАТІР СВОЮ!

Адже саме батьки дали нам життя,сааме вони щоденно переживають за нас,хочуть,щоб ми завжди були здоровими і щасливими.

А на останок хотілося б зачитати  вірш В.Симоненка

«Ти знаєш,що ти-людина?»


Ти знаєш,що ти-людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Мука твоя єдина,

 Усмішка твоя-єдина,

Очі твої –одні.

Більше тебе не буде.

Завтра на цій землі

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди -

Добрі,ласкаві й злі.

 

Сьогодні усе для тебе:

Озера,гаї,степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба –

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі-людина.

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя-єдина,

Мука твоя –єдина,

Очі твої-одні.


 

Дякую за увагу…!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Драгункіна Анна Григорiвна
    На допомогу класному керівнику.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 січня 2018
Переглядів
853
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку