Перший урок у першому класі "Мій рідний край - Миколаївщина"

Про матеріал

Розробка першого уроку у першому класі "Ми – діти України" призначений для вчителів початкових класів. Даний урок допоможе класному керівникові в роботі з учнями, які вперше переступили поріг школи.

Перегляд файлу

Перший урок у 1 класі

Тема.  Миколаївщина – край, де варто жити. Моя рідна школа

Мета:  

  • дати першокласникам уявлення про школу, формувати в них інтерес до знань, прагнення їх здобувати; 
  • сприяти формуванню здатності дитини усвідомлювати приналежність до української держави, шанувати історію і мову свого народу;
  • розвивати пам’ять,  мислення,  бажання  працювати творчо; збагачувати  словниковий запас;
  • сприяти вихованню любові до школи, як до рідної домівки;
  • поважати батьків, знати культуру свого краю, дотримуватись моральних й етичних норм спілкування.

Очікувані результати:

  • Формування ціннісного ставлення до держави, області, міста, народу, його звичаїв і традицій.
  • Розширення знань учнів про історичне минуле рідного краю.
  • Усвідомлення значущості навчання та виховання в розбудові та покращенні життя рідного краю.

 

Обладнання.: Плакат до свята Першого дзвоника, ілюстративний матеріал про школу,модель Сердечка  класу « сумного та усміхненого», аркуші паперу для малювання, кольорові олівці, слова – відгадки до загадок без перших літер (РУЧКА, ОЛІВЕЦЬ, ЗОШИТ, ПІДРУЧНИК)  та окремо перші літери цих слів, ілюстрації до казок, комп'ютерне обладнання, презентація до уроку.

Хід уроку

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  • Дорогі діти! Сьогодні пролунав для вас перший дзвоник, розпочалося ваше шкільне життя. Я  вітаю вас із першим навчальним днем,з першим шкільним святом, з першим уроком.
  • А говорити сьогодні на уроці ми будемо про нашу Миколаївську область – Миколаївщину, якій в 2012 році виповнюється 75років, про наше місто Первомайськ і його маленьку частинку – нашу рідну школу «Первомайський НВК «ЗОШ І-ІІст. №15-колегіум»
  1. Робота над темою уроку.

 

  • Послухайте уважно вірш Дмитра Павличка про школу.
  • Наче вулик наша школа,

Вся вона гуде, як рій.

І здається, що довкола

Розквітають квіти мрій.

Бігають, сміються діти,

Та лиш дзвоник задзвенить –

Стане тихо, ніби в квіти

Заховались бджоли вмить.

  • З чим автор вірша порівнює школу? Чому? Чому дітей порівнює з бджолами?

(Діти дають відповіді на поставлені запитання.)

  • А хто з вас знає, чому навчає школа?

-Правильно! Дякую, дітки!  Всьому цьому ви навчитесь у школі. Головне, щоб були слухняними, уважними, працьовитими і дисциплінованими учнями. Дуже хочеться, щоб  шкільне життя було для вас цікавим, щоб ви полюбили навчання, полюбили свою школу і прагнули дізнатися якомога більше.

-Сьогодні всі школи нашої рідної держави – України відкрили свої двері багатьом тисячам першокласників. Усі вони сьогодні, як і ви, вперше сіли за шкільні парти, щоб здобувати знання, знайти нових друзів, вирушили у цікаву подорож по Країні Знань. Але кожна нова подорож починається зі знайомства. Тому нам теж треба познайомитися. Я  ваша перша вчителька. Звуть мене Олена Валеріївна. Ми разом будемо вчитися читати, писати, рахувати, розкриємо багато секретів і таємниць. Разом пройдемо багатьма стежками Країни Знань.

-А тепер познайомимося окремо з дівчатками. А чому спочатку з дівчатками, хто знає? (Відповіді учнів).

-Так, це тому, що дівчинку треба поважати, пропускати першою у двері, подавати руку, як вона сходить з автобуса, заступатися за дівчинку. Така традиція в Україні склалася з давніх-давен, тому що жінку завжди поважали, бо вона була хранителькою роду, оберегом для своїх дітей, от тому треба всім хлопчикам про це знати і вчитися бути галантними. Тому почнемо з дівчаток. (Вчитель знайомить клас спочатку з дівчатками, а потім з хлопчиками у довільній формі, але коротко).

  • Діти, а чи готові до навчання у 1 класі? ( - Готові! )

Ну, і щоб не гаять час, запитати хочу вас.

А ви хором промовляйте, «так», чи «ні» відповідайте.

Чи веселі йшли до школи?  (Так)

Лінь – дрімоту побороли? (Так)

Чи готові ви дружити – в колективі дружно жити? (Так)

Чи може хочеться поспати? (Ні)

Чи може з друзями пограти? (Ні)

То ви прийшли сюди навчатись? (Так)

А може труднощів боятись? (Ні)

Скажіть, портфелі ви придбали? (Так)

А чи усе туди поклали? (Так) 

1 - першокласниця:
Мама двері відчиня,
Проводжа до школи.
Не забуду цього дня
Я в житті ніколи.

А татусь мені сказав,
Як пішла у школу:
«Поважай учителів,
Слухайся у всьому!»

1 - першокласник:
Перший день навчання
У містах і селах!
Світить нам привітно
Сонечко веселе!

Все навкруг сміється,
Все навкруг співає,
День такий знаменний
Раз в житті буває!

2 - першокласниця:
Хлопчики й дівчатка
Дуже поспішають.
У просторих класах
Парти їх чекають.

Букварі і читанки,
Парти в три ряди.
Наша перша вчителько,
З нами в клас ввійди!

2 -першокласник:
У цьому році в перший раз
Іду я в школу в перший клас!
І першим учнем з цього дня
З’являтись в школу буду я!

3 - першокласник:
Це не вигадка, не казка,
Що віднині я школярик.
Ось портфелик мій, будь ласка,
А в портфелику — букварик.

3 - першокласниця:
Я хвилююсь, як ніколи,
Я хвилююсь увесь час.
Адже я прийшла до школи
Перший раз у перший клас.

4 - першокласник:
На «відмінно» вчитись хочу.
Є вже зошит з букварем.
Був я вчора просто хлопчик,
Став сьогодні школярем.

Бачу, що сьогодні до школи прийшли гарні діти — сумлінні, завзяті, веселі та розумні. Проте, щоб отримати звання «Учень», ви, малята, маєте пройти випробування. От зараз дізнаємося, якви підготувались до школи. Я загадуватиму загадки, а ви разом відповідатимете.

 

  •  

Відгадайте «З якої це казки?»

  • «… А півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а мишенята танцюють та в ігри граються…» («Колосок»)
  • «… Кізонько моя мила, Кізонько  моя люба, чи пила, чи ти їла? …» («Коза-Дереза»)
  • «… Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…» ( «Колобок»)
  • «… От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і поніс додому…» («Котик та Півник»)    
  • «…Я Мишка - шкряботушка, Жабка – скрекотушка, Зайчик – побігайчик. А ти хто така?..»(«Рукавичка»)

Молодці! Добре виконали завдання!

  • Я  знаю, що дехто з вас вже вміє читати! Допоможіть літерам «Р, О, З, П»   знайти свої слова. (На дошці слова:  ручка, олівець, зошит, портфель і книга без перших літер.)

Кожне слово є відгадкою  до загадок, які я вам зараз загадаю.

 

1. Виводить букви і слова оця цікава штучка,

В руці виблискує здаля нова, гарненька … (ручка.)

2. Всяк школяр  його шанує, бо він пише і малює.

 Хто ж цей  славний молодець? Це,  звичайно,… (олівець.)

3. Паперовий кораблик щодня перевозить у трюмах знання.

 Після плавання цей корабель повертається в рідний портфель.(Підручник.)

4.  Буває в лінію й в клітинку,
У ньому пише кожна дитинка. (зошит )

5.  Язика не має, а всіх грамоти навчає. (книга)

6.  Спокою вона не знає, дітям креслить помагає.
Різні лінії, фігури, щоб прямими вони були. (лінійка)

7.  Довгі палички кругленькі: сині, жовті, червоненькі.
На папері походили, кольори свої лишили.
Звуться палички оці кольорові… (олівці )

8. Хто скликає на урок, то дзвенить шкільний …(дзвінок)

9. Букви всі від А до Я на сторінках…. (букваря)

10. Для письма, сказати прошу, що потрібно взяти … (зошит)

11. Малювать в альбомі цім допоможуть … (олівці)

12. Ручки й олівці, щоб знали, ми кладемо у …(пенали)

(Діти після того, як відгадали загадку, шукають відповідну букву і підставляють до слова без першої літери.)

Давайте ще раз прочитаємо, назвемо ці слова. Як одним словом можна назвати всі ці слова? (Навчальне приладдя)  Правильно!  В чому треба носити до школи шкільне приладдя? (В портфелі) Молодці!

  • А ось послухайте, як хлопчик Миколка збирався до школи і що він поклав собі в портфель.

Перший раз малий Микола став збиратися до школи.

Олівець поклав у сумку, книги, зошит, ручку, гумку,

М’яч, граблі, перо, подушку, на обід м’яку ватрушку.

Два ведмедики, лопату, білочку руду, хвостату.

Лук і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю.

Ще й стілець, і стіл, і парту, ще й географічну карту.

Трактор, ще й машину, мило… Вже надворі звечоріло.

Сів Микола, дума думку: - А чи все поклав у сумку?

  • Чи правильно зробив хлопчик? А що треба класти в портфель? (Діти відповідають)

Я впевнена, що в ваших портфелях не буде зайвих речей!

Молодці! Добре впорались із моїми завданнями. А тепер я розкажу вам чарівні правила поведінки в класі. Для того, хто їх знатиме й виконуватиме, відкриються усі шляхи Країни Знань.

Якщо в класі шум і гам,

Неможливо вчитись там.

Тож ти галас не здіймай,

В класі тишу зберігай.

Спитає вчитель — треба встати,

Сідай, як скаже він сідати.

Хочеш щось розповісти —

Треба руку підвести.

Сиди за партою рівненько,

Пиши і слухай спокійненько.

  • Ну що, гадаю, тепер, коли ви засвоїли головні чарівні правила учнів, вас можна вважати справжніми школярами.

IY. Фізкультхвилинка.

А тепер у нас розминка, а тепер фізкультхвилинка. 

Встаньте  рівно біля парт, починаємо наш старт.

Ось, зігнули так ручата, й полетіли, мов качата.

Хвостиками покрутили і голівки нахилили.

До сонечка потяглися, потім в боки так взялися.

Нумо дружно танцювати і як слід відпочивати.

                           Танець

Вправо разом нахилились, вліво, щоб не помилились, 

Руки вниз ми опустили, й трохи ними потрусили.

Шію трішки розім’яли , знов рівненько посідали.

А тепер мерщій до справ, кожен вченим щоб з вас став.

 

Y. Продовження актуалізації знань.

                     -   А тепер я хочу перевірити чи знаєте ви математику?

                     -  Порахуйте від 1 до 10 і навпаки. Хто порахує скільки у класі дівчаток?  Скільки у класі хлопчиків?  Хто запам’ятав?  Повторіть. То ж  не забудьте.

                      - Залишилось  останнє випробування. Подивіться на наше  Сердечко. Чомусь воно сумне. Давайте  зробимо його веселим. Візьміть  аркушики та олівці і надрукуйте своє ім’я великими літерами. Хто написав, підходить до сердечка і прикріплює  свый аркуш. А тепер подивимося, що у нас вийшло! Наше Сердечко нам всміхається! Бо воно дуже задоволене дітками нашого класу. І нехай Сердечко всміхається вам, дітки, завжди, а я і ваші батьки будемо радіти за вас, пишатися вашими успіхами.

                       - І я хочу, дітки, щоб ви намалювали зараз школу, якою ви її сьогодні побачили, або якою хотіли її побачити в майбутньому. (Звучить пісня «Чому вчать у школі», а діти малюють. Можна підготувати шаблони за якими діти намалюють і школу, і дерева біля школи, і сонечко, і хмарки, тощо. Всі малюнки прикріпляються на дошку.)

Ви сьогодні, діти, добре попрацювали і тому …  за веселу вдачу, добрі серця, бажання навчитися читати, писати, рахувати, пізнавати секрети різних наук зараховуються до мешканців Країни Знань і отримують Почесне звання Учня та Пам’ятку  першокласника такі учні…(Називаються всі учні класу, які виходять за Пам’яткою першокласника.)

YI.  Підсумок  уроку.

  • Ось і добіг кінця наш перший урок. Ви зробили перший крок на шляху до знань – стали першокласниками. Нехай цей шлях буде для вас радісним і цікавим! Нехай наша школа стане для вас другою домівкою!

Вдома разом з батьками ви прочитаєте цю Пам’ятку  першокласника  і обов’язково  її запам’ятайте.

YII.  Додаток.   

Пам’ятка  першокласника

1. Вставати треба кожен раз, коли учитель входить в клас.

2. Спитає вчитель, треба встать.  Дозволить сісти – тихо сядь.

3. Сказати хочеш  - не кричи, а тільки руку підніми.

4. У школі парту бережи і на парті не лежи.

5. Щоб урок пройшов не марно, сидіти треба рівно, гарно.

6. Не базікай на уроках, як папуга чи сорока.

7. Слухай вчителя уважно, на уроках не зівай, знання для себе здобувай!

 

doc
Додано
24 листопада 2018
Переглядів
750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку