Виховна година "Відкрий для себе Україну" допоможе учням відповісти на запитання: Хто ми? Які? Звідки? Ці питання завжди з нами. Напевно, варто прислухатися до голосу, що звучить у нас самих. Що вам каже внутрішній голос?
Виховна година
Відкрий для себе Україну
Мета: розширювати знання учнів про Батьківщину-Україну, сприяти бажанню учнів пізнавати рідний край, виховувати любов до Вітчизни.
Хід заходу
Вчитель. Хто ми? Які? Звідки? Ці питання завжди з нами. Напевно, варто прислухатися до голосу, що звучить у нас самих. Що вам каже внутрішній голос?
Учні. Ми – українці!
Вчитель. Ми українці з діда-прадіда. «Не за нас Україна настала, не про нас перестане», - кажуть у народі про рідну землю, бажаючи їй довгих і щасливих років, століть і тисячоліть.
Учні. Україна була, є і буде!
Україна – назавжди!
Вчитель. «Нашого цвіту по всьому світу». Найкращі люди прославляють Україну своїми талантами. Нам є ким пишатись. Нам нема чого соромитись. І ми любимо Україну всім серцем і всією душею.
А сьогодні цвіт нашого класу змагатиметься у грі «Я люблю Україну». Вітаємо наших гравців.
Представлення команд
1-а команда.
Капітан. Наша команда називається «ВІК».
Наш девіз. Хто веселий і кмітливий — той всі труднощі поборе.
2-а команда.
Капітан. Наша команда називається «ІКС».
Наш девіз. Ініціатива, кмітливість та сміливість — шлях до перемоги.
Капітан 1 команди
У батьків своїх один
Я Вкраїні вірний син.
Від батьків затямив я:
Батьківщина ця моя!
Капітан 2 команди
Кажуть люди я сама, наче квіточка,
І слова мої пливуть, як та річечка.
І душа моя співає, як сопілочка,
А я просто українка – україночка
Девіз 1 команди
Знають в місті і в селі –
Ми відважні й горді
Нехай знають всі чужинці:
Ми звемося - українці!
Девіз 2 команди
Українці просто клас,
всіх ми виграєм на раз.
Ми іграем краще всіх,
всі надії на успіх!!!
Обмін побажаннями
1 команда
Нашим суперникам шлемо вітання
І найщиріші свої побажання.
2 команда
Ми суперників вітаєм.
Чи здолаєм вас — не знаєм.
Будем чесно ми змагатись,
Щоб перемагати й не здаватись.
Вчитель. В нашій грі 7 раундів. Після кожного раунду музична пауза. Завдання раундів нагороджуються балами. Побачимо, яка ж із команд більше знає і любить свою Батьківщину. Бажаю всім гравцям успіху!
Раунд 1
Національний характер
Вчитель. Який він наш національний характер? Що в ньому від дідів – прадідів? Який внутрішній світ українця? Яка його характерна душевна сутність? (Кожна команда отримує комплект карток, на яких вказані риси характеру. Перемагає команда, яка правильно виконає завдання).
(Патріотизм, наполегливість. Незговірливість, твердість характеру, гордість, самолюбство, поетичність, душевність, ввічливість, гумор, оптимізм, вільнолюбство, лінощі, побожність. Щирість, скупість, щедрість, працьовитість, споглядальність, глибокодумність, дріб’язковість, насмішкуватість).
Ось що писали про наших предків відомі мандрівники:
«Українець повільний у рухах, як римлянин у своїй тозі. Думка його обертається солідно, не хутко, як думка філософа. Особливо любить українець полежати на зеленій траві, вдивляючись у віддалений простір; до цього його надихає прекрасна природа».
В кожному з українців є частка Григорія Сковороди, Байди, Гонти, Залізняка. Ці та багато інших героїчних і мудрих наших предків брали участь у формуванні характеру сучасних українців. Яка грушка, така й юшка; яка пшениця, така й паляниця, який рід, такий і плід.
Музична пауза
За початковими нотами учасники відгадують пісню, співають всі разом. Для музичних пауз використано збірку українських народних жартівливих пісень у виконанні ВІА «Барви».
Раунд 2
Весела вікторина
Музична пауза
Раунд 3
Рідна мова калинова
УКРАЇНСЬКИЙ. ШІСТНАДЦЯТЬ.
Самый лучший читатель –найкращий читач.
Рыженький лисенок - руденьке лисеня.
Ушел из дома – пішов з дому.
Убежал из класса – пішов з дому.
Болеть за любимую команду – вболівати за улюблену команду.
Ученик заболел – учень захворів, заслаб.
Платье идет девочке – сукня пасує дівчинці.
Вязать носки – плести шкарпетки.
Предоставить справку – пред’явити довідку.
Ко дню рождения – до дня народження.
Который час? – котра година?
Благодарю тебя – дякую тобі.
1. Хліб, сіль їж, а… (правду ріж)
2. Слово не горобець… (вилетить не спіймаєш)
3. Друга легше знайти, ніж… (зберегти)
4.Ранні пташки росу п’ють… (а пізні сльози ллють)
5. Заліз кіт на сало і… (кричить «мало!»)
6. Праця годує а… (лінь марнує)
7. Гостре словечко… (коле сердечко)
8. Хочеш їсти калачі… (не сиди на печі)
На городі бузина, а в Києві дядько – нісенітниця.
Ламати голову – вирішувати складне питання, намагатися зрозуміти.
Товкти воду в ступі – даремно гаяти час.
Точити баляси – несерйозна розмова.
Бити байдики – лінуватися.
Дерти горлянку – голосно кричати.
Волосся стало дибки – перелякатися.
Пустити пил в очі – вихвалятися.
Робити з мухи слона – перебільшувати.
Пекти раків – червоніти з сорому.
Музична пауза
Раунд 4
Видатні віхи України та видатні українці
Музична пауза
Раунд 5
Вірю – не вірю
Все про рідний край
Музична пауза
Раунд 6
Команди по черзі загадують суперникам загадки. На роздуми відводиться одна хвилина.
1. Сам у церкві не буває, а других туди зазиває. ( Дзвін)
2. В лісі вирізана, гладенько витесана,
Співає, заливається, як називається? (Сопілка)
3. Маленький, сіренький, по гаях літає, уночі співає. (Соловей)
4. Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки. (Лелека)
5. Як дерево називається, що влітку в білий пух одягається? ( Тополя)
6. Воно належить мені, але інші вживають його частіше за мене. (Ім’я)
7. У вінку зеленолистім, у червоному намисті,
Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)
8. Проливала дрібні сльози молода дівиця.
Полоскала довгі коси у чистій водиці. (Верба)
Музична пауза
Раунд 7
Ведучий задумує поняття, тісно пов’язане з Україною, а потім називає командам три факти, які вказують на відповідну українську реалію. Команда, що назве слово після першого факту, отримує три бали, після другого — два, після третього — один.
(Писанка)
(Рушник)
(Вінок)