7 квітня о 18:00Вебінар: Інтернет-середовище для професійного розвитку вчителів математики

Перший урок "Україна – єдина країна"

Про матеріал

Метою уроку є поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів, увагу, мислення; виховувати любов до України, повагу до її минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.

Перегляд файлу

  Перший урок

Учитель: Карпенко В. А.

Тема. Україна – єдина країна

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати        національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів, увагу, мислення; виховувати любов до України, повагу до її минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.

Обладнання: карта України, державні символи України, таблиця «Народні символи та обереги», відео «Це наше, і  це моє», букви, картки для роботи в парах, аудіозапис пісень про Україну, вирізані сердечка.

 

Хід уроку

І. Ранкова зустріч у колі

Добрий день, мої любі діти!

Ви підросли й змужніли у нас. Будемо вчитись, дружити, радіти Й називатися вже 2 клас.

Я сьогодні вас щиро вітаю

В нашій школі, у дружній сім‘ї І міцного здоров‘я бажаю

Щастя й радості, любі мої.

Діти, поверніться один до одного й усміхніться, візьміть свої усмішки в долоньки та подаруйте їх своїм товаришам.

− Отже, з усмішками, гарним настроєм ми розпочинаємо сьогоднішній перший урок 2018/2019 навчального року.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Вправа «Очікування».

Що очікуєте від сьогоднішнього уроку?

2.Інтерактивна вправа «Вузлик».

Розсипались «букви-камінчики»: У, Р, А, К, Ї, А, Н. Складіть з них слово.

Що таке Україна?

Що ви знаєте про свою країну?

3. Інтерактивна вправа «Додай словечко».

Яка наша Україна? Додамо слова-ознаки нашої країни на кожну букву слова Україна.

У – уславлена, урожайна.

К – квітуча, калинова, колискова. Р – рідна, радісна, родинна.

А – активна.

І – ініціативна.

Н – наймиліша, найрідніша, незалежна. А – артистична.

    ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Отже, тема сьогоднішнього уроку «Україна – єдина країна».

    ІV. Опрацювання теми уроку

              1. Розповідь учителя.

 У кожної людини є Батьківщина – країна, де вона народилася, де народилися і дідусь, і татусь, і матуся, і всі ми. Кожна людина пишається своєю рідною країною. Я пишаюся своєю Україною, бо:

Україна – це я! Україна – це ти! Україна – це ми! Ми єдина сім‘я – Сестри ми і брати,

Ми з тобою і є Україна.

(Звучить пісня Тіни Кароль «Україна – це ти»)

24 серпня – особливий день в історії нашої держави. Цього дня 27 років тому було проголошено незалежність України.

Україна – суверенна і незалежна, демократична і правова країна. Знаходиться Україна в центрі Європи. Тому Україна – європейська держава. Чисельність наявного населення в Україні становить понад 42 млн. осіб. Її кордони межують із сімома країнами світу. (Робота з картою.)

              2. Гра «Продовж речення».

Із півдня Україну омивають два моря: ... (Чорне та Азовське).

− В Україні є гори – ... (Карпати та Кримські гори).

− Велична і могутня річка, що протікає через усю Україну та впадає в Чорне море – (Дніпро).

     − Столицею нашої держави є місто ... (Київ).

     − Головна вулиця столиці України – вулиця ... (Хрещатик).

     − Знайте, що вулиця Хрещатик найкоротша вулиця, її довжина лише 1225 м.

Водночас вона одна із найширших і найкрасивіших у світі.

      Наша рідна Україна, наша Батьківщина має свою землю, свою мову, культуру, звичаї, традиції, а також неповторні державні символи.

               3. Знайомство з казкою про державні символи України.

(Слухання казки супроводжується демонструванням державних символів України.)

Давним-давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя.

Підросли вони і вирішили піти в люди та прославити свою матір.

Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам‘ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім‘я – Тризуб.

Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім‘я – Прапор.

А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов‘я. І дали йому ім‘я – Гімн.

Із того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матусю. То хто ж ця мати?

 

Крім державних символів, Україна має ще й національні рослинні символи та обереги. Давайте назвемо їх.

4.  Робота в парах з таблицею.

  • Відшукайте та розфарбуйте слова в таблиці, що є назвами рослинних символів та оберегів. – Що ви знаєте про них?

(Презентація національних символів)

 

К

П

В

І

Н

О

К

Я

С

Т

В

Е

Р

Б

А

Н

В

І

К

А

Л

И

Н

А

Е

С

О

Л

О

В

Е

Й

Р

У

Ш

Н

И

К

М

Е

Б

А

Р

В

І

Н

О

К

А

С

Ж

И

Т

О

Я

Л

 

Фізкультхвилинка

    V. Перегляд проекту телеканалу «Плюс+плюс» «Це – наше і це – твоє».

    А зараз ви дізнаєтеся цікаві історичні факти про нашу країну. Знайте, що   Україна – особлива, а українці – талановиті.

    VI. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Інтерактивна вправа «Кубування».
  • Якими морями омивається Україна?
  • Яке місто є столицею України?
  • Які гори розташовані на території України?
  • Які державні символи України ви знаєте?
  • Який транспортний літак найпотужніший у світі?
  • Який найдовший у світі музичний інструмент?
  • Як називається найдовша гіпсова печера?
  • Як називаються сади, що співають?
  • Яка мелодія дарує різдвяний настрій?

2.  Поетична хвилинка. Складання вірша про Україну.

Сьогодні про нашу Україну говорять учні в усіх містах і селах. Зараз ви станете на хвилинку поетами, ми колективно складемо вірш. Я буду читати початок, а ви продовжіть рядок:

На землі великій є одна країна:

Гарна, неповторна, мила … (Україна). І живуть тут люди добрі, працьовиті,

І скажу, до речі, ще й … (талановиті). Землю засівають і пісні співають,

На бандурі грають і вірші … (складають). Щоб жила й раділа кожная родина,

Щоб була щаслива наша … (Батьківщина)!

  Молодці, ви справилися із завданням! Напевне, усі ви зрозуміли, що ми живемо на унікальній землі. Ми маємо чим пишатися і чим гордитися.

  1. Творча хвилинка.

А зараз намалюйте, чим ми можемо пишатися і гордитися у нашому місті.

    VІІ. Підсумок уроку

1.  Практична робота.

  •       Чи любите ви свою Батьківщину? Чому ви її любите?
  •       А як вигадаєте, чим людина відчуває любов?
  •       Складіть із своїх долоньок серце. Молодці. Так, ми всім серцем повинні любити свою країну – Україну.

А тепер погляньте: у кожного з вас на парті лежить сердечко, яке ми розмістимо навколо карти України, щоб наша Батьківщина була захищена нашою любов‘ю, щоб вона процвітала, була могутньою державою, а ви для цього будете старанно вчитись, щоб своїми відкриттями прославити Україну. (Діти прикріплюють сердечка навколо карти України.)

Діти, шануйте і любіть свою прекрасну, рідну неньку-Україну, пам’ятайте завжди і скрізь, що нема життя без Батьківщини. Хочу, щоб у кожного з вас було бажання гордо заявити: «Україна – це моя Батьківщина! Я цим пишаюся!».

  1. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

– Продовжіть речення «Після цього уроку я знаю, що …»


 

doc
Додано
7 серпня 2019
Переглядів
367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку