Метою уроку є поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів, увагу, мислення; виховувати любов до України, повагу до її минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.
Перший урок
Учитель: Карпенко В. А.
Тема. Україна – єдина країна
Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів, увагу, мислення; виховувати любов до України, повагу до її минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.
Обладнання: карта України, державні символи України, таблиця «Народні символи та обереги», відео «Це наше, і це моє», букви, картки для роботи в парах, аудіозапис пісень про Україну, вирізані сердечка.
І. Ранкова зустріч у колі
Добрий день, мої любі діти!
Ви підросли й змужніли у нас. Будемо вчитись, дружити, радіти Й називатися вже 2 клас.
Я сьогодні вас щиро вітаю
В нашій школі, у дружній сім‘ї І міцного здоров‘я бажаю
Щастя й радості, любі мої.
− Діти, поверніться один до одного й усміхніться, візьміть свої усмішки в долоньки та подаруйте їх своїм товаришам.
− Отже, з усмішками, гарним настроєм ми розпочинаємо сьогоднішній перший урок 2018/2019 навчального року.
− Що очікуєте від сьогоднішнього уроку?
2.Інтерактивна вправа «Вузлик».
− Розсипались «букви-камінчики»: У, Р, А, К, Ї, А, Н. Складіть з них слово.
− Що таке Україна?
− Що ви знаєте про свою країну?
У – уславлена, урожайна.
К – квітуча, калинова, колискова. Р – рідна, радісна, родинна.
А – активна.
І – ініціативна.
Н – наймиліша, найрідніша, незалежна. А – артистична.
1. Розповідь учителя.
− У кожної людини є Батьківщина – країна, де вона народилася, де народилися і дідусь, і татусь, і матуся, і всі ми. Кожна людина пишається своєю рідною країною. Я пишаюся своєю Україною, бо:
Україна – це я! Україна – це ти! Україна – це ми! Ми єдина сім‘я – Сестри ми і брати,
Ми з тобою і є Україна.
(Звучить пісня Тіни Кароль «Україна – це ти»)
24 серпня – особливий день в історії нашої держави. Цього дня 27 років тому було проголошено незалежність України.
Україна – суверенна і незалежна, демократична і правова країна. Знаходиться Україна в центрі Європи. Тому Україна – європейська держава. Чисельність наявного населення в Україні становить понад 42 млн. осіб. Її кордони межують із сімома країнами світу. (Робота з картою.)
2. Гра «Продовж речення».
− Із півдня Україну омивають два моря: ... (Чорне та Азовське).
− В Україні є гори – ... (Карпати та Кримські гори).
− Велична і могутня річка, що протікає через усю Україну та впадає в Чорне море – (Дніпро).
− Столицею нашої держави є місто ... (Київ).
− Головна вулиця столиці України – вулиця ... (Хрещатик).
− Знайте, що вулиця Хрещатик найкоротша вулиця, її довжина лише 1225 м.
Водночас вона одна із найширших і найкрасивіших у світі.
Наша рідна Україна, наша Батьківщина має свою землю, свою мову, культуру, звичаї, традиції, а також неповторні державні символи.
(Слухання казки супроводжується демонструванням державних символів України.)
Давним-давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя.
Підросли вони і вирішили піти в люди та прославити свою матір.
Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам‘ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім‘я – Тризуб.
Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім‘я – Прапор.
А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов‘я. І дали йому ім‘я – Гімн.
Із того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матусю. То хто ж ця мати?
− Крім державних символів, Україна має ще й національні рослинні символи та обереги. Давайте назвемо їх.
(Презентація національних символів)
К |
П |
В |
І |
Н |
О |
К |
Я |
С |
Т |
В |
Е |
Р |
Б |
А |
Н |
В |
І |
К |
А |
Л |
И |
Н |
А |
Е |
С |
О |
Л |
О |
В |
Е |
Й |
Р |
У |
Ш |
Н |
И |
К |
М |
Е |
Б |
А |
Р |
В |
І |
Н |
О |
К |
А |
С |
Ж |
И |
Т |
О |
Я |
Л |
V. Перегляд проекту телеканалу «Плюс+плюс» «Це – наше і це – твоє».
− А зараз ви дізнаєтеся цікаві історичні факти про нашу країну. Знайте, що Україна – особлива, а українці – талановиті.
VI. Закріплення вивченого матеріалу
− Сьогодні про нашу Україну говорять учні в усіх містах і селах. Зараз ви станете на хвилинку поетами, ми колективно складемо вірш. Я буду читати початок, а ви продовжіть рядок:
На землі великій є одна країна:
Гарна, неповторна, мила … (Україна). І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й … (талановиті). Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші … (складають). Щоб жила й раділа кожная родина,
Щоб була щаслива наша … (Батьківщина)!
− Молодці, ви справилися із завданням! Напевне, усі ви зрозуміли, що ми живемо на унікальній землі. Ми маємо чим пишатися і чим гордитися.
− А зараз намалюйте, чим ми можемо пишатися і гордитися у нашому місті.
VІІ. Підсумок уроку
А тепер погляньте: у кожного з вас на парті лежить сердечко, яке ми розмістимо навколо карти України, щоб наша Батьківщина була захищена нашою любов‘ю, щоб вона процвітала, була могутньою державою, а ви для цього будете старанно вчитись, щоб своїми відкриттями прославити Україну. (Діти прикріплюють сердечка навколо карти України.)
Діти, шануйте і любіть свою прекрасну, рідну неньку-Україну, пам’ятайте завжди і скрізь, що нема життя без Батьківщини. Хочу, щоб у кожного з вас було бажання гордо заявити: «Україна – це моя Батьківщина! Я цим пишаюся!».
– Продовжіть речення «Після цього уроку я знаю, що …»