Перший урок «Україна на карті Європи»

Про матеріал

Перший урок «Україна на карті Європи» розроблений для учнів 3 класу.

Мета: розширитиі поглибити знання учнів про свою рідну державу, розкрити суть поняття ― патріот ― патріотизм, формувати і розвивати патріотичні почуття учнів, громадянські якості, розвивати пізнавальний інтерес до минулого і сьогодення рідного краю, виховувати почуття гордості за рідну землю, бажання приносити користь рідній країні, сприяти покращенню життя на цій землі.

Перегляд файлу

Перший урок в 3 класі

Тема: «Україна на карті Європи»

 Мета: розширити і поглибити знання учнів про свою рідну державу, розкрити суть поняття ― патріот ― патріотизм, формувати і розвивати патріотичні почуття учнів, громадянські якості, розвивати пізнавальний інтерес до минулого і сьогодення рідного краю, виховувати почуття гордості за рідну землю, бажання приносити користь рідній країні, сприяти покращенню життя на цій землі.

Обладнання: картки з прислів’ями, презентація, відео, контурна карта, картки для роботи в групах, малюнок дівчини -України, кросворд.

Хід уроку

І. Організація класу

 Привітання

Пролетіло тепле літо,

В школу повернулись діти.

Відпочили всі нівроку!

Із новим навчальним роком!

- Дорогі діти! Я рада вас вітати у цьому світлому прекрасному класі з початком нового навчального року! Хочу вам побажати цікавих подорожей по Країні Знань. Бажаю підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети.

- Отже, ми починаємо наш перший урок.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Країна Знань незвичайна, чарівна. В ній багато таємниць, несподіванок, випробувань. І ось перше випробування – кросворд.

ІІ. Актуалізація знань

Розгадування кросворда

  •                  Довгастий  шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду, або вишитий шматок тканини для оздоблення української оселі. (Рушник.)
  •                  Вишита сорочка. (Вишиванка.)
  •                  Давно ця річка славна

Народи три єднає

І в Чорне море плине.

Простори України

Розкішно прикрашає. (Дніпро.)

  •                  Він мостить гнізда на дахах,

У теплий край літа далеко.

Як зветься той цікавий птах?

Ану, скажіть хутчіш!..   (Лелека.)

  •                  Столиця нашої держави.   (Київ.)
  •                  У вінку зеленолистім,   

У червоному намисті,

Видивляється у воду    

На свою хорошу вроду. (Калина.)

  •                  Плаче красуня над річкою:
  • Пов’язала  б коси стрічкою,

Та вітер весь час налітає

Та коси мої розплітає. (Верба.)

- Діти, подивіться уважно на ці слова. Що у вас на думці, коли ви їх чуєте? (Відповідають діти.)

- Подивіться на кросворд.   Яке  слово  утворилося? ( Україна).

- Так, вірно. Україна – наша Вітчизна – ненька зі своєю історією, добротою, красою, садочками та полями, над якими вільно та грайливо у безхмарному голубому небі пролітають лелеки. Це найдорожча і найрідніша земля, де ми народилися, де живуть наші батьки, рідні.

- Тож як ви вважаєте, про що піде мова на нашому першому уроці?

(Діти відповідають.)

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

Сьогодні на уроці ми ще раз переконаємося, яка чудова, багата та унікальна рідна земля, перевіримо рівень наших знань про Україну та дізнаємося багато цікавого про нашу Батьківщину.

Прочитайте тему нашого уроку.

Будьте старанними, активними і наполегливими, тільки разом ми подолаємо цей шлях. А знання які ви отримаєте допоможуть вам гідно нести звання українець, залишать в серці хоча б малесеньку краплину любові до нашої Батьківщини.

ІV. Осмислення та усвідомлення матеріалу уроку

  1. Асоціативний кущ

Подивіться на цю чарівна дівчину-Україну. Яка вона? Складемо асоціативний кущ!

  1. Розповідь з елементами бесіди.
  • Діти, а чи знаєте ви, як називають людей, які люблять свою Батьківщину? (Якщо діти не назвуть, то даю підказку скласти слово за буквами  ТАОТРІП  (патріот).
  • Діти, так хто такий патріот ? (Відповідають.)

Патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції.

Патріотизм – це почуття любові до рідної землі, прагнення зберегти її мову, культуру, готовність діяти в інтересах своєї країни та захищати її від ворогів.

  • Отже, патріоти – це люди, які дуже люблять свою країну і роблять все, щоб вона розвивалася і процвітала.
  • Підніміть руки хто себе вважає патріотом?
  • А чому? Прокоментуйте? (Діти відповідають.)

Я – не просто українець!

Я – великий патріот!

Я люблю, як тата й маму,

Український весь народ.

  • А тепер назвіть людські цінності, які має обов’язково патріот. Давайте до перших літер слова патріот напишемо ці якості. Виконаємо це завдання в групах.
  1. Робота в групах.

П – привітність, працьовитість …

А – активність …

Т – терплячість, толерантність…

Р – радісний , рішучість…

І – ініціативність …

О – організованість, обов’язковість …

Т – творчість, товариськість.

Перевірка виконаного завдання.

  • Я впевнена, що ви всі наділені такими рисами, тому всі патріоти  нашої України.
  • А ми рухаємося далі..
  1. Робота з казкою «Символи України».

Кожна держава світу, які б народи не жили на її території, має свій герб, прапор та гімн.


Про них послухайте казку.

      Давним давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя.

      Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.

      Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали  

     Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім’я – Прапор.

     А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.

     З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір.

 

 


  1. «Обереги рідної землі»

1)  Зєднайте опис предмета із його назвою.

  • Вишита сорочка 

Квіти,  листя,  сплетені в  коло, яким  найчастіше  прикрашають голову

  • Найчастіше  росте  по  берегах  річок,  понад  ставками,  поблизу копанок
  • Розмальоване  куряче  або декоративне,  звичайно  деревяне яйце, призначене для Великодніх свят
  • Довгастий  шматок  тканини  для  витирання  обличчя,  тіла, посуду  і  т.п.,   а  також  вишитий  шматок  тканини  для оздоблення житла в українських оселях.
  • Великий перелітній птах із довгими ногами та довгим прямим дзьобом
  • Кущова рослина з білими невеликими квіточками та гіркими чи кисло-солодкими ягодами, зібраними в кетяг
  • Дерево  або  кущ  із  гнучким  гіллям,  вузенькими  листочками.
  • писанка
  • калина
  • верба
  • лелека
  • рушник
  • вінок
  • вишиванка

 

 

  1.  «Бабусина скринька».

Здавна в українців був звичай –  найцінніші речі складати у скриню.

Повна скриня –  це символ достатку. У цю скриню ми  зберемо речі, якими

відрізняється український народ від інших народів.

-  Попрацюйте в парах. Виберіть ті речі, якими славляться українці.

Плов, вареник, драник.

Лелека, слон, мавпа.

Пальма, калина, ялина.

Вишитий рушник, віяло, матрьошки.

 

Береза, клен, верба.

Місяць, зірка, тризуб.

Чорнобривці, кактус, гвоздика.

Віночок, хустинка, шапка.

 

  1. «Держава в центрі Європи»

1)  Обведіть контури України на контурній карті.

2)  Напишіть назви держав, з якими межує Україна.

3)  Позначте на карті найбільші українські міста.

4)  «Що в Україні най-най…»

-  найбільша річка – це … (Дніпро);

-  найвища гора –  це … (Говерла);

-  найбільший звір – це … (зубр);

-  найкрасивіше і найглибше озеро – це …(Синевір);

-  найбільше місто – це …  (Київ).

  1. Вправа «З якої країни казковий герой?»

Завдання: віднайти рідну країну казкового героя.

Кіт у чоботях   

Карлсон

  Цибуліно

Вінні Пух     

Білосніжка   

Геркулес 

Франція

Швеція

 Італія

Англія

Німеччина

Греція

 

  1. Робота в парах «Прислів’я народів Європи»

- З'єднати частини прислів'їв із запропонованих частин.

Краще без хліба,     

Хто слова не тримає,     

Хто сіє колючки,  

Треба зїсти не одну хлібину, 

Хто літо змарнує,     

ніж без розуму (Швеція).

той честі не має (Чехія).

той збере будяки (Франція).

доки пізнає людина людину (Угорщина). той зиму почує (Польща).

V. Підсумок уроку

 

Вправа «Мікрофон»

Що треба робити, щоб Україна завжди цвіла?

(Любити Україну, берегти природу, саджати дерева і квіти, добре вчитися, щоб у майбутньому бути хорошим спеціалістом, захищати країну від ворогів, поважати історію рідного краю, бути толерантними, дружити, робити тільки добро, бути милосердними, поважати Конституцію держави, боротися за мир …)

- Діти, вчіться робити добро людям і творити добро на землі. Запам’ятайте, що все починається з дитинства. Як навчитесь – такими і підете в життя, а воно дуже складне. Тому не будьте чванливі, заздрісні, егоїстичні, а вчіться бути добрими, лагідними, щирими і щедрими на любов і добро, вірними. Тоді поміж вас пануватиме мир, злагода, любов і дружба.І тоді ми будемо щасливо жити на нашій рідній Україні.

 

Любіть Україну, як сонце, любіть,

Як вітер, і трави, і води.

Красу її, вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

Всім серцем любіть Україну свою –

І вічно ми будемо з нею!

 

 

docx
Додано
8 січня 2019
Переглядів
503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку