Мета:
Мета:
Обладнання: плакати «Україна – європейська держава», «Моя Україна – моя Батьківщина», плакати для гри «Крестики - нулики», ілюстрації або презентація або уривки з мультфільмів для гри «Вгадай літературного персонажа», карта України, фото місцевостей нашої держави, ілюстрація корабля, компас з малюнками, годинник у вигляді штурвалу, повітряні кульки, мапа подорожі із зупинками, програвач, пісня, квіти для створення клумби.
Форми і методи: тренінг, майнд-меп, гра «Хрестики-нулики», гра «Вгадай літературного персонажа», робота в парах – вправа на розвиток спонтанного мислення «Криголам», вправа «Мої плани на майбутнє»
І. Вступна бесіда.
Перше вересня – урочистий та хвилюючий день у житті кожної людини. День знань завжди відрізняється яскравістю вражень і переживань, нових надій і несподіваних зустрічей. Перший дзвінок і початок нового навчального року – це свято учнів, учителів, батьків, свято, яке об’єднує всі покоління.
ІІ. Основна частина
Сьогодні ми з вами трішки помандруємо. І першою зупинкою буде – «Минуле».
Починаючи наш перший урок, я пропоную виконати вправу «Знайомство». Завдання п’ятикласників – розповісти, де вони провели літні канікули.
(Створення майн-мепу)
Відео «Краса України»
Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,—
оці степи, це небо, ці ліси,
усе так гарно, чисто, незрадливо,
усе як є — дорога, явори,
усе моє, все зветься — Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
що хоч спинись і з Богом говори.
(Ліна Костенко)
Сьогодні не просто День Знань і розпочинаються ваші перші уроки у 5-му класі. Сьогодні ви починаєте перші кроки до свого дорослого життя. Як складеться ваше життя через 7-10 років залежить від того, як ви будете сприймати матеріал, отриманий в гімназії. Тим часом ми дісталися наступної зупинки – «Теперішнє».
Завдання дітей – створити правила перебування у школі, вдома чи на вулиці, виходячи з малюнку, який вони дістали з компасу.
Звернімо увагу на тему нашого першого уроку:
Саме така тема, бо наша держава знаходиться у Європі, і ми з вами повинні рівнятись на європейців. Яким чином? Давайте послухаємо наших учнів.
Учень 1. Європейці – демократичні,
Вони живуть в єдинстві.
Давайте й ми не будемо черстві,
Бо ми рівні, щасливі, молоді.
Учениця 2. Давайте будемо терпимі.
І миром хай освітяться серця.
Ці істини такі прості й незримі,
Нехай не буде у добра кінця.
Учень 3. Усі країни будуть разом –
Майбутнє світле будувать.
Братерство буде нам дороговказом,
Щоб разом у Європі панувати.
Поруч з Україною розташовуються інші держави, які входять до складу Європейського Союзу. Це Нідерланди, Ірландія, Іспанія, Великобританія, Польща та ряд інших.
Давайте подивимось, що ви знаєте про деякі з них. А саме про Німеччину – адже цей навчальний рік є роком німецької мови, і Францію – бо французьку мову ви почнете вивчати у 5-му класі. Тому я пропоную пограти вам у командну гру «Хрестики - нулики».
Готується ігрові поля на 3 команди (Україна (наша рідна земля), Німеччина (2017 – 2018 н.р. – це рік німецької мови), Франція (друга мова, яку учні будуть вивчати як другу іноземну – французька )):
СТОЛИЦЯ |
ДЕРЖАВНІ |
МОВА |
СИМВОЛИ |
||
|
|
|
|
|
|
ВІДОМІ |
АВТО |
ПРИРОДНІ |
|
||
СПОРУДИ |
ДИВА |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
ТРАДИЦІЙНІ |
ПОПУЛЯРНИЙ |
ВІДОМІ ПОСТАТІ |
СТРАВИ |
СПОРТ |
|
|
|
|
Київ |
Тризубець, гімн, синьо-жовтий прапор |
українська |
Золоті ворота, Києво-Печерська лавра, собор св. Софії |
Таврія, славута |
гора Говерла, оз.Синевир |
Вареники, галушки, драники |
футбол |
Іван Сірко, Богдан Хмельницький |
Париж |
не має офіційного герба, гімн, синьо-біло-червоний прапор |
французька |
Ейфелева вежа, Лувр |
Рено, пежо |
Боніфачо (давніє місто на скалах), Мон-Сен-Мишель |
круасани |
футбол |
Жана Д’Арк |
Берлін |
гімн, чорно-червоно-жовтий прапор |
німецька |
|
||
|
|
|
|
|
|
Кельнський собор, Берлінська стіна |
Мерседес, БМВ, фольцваген |
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
Біфштекс, запечений гусак, мигдальне печиво |
футбол |
Бетховен, Ейнштейна, Гете, Шумахер, Рудольф Дизель |
|
|
|
Опис: Грають дві команди: «Хрестики» і «Нулики». Завдання полягає у тому, щоб дати правильну відповідь на питання, яке «приховане» під обраною коміркою. Якщо одна команда не відповідає, право відповіді переходить до іншої. За правильну відповідь комірку позначають кольором команди, яка впоралася із завданням. Гра триває, допоки не буде заповненим усе ігрове поле.
Якщо жодна з команд не може відповісти, дозволяється дати відповідь присутнім батькам.
Цього року окрім української літератури ви будете знайомитись із письменниками зарубіжної літератури.
Завдання: віднайти рідну країну казкового героя. За можливістю назвати назву казки та її автора.
- Франція / Німеччина
- Україна
- Франція / Німеччина
- Греція
- Швеція
- Німеччина
- Данія
- Шотландія
- Англія
- Італія
- Франція / Німеччина
- Україна
- Німеччина
- Німеччина
Країни ЄС пишаються своїми здобутками. Україна теж має творчий потенціал. Це ваші мудрі дідусі і бабусі, це ваші працьовиті батьки, і нарешті – це ви самі.
А тим часом ми дісталися до наступної зупинки – «Майбутнє».
Завдання для учнів – на прапорцях України і ЄС написати і оголосити, що вони можуть зробити для розвитку своєї країни.
І щоб ви не забували про свої обіцянки, я пропоную вам разом із вашими батьками посадити «Клумбу миру»!