Перший урок в 2 класі
Тема Я люблю Україну.
Мета Створити радісний настрій від зустрічі, сприяти формуванню у дітей позитивної мотивації навчання, учнівської активності; актуалізувати знання, отримані в 1 класі, розвивати вміння працювати в команді. Збагатити знання дітей про Україну, рідний край.
Обладнання Святково прикрашена дошка, картки та матеріали для проведення ігор, звукозапис використаних пісень.
Форма проведення Шоу-програма
Хід уроку
І Привітання. Мотивація діяльності.
-Вітаю всіх з початком нового навчального року. Бажаю вам гарно вчитися, бути здоровими, щоб кожен день був наповнений новими відкриттями, щоб міцніла наша дружба, щоб, нарешті, настав мир і ви були щасливими.
Також сьогодні раді познайомитися з новим учнем нашого класу. Його звуть… . Він приїхав до нас з … і дуже мріє знайти серед вас нових нових друзів.
Сьогодні наш перший урок трохи незвичний. Сподіваюся, вам буде цікаво, ви дізнаєтеся багато нового, будете мати змогу показати свої знання і вміння працювати в команді. Ми створимо свою шоу-програму «Я люблю Україну». Для цього поділимося на дві команди. Капітанами команд будуть … та … (Капітани по черзі обирають дітей в свої команди. Кожна команда займає свої місця за партами, які розставлені особливим чином, щоб діти в команді могли спілкуватися.).
ІІ Проведення програми.
Раунд І «Цікаві факти про Україну. Гра «Так» чи «Ні».
(Кожній команді по черзі задаються по 3 запитання. За правильну відповідь команда отримує 2 бали).
1.Україна – найбільша держава Європи. (Так. Найбільша країна, яка повністю розташована в частині світу Європі).
2. Незалежній державі Україна виповнилося 100 років. (Ні. В цьому році ми святкували 33 річницю).
3. Кривий Ріг – це столиця України. (Ні. Київ).
4. Річка Дніпро – найбільша річка України. (Так. Вона протікає через всю нашу країну).
5. Державними символами України є прапор, герб і калина. (Ні. Прапор, Герб, Гімн).
6. На нашому гербі можна прочитати слово «воля». (Так).
Музична пауза (Команда, яка вгадає мелодію пісні першою, отримує додаткові 2 бали). Потім разом виконують частину пісні. («Зошити-олівці»)
Раунд ІІ «Знайди 5 слів» (Кожна команда отримує картку з буквами серед яких відшукує свої 5 слів, обводить їх.) 3бали.
Раунд ІІІ «Хто я? Що я?» ( З кожної команди обирають по 2 учасника На голову їм одягають обручик з карткою, яку учасник не бачить. Він задає присутнім запитання, на які можна відповісти словами «так» чи «ні». З набору гри обрати картки, що стосуються української тематики. За правильно розгадану картку - 3 бали) .
Музична пауза (Команда, яка вгадає мелодію пісні першою, отримує додаткові 2 бали). Потім разом виконують частину пісні. («Ой у лузі червона калина»).
Раунд ІV «Відповідності»
Кожна команда отримує набір з 10 карток із зображеннями і картки з назвами (одним – рослини України, іншим – тварини). За визначений час (пісочний годинник) мають створити відповідності . За кожну правильну відповідь -1 б.
Раунд V «День народження»
Починають з дитини, у якої найближчий день народження. Діти стають в коло, чергуючись учасниками з кожної команди, і передають коробку з «подарунком» наступному учаснику, якщо правильно відповіли на запитання. Якщо відповідь неправильна, учасник відповідає на наступне запитання, допоки не відповість правильно. Ведучий-учитель стоїть в центрі кола, тримає кульку-сюрприз. Гра продовжується, допоки кулька не лопне (влаштувати непомітно і неочікувано). Важливо, у кого в цей момент перебуває коробка з подарунком, бо команда цього учасника отримує всі зароблені бали (по 1б. за правильну відповідь), а команда суперників свої втрачає.
Запитання для гри:
1.Урочиста пісня, державний символ країни. (Гімн).
2. Що означає ЗСУ? (Збройні сили України).
3. Яке море є в Україні? (Чорне, Азовське).
4.Скільки голосних звуків в українській мові? (6).
5. Що добувають у шахтах і кар’єрах Кривого Рогу? (Залізну руду).
6. Назви третій день тижня. (Середа).
7. Яке прізвище у президента України? (Зеленський).
8. До якого числа потрібно додати 8, щоб вийшло 10? (2)
9. На який колір світлофора можна переходити дорогу? (Зелений).
10. За яким номером викликають поліцію? (102).
11. Скільки годин в одній добі?(24)
12. Назви зимове свято. (Новий рік, Різдво).
13. Скільки лап у 2 котів? (8).
14. Скільки звуків у слові «герой»? (5).
15. Назви номер нашої гімназії. (40).
16. Якого кольору ожина? (Чорного).
17. Яка річка тече в Кривому Розі? (Саксагань, Інгулець).
18. Яка пора року настає після зими? (Весна).
19. Скільки в тебе всього пальців? (20).
20. Яку форму має кавун? (Куля).
21. Скільки кольорів у веселки? (7).
22. Скільки кутів у п’ятикутника? (5).
…
Руханка.
Раунд VІ «Вивчаємо карту України»
На дитячу карту України одна команда прикріплює сердечка з кольорового картону, інша квіточки, на яких записані назви обласних центрів України.
(Час обмежений. Кожній команді потрібно відшукати і прикріпити на двосторонній скоч по 12 позначок.)
Раунд VІІ «Підсумковий»
-Якою квітучою стала карта нашої держави! Я хочу, щоб найближчим часом життя всіх дітей України стало таким же квітучим, щасливим, радісним. Бажаю вам успішного навчального року. Знайте, що ми-дорослі, зробимо все, щоб захистити вас, навчити. А ви навчайтеся всьому старанно, розвивайтеся, піклуйтеся про рідних, друзів, природу. Любіть і бережіть свою Батьківщину Україну!