Цей урок я збираюся використовувати в цьому навчальному уроці 1 вересня. Це розробка першого уроку в 4 класі. Але його також можна спростити та використати і для інших початкових класів
Перший урок у 4 класі «Україна – це Ми!»
Мета уроку: формувати ключові компетентності: уміння вчитися – викликати інтерес до навчання, формувати почуття відповідальності за виконуване завдання, готовність самостійно працювати , мати власну думку, обґрунтовувати її, навички самоконтролю та самооцінки; соціальна – вчити налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати за правилами у команді, ціннісно ставитися до довкілля та своєї особистості; громадянська – розвивати критичне мислення, навички приймати правильне рішення, виявляти громадянську позицію у ставленні до людей та самого себе; загальнокультурна – вчити толерантності, мовленнєвій культурі; інформаційно-комунікативна – вдосконалювати вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію у групі та колективі; формувати предметні компетентності: навчальна - поглибити знання дітей про Україну, вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; розвивальна -розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу, спостережливість, бажання стати гордістю своєї Батьківщини; виховна -виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю.
Обладнання: державні та народні символи України, вишитий рушник, гілочка калини, колоски, маршрутний лист, нагороди, вислови про Україну, картки з прислів’ями, презентація , фотографії , картки для роботи в групах, квіточки, кросворд.
Хід уроку
І. Організація класу
Рада вас всіх бачити здоровими, веселими, щасливими. Хлопці змужніли, дівчатка стали ще красивішими, всі відпочили, оздоровилися, запаслися силами на наступний навчальний рік. Хочу кожного з вас обійняти, бо дуже скучила.
(Елемент ранкових зустрічей: обійми та привітання за іменами)
– Сьогодні у школі, у класі дуже багато квітів. Вони додають усім святкового настрою , адже дзвіночок на святковій лінійці проголосив про початок нового навчального року. Я вітаю всіх вас з цим святковим днем. Зичу вам здоров’я. натхнення, цікавих уроків та справжніх друзів поряд з вами.
Традиційно навчальний рік розпочинаємо першим уроком.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Актуалізація знань
Легенда
Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки забарилися, і землі їм уже не дісталося. От вони прийшли до Бога, а він у цей час саме молився, і вони не посміли йому щось сказати. Стали чекати. Дочекавшись Бога, вони пояснили причину свого візиту.Бог запропонував їм чорну землю. "Ні, — відповіли наші предки, — там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці". "Ну, тоді я вам дам ту землю, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам'ятайте, якщо її берегтимете, то вона буде ваша, а коли ні — ворога". Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. Країну свою назвали Україною, а людей - українцями. Ось так утворилася наша держава.
2.Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ» робота в групах
І ГРУПА
ІІ ГРУПА
ІІІ ГРУПА
ІV ГРУПА ДІБРАТИ ПРИКМЕТНИКИ
3. Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»
- Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.
А зараз ми звами пограємось в гру «Державні символи України» Ця гра незвичайна і грати ви будете парами. Я роздаю кожній парі маленькі пазли. Яка пара швидше складе та і виграє (прапор, герб, гривня)
4. А зараз ми з вами трохи відпочинемо під музичну фіххвилинку «Райдуга»
5. Перегляд відео презентації. «Українські дива»
6. Спільний малюнок «Якою я бачу свою школу …» Метод «Світове кафе»
Школа також є частинкою нашої країни. Намалюйте, якою б ви хотіли бачити в майбутньому свою школу. ( кожній групі роздаються ватмани форматом А3, коли група вже придумала то переходить до іншої роботи тобто роботи другої групи, а ті до наступної. Біля робіт залишаються черговий учень який розповідає ідею своєї групи. Після того як учні вислухали починають доповнювати своїми ідеями. Вкінці роботи ці чергові учні презентують роботи.
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія