Мета заходу: повторити історію розвитку космонавтики, збуджувати інтерес до предмета та до історії рідної країни; розвивати пізнавальні здібності учнів і зацікавленість історією космонавтики та її майбутнім; виховувати постійну потребу в поповненні знань, виховувати націо¬нальну свідомість і патріотизм, прищеплювати почуття поваги й любові до рідного краю, викликати інтерес до його минулого й сучасного; формувати в учнів такі групи компетентностей:
• комунікативні (вміння донести свою думку, відстояти свою точку зору);
• полі культурні (використання інформації з історії);
• соціальні (бути готовими до самостійного пошуку правильних рішень, виявляти ініціативу й підкрі¬плювати її фактами);
• самоосвітні та саморозвивальні (заохочення до самоосвіти).
Обладнання: картки із завданнями , розрізні картки до конкурсу «Міфічний».
Мета заходу: повторити історію розвитку космонавтики, збуджувати інтерес до предмета та до історії рідної країни; розвивати пізнавальні здібності учнів і зацікавленість історією космонавтики та її майбутнім; виховувати постійну потребу в поповненні знань, виховувати націо¬нальну свідомість і патріотизм, прищеплювати почуття поваги й любові до рідного краю, викликати інтерес до його минулого й сучасного; формувати в учнів такі групи компетентностей:
• комунікативні (вміння донести свою думку, відстояти свою точку зору);
• полі культурні (використання інформації з історії);
• соціальні (бути готовими до самостійного пошуку правильних рішень, виявляти ініціативу й підкрі¬плювати її фактами);
• самоосвітні та саморозвивальні (заохочення до самоосвіти).
Обладнання: картки із завданнями , розрізні картки до конкурсу «Міфічний».
Хід уроку
Організаційний момент
. Вчитель. Шановні батьки, любі діти та всі наші гості! Я щиро вітаю вас зі святом. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань.
Щойно* пролунав дзвоник на перший урок в житті наших малят. Вони стали першокласниками. Подивіться, шановні батьки, які в нас гарні діти: чепурні, веселі, жваві, непосидючі, розумні, кмітливі! А батьки? Я впевнена: кращих батьків просто не існує. Розповідь вчителя А яке сьогодні свято?День Знань !А що це за свято?
Слово школа з грецької мови « схоле» прийшло до нас і означає дозвілля, місце навчання. У греків школи з’явились ще у 6 столітті до нашої ери і навчались в них тільки хлопчики. А в Київській Русі перші школи з’явились в 11 столітті. Колись до школи йшли взимку, на день святого Наума – 14 грудня. У народі говорили : « Пророк Наум наведе на ум».
Індивідуальна робота учнів
Сьогодні вперше пролягла ваша шкільна доріжка. Кожен день нею ви будете ходити в храм науки – школу. Якою ви уявляєте цю доріжку, покажіть на малюнку. Щоб або кого б ви домалювали, розфарбуйте його (учням видається аркуш паперу на якому є заготовка).
Бесіда про школу
Школа – це шлях до науки, в життя. Без знань життя неможливе. Знання для людини – що сонце для всього живого на світі. Людині потрібно знати, як звернутися один до одного, як і де знайти потрібні речі, де взяти одяг, їжу, як з чого приготувати, чому буває день і ніч, зима і літо, дощ і сніг, холод і тепло. Виникає безліч різноманітних питань кожен день саме у вас. І щоб навчитися відповідати на ці питання, необхідно вчитися для отримання знань.
-Знання ми починаємо отримувати коли, як ви гадаєте? (відповіді дітей ).
- Так дійсно з самого народження. Нас вчать посміхатися, агукать, говорити, самостійно їсти, одягатися, взуватися. Хто ж нас навчає? (відповіді дітей ).
- А буває таке, коли ви що-небудь не знаєте або не можете зробити до кого ви найчастіше звертаєтесь ?(відп.дітей ).
- Хто може сказати, що же дають нам наші батьки? (в.д.)
- Але настає такий час, коли ви виростаєте і вам бракує отриманих знань. Ви знаєте що в світі стільки всього цікавого... А матусі, батька, бабусі, дідуся поруч з вами немає. Що робити у такому випадку ? де людина почерпне нові знання ? як ви гадаєте ? ( в.д.)
А чому учні прийшли до школи зараз розкажуть учні нашого класу ( вірші про школу, що саме діти там роблять).
Ви любите подорожувати? А на чому можна подорожувати? Загадка 1.Там всі знаки зодіаку- Водолія, діви, раку. Світяться і вночі і вдень, Туди дивиться астроном. (Космос) 2.Чудо – птица, горить хвіст Полетіла в стаю зір. ( Ракета.)
3. Через яку трубу можна побачити цілий всесвіт — зірки та планети? (Телескоп)
Космос — це неосяжний простір, а зірок так багато, що неможливо порахувати. Вони народжуються, живуть, старіють та вмирають. Вони різнокольорові, червоні та блакитні. Бувають яскраві, ніжні, мерехтливі, величезні, середні і зовсім маленькі.
Найбільша сяюча зірка - Сонце. (Діти знаходять на малюнку.) Це величезна розжарена куля, яка виділяє багато тепла у вигляді проміння. Навколо Сонця рухається велика сім'я небесних тіл: дев'ять великих планет зі своїми супутниками.
З давніх часів люди милувалися зоряним небом і небесними світилами – вдень Сонцем, а вночі Місяцем.
І ось вчені замислилися над тим, чи можна відправити в космос живі істоти. Першими в космос полетіли собаки Білка і Стрілка.
Вони облетіли навколо планети і повернулися на Землю. А першим українським космонавтом, який полетів у Космос – був Л.Каденюк.
І ми сьогодні полетимо у космос але нам потрібно виконати декілька завдань.
1. Ми маємо привітатися по особливому Усміхнися всім навколо —
Небу, сонцю, квітам, людям
І тоді обов’язково
День тобі веселим буде.
Доброго дня! 2. Вправа Дзеркало ( діти дивляться у скриньку і відгадують ,що там вони побачили?себе) недарма існує вислів діти це квіти України 3.Легенда про Астри
4. Вправа для батьків скринька побажань Вчитель. У кожної дитини є с щаслива зірка. Я пропоную батькам взяти зірочки і записати побажання для своєї дитини. Мрії повинні здійснюватись!
(Батьки записують побажання І зворотному боці зірочки з імені власної дитини і вивішують б. сонечка на макеті неба).
Ми вже з вами познайомилися,а тепер щоб летіти в космос ще декілька завдань виконаємо
5. Квитки Щоб отримати квитки треба відповісти на мої запитання. Що таке Батьківщина ? Як називається наша Батьківщина?Столиця України? Символи України?Назвати найбільші міста України? Які річки протікають на території України? Які гори розташовані на Украіні? І останнє запитання ,як називається наша планета?Якої форми Земля? Наша Країна має свої звичаї і традиції ми надалі ми будемо з вами все це вивчати. 6 .Скринька українських звичаїв ( рушник,хліб ,калина ,верба,птахи,писанка,віночок……) .
Основна частина Отже усі діти дуже добре відповіли на мої запитання ,тому усі учні отримують квитки у космос Шановні учасники гри і гості, усміхніться одне до одного, скажіть один одному щось приємне, а учасники – побажайте один одному перемоги. Ми сьогодні також будемо юними космонавтами. Рухатися ми також будемо на ракеті.
- Космонавти – люди відважні, спритні, витривалі, кмітливі. Щоб наша ракета стартувала, почнемо відлік десятками до 100 і в зворотному порядку .
10, 20. 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100,90, 80, 70, 60, 50, 40, 40, 30, 20,10…Старт!
- Нарешті наш зореліт
Відправляється в політ.
Всі готові? Молодці!
Пристебніть ремінці!
А капітаном корабля буду я
І перша наша зупинка
Конкурс «Невагомість»
У конкурсі беруть участь стюардеси. Завдання: поставити ніжки одна перед одною так, щоб п’яточка однієї ніжки торкалася носочка другої. Заплющити очі і розставити прямі руки в сторони. За командою ведучого (Сонце — ліва рука, Місяць – права) гравці мають кожною рукою по черзі торкатися кінчика носа. Хто перший не втримає рівновагу, той програв
Музична зупинка
Вчитель Що це за літаючий об’єкт? (Літаюча тарілка в який знаходи- ться інопланетянка).
Інопланетянка. Яка це планета? Хто ви такі?
Діти. Це планета – Земля. А ми, діти - Земляни.
Інопланетянка. Я – Марсіанка, з планети Марс. Мене послали досліджувати вашу планету, але літаюча тарілка потерпіла аварію, яка сталася на нашому космічному апараті. Ви допоможете мені її відремонтувати? (Діти допомагають Марсіанці прикріпити ілюмінатори на літаючій тарілці).
Діти виготовляють літаючу тарілку Творче завдання
Дякую Вам ! А тепер допоможіть мені відповісти на запитання Запитання до дітей від Марсіанки
- Діти, хто дає Землі кисень, яким ви дихаєте? (Дерева).
- Що захищає вашу планету від метеоритів? (Атмосфера)
- На вашої планеті є вода, земля, рослини, тварини?
- Місяць для Землі супутник чи зірка і що ви знаєте про нього? (Супутник).
- Сонця – це планета чи зірка? (Зірка)
- Щоб сталося на Землі, як що не було б Сонця? (Припущення дітей).
- Який вплив має Сонця на Землю? (Дає тепло і світло).
Вихователь. Давайте всі разом, на одну мить, уявимо себе Сонечками Танок Сонечко
Інопланетянка. Дякую вам, діти! Я все зрозуміла, який могутній вплив має Сонце на вашу планету. У вас дітки, чудова Земля: з лісами, птахами, тваринами, водою, землею, людьми… Тепер я знаю, що у Сонячній системі, кращої планети ніж ваша Земля немає. А щоб у цьому переконатися, я запрошую вас здійснити цікаву подорож, на літаючій тарілці, на інші планети.
Діти сідають в космічну літаючу тарілку. Починають відлік 10, 9, 8, 7…… два, один. Пуск! Діти в космосі! Стан невагомості! (Звучить запис звуку літаючої тарілки. Світловий ефект мерехтіння зірок.)
Діти, разом з Марсіанкою, розглядають карту Сонячної системи. Вибира - ють планету на якій можна здійснити посадку. Перегляд відео про інші планети
Інопланетянка. Нехай у ваших серцях палає червоний вогник, як Марс. Хай цілує вас Сонечко, дарує ніжність вітерець. А кожен маленький метеорит перетвориться на квітку, яка буде приносити радість кожному вашому серденьку.
Діти дивляться на метеорити – кам’яні уламки, заплющують очі, почина- ють відлік 1, 2, 3……10. Відкривають очі, метеоритів немає, на їх місці з’я -вилися анімаційні картки в яких метеорити перевтілюються на квіти.
Інопланетянка. А мені пора на свою планету –Марс, де я розповім всім Марсіанам про вас - Землян, та вашу чудову планету –Землю.
До побачення малята!
Заходить зірочка Діти трапилась негода пірати згасили всі зірки мені треба ваша допомога.Зібрати зірки у сузіря Діти складають сузір’я із зірочок .Молодці складати сузір’я ви вмієте ,а складати вірші у риму,це зараз і перевіремо Не в перший раз, не в перший раз
У вогні і звуках грому
Ракета піднялася в повітря
З земного ... (космодрому).
Іде в небо екіпаж,
Відтепер знаменитий.
Ми будемо слухати репортаж
З космічною ... (орбіти).
З друзями ти дивишся в небо,
Звичайно, твердо вірячи,
Що підростеш і полетиш
До загадкової ... (Венері).
У нас збуваються мрії:
Покажуть в телекадре,
Як з Сатурну ходиш ти
У космічному ... (скафандрі).
Танок ми маленькие звезди.Діти я дуже вам вдячна ви допомогли мені потрапити додому з гарним настроєм
Мальовнича або практична виготовлення неосяжного неба кидають зірочки
Третя зупинка Пізнавальна
Вчитель. Наша подорож завершується. Перед вами велике, неосяжне зоряне небо України. Вивчайте його, бо багато на небі зірок, а значить, багато шляхів, щоб стати справжнім патріотом, гідним громадянином України, знайти своє щастя.
Хай вам, любі діти, сонечко сміється,
А погане — хай минеться.
Хай щастить вам, діти, всюди! Хай ростуть з вас добрі люди!
Погляньте на зображення. Це – серце України. (На жовто-блакитному прапорі зображення серця, уквітчане червоною калиною). Наша країна, як і кожна людина, має серце. Воно б’ється, тріпоче, радіє, коли добре і весело живеться її громадянам, а іноді й плаче від горя і страждань. Без нього Батьківщина не може жити, бо воно у неї одне, єдине. Ангел-охоронець завжди оберігає його. Тому пропоную кожній родині на згадку про сьогоднішній урок створити свого ангела-охоронця, який буде охороняти вас протягом усього навчання. (Батьки разом з дітьми виготовляють ангела за заздалегідь підготовленими шаблонами. У цей час «Лісові школярі» декламують вірш, тримаючи виріб з ангелом ).
Наша мандрівка завершується. Ми знову повернулися до нашого класного дерева. Буде чудово, якщо навколо нього виросте багато квітів. Візьміть олівці і розфарбуйте квіти кольорами, які вам найбільше подобаються.
(Діти розфарбовують квіти, прикріплюють їх навколо дерева)
- Молодці. Гарно розквітла галявина. А все тому, що ви працювали старанно і дружно.
- А наших батьків ми попросимо написати нам побажання на метеликах, які прилетять на кожну нашу квіточку і будуть оберігати її завжди.
(Батьки пишуть побажання, прикріплюють їх на квіти)
- Запам’ятайте важливе правило:
У нас немає «ти»,
У нас немає «я».
Ми – єдиний клас,
Ми – одна сім’я!
ІІІ. Підсумок уроку
ЗАКОНИ НАШОГО ЖИТТЯ
Країна Знань, яку кожен з вас зможе відкрити завдяки своїм можливостям, зусиллям має свої закони, і ви їх повинні знати.
Заходить вчитель – треба встать,
Коли тобі дозволять – сядь.
Сказати хочеш – не гукай
А тільки руку підіймай.
Ручкою на парті ніколи не пиши,
Підручник і зошит ти свій бережи!
Будь старанним у навчанні
Кожен день уроки вчи !
Щоб не сутулилась спина,
Сядемо рівно неодмінно.
Уважно вчителя ти слухай
І не поводься ,як папуга.
Прізвиськ дітям не давай,
А дівчаток захищай!
Клас і школу бережи,
З цього дня вони твої! Ведучий 1: Все починається в житті з малого: з зернини – хліб, з промінчика – зоря. Людина ж починається з любові.
Ведучий 2: А любов виростає з дитинства: дзвінкоголосого, безтурботного і, звичайно, щасливого.
Ведучий 1: Найщасливіше свято дитинства – це День народження, хоча і буває воно один раз на рік.
Вчитель. Життя кожної людини схоже на джерело. Від сьогодні в шкільній родині з’явилося нове – джерело життя 1 – __ класу (складання герба класу)
Ось так, з чистого аркуша паперу , народжується картина. З чистого листа розпочинається і життя класу. Нове джерело поповнило бурхливу річку життя ___ школи . Яким буде джерельце – залежить від вас, малята. На протязі довгих шкільних років кожен з вас буде давати йому життєву силу – своїм старанням і успіхами. Залежить це і від вас, шановні родини, адже Ви є наймудрішими порадниками своїм дітям і найбільшими помічниками вчителів.
Тепер ваші діти стали і моїми, і я сподіваюся, що нашим дітям буде тепло і затишно в шкільному куточку, який ми будемо разом для них створювати.
Хай життя нашого класу, який щойно народився, завжди б’ється чистою джерельною водою. Успіхів вам! Натхнення, терпіння, нових відкриттів на нелегких, але цікавих шкільних стежинах.
Хай доля вам стелиться рушниками!