В матеріалі надано перспективне планування з художньо - естетичного розвитку для дітей дошкільного віку з в зображувальній техніці "Декупаж".
В перспективному плануванні визначено тему заняття, мету та обладнання. Матеріал рекомендується для використання вихователями у другу половину дня (ручна праця, художня праця) та в гуртковій роботі.
місяць |
Тема заняття |
Мета |
Матеріали |
Жовтень |
Ознайомлення з декупажем та інструментами, які використовуються під час роботи. |
Познайомити дітей з видом декорування «Декупаж». Дати знання про можливості декорування предметів,форм, інтер’єрів. Ознайомити з інструментами та матеріалами, які використовуються під час роботи. Розвивати естетичний смак, творчі здібності. Виховувати інтерес до занять. |
Ілюстрації, зразки робіт, різні види матеріалів та інструменти |
Робота на картоні. Підготовка фону. |
Ознайомити дітей з властивостями картону. Вчити дітей працювати на картоні в техніці деку паж. Розширювати знання дітей про палітру фарб, вчити отримувати потрібний відтінок при змішуванні фарб. Вчити дотримуватися техніки безпеки. Розвивати уяву, відчуття кольору. |
Картон, «туповка», акрилові фарби, ножиці. |
|
Листопад |
«Смачні фрукти» |
Вчити дітей створювати композицію. Вправляти у вирізуванні серветок. Закріпити знання про інструментами та матеріалами, які використовуються під час роботи. Розвивати уяву, дрібну моторику рук. Виховувати позитивне емоційне ставлення до роботи. |
Заготовлений фон, ножиці, серветки, клей, пензлик, лак акриловий. Мал.. 1 |
Прикрашання таці |
Вчити дітей складати композицію певного змісту. Закріпити знання дітей про матеріали, якими працюють. Вдосконалювати навички роботи на картоні. Розвивати композиційні вміння, фантазію. Виховувати самостійність під час роботи. |
Заготовлений фон, ножиці, серветки, клей, пензлик, лак акриловий. Мал.. 2 |
|
«Соняшники» |
Учити дітей складати композицію з декількох предметів, вільно розташовувати їх на аркуші паперу. Продовжувати відпрацьовувати навички акуратного наклеювання. |
Заготовлений фон, рамочка, ножиці, серветки, клей, пензлик, лак акриловий. Мал.. 3 |
|
За задумом |
Вчити дітей самостійно визначати зміст своєї роботи, доводити задумане до кінця. Закріплювати прийоми роботи, які використовуються при декоруванні предметів в техніці деку паж. Розвивати фантазію, дрібну моторику рук. |
Картон, «туповка», акрилові фарби, ножиці, ножиці, серветки, клей, пензлик, лак акриловий. |
|
Грудень |
Робота на склі. Підготовка фону. |
Ознайомити дітей з особливостями роботи на склі. Вчити дітей працювати на склі в техніці деку паж. Розширювати знання дітей про палітру фарб, вчити отримувати потрібний відтінок при змішуванні фарб. Вчити дотримуватися техніки безпеки. Розвивати уяву, відчуття кольору. |
Скляна баночка , стаканчик, «туповка», акрилові фарби, палітра |
«Новорічна іграшка» |
Розширити знання дітей про новорічні свята. Вчити створювати нескладний сюжет, підбирати зображення відповідно за розміром основи. Розвивати дрібну моторику рук, фантазію. |
Заготовлений фон, ножиці, серветки, клей, пензлик, лак акриловий. Мал.. 4 |
|
«Підставка для олівців» |
Вчити дітей прикрашати інтер’єр групи. Учити при наклеюванні зображення підбирати кольорову гаму. Розвивати відчуття кольору. Вправляти у змішуванні фарб для досягнення потрібного відтінку. |
Заготовлений фон, ножиці, серветки, клей, пензлик, лак акриловий. Мал. 5 |
|
Прикрашання стаканчику. |
Учити дітей силуетному вирізуванню на око простих за формою предметів. Продовжувати відпрацьовувати навички акуратного наклеювання. Виховувати естетичний смак. |
Заготовлений фон, ножиці, серветки, клей, пензлик,простий олівець, лак акриловий. Мал. 6 |
|
Січень |
Робота на пластику. Підготовка фону. |
Ознайомити дітей з особливостями роботи на пластику. Вчити дітей працювати на пластику в техніці деку паж. Розширювати знання дітей про палітру фарб, вчити отримувати потрібний відтінок при змішуванні фарб. Вчити дотримуватися техніки безпеки. Розвивати уяву, відчуття кольору. |
іграшки,тарілочка , «туповка», акрилові фарби, палітра, зразок , пластикові вироби |
«Улюблені іграшки» |
Закріплювати вміння вирізувати і наклеювати зображення знайомих предметів, співвідносити розмір поверхні та розмір зображення. Розвивати та підтримувати самостійні творчі прояви малят. Виховувати охайність під час роботи. |
Заготовлений фон, ножиці, серветки, клей, пензлик,простий олівець, лак акриловий. Мал. 7 |
|
«Вінні – Пух і всі, всі, всі» |
Вчити дітей складати сюжет за мотивами казок. Вправляти у ритмічному розміщенні зображень по поверхні. Закріплювати навички роботи в техніці 1еку паж. Розвивати мислення, відчуття кольору. Виховувати інтерес до нетрадиційних методик зображення. |
Заготовлений фон, ножиці, серветки, клей, пензлик,простий олівець, лак акриловий. Мал. 8 |
|
За задумом |
Учити дітей самостійно визначати зміст своєї роботи і виконувати задумане, використовуючи раніше засвоєні навички та вміння. Закріплювати ріні способи вирізування. Виховувати творчу активність, самостійність. |
Картон, пластикові форми, ножиці, серветки, клей, пензлик,простий олівець, лак акриловий. |
|
Лютий |
Робота на фарфорі. Підготовка фону. |
Ознайомити дітей з особливостями роботи на фарфорі. Вчити дітей працювати на фарфорі в техніці деку паж. Розширювати знання дітей про палітру фарб, вчити отримувати потрібний відтінок при змішуванні фарб. Вчити дотримуватися техніки безпеки. Розвивати уяву, відчуття кольору. |
Фарфорові вироби, «туповка», акрилові фарби, палітра, зразок . |
«Блюдечко для чайного сервізу» |
Учити задумувати рослинний сюжет на предметі круглої форми. Вчити помічати розмаїття барв навколишнього світу і відчувати від цього радість. Вправляти у правильному наклеюванні деталей. Виховувати інтерес до творчості. |
Заготовлений фон, ножиці, серветки, клей, пензлик,простий олівець, лак акриловий. Мал. 9
|
|
«Чашка для ляльки Наталки» |
Продовжувати формувати навички роботи в техніці деку паж. Розширювати знання в області створення композиції. Розвивати навички конструювання, моделювання. Виховувати естетичний смак. |
Заготовлений фон, ножиці, серветки, клей, пензлик,простий олівець, лак акриловий. Мал. 10
|
|
«Вазон» |
Розширювати знання про властивості різних матеріалів. Учити дітей компонувати зображення з деталей, добираючи їх за розміром, формою, кольором. Розвивати пам’ять, уважність, творчу уяву. Виховувати зосередженість під час роботи. |
Заготовлений фон, ножиці, серветки, клей, пензлик,простий олівець, лак акриловий. Мал. 11 |
|
Березень |
Робота на дереві. Підготовка фону. |
Ознайомити дітей з особливостями роботи на дереві. Вчити дітей працювати на дереві в техніці деку паж. Розширювати знання дітей про палітру фарб, вчити отримувати потрібний відтінок при змішуванні фарб. Вчити дотримуватися техніки безпеки. Розвивати уяву, відчуття кольору. |
Дерев’яні вироби, «туповка», акрилові фарби, палітра, зразок . |
«Подарунок матусі» |
Розширювати знання дітей про свята, Викликати у дітей інтерес до пошуку цікавих сюжетів, що дають змогу розкрити роботу , зробити її індивідуальною. Продовжувати навчати технології декорування виробів з дерева, скла, картону, пластику. |
Заготовлений фон (скляний, деревяний, картонний), ножиці, серветки, клей, пензлик,простий олівець, лак акриловий.
|
|
«Горнятко» |
Продовжувати формувати навички роботи в техніці «Декупаж». Вправляти у використанні патичка. Формувати власний стиль в декоруванні виробів, розвивати образне мислення, спостережливість та уяву. Виховувати культуру поведінки і дотримання техніки безпеки при виконанні роботи. |
Заготовлений фон, ножиці, серветки, клей, пензлик,простий олівець, фарби, патичка, лак акриловий. Мал. 12 |
|
За задумом |
Учити дітей самостійно визначати зміст своєї роботи і виконувати задумане, використовуючи раніше засвоєні навички та вміння. Закріплювати різні способи вирізування. Виховувати творчу активність, самостійність. |
Заготовлений фон (скляний, деревяний, картонний), ножиці, серветки, клей, пензлик,простий олівець, лак акриловий. |
|
Квітень |
«Весняні квіточки» |
Формувати потребу використання графічного зображення (начерки, ескізи) на підготовчому етапі та в процесі виготовлення виробу, вправляти дітей у оволодінні технічними навичками конструювання та моделювання з різних матеріалів. Розвивати образне мислення, спостережливість та уяву. |
Заготовлений фон, ножиці, серветки, клей, пензлик,простий олівець, лак акриловий. Мал. 13
|
«Качалочка» |
Продовжувати знайомство з художніми промислами, формування власного стилю в декоруванні виробів; Розширювати знання про варіанти композиційного розміщення декоративних елементів. Розвивати творчі здібності, навички роботи в техніці декупаж; |
Заготовлений фон, ножиці, фарби, серветки, клей, пензлик,простий олівець, лак акриловий. Мал. 14
|
|
«Прикрашання тарілочки» |
Закріплювати навички роботи на пластиковій поверхні. Вчити розташовувати зображення в центрі круга. Вправляти у вирізуванні, підборі фарби. Розвивати дрібну моторику рук, окомір. |
Заготовлений фон, ножиці, фарби, серветки, клей, пензлик,простий олівець, лак акриловий. Мал. 15
|
|
«Квітуча гілочка»» |
Продовжувати розвивати композиційні вміння дітей. Розташовувати зображення по всій площині, використовувати фарбу як допоміжний засіб для наведення контуру. |
Заготовлений фон, ножиці, фарби, серветки, клей, пензлик,простий олівець, лак акриловий. Мал. 16 |
|
Травень |
«Підставка для пальчикового театру» |
Вправляти дітей у роботі по дереву, розвивати вміння працювати в техніці «Декупаж». Залучати дітей до оформлення групової кімнати. Розвивати окомір, відчуття кольору. Виховувати акуратність в роботі. |
Заготовлений фон, ножиці, фарби, серветки, клей, пензлик,простий олівець, лак акриловий. Мал. 17 |
«Морський пейзаж» |
Учити дітей складати композицію з окремо вирізаних деталей, вправляти у змішуванні кольорів, нанесенні їх на поверхню. Закріпити вміння користуватися патичкою. Формувати композиційні вміння. |
Заготовлений фон, ножиці, фарби, серветки, клей, пензлик,простий олівець, лак акриловий. Мал. 18
|
|
«Шкатулочка для прикрас» |
Розширювати знання дітей в області композиції, формоутворенні, кольорознавства в декоративно-прикладному мистецтві; розвивати окомір, відчуття кольору. |
Заготовлений фон, ножиці, фарби, серветки, клей, пензлик,простий олівець, лак акриловий. Мал. 19
|
|
За задумом |
Учити дітей самостійно визначати зміст своєї роботи і виконувати задумане, використовуючи раніше засвоєні навички та вміння. Закріплювати ріні способи вирізування. Виховувати творчу активність, самостійність. |
Картон, пластикові форми, скляні вироби, дерев’яні вироби, ножиці, серветки, клей, пензлик, простий олівець, патичка, фарби, лак акриловий. |
Мал. 1 |
Мал. 2 |
Мал 3 |
Мал 4 |
Мал 5 |
Мал 6 |
Мал 7 |
Мал 8 |
Мал 9 |
Мал 10 |
Мал 11 |
Мал 12 |
Мал 13 |
Мал 14 |
Мал 15 |
Мал 16 |
Мал 17 |
Мал 18 |
Мал 19 |
|
|
Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради Київської області
Перспективне планування
з художньо – естетичного розвитку
(техніка «Декупаж»)
Підготувала
вихователь – методист
ДНЗ № 13 «Пілот»
О. А. Швець
2013 р.