Перспективне планування пошуково-дослідницької діяльності в лабораторії Фіксіків

Про матеріал
Перспективне планування гурткової роботи пошуково-дослідницької діяльності в лабораторії Фіксіків (молодший, серекдній старший дошкільний вк)
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Молодший дошкільний вік

Місяць

Тема

Матеріали

Методи

Програмовий зміст

Жовтень

«Чарівний папір»

Похожее изображение

Білий папір різної структури

-Каталог і асоціація;

-«Мозковий штурм»;

-аналогія;

-експеремент

Ознайомити дітей із властивостями паперу за допомогою різних методів. Вчити оперувати одержаними знаннями.

Листопад

«Барви гуаші»

Похожее изображение

Склянки з водою, різнокольорова гуаш, папір, пензлі.

-Експеремент;

-емпатія

Ознайомити дітей із властивостями гуаші, її особливостями. Вчити використовувати техніку розмальовування паперу за допомогою фарби.

Грудень

«Ліпимо з пластиліну»

Картинки по запросу пластилін

Шматочки холодного пластиліну

-Експеремент;

-Каталог і асоціація;

-Емпатія

Ознайомити із властивостями пластиліну,його особливостями. Вчити дітей розрізняти властивості деяких матеріалів (форму, будову, величину) та використовувати альтернативні шляхи пошуку інформації.

Січень

«Дерево»

Картинки по запросу дерев'яні доски

Дерев’яні та різні за фактурою кубики, цеглини

-Експеремент;

-Каталог і асоціація;

-емпатія;

-оксюморон (добір антонімів)

Ознайомити дітей із деякими властивостями дерева. Вчити за допомогою різних прийомів визначати його особливості.

Лютий

«М’яка вата»

Похожее изображение

Шматочки вати, піпетки із розчином бриліантової зелені, ляльки, склянки з водою.

-Експеремент;

-Каталог і асоціація;

-Емпатія

Ознайомити дітей із властивостями вати. Вчити тактильними відчуттями визначати її особливості.

Березень

«Ознайомимось із тканиною»

Картинки по запросу тканина

Різні за фактурою та кольором клаптики тканини

-Експеремент;

-Каталог і асоціація;

-Емпатія;

-«Мозковий штурм»

Ознайомити дітей із властивостями тканини, її перетвореннями на різні речі. Вчити розпізнавати особливості тканини на дотик, використовувати альтернативні шляхи пошуку інформації.

Квітень

«Хутро тепленьке, хутро м’якеньке»

Похожее изображение

Хутряні іграшки(заєць, ведмідь, лисиця), шматочки різного хутра

-Експеремент;

-Каталог і асоціація;

-«Мозковий штурм»

Ознайомити із властивостями хутра, використанням його у виробництві речей. Вчити розпізнавати особливості хутра на дотик і використовувати альтернативні шляхи пошуку інформації.

Травень

«Незвичайний пісок»

Похожее изображение

Тарілочки з піском, склянки з водою

-Експеремент;

-Каталог і асоціація;

-Емпатія

Ознайомити дітей із деякими властивостями піску, його особливостями. Вчити використовувати альтернативні шляхи пошуку інформації.

 

 

 

 

 

 

Середній дошкільний вік

Місяць

Тема

Матеріали

Методи

Програмовий зміст

Вересень

«Чарівний папір»

Похожее изображение

Білий папір різної структури

-Експеремент;

-психологічна активізація дитячого мислення;

-моделювання за допомогою маленьких чоловічків

Продовжити знайомити дітей із різними властивостями паперу за допомогою дослідницької діяльності. Вчити оперувати набутими знаннями.

Жовтень

«Чудовий пластилін»

Картинки по запросу пластилін

Шматочки холодного пластиліну, миска з водою

-Експеремент;

-емпатія;

-оксюморон;

-моделювання за допомогою маленьких чоловічків

Продовжити знайомити дітей із властивостями його особливості, використовуючи альтернативні шлях пошуку інформації та набуті знання.

Листопад

«Різнокольорова фарба»

Похожее изображение

Різнокольорова гуаш та акварельні фарби, папір, піпетки

-Експеремент;

-каталог і асоціація;

-кляксографія;

-емпатія;

-моделювання за допомогою маленьких чоловічків

Продовжити знайомити дітей із властивостями гуаші, її особливостями. Закріпити техніку розмальовування паперу за допомогою фарби.

Грудень

«Вода, водиченька»

Фарби, піпетки, склянки з чистою водою та зі смаковими приправками, глечик з водою, Крап та Крапелька

-Експеремент;

-емпатія;

-моделювання за допомогою маленьких чоловічків

Ознайомити дітей із властивостями води, її особливостями та використанням у житті людини. Вчити з’ясовувати взаємозв’язок рідини у різних станах

Січень

«Корисна вата»

Похожее изображение

Шматочки вати, піпетки із розчином зеленки, ляльки, склянки з водою

-Експеремент;

-«Біном антазії»;

-оксюморон;

-емпатія;

-моделювання за допомогою маленьких чоловічків

Продовжувати знайомити дітей із властивостями вати. Закріпити вміння тактильними відчуттями та альтернативним шляхом пошуку інформації, визначати її особливості.

Лютий

«Дерев’яні чудеса»

Картинки по запросу дерев'яні доски

Дерев’яні та різні за фактурою кубики, цеглини, іграшки дерев’яні

-Експеремент;

-каталог і асоціація;

-емпатія;

-«Мозковий штурм»

Продовжити знайомити дітей із властивостями дерева. Вчити використовувати альтернативні шляхи пошуку інформації. Закріпити вміння за допомогою різних прийомів, визначати особливості матеріалу.

Березень

«Ознайомимося із картоном»

Похожее изображение

Білий картон різної структури

-Експеремент;

-каталог і асоціація;

-емпатія;

-«Мозковий штурм»

Ознайомити дітей з властивостями картону, його використанням для виготовлення речей. Вчити розпізнавати особливості різних видів паперу на дотик і використовувати альтернативні шляхи пошуку інформації. Розвивати емфатичне ставлення до навколишнього середовища.

Квітень

«Тканина»

Картинки по запросу тканина

Різні за фактурою та кольором клаптики тканини

-Експеремент;

-каталог і асоціація;

-«Мозковий штурм»

Продовжити знайомити дітей із властивостями тканини, розповісти про її користь. Закріпити вміння розпізнавати особливості тканини на дотик, використовувати альтернативні шляхи пошуку інформації

Травень

«Цеглина до цеглини – буде дім»

Похожее изображение

Тарілочки з піском, склянки з водою

-Експеремент;

-каталог і асоціація;

-емпатія

Ознайомити дітей з властивостями цеглини, використанням її у виробництві. Вчити розпізнавати особливості цеглини за допомогою різних прийомів. Продовжувати вчити використовувати альтернативні шляхи пошуку інформації.

Старший дошкільний вік

Місяць

Тема

Досліди та експерименти

Завдання

 

Вересень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Повітря»

http://www.upinfo.ru/sites/default/files/styles/news-image-teaser/public/story/14-05/9410524_m.jpg?itok=xnBu_TgA

 

 

 

 

 

 

 

  • Шукаємо повітря

Виявити в навколишньому просторі повітря.Воно прозоре, крізь нього можна далеко бачити: невидиме, легко переміщується, рухається,

  • Повітря, що живе в людині (ігри з повітряною кулькою та соломинкою)

Виявити, що всередині людини є повітря. Навчити створювати мильні бульбашки. Ознайомити з тим, що при потраплянні повітря в краплю мильної води утворюється мильна бульбашка.

  • Тепле,холодне,гаряче повітря

Показати дітям, що повітря розрізняють за станом: холодне, тепле, гаряче. Гаряче повітря підіймається вгору, холодне - опускається вниз. Визначити, яке буває повітря біля батареї, приладів опалення, на вулиці.

  • Утворюємо вітер

Виявити, як утворюється вітер. Дійти висновку, що вітер - це потік повітря. Вітер не можна побачити,можна лише спостерігати його дію.

  • Реактивна кулька

Дати дітям уявлення про те, що повітря може рухати предмети (парусні судна, повітряні кулі тощо).

 

Жовтень

 

«Вода»

  • Сухий - з води

Визначити, що повітря займає місце.

  • Прозора вода

Виявити властивості води (прозора, без запаху, має вагу).

  • Що розчиняється в воді?

Показати дітям розчинність та нерозчинність в воді різних речовин.

  • Вода приймає форму

Виявити, що вода набуває форми посудини, в яку вона налита.

  • Співаюча вода

 

Виявити, що кількість води в склянці впливає на звуки, які видаються.

  • Звідки береться вода?

Ознайомити дітей з процесом конденсації.

  • Водяний млин

Дати уявлення про те, що вода може приводити в рух інші предмети.

  • «Розумна галка»

Ознайомити з тим, що рівень води підвищується, якщо у воду класти предмети.

  • Плаває-тоне

 

Дати дітям уявлення про плавучість предметів; про те, що плавучість залежить не від розміру предмета, а від його ваги.

Листопад

«Мило»

http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/2/64/178/64178091_1284824182_33.png

 

  • Сухе-мокре мило

Познайомити з властивостями мила. Виявити, що мильні бульбашки утворюються тільки при поєднанні з водою.

  • Мильниця

Виявити, що мило розчиняється у воді.

Дістатися висновку, яка мильниця краща що для зберігання мила.

 

  • Ворог бруду

Виявити, що мильні бульбашки, мильна піна видаляють бруд з шкіри, предметів.

  • Малюємо милом

Вчити створювати розчин для малювання за допомогою фарби, води та мила; створювати мильну піну для отримання мильних відбитків на папері.

  • Кольоровий вибух (дослід з молоком)

Виявити, що мило розчиняє частинки жиру, змішуючи рідину (молоко) з фарбою та утворюючи кольоровий «вибух».

Грудень

«Пісок.

Глина.

Скло»

 

  • Піщаний конус

Познайомити з властивостями піску (складається з піщинок, пухкий, легко сиплеться, може рухатися, пропускає воду, на піску залишаються сліди, злипається, мокрий темніше сухого).

  • http://www.dom-dedal.ru/files/uploads/kleenka/7.jpgКольоровий пісок

Познайомити дітей із способом виготовлення кольорового піску (перемішавши його з кольоровою крейдою).

  • Змінюємо форму каміння

та глини

 

 

Виявити властивості глини (волога, м'яка, в'язка, можна змінювати її форму, ділити на частини, ліпити) і каменю (сухий, твердий, з нього не можна ліпити, його не можна розділити на частини).

  • Де вода?

 

Виявити, що пісок і глина по-різному вбирають воду, виділити їх властивості: сипучість, рихлість.

  • Чарівні картинки

 

Показати дітям, що навколишні предмети змінюють колір, якщо подивитися на них через кольорове скло.

Вчити визначати якості скла (структура поверхні, товщина, прозорість) і властивості (крихкість).

  • Диво-скло

 

Познайомити з приладом-помічником - лупою та її призначенням.

Січень

«Світло, колір»

http://refdt.ru/tw_files2/urls_5/121/d-120172/120172_html_5b36375c.jpg

  • Де живе світло?

Ознайомити зі значенням світла для людини, тварин, рослин.

Виявити, що джерела світла можуть бути природні (сонце, місяць, багаття), штучні - виготовлені людьми (лампа, ліхтарик, свічка).

Показати, що світло не проходить через непрозорі предмети.

  • Світло та тінь

Виявити, як утворюється тінь, її залежність від джерела світла та предмета. Встановити схожість тіні і об'єкта, створити за допомогою тіней різні образи

 

 

 

  • Сонячні зайчики

 

Дослідити причину виникнення сонячних зайчиків, навчити пускати сонячних зайчиків (відбивати світло дзеркалом).

  • Що відбивається в дзеркалі?

Познайомити дітей з поняттям «відобра-ження», знайти предмети, здатні відобра-жати.

  • Різнокольорові кульки

 

Ознайомити з утворенням проміжних кольорів у результаті змішування двох основних.

Лютий

 

 

«Звук»

http://1.bp.blogspot.com/--AVwqqrl8FU/VKq7FvetKPI/AAAAAAAACDk/iavyYKcnubc/s1600/speaker-volume1.jpg

  • Чому все звучить?

Навчати визначати предмет за звуком. Дістатися висновку, що у кожного предмета - свій звук. Підвести дітей до розуміння причин виникнення звуку: коливання предмета.

  • Музика чи шум?

Навчити визначати походження звука та розрізняти музичні й шумові звуки.

  • Скринька з секретом

Дати поняття про умови виникнення звуку.

  • Голосно-тихо

Вчити створювати шуми різної гучності.

Березень

 

«Вага. Притягання.
Електрика»

http://www.100-bal.ru/pars_docs/refs/35/34556/34556_html_m4fb74b4d.png

  • Легкий-важкий

 

Показати, що предмети бувають різні за вагою. Навчити визначати вагу предметів та групувати їх за вагою (легкі-важкі).

  • Чому все падає на Землю?

Дати розуміння про силу тяжіння. Розповісти,що у космосі її нема, тому там -

невагомість.

  • Диво-перукар

Ознайомити із проявом статичної електрики.

  • Чарівні кульки

Виявити взаємодію двох наелектризованих предметів. Установити причину виникнення статичної електрики.

 

 

Квітень

 

 

 

«Магніт.

Тепло»

 

  • Ловися, рибко, і мала, і велика

З'ясувати здатність магніту притягувати деякі предмети. Виявити, які саме предмети взаємодіють з магнітом.

  • Чарівна вистава

Виявити особливості дії магнітних сил.

  • Коли магніт шкідливий (експерименти  з компасом)

Познайомити з тим, як магніт діє на навколишнє

  • http://www.mlmarticlezone.com/images/magnetic-sponsoring-logo-mlm-articles.pngПолярне сяйво

Виявити, як діють магнітні сили землі, затримуючи сонячний вітер та створюючи полярне сяйво

  • Гаряче-тепле-холодне

Навчити визначати температуру речовин і предметів

Травень

«Властивості матеріалів»

http://ped-kopilka.ru/upload/blogs/14952_af80b6c2b301dbeb5a27d30e781fb81f.jpg.jpg

  • Світ металевих предметів.

Показати дітям різноманіття металевих предметів, зробити висновок про те, для чого потрібні металеві предмети. Вчити визначати якості металу (міцність, тепло-провідність, ковкість).

  • Помічниця гума

Показати дітям різноманіття гумових предметів у навколишньому просторі. Визначити якості гуми (еластичність, щільність, пружність).

  • У країні пластмасових речей

Вчити упізнавати речі з пластмаси. Визначити якості пластмаси (гнучкість, колір, хрупкість, теплопровідність).

  • Світ дерев'яних предметів.

Показати розмаїття дерев'яних предметів, зробити висновок про те, для чого

потрібні дерев'яні предмети. Визначити якості дерева (горючість, плавучість).

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Екологія, Планування
Додано
29 січня 2023
Переглядів
413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку