Тема тижня: «Народні ремесла»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Традиції народних майстрів»Мета: дати уявлення про старовинні способи виготовлення предметів домашнього вжитку (столярне та гончарне ремесло, сільська кузня, прядіння); розвивати цікавість до історії свого краю, предметів побуту, знарядь праці, якими користувалися в Україні багато років тому; виховувати у дітей допитливе ставлення до старовинних речей, пошану до праці майстрів. |
|
Рідна природа |
Тема: «Здрастуй, зимо снігова!»Мета: закріпити та збагатити уявлення дітей про зиму, формувати вміння помічати сезонні зимові зміни, ознаки, погодні явища, пов’язані з настанням зими; розвивати зорову та слухову увагу малят, покращувати логічне мислення, швидкість реакції; виховувати допитливість, цікавість до природного оточення, до світу живої й неживої природи рідного краю. |
|
Математика |
Тема: «Число і цифра 5. орієнтування у просторі» Мета: формувати уявлення про число і цифру 5; познайомити з утворенням числа 5 шляхом додавання одиниці; вправляти в назвах суміжних чисел продовжувати вчити лічби в межах 5; закріпити вміння орієнтуватися в просторі; виховувати самостійність, ініціативу. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Місто майстрів» (складання описової розповіді з використанням ілюстрацій) Мета: Зв`язне мовлення: систематизувати та розширити знання дітей про вироби декоративно-прикладного мистецтва України, місце виготовлення цих виробів та їх відмінні особливості; вчити складати описові розповіді про вироби декоративно-прикладного мистецтва. Граматика: вправляти в умінні описувати предмети послідовно і зв’язно. Словник: збагатити словниковий запас дітей назвами народних промислів: гончарство, вишиванка, килимарство, писанкарство; розвивати зв`язне мовлення; виховувати повагу до мистецтва свого народу. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз слів. Ознайомлення з односкладовими словами» Мета: Звукова культура: вчити дітей виконувати звуковий аналіз трифонемних слів за схемою та допомогою фішок; закріплювати знання про те, що звуки в слові розташовуються послідовно, а зміна місця звука або руйнує слово, або змінює його; вправляти дітей в умінні добирати слова із заданим звуком; продовжувати роботу над реченням (визначення кількості речень у тексті, кількості слів у реченні); розвивати активність; виховувати бажання допомагати, навчати інших. |
|
Художня література |
Тема: «Вивчення вірша Т. Коломієць “Гончарний круг”» Мета: збагачувати знання дітей про декоративно-прикладне мистецтво України; вчити емоційно сприймати образний зміст поетичного твору, виразно читати та запам’ятовувати вірш; збагачувати словниковий запас дітей словами: напруга, відшліфує. Розвивати інтонаційну виразність мовлення; виховувати інтерес до декоративно-прикладного мистецтва. |
|
Малювання |
Тема: «Скриня» Мета: вчити милуватися красивими предметами, помічати в них яскравість і декоративність, оригінальну форму, різноманітність візерунків, гармонійне поєднання кольорів, майстерне виконання; закріпити вміння розписувати площинні предмети, тренувати у малюванні декоративних елементів; розвивати творчу уяву, фантазію, вміння добирати та компонувати фарби; викликати у дітей прагнення створювати художні предмети власними руками; виховувати повагу до народних майстрів. |
|
Ліплення |
Тема: «Глечик» Мета: вчити ліпити глечик з одного шматка глини за мотивами опішнянської кераміки; продовжувати вчити розписувати готові форми стеками, удосконалюючи композиційні вміння побудови візерунка у смужці і колі; закріпити знання дітей про українську народну кераміку та її застосування у повсякденному побуті; розвивати естетичний смак, окомір, пам’ять; виховувати інтерес до народного мистецтва, повагу до людей праці. |
|
Ручна праця |
Тема: «Прикрасимо посуд для ляльок» (опішнянський посуд) Мета: закріпити вміння дітей створювати декоративну композицію за мотивами розпису опішнянської кераміки; продовжувати знайомити дітей з характерними елементами та кольором візерунка; закріпити вміння вирізати з паперу, складеного гармошкою, а також у декілька разів, красиво розміщувати візерунок на формі, добирати потрібні кольори; розвивати пам’ять, мислення, увагу, творчі здібності; виховувати охайність, естетичний смак, любов до народно-прикладного мистецтва. |
|
СРГ |
Тема: « Магазин» Сюжетна лінія: «Готуємо смачний борщ. У овочевому магазині. Овочева база» Мета: Познайомити ти дітей із шляхом овочів до обіднього столу (зберігання овочів на овочевій базі, постачання товарів до магазину). Вчити дітей планувати гру, розвивати сюжет згідно задуму, відображати зв`язок між працівниками торгівлі та покупцями. Продовжувати учити брати на себе ролі (мама, тато, діти, продавець, директор магазину, директор овочевої бази, вантажник, водій). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри. Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію , діяти згідно сюжету (рішення родини про приготування смачного борщу, підготування мамою списку продуктів, похід в овочевий магазин, покупка продуктів, постачання овочів, розвантаження); добирати відповідний матеріал; розвивати творчу ініціативу, уміння використовувати в грі життєвий досвід та враження; виховувати активність, ініціативу, творчість, свідоме ставлення до своїх обов`язків, культуру поведінки. |
|
Тема тижня: «Народний фольклор. Українська казка»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Подорож до театру» Мета: розширити та поповнити знання дітей про театр та професії людей, які в ньому працюють (сценарист, актор, костюмер, художник-декоратор); вчити передавати емоційний стан, використовуючи відповідну інтонацію; закріпити вміння визначати своєрідність елементів одягу залежно від того, якому персонажеві вони належать, добирати атрибутику й розміщувати її з урахуванням подій, які відбуваються; розвивати фантазію, творчість під час складання казки; виховувати повагу та шанобливе ставлення до працівників театру. |
|
Рідна природа |
Тема: «Снігові скульптури»Мета: продовжити знайомити дітей із зимовою порою року, уточнити поняття про естетичну своєрідність зими, формувати вміння бачити її красу; сприяти розвитку творчої уяви та образного мислення дітей, розвивати пізнавальний інтерес до природи рідного краю взимку; виховувати уважність, здатність емоційно відгукуватися на чарівність та неповторність зимової природи. |
|
Математика |
Тема: «Число і цифра 5. Склад числа 5» Мета: продовжувати вправляти в лічбі предметів у межах 5, в умінні співвідносити кількість предметів із числом (від 1 до 5); вчити виконувати словесну інструкцію; закріпити знання про геометричні фігури (трикутник, квадрат, многокутник); розвивати увагу; виховувати працьовитість, відповідальність. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Лисичка-Сестричка і Вовк-Панібрат» (опис образів лисиці та вовка, зображених на ілюстраціях до української народної казки) Мета: Зв`язне мовлення: вчити давати характеристику героям казки за ілюстраціями до твору; засуджувати жадібність, брехливість, злість. Граматика: вчити утворювати складні слова з простих, добирати синоніми, антоніми. Словник: збагачувати словник художньо-поетичними виразами; розвивати зв`язне мовлення; виховувати любов до художнього слова. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Поділ слів на склади. Наголос» Мета: Звукова культура: дати дітям поняття про наголос; ознайомити з фішкою — знаком наголосу; закріплювати вміння ділити слова на склади, робити звуковий аналіз слів, добирати до слів відповідні схеми; вправляти в читанні двоскладових слів із прямих складів; виховувати інтерес до мовленнєвих завдань. |
|
Художня література |
Тема: «Розповідання української народної казки «Зимівля звірів» Мета: вчити дітей складати розповіді на тему казки, відтворюючи жанрові особливості казки, використовуючи засоби мовної виразності; розвивати образність мовлення дітей, оригінальність мислення; вправляти в умінні розуміти характери і вчинки героїв казки. |
|
Малювання |
Тема: «Мій улюблений казковий герой» Мета: вчити дітей визначати зміст майбутньої роботи на задуману тему, визначати засоби виразності, що відповідають створюваному образу; продовжувати вчити створювати колективні роботи, узгоджуючи свої дії з діями інших; закріпити знання елементів зображувальної грамоти (малюнок, лінія, композиція), способів зображення фігур тварин і технічні прийоми малювання кольоровими олівцями; формувати зорову оцінку зовнішніх ознак тварин, що рухаються; виховувати дружні стосунки, любов до художніх творів, бажання створювати прекрасне власними руками. |
|
Аплікація |
Тема: «Ілюстрації до казок про тварин» Мета: вчити продумувати зміст своєї роботи, послідовність її виконання та передавати прості рухи фігурок тварин, добирати матеріал відповідно до задуму, доводити розпочату справу до кінця; закріпити вміння вирізувати й акуратно наклеювати зображення, розповідати про свою роботу і роботу інших дітей; розвивати уяву, творчі здібності, самостійність у роботі; виховувати естетичне сприйняття світу, любов до художніх творів. |
|
Ручна праця |
Тема: «У друкарні» (виготовлення маленьких книжечок) Мета: вчити дітей складати аркуш паперу навпіл, з’єднуючи його сторони й кути, чітко згладжувати згини, рівно вкладати аркуш в аркуш; розвивати акуратність, окомір, бажання проявляти творчість в оздобленні виробу; заохочувати до використання книжок-саморобок в іграх; виховувати бажання домагатися кращого результату. |
|
СРГ |
Тема: « Магазин» Сюжетна лінія: «Сім’я. Супермаркет. Правила покупок та правила поведінки» Мета: Формувати уявлення дітей про працю людей в супермаркеті. Знайомство з професіями та обов`язками працівників супермаркету. Знайомство з відділами . Вчити підбирати товар для відділу, оформлювати вітрину. Розвивати уміння розуміти і відображати в грі навики та взаємовідносини в родині. Продовжувати учити брати на себе ролі (покупці, директор, касир – контролер, старший продавець, вантажник, прибиральник). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри. Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію , діяти згідно сюжету (похід в супермаркет магазин за продуктами до святкового столу, бесіди між покупцями та продавцем-консультантом, прийом нового товару працівниками супермаркету ); добирати відповідний матеріал (атрибути до гри «Магазин»); розвивати творчу ініціативу, уміння використовувати в грі життєвий досвід та враження; спонукати дітей до самостійного розподілу ролей, правильного виконання обов`язків та дотримання правил спілкування; виховувати дружні взаємини, культуру спілкування. |
|
Тема тижня: «Мова наша солов`їна»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Мова рідна, слово рідне» Мета: дати дітям поняття, що всі люди на світі мають рідну мову; розширити і поглибити знання дітей про красу і силу рідної мови, про те, що вона пісенна, багата прислів’ями, загадками, казками; збагачувати словниковий запас дітей словами-прикметниками; виховувати любов до рідної мови, почуття гордості за свій рідний край. |
|
Рідна природа |
Тема: «Мандрівка до зимового лісу»Мета: закріпити й розширити знання дітей про зиму, особливості неживої та живої природи довкілля взимку (погодні умови, тривалість частин доби, стан рослин, особливості життя диких тварин тощо); розвивати зорову і слухову увагу, удосконалювати вміння узагальнювати, робити висновки за спостереженнями та набутим досвідом; виховувати любов до природи рідного краю, формувати позитивне ставлення до зимової пори року. |
|
Математика |
Тема: «Числа від 1 до 5. порядкова і кількісна лічба» Мета: ознайомити дітей з поняттям «задача»; вчити складати задачі, вибирати арифметичні дії для їх розв’язування; закріпити знання про утворення нових чисел шляхом додавання одиниці; розвивати спостережливість; виховувати шанобливе ставлення до товаришів. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Зимові розваги» (складання розповіді з власного досвіду) Мета: Зв`язне мовлення: розширити знання дітей про сезонні зміни природи та розваги взимку; продовжувати вчити дітей зв’язно, логічно, послідовно складати розповідь із власного досвіду. Граматика: вправляти у правильному вживанні граматичних форм. Словник: збагачувати лексику дітей словами, що означають зимові явища та розваги; розвивати зв`язне мовлення; виховувати зосередженість, уважність. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз» Мета: Звукова культура: вправляти в інтонуванні голосних звуків, умінні добирати слова із заданим звуком, у малюванні прямих, косих ліній; закріпити вміння робити звуковий аналіз слів, користуючись відповідними картками-фішками; розвивати увагу, фонематичний слух; виховувати зацікавленість до навчання. |
|
Художня література |
Тема: «Обговорення вірша Н. Забіли «У нас сьогодні весело» Мета: збагачувати уявлення дітей про Новорічне свято, про традиції, пов’язані з цим святом; вчити уважно слухати вірш; активізувати словниковий запас дітей відповідно до теми, ввести в словниковий запас дітей слова: дідух, покуть; вправляти дітей у використанні прийменника без; розвивати виразність мовлення; виховувати увагу та інтерес до традицій народу. |
|
Малювання |
Тема: «Ялинка в зимовому лісі» Мета: сприяти формуванню відтворювальної уяви; збагатити уявлення дітей про способи виділення головного об’єкта зображення (засобом колірної характеристики, контрастного фону); закріпити знання елементів зображувальної грамоти (малюнок, лінія, композиція) і технічних прийомів роботи фарбами. Розвивати уміння доводити розпочату справу до кінця, естетичне чуття; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, любов до живої природи. |
|
Ліплення |
Тема: «За задумом» Мета: вчити дітей відтворювати бачене в ліпленні: зображувати людину в елементарному русі, передавати виразність образів, об’єднуючи їх спільним задумом; закріпити знання прийомів ліплення, вміння самостійно їх використовувати згідно з власним задумом; розвивати окомір, спостережливість, естетичне сприйняття навколишньої дійсності; виховувати дружні стосунки, наполегливість у роботі. |
|
Ручна праця |
Тема: «Ялиночка» (малювання фарбами із сіллю) Мета: продовжувати вчити дітей передавати враження від новорічного свята; створювати в своїй роботі образ прикрашеної ялинки; вчити змішувати фарби із сіллю та між собою на палітрі для отримання різних відтінків кольорів; розвивати образне сприйняття, естетичне чуття. |
|
СРГ |
Тема: « Магазин» Сюжетна лінія: «Похід в магазин одягу. Готуємося до свята» Мета: Привчати погоджувати тему та сюжет гри з іншими її учасниками, спільно добирати атрибути та предмети, використовувати предмети-замінники . Продовжувати учити брати на себе ролі (покупці, продавець-консультант, директор, касир, прибиральник). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри. Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію , діяти згідно сюжету (похід в магазин одягу, бесіди між покупцями та продавцем-консультантом, підбір відповідного одягу, оплата покупки на касі, прибирання в магазині ); добирати відповідний матеріал (атрибути до гри «Магазин», одяг, гроші); виховувати доброзичливість, вміння рахуватися з інтересами і думками партнерів під час вибору одягу. |
|
Тема тижня: «Зимова казка»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Зима на порозі» (одяг та взуття) Мета: узагальнити і систематизувати знання дітей про предмети одягу дати знання про те, що різний одяг має своє призначення; розширити знання про взуття, головні убори; розвивати фантазію, уяву, здатність творчо мислити; виховувати дбайливе ставлення до речей. |
|
Рідна природа |
Тема: «Новорічна пора»Мета: збагачувати уявлення малюків про зиму в рідному краї; розширити знання про мороз як явище природи та його наслідки; розвивати спостережливість та увагу, удосконалювати здатність дітей мислити, робити висновки; виховувати прагнення берегти ялинки та інші дерева; формувати допитливе ставлення до природних явищ. |
|
Математика |
Тема: «Віднімання. Знак «–» Мета: формувати уявлення про віднімання як видалення з групи предметів її частини; ознайомити зі знаком «–»; вчити читати запис прикладів із цифр; закріпити вміння використовувати знак «–» у розв’язуванні прикладів, вміння складати ціле із частин; закріпити знання про геометричні фігури (круг, квадрат, овал, трикутник, прямокутник); розвивати спостережливість і уяву; виховувати працьовитість. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Напередодні нового року» (складання розповіді за планом вихователя) Мета: Зв`язне мовлення: розширити знання дітей про свята зимового циклу, про головне зимове свято — Новий рік; вчити дітей складати розповіді за планом вихователя, використовуючи власний досвід та образні слова, вирази. Граматика: продовжувати вчити узгоджувати прикметники з іменниками в роді, числі й відмінку. Словник: збагачувати словниковий запас дітей назвами святкових атрибутів, прислівниками та обставинами місця і часу; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Речення. Схематичне зображення» Мета: Звукова культура: дати уявлення про те, що в реченні може бути різна кількість слів, слова в реченні вимовляються послідовно, одне за одним; закріплювати вміння проводити звуковий аналіз слів; виховувати інтерес до мовленнєвих завдань. |
|
Художня література |
Тема: «Вивчення вірша М. Рильського «Новорічна ялинка» Мета: систематизувати знання дітей про Новорічне свято, про головний атрибут свята — ялинку; вчити емоційно сприймати образний зміст поетичного твору, виразно читати та запам’ятовувати вірш; розвивати інтонаційну виразність мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи.
|
|
Малювання |
Тема: «Святий Миколай» Мета: знайомити дітей з персонажами народних свят. Формувати здібності зорової оцінки зовнішніх ознак фігури людини, що рухається (вид у профіль); закріпити знання елементів зображувальної грамоти (малюнок, лінія, композиція) і технічні прийоми роботи фарбами; розвивати уміння доводити розпочату справу до кінця, естетичне відчуття; виховувати акуратність у роботі, наполегливість у досягненні поставленої цілі, любов до народних свят та традицій. |
|
Аплікація |
Тема: «Сніжинки» (витинанка) Мета: вчити дітей вирізати сніжинки симетричної форми з паперу, складеного декілька разів; закріпити знання прийомів вирізання ножицями (різання паперу по пря- мій, косій, вирізання трикутників); розвивати творчу уяву і фантазію; виховувати бажання виконувати роботу творчо, охайно, інтерес та любов до народної творчості. |
|
Ручна праця |
Тема: «Ялинкові прикраси» (різний матеріал) Мета: вчити дітей виготовляти прикраси для ялинки і групової кімнати з різного матеріалу; залучати дітей до участі в оформленні групової кімнати до новорічного свята; розвивати окомір, художній смак, вміння працювати спільно і злагоджено; виховувати вміння проявляти творчість, фантазію в оформленні своєї іграшки. |
|
СРГ |
Тема: « Магазин» Сюжетна лінія: «Магазин іграшок-сувенірів. Подарунок до свята» Мета: Привчати погоджувати тему та сюжет гри з іншими її учасниками, спільно добирати атрибути та предмети, використовувати предмети-замінники . Продовжувати учити брати на себе ролі (мама, тато, діти, продавець-консультант, касир, прибиральник). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри. Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію , діяти згідно сюжету (похід в магазин іграшок, бесіди між покупцями та продавцем-консультантом, підбір сувенірів-іграшок, оплата покупки на касі, прибирання в магазині ); добирати відповідний матеріал (атрибути до гри «Магазин», одяг, гроші). Формувати креативність у виборі іграшки; розвивати мислення, уяву, діалогічне мовлення; виховувати культуру поведінки та спілкування. |
|
Тема тижня: «Народні свята і розваги»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Народні свята і розваги» Мета: розширити уявлення дітей про зимові свята та розваги; формувати розуміння необхідності дотримуватися правил безпеки під час зимових розваг; вчити обирати безпечні місця для ігор; розвивати спостережливість, зв’язне мовлення, уважність; виховувати в дітей бажання брати участь у святах. |
|
Рідна природа |
Тема: «Січень та його брати»Мета: систематизувати уявлення дітей про зимові явища природи; закріпити знання про рік, пори й місяці року; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, розширювати загальний світогляд дітей; виховувати цікавість до світу навколишньої природи в різні пори року, формувати інтерес до простих досліджень із природними матеріалами. |
|
Математика |
Тема: «Числа від 1 до 5. порядкова і кількісна лічба» Мета: ознайомити дітей з поняттям «задача»; вчити складати задачі, вибирати арифметичні дії для їх розв’язування; закріпити знання про утворення нових чисел шляхом додавання одиниці; розвивати спостережливість; виховувати шанобливе ставлення до товаришів. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Зимові розваги» (складання розповіді з власного досвіду) Мета: Зв`язне мовлення: розширити знання дітей про сезонні зміни природи та розваги взимку; продовжувати вчити дітей зв’язно, логічно, послідовно складати розповідь із власного досвіду. Граматика: вправляти у правильному вживанні граматичних форм. Словник: збагачувати словниковий запас словами, що означають зимові явища та розваги; розвивати зв`язне мовлення; виховувати зосередженість, уважність. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз» Мета: Звукова культура: вправляти в інтонуванні голосних звуків, умінні добирати слова із заданим звуком, у малюванні прямих, косих ліній; закріпити вміння робити звуковий аналіз слів, користуючись відповідними картками-фішками; розвивати увагу, фонематичний слух; виховувати зацікавленість до навчання. |
|
Художня література |
Тема: «Вивчення вірша Н. Забіли “У нас сьогодні весело”» Мета: збагачувати уявлення дітей про Новорічне свято, про традиції, пов’язані з цим святом; вчити запам’ятовувати та виразно читати вірш; активізувати словниковий запас дітей відповідно до теми, ввести в словниковий запас дітей слова: дідух, покуть; вправляти дітей у використанні прийменника без; розвивати виразність мовлення; виховувати увагу та інтерес до традицій народу.
|
|
Малювання |
Тема: «Ялинка в зимовому лісі» Мета: сприяти формуванню відтворювальної уяви; збагатити уявлення дітей про способи виділення головного об’єкта зображення (засобом колірної характеристики, контрастного фону); закріпити знання елементів зображувальної грамоти (малюнок, лінія, композиція) і технічних прийомів роботи фарбами. Розвивати уміння доводити розпочату справу до кінця, естетичне чуття; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, любов до живої природи. |
|
Ліплення |
Тема: «За задумом» Мета: вчити дітей відтворювати бачене в ліпленні: зображувати людину в елементарному русі, передавати виразність образів, об’єднуючи їх спільним задумом; закріпити знання прийомів ліплення, вміння самостійно їх використовувати згідно з власним задумом; розвивати окомір, спостережливість, естетичне сприйняття навколишньої дійсності; виховувати дружні стосунки, наполегливість у роботі. |
|
Ручна праця |
Тема: «Ялиночка» (малювання фарбами із сіллю) Мета: продовжувати вчити дітей передавати враження від новорічного свята; створювати в своїй роботі образ прикрашеної ялинки; вчити змішувати фарби із сіллю та між собою на палітрі для отримання різних відтінків кольорів; розвивати образне сприйняття, естетичне чуття. |
|
СРГ |
Тема: « Будинок побуту» («Перукарня», «Ательє», «Модельне агентство») Сюжетна лінія: «Запрошуємо в перукарню» Мета: Продовжувати учити брати на себе ролі (клієнти, перукар, майстер манікюру, майстер педикюру, адміністратор, касир, прибиральниця). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри. Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію , діяти згідно сюжету (замовлення послуги по телефону, надання відповідних послуг перукарем-манікюрницею, вибір зачіски за каталогом прибирання, оплата, прання та прасування інвентарю); добирати відповідний матеріал ( гроші, гаманці, атрибути до гри «Перукарня»); розвивати творчу ініціативу, уміння використовувати в грі життєвий досвід та враження; виховувати повагу один до одного, культуру спілкування. |
|
Тема тижня: «Продукти харчування»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Традиційні наші страви»Мета: уточнити й розширити уявлення дітей про основні страви української кухні та продукти для них; дати поняття про деякі народні ритуали й звичаї, пов’язані з традиційними стравами, зокрема з хлібом; розвивати пізнавальні інтереси; виховувати допитливе ставлення до давніх українських традицій, шанобливе ставлення до хліба. |
|
Рідна природа |
Тема: «Життя під кригою»Мета: збагачувати знання дітей про природу взимку; формувати уявлення про життя водойм та їх мешканців у зимову пору; розвивати спостережливість; сприяти розвитку уваги та логічного мислення; виховувати пізнавальний інтерес до живого довкілля; прищеплювати дітям прагнення обачно поводитися в природному середовищі. |
|
Математика |
Тема: «Число і цифра 6. Циліндр» Мета: ознайомити із числом і цифрою 6 та геометричною фігурою — циліндром; формувати уявлення про утворення числа 6 шляхом додавання одиниці, вміння розпізнавати циліндр серед оточуючих предметів; закріпити вміння порівнювати групи предметів за кольором, розміром; розвивати увагу, виховувати організованість. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Як ми святкували Різдвяні свята» (складання розповіді з власного досвіду) Мета: Зв`язне мовлення: поглибити знання дітей про свята зимового циклу, особливо про Різдвяні свята; вчити складати розповіді з власного досвіду за запитаннями вихователя, будувати розповідь зв’язно, в логічній послідовності висловлювати думку, будуючи прості та складні речення. Граматика: вправляти у правильному вживанні граматичних форм. Словник: продовжувати збагачувати словниковий запас дітей словами коляда, дідух, покуття; виховувати інтерес до розповідей друзів, повагу до свят і традицій свого народу. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Поділ слів на склади. Звуковий аналіз» Мета: Звукова культура: продовжувати вчити виконувати звуковий аналіз слів різної звукової структури, визначати кількість складів у слові; закріпити знання про звукорозрізнювальну роль звука; розвивати кінестичне відчуття, уміння відшукувати спільний звук у словах, дрібну моторику, слухову увагу, логічне мислення; виховувати інтонаційну виразність мовлення, допитливість, незалежність у висловлюваннях. |
|
Художня література |
Тема: «Вивчення вірша М. Сингаївського «Гречана каша» Мета: поглибити знання дітей про корисні для здоров’я людей продукти; вчити виразно читати та запам’ятовувати вірш; розвивати інтонаційну виразність мовлення; виховувати свідоме ставлення до свого здоров’я. |
|
Малювання |
Тема: «Розмалюємо посуд» Мета: вчити заповнювати візерунком готовий глиняний посуд, ритмічно розташовуючи елементи косівського розпису один проти одного; продовжувати вчити використовувати в роботі різні за об’ємом пензлики, самостійно добираючи їх; закріпити вміння самостійно добирати елементи візерунків для своєї роботи та вміло компонувати їх; розвивати інтерес до українського народно-прикладного мистецтва; виховувати інтерес та любов до народної творчості, бажання творити прекрасне власними руками. |
|
Ліплення |
Тема: «Посуд для ляльок» Мета: вдосконалювати вміння дітей ліпити посуд, використовуючи раніше засвоєні прийоми ліплення, прикрашати вироби візерунками за допомогою стеки; вчити дітей колективно виконувати завдання; розвивати творчу уяву, самостійність і акуратність у виконанні завдання; виховувати інтерес до народного мистецтва. |
|
Ручна праця |
Тема: «Виготовлення посуду з пап’є-маше» Мета: поглибити знання дітей про властивості і особливості паперу; познайомити дітей з новою технікою образотворчої діяльності — пап’є-маше; вчити виготовляти тарілочку з пап’є-маше; розвивати дрібну моторику пальців рук; виховувати посидючість, витримку, вміння співпрацювати. |
|
СРГ |
Тема: « Будинок побуту» («Перукарня», «Ательє», «Модельне агентство») Сюжетна лінія: «Робимо зачіски (чоловічий та жіночий зал)» Мета: Ознайомити зі специфікою роботи чоловічого і жіночого перукаря. Продовжувати учити брати на себе ролі (клієнти, майстер чоловічого залу, майстер жіночого залу перукар, адміністратор, касир, прибиральниця). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри; розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію , діяти згідно сюжету (замовлення послуги по телефону, надання відповідних послуг перукарем, вибір зачіски за каталогом, прибирання, оплата, прання та прасування інвентарю); добирати відповідний матеріал (гроші, гаманці, атрибути до гри «Перукарня»); виховувати повагу один до одного, культуру спілкування. |
|
Тема тижня: «У здоровому тілі — здоровий дух»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Бережімо органи чуття»Мета: дати поняття про шкідливий вплив на зір та слух людини, особливо дитини, приладів інформаційно-комунікативної техніки; розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення; виховувати у дітей свідоме ставлення до власного здоров’я; прищеплювати прагнення дбати про свої органи чуття, берегти їх. |
|
Рідна природа |
Тема: «Зелений світ»Мета: продовжити знайомити малят із живою природою, з життям рослин, формувати уявлення про способи розмноження рослин, зокрема про живцювання; розвивати різні види уваги, пам’ять, удосконалювати здатність дітей порівнювати, спостерігати, робити висновки; виховувати прихильне, дбайливе ставлення до світу рослин, викликати бажання вирощувати кімнатні квіти, доглядати за ними. |
|
Математика |
Тема: «Склад числа 6. Співвідношення числа і кількості предметів» Мета: ознайомлення з різними варіантами складу числа 6; вправляти у визначенні суміжних чисел, співвідношенні числа і кількості предметів; закріпити уявлення про трикутник, овал, круг, квадрат, вміння визначати напрямок руху; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять; виховувати любов до тварин. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Чарівниця зима» (складання колективної розповіді за ілюстраціями) Мета: Зв`язне мовлення: розширити знання дітей про сезонні зміни природи; продовжувати вчити складати колективну розповідь за ілюстраціями, правильно будувати речення; вправляти в умінні працювати у підгрупах, домовлятися про початок, хід і закінчення розповіді. Граматика: вчити добирати іменники до прикметників, утворювати нові іменники. Словник: збагачувати словниковий запас дітей словами, що означають зимові явища природи; розвивати зв`язне мовлення; виховувати організованість, вміння бачити красу навколишньої природи. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз» Мета: Звукова культура: продовжувати формувати уявлення про слова-предмети, слова-ознаки та слова-дії; закріпити вміння складати звукові моделі слів, визначати наявність заданого звука в словах; розвивати розумову діяльність; виховувати бажання працювати разом. |
|
Художня література |
Тема: «Переказ оповідання В. Сухомлинського “Срібні волосинки”» Мета: розширювати уявлення дітей про причини застуди та її наслідки; продовжувати вчити дітей переказувати оповідання близько до тексту, використовуючи пряму мову; закріпити вміння правильно узгоджувати іменники в роді, числі, відмінку; розвивати пам’ять, зосередженість, увагу, логічне мислення; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я та шанобливе ставлення до мами. |
|
Малювання |
Тема: «Я роблю зарядку» Мета: продовжувати ознайомлення зі способом передачі фігури людини в русі, вчити правильно будувати композицію; закріпити уявлення дітей про зовнішні ознаки постаті людини, прийоми малювання фарбами, вміння робити ескізи; розвивати творчу уяву, естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати вміння доводити справу до кінця. |
|
Аплікація |
Тема: «Лялька в гарній сукні» Мета: продовжувати вчити зображувати фігуру людини, передавати форму частин тіла, їх розміщення, відносну величину; закріпити знання прийомів вирізання по діагоналі, по колу; розвивати вміння добирати красиве поєднання кольорів і відтінків паперу; виховувати акуратність і самостійність у роботі. |
|
Ручна праця |
Тема: «Квітка здоров’я» (моделювання з різного матеріалу) Мета: залучати дітей до колективної роботи з виготовлення спільної «Квітки здоров’я»; вправляти в умінні працювати з папером та різними матеріалами; формувати самостійність, ініціативу, фантазію; виховувати акуратність, дружні колективні стосунки. |
|
СРГ |
Тема: « Будинок побуту» («Перукарня», «Ательє», «Модельне агентство») Сюжетна лінія: «Будинок мод. Ательє» Мета: Поглибити і закріпити знання дітей про роботу в швейному ательє ,в будинку мод. Формувати уяву про те, що на виготовлення кожної речі витрачається багато праці і часу . Продовжувати учити брати на себе ролі (модельєр-дизайнери, закрійник, швачки, клієнти, адміністратор, касир, прибиральниця). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри. Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію , діяти згідно сюжету (замовлення послуги про пошиття одягу, бесіда з дизайнером-модельєром, зняття мірок, викроювання, примірка , шиття одягу, оплата, прибирання); добирати відповідний матеріал ( гроші, гаманці, кравецький сантиметр, іграшкові ножиці, клапті тканини, аксесуари, каталоги тощо). Викликати бажання наслідувати дії створювати гарний одяг; розвивати дружні стосунки між дітьми під час гри, діалогічне мовлення, естетичний смак, креативність; виховувати повагу до праці інших, старанність, працьовитість. |
|
Тема тижня: «Рослини»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Земля — наша спільна домівка»Мета: сформувати первинне уявлення дітей про Землю як планету; дати поняття про модель Землі — глобус; уточнити зміст понять «людство», «країна», «народ»; розвивати здатність мислити, розмірковувати, робити висновки; формувати толерантне, позитивне ставлення до людей інших рас, національностей тощо; виховувати любов до рідного краю, розуміння цінності миру на Землі, дружби між народами. |
|
Рідна природа |
Тема: «Як лютує місяць лютий»Мета: збагачувати знання дітей про погодні явища взимку, уточнити уявлення про віхолу, її ознаки та наслідки; сприяти розвитку спостережливості та уваги, розвивати мислення, зокрема логічне; виховувати пізнавальний інтерес до погодних явищ узимку. |
|
Математика |
Тема: «Задача. Порядкова і кількісна лічба» Мета: продовжувати вчити дітей рахувати в межах 6; закріпити вміння співвідносити кількість предметів із цифрою, знання про склад чисел у межах 6; вправляти в умінні складати і розв’язувати задачі; виховувати прагнення допомагати одне одному. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «У куточку природи» (складання творчої розповіді) Мета: Зв’язне мовлення: вчити складати творчу розповідь за сюжетно-ігровою ситуацією на певну тему, оцінювати розповіді друзів. Граматика: закріпити вміння утворювати споріднені слова. Словник: збагачувати словниковий запас дітей словами, що означають назви птахів, тварин; вправляти дітей в інтонаційній виразності мовлення; виховувати любов і дбайливе ставлення до мешканців куточка природи, бажання за ними доглядати. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз. Наголос» Мета: Звукова культура: вчити дітей визначати місце наголосу в словах, називати слова із заданим наголошеним звуком, складом; дати знання про те, що в наголошеному складі голосний звук також наголошений; вдосконалювати навички звукового аналізу; розвивати вміння римувати слова; вправляти у суцільному читанні складів, слів; виховувати бажання досягати заданої мети. |
|
Художня література |
Тема: «Вивчення вірша Л. Первомайського “Срібні дерева”» Мета: розширити знання у дітей про зимові явища природи; вчити запам’ятовувати та виразно читати вірш, емоційно передавати авторські вирази;
виховувати увагу. |
|
Малювання |
Тема: «Кімнатні рослини» Мета: збагатити уявлення дітей про різноманітність природи; продовжувати вчити малювати предмети з натури; формувати здібності зорової оцінки багатоскладових об’єктів, закріпити послідовність їх зображення; розвивати естетичний смак, художнє сприйняття навколишнього життя; виховувати естетичне ставлення до краси природи. |
|
Аплікація |
Тема: «Чарівні квіти» Мета: формувати вміння ліпити глиняну пластину, наносячи на неї стекою малюнок, накладати на зображення шматочки глини відповідної форми; закріпити прийоми ліплення: розкочування, скочування, сплющування; розвивати естетичний смак; виховувати інтерес до народного мистецтва, акуратність та наполегливість у роботі. |
|
Ручна праця |
Тема: «Чарівна квітка» (флоромозаїка) Мета: продовжувати вчити створювати композиції в техніці флоромозаїки, використовуючи природний матеріал: різне насіння, сухе листя, травинки; вправляти дітей в умінні за допомогою природного матеріалу створювати нові образи; розвивати координацію рухів, точність у виконанні дій; спонукати дітей до відображення свого ставлення до світу природи в художній діяльності; виховувати самостійність, ініціативність, акуратність у роботі. |
|
СРГ |
Тема: « Будинок побуту» («Перукарня», «Ательє», «Модельне агентство») Сюжетна лінія: «Салон краси. До Попелюшки на бал» Мета: Ознайомити дітей про роботу «Салону краси». Викликати бажання виглядати красиво. Розширити і поглибити знання ввічливість до праці перукаря та інших працівників салону бажання наслідувати їх дії. Продовжувати учити брати на себе ролі (клієнти, працівники «Ательє» та працівники «Перукарні», магазину сувенірів (див. попередні ігри), моделі ). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри; розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію , діяти згідно сюжету (запрошення на бал, покупка подарунків для Попелюшки, пошиття одягу, створення зачісок та макіяжу, похід на бал, пригощання, розваги); добирати відповідний матеріал згідно сюжету; виховувати культуру поведінки в суспільних місцях, повагу. |
|
Тема тижня: «Тварини»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Предмети побуту та вжитку довкола нас»Мета: збагачувати уявлення малят про основні предмети вжитку, побутові речі (види, назви, призначення, використання, матеріали, будова тощо); розвивати пізнавальну активність, увагу, спостережливість, логічне та аналітичне мислення; виховувати у дітей допитливість, цікавість до предметного оточення. |
|
Рідна природа |
Тема: «Зимівля диких тварин»Мета: закріпити й систематизувати знання дітей про життя диких тварин узимку та особливості пристосування їх до погодних змін; розвивати мислення малят, увагу та уяву; виховувати цікавість до світу природи, зокрема звірів лісу, формувати дбайливе ставлення до них. |
|
Математика |
Тема: «Число і цифра 7. Суміжні числа» Мета: формувати уявлення про утворення числа 7, ознайомити із цифрою 7; закріпити уявлення про утворення наступного числа шляхом додавання одиниці; вправляти в умінні порівнювати числа, що стоять поруч; закріпити просторові відношення, вміння орієнтуватися в таблиці; розвивати вміння сприймати завдання дорослого та розуміти його; виховувати доброзичливе ставлення до оточуючих. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Зимівля звірів» (придумування казки за серією ілюстрацій із героями української народної казки «Зимівля звірів) Мета: Зв`язне мовлення: розширити та поглибити знання дітей про життя тварин взимку; продовжувати вчити дітей послідовно складати власну казку з героями знайомої казки, спираючись на ілюстрації; вправляти дітей в умінні передавати діалог дійових осіб, давати характеристику персонажам казки. Граматика: вправляти у правильному вживанні граматичних форм. Словник: поповнити словниковий запас дітей словами: повітка, харчі, клаповуха, бреде, стіжок; розвивати інтонаційну виразність мовлення; виховувати любов до народних казок. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз» Мета: Звукова культура: продовжувати вчити виконувати звуковий аналіз слів, розрізняти голосні, тверді і м’які приголосні звуки та визначати місце заданого звука в слові; розширити знання про слова-омоніми; розвивати фонематичний слух; виховувати дружелюбність. |
|
Художня література |
Тема: «Розповідання української народної казки “Зимівля звірів”» Мета: вчити складати розповідь на тему казки, відтворюючи жанрові особливості казки, використовуючи засоби мовленнєвої виразності; розвивати образність мовлення дітей, оригінальність мислення; формувати вміння дітей розуміти характери і вчинки героїв казки. |
|
Малювання |
Тема: «Яворівські іграшки» Мета: ознайомити дітей з яворівською народною іграшкою; вчити прикрашати візерунками площинні предмети — українську дерев’яну іграшку, самостійно обирати тему; закріпити вміння малювати короткі відрізки прямих і хвилястих ліній, кола, мазки різних розмірів, крапки, листочки, використовувати в роботі кольори, характерні для яворівської іграшки; розвивати самостійність, творчість, зорову увагу, інтерес до українського народно-прикладного мистецтва; виховувати інтерес та любов до народної творчості, бажання творити прекрасне власними руками. |
|
Аплікація |
Тема: «Зайченята на галявині» Мета: формувати вміння створювати сюжетні композиції за задумом, використовуючи силуетне вирізання; закріпити прийоми вирізання та безпечного користування ножицями; розвивати відчуття композиції, кольору, творчість, естетичне сприйняття, уяву; виховувати бажання виконувати роботу творчо, охайно. |
|
Ручна праця |
Тема: «Незвичайна тваринка» Мета: формувати інтерес дітей до художньої творчості; вчити дітей бачити в природних формах схожість з реальними об’єктами; розвивати творчу активність і самостійність; виховувати любов до тваринного світу. |
|
СРГ |
Тема: «Будівельники. Водії» Сюжетна лінія: «Будуємо будинок для сім’ї Зайців» Мета: Дати уявлення про будівництво та працю дорослих на ньому. Розкрити зміст особливостей їхньої роботи, використання машин, важливість взаємодопомоги. Звернути увагу на те, з чого зроблені будинки. Продовжувати учити брати на себе ролі (архітектор, прораб, будівельник, кранівник, муляр, маляр, водій, ландшафтний дизайнер, вантажник ). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри; розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію , діяти згідно сюжету (виготовлення проекту будинку, постачання будівельних матеріалів, будівництво будинку); добирати відповідний матеріал ( цеглинки, вантажні автомобілі, спецодяг); виховувати повагу до праці, співчуття до оточуючих. |
|
Тема тижня: «Птахи»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Техніка в домі і наша безпека»Мета: закріпити й розширити знання дітей про електроприлади (назви, деталі та їх призначення, особливості роботи, правила користування); сприяти розвитку різних видів уваги, здатності мислити, розмірковувати, доводити думку; виховувати у малюків обачність поведінки; формувати свідоме ставлення до потенційної небезпеки домашніх електроприладів. |
|
Рідна природа |
Тема: « Як допомогти пташкам?»Мета: розширити, закріпити та систематизувати знання дітей про зимуючих птахів (види, умови існування, зовнішній вигляд, живлення тощо); удосконалювати здатність дітей спостерігати, робити узагальнення, висновки; виховувати дбайливе та чуйне ставлення до птахів, бажання підгодовувати їх узимку. |
|
Математика |
Тема: «Число і цифра 7. Дні тижня» Мета: формувати в дітей уявлення про склад числа 7; закріпити пряму і зворотну лічбу; продовжувати вчити порівнювати кількість предметів, використовуючи знаки «=», «≠»; вправляти в умінні орієнтуватися в часі, називаючи дні тижня; виховувати доброзичливе ставлення до оточуючих. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Пташине гніздечко» (придумування закінчення до розповіді вихователя) Мета: Зв`язне мовлення: розширити та поглибити знання дітей про життя птахів; вчити дітей складати творчі розповіді, придумувати кінець розповіді до початку розповіді вихователя, викладати свої думки чітко, логічно, зв’язно. Граматика: вправляти в умінні утворювати іменники від дієслів. Словник: поповнити словниковий запас дітей словами назвами зимуючих птахів; розвивати зв`язне мовлення; виховувати чуйність, дбайливе ставлення до пташок. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз» Мета: Звукова культура: продовжувати вчити дітей виконувати звуковий аналіз слів; поділяти двоскладові слова (без збігу приголосних на межі складоподілу) на склади та «записувати» їх схематично; розвивати фонематичний слух; виховувати бажання навчатися. |
|
Художня література |
Тема: «Переказ оповідання З. Друся “Де ночують птахи взимку?”» Мета: продовжувати розширювати знання дітей про зимуючих птахів, спосіб їх життя взимку; вчити переказувати оповідання близько до тексту; розвивати мовленнєве дихання; виховувати інтерес до природи рідного краю, до життя птахів.
|
|
Малювання |
Тема: «Синички та горобці» Мета: формувати здібності зорової оцінки зовнішніх ознак об’єкта реальної життєвої форми; збагачувати уявлення про особливості форми однорідних об’єктів при зображенні їх у різних просторових положеннях; закріпити знання принципу послідовності зображення об’єктів; розвивати естетичний смак, художнє сприйняття навколишнього світу; виховувати естетичне ставлення до краси природи. |
|
Ліплення |
Тема: «Пташки в годівниці» Мета: вчити дітей разом виконувати сюжетну композицію, ліпити птахів з цілого шматка пластиліну, передавати їх характерні особливості; закріпити знайомі прийоми ліплення; розвивати окомір, самостійність у роботі; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, дружні стосунки |
|
Ручна праця |
Тема: «Пташина їдальня» (природний і покидьковий матеріал) Мета: викликати інтерес до придумування образів та самостійного втілення їх (із шишок, каштанів, жолудів та інших природних матеріалів); вчити дотримуватися схожості виробу з натурою, користуватися інструментами, дотримуватися правил безпечної праці; закріпити прийоми з’єднання частин і деталей виробу за допомогою клею, дроту, паличок, гілочок; розвивати фантазію, художній смак. |
|
СРГ |
Тема: «Будівельники. Водії» Сюжетна лінія: «Будівництво дитячого садка. Сім’я веде дитину до нового дитячого садка» Мета: Закріплювати уявлення дітей про сім'ю, та про обов'язки членів сім'ї. Продовжувати учити брати на себе ролі (архітектор, прораб, будівельник, кранівник, муляр, маляр, водій, ландшафтний дизайнер, вантажник мама, тато, діти, директор, вихователь). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри; розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію , діяти згідно сюжету (виготовлення проекту дитячого садка, постачання будівельних матеріалів, будівництво дитячого садка, перший прихід дитини до дитячого садка, бесіда директора з батьками); добирати відповідний матеріал (цеглинки, вантажні автомобілі, спецодяг, іграшки); виховувати цікавість до професії будівельника, культуру поведінки під час спілкування, увагу, витриманість, колективізм, творчо відтворювати їх трудові дії. |
|
Тема тижня: «Видатні люди України»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Видатні люди України»Мета: ознайомити дітей із відомими співвітчизниками — Т. Шевченком, Лесею Українкою, І. Франком та їх творчістю; формувати уявлення про те, як вшановують українських письменників та поетів у нашому краї, зокрема в рідному місті дітей; розвивати цікавість до віршів та інших літературних творів; виховувати повагу до видатних майстрів пера України. |
|
Рідна природа |
Тема: «Відлига»Мета: збагачувати уявлення малят про погодні явища, типові для останнього місяця зими, вчити дітей відзначати ознаки, прикмети й наслідки відлиги взимку, розвивати спостережливість, зорову та слухову увагу; вдосконалювати вміння аналізувати, мислити, робити висновки; виховувати допитливе, зацікавлене ставлення до різних природних явищ у пору зими, формувати прагнення обачно поводитися в природі. |
|
Математика |
Тема: «Зимонько, прощавай!» (підсумкове заняття) Мета: закріпити навички прямої і зворотної лічби в межах 6, вміння порівнювати числа в межах 6, правильно розставляти знаки «+», «–», пояснюючи свої дії; повторити склад чисел у межах 6; вправляти в кількісній і порядковій лічбі, орієнтуванні у просторі, часі; продовжувати вчити правильно називати й виділяти в оточенні плоскі і об’ємні геометричні фігури, знаходити подібні й відмінні ознаки, складати із частин цілу геометричну фігуру; розвивати увагу, пам’ять, творчу уяву, мовлення; виховувати ініціативу. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Свято Стрітення» (складання розповіді з власного досвіду) Мета: Зв`язне мовлення: вчити дітей узагальнювати побачене й пережите, складати розповіді про свято Стрітення, користуючись власним досвідом, знаннями, здобутими з розповідей дорослих; продовжувати вчити дітей пригадувати минулі події і зв’язно описувати їх. Граматика: вправляти у правильному вживанні граматичних форм. Словник: збагачувати та закріплювати словниковий запас дітей словами, що означають назву зимових, весняних явищ, прикметниками, прислів’ями про свято Стрітення; розвивати зв`язне мовлення; виховувати бажання дотримуватися звичаїв та обрядів свого народу. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Поділ слів на склади» Мета: Звукова культура: закріпити знання про склад як частину слова, про роль голосного звука в утворенні складу; продовжувати вчити поділяти слова на склади; розширити знання і розуміння багатозначних слів; розвивати швидкість мовленнєвої реакції; виховувати бажання активно діяти на занятті. |
|
Художня література |
Тема: «Вивчення вірша Т. Г. Шевченка “Встала весна”» Мета: пробуджувати в дітей інтерес до поезії, зокрема віршів Т. Г. Шевченка; сприяти розвитку творчої уяви, вміння емоційно сприймати художній твір; розвивати інтерес до поезії, чутливість до образного слова, образних виразів, бажання слухати і виразно читати вірші; вправляти в умінні будувати прості речення із сполучником тому що; виховувати інтерес до творчості Т. Г. Шевченка. |
|
Малювання |
Тема: «Встала весна» (за віршем Т. Г. Шевченка) Мета: продовжувати вчити створювати ілюстрації до художніх творів, сприяти формуванню пам’яті; закріпити знання правил та прийомів виконання композиції (вибір положення формату аркуша, виділення головного об’єкта), про елементи зображувальної грамоти (малюнок, лінія, форма, композиція); сприяти формуванню відтворювальної уяви, створення образу на основі його художнього опису автором; виховувати емоційне задоволення від прослуховування творів Т. Г. Шевченка, любов до української літератури. |
|
Аплікація |
Тема: «Земля прокидається» (за віршем Т. Шевченка «Дивлюсь, аж світає») Мета: продовжувати вчити передавати своє враження засобами зображувальної діяльності; закріпити вміння дітей самостійно задумувати зміст своєї роботи; вправляти у використанні різних прийомів вирізання, в акуратному наклеюванні; розвивати вміння добирати красиве поєднання кольорів і відтінків; виховувати емоційне задоволення від прослуховування творів Т. Г. Шевченка, любов до української літератури, акуратність і самостійність у роботі. |
|
Ручна праця |
Тема: «Квітка для віночка» (виготовлення штучних квітів) Мета: закріпити вміння дітей самостійно задумувати зміст своєї роботи; вправляти у використанні різних прийомів вирізання, акуратності у роботі; розвивати вміння добирати красиве поєднання кольорів і відтінків; виховувати повагу до національних символів українського народу, вміння колективно працювати. |
|
СРГ |
Тема: «Будівельники. Водії» Сюжетна лінія: «Будівництво магазину. Водій везе робітників на будівництво» (праця водія) Мета: Закріпити знання дітей про необхідність професії будівельників, ознайомити з професіями людей, які працюють на будівництві. Акцентувати увагу на професії водія. Формувати у дітей уміння творчо розвивати сюжет гри використовуючи будівельний матеріал, різноманітно діяти з ним. Продовжувати учити брати на себе ролі (архітектор, прораб, будівельник, кранівник, водії будівельних матеріалів та продуктів , вантажник, директор магазину, покупці). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри. Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію , діяти згідно сюжету (виготовлення проекту магазину, постачання будівельних матеріалів, будівельники їдуть на будівництво, будівництво магазину, відкриття магазину, постачання продуктів , покупка товарів); добирати відповідний матеріал (цеглинки, вантажні автомобілі, спецодяг, атрибути до гри «Магазин»); виховувати повагу до професії будівельника, водія , старанність, працьовитість культуру поведінки під час спілкування. |
|
Тема тижня: «Мама лагідна моя»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Будь обачним пішоходом!»Мета: продовжувати ознайомлювати дітей із правилами дорожнього руху, видами та значенням деяких дорожніх знаків; розвивати різні види уваги, удосконалювати швидкість реакції; виховувати у малюків обачність поведінки на вулиці, прагнення до особистої безпеки. |
|
Рідна природа |
Тема: «Небезпечні явища природи»Мета: поглибити знання дітей про небезпечні явища в природі; вчити малят максимально безпечно поводитися в складних погодних умовах; розвивати уважність, мислення, здатність пояснювати, обґрунтовувати думку; виховувати обачність; формувати у дітей бережливе ставлення до живої природи, до свого здоров’я та здоров’я інших. |
|
Математика |
Тема: «Розв’язування задач. Величина предметів» Мета: закріпити вміння виконувати дії на додавання й віднімання, користуватися знаками «+», «–», «=»; формувати уявлення про поняття «важче», «легше» на основі безпосереднього порівняння предметів; розвивати спостережливість, вміння обґрунтовувати свою точку зору; виховувати самостійність. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Моя мама найдорожча, наймиліша в світі» (складання розповіді за планом вихователя) Мета: Зв`язне мовлення: розкрити значення слова мама як втілення народної мудрості, працьовитості, любові; вчити дітей логічно і послідовно будувати розповідь, розповідати зв’язно, без повторень, використовуючи образні вислови. Граматика: вправляти у правильному вживанні граматичних форм. Словник: ввести в активний словниковий запас дітей пестливі слова про маму: наймиліша, найдорожча; розвивати зв`язне мовлення; виховувати любов і повагу до мами. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз» Мета: Звукова культура: продовжувати вчити дітей виконувати звуковий аналіз слів, добирати слова із заданою кількістю звуків, розгадувати ребуси; розвивати аналітично-синтетичні здібності, навички спілкування під час спільної діяльності; виховувати бажання допомагати у скрутних ситуаціях, робити добро. |
|
Художня література |
Тема: «Вивчення вірша Н. Забіли “Мамине свято”» Мета: вчити виразно читати вірші; порівнювати вірші різних авторів; виховувати повагу та любов до матусі, бажання піклуватися про неї.
|
|
Малювання |
Тема: «Портрет моєї матусі» Мета: ознайомити дітей з художніми правилами малювання портрета; продовжувати вчити передавати в малюнку образ людини з характерними особливостями; закріпити вміння малювати ескіз простим олівцем і зафарбовувати акварельними красками; розвивати образне сприйняття, уяву, фантазію;виховувати любов та повагу до матусі, естетичне сприйняття навколишнього. |
|
Ліплення |
Тема: «Ваза для квітів» Мета: вчити ліпити вазу у формі кулі з високою шийкою з цілого шматка відповідного матеріалу, використовуючи прийоми витягування, вдавлювання; закріпити вміння згладжувати поверхню готового виробу, використовуючи вологий поролон; розвивати фантазію, творчу активність; виховувати дбайливе ставлення до мами. |
|
Ручна праця |
Тема: «Рамочка для матусиного портрета» (гіпс, солоне тісто та покидьковий матеріал). Мета: продовжувати знайомити дітей з технікою рельєфного ліплення; викликати інтерес до створення рельєфної картини із квітів, ініціювати самостійний пошук засобів і прийомів зображення; розвивати відчуття форми та композиції, навички створення композиції з гіпсу або солоного тіста; виховувати акуратність у роботі, наполегливість при досягненні поставленої мети. |
|
СРГ |
Тема: «Будівельники. Водії» Сюжетна лінія: «Будівництво мосту у нашому місті» Мета: Збагатити знання дітей про працю будівельників. Продовжувати учити брати на себе ролі (міський голова, архітектор, прораб, будівельник, кранівник, водій, вантажник, жителі міста, журналісти). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри; розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри, її сюжетну лінію, діяти згідно сюжету (виготовлення проекту мосту через річку, постачання будівельних матеріалів, будівництво мосту, відкриття мосту , висвітлення новин на місцевому телебаченні та пресі); добирати відповідний матеріал (цеглинки, вантажні автомобілі, спецодяг, фотокамера, мікрофон, папір для видавництва газет); виховувати повагу до професії будівельника, старанність, культуру поведінки під час спілкування. |
|