Тема тижня: «Взаємини в родині»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Будь обачним пішоходом!»Мета: продовжувати ознайомлювати дітей із правилами дорожнього руху, видами та значенням деяких дорожніх знаків; розвивати різні види уваги, удосконалювати швидкість реакції; виховувати обачність поведінки на вулиці, прагнення до особистої безпеки. |
|
Рідна природа |
Тема: «А вже весна, а вже красна»Мета: закріпити й збагатити уявлення дітей про ранню весну; вчити помічати перші весняні ознаки та зміни в природі найближчого оточення; розвивати зорову й слухову увагу; удосконалювати спостережливість, мислення, швидкість реакції; виховувати любов до навколишньої природи, здатність емоційно сприймати весняне пробудження в довкіллі. |
|
Математика |
Тема: «Число і цифра 8. Піраміда» Мета: формувати уявлення про утворення числа 8; вправляти в умінні співвідносити цифри з кількістю предметів; закріпити знання про форму предметів, ознайомити з геометричною фігурою пірамідою; розвивати спостережливість; виховувати працьовитість. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Як я допомагаю мамі» (складання розповіді з власного досвіду) Мета: Зв`язне мовлення: поглибити знання про сімейні стосунки, відношення до мами; вчити дітей складати розповіді з власного досвіду, дотримуючись логіки викладання. Граматика: перебудовувати просте речення в поширене за допомогою прикметників та сполучників (коли, якщо). Словник: збагачувати словниковий запас дітей прикметниками і дієсловами; розвивати зв`язне мовлення; виховувати любов і почуття глибокої поваги до мами, бажання допомагати і піклуватися про неї. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз» Мета: Звукова культура: продовжувати вчити дітей виконувати звуковий аналіз, добирати слова із заданим звуком, схеми до заданих слів, речень; розвивати мовленнєву чутливість; виховувати почуття дружби, бажання допомагати. |
|
Художня література |
Тема: «Переказ казки М. Пляцковського “Бурулька”» Мета: закріпити знання дітей про жанрові особливості казки; вчити розуміти образний зміст та ідею казкового твору; формувати вміння розуміти та пояснювати зміст сучасної казки; стимулювати дітей до відповідей-міркувань.
|
|
Малювання |
Тема: «Моя родина» Мета: закріпити вміння малювати за особистим задумом, самостійно продумувати зміст, композицію малюнка, засоби виконання; вдосконалювати вміння малювати кольоровими олівцями та техніку штрихування; розвивати творчі здібності, уяву дітей; виховувати любов до близьких, вміння доводити справу до кінця. |
|
Аплікація |
Тема: «Чайний сервіз» Мета: вчити дітей передавати форму певного посуду (чашка з блюдцем, цукорниця, чайник, масельничка), працювати групами, домовлятися між собою про певну роботу, красиво композиційно розміщувати виготовлені предмети на загальному аркуші паперу, наклеювати їх; закріпити різні прийоми вирізання, прийоми акуратного наклеювання; розвивати естетичне чуття ритму, кольору, композиції; виховувати любов та повагу до своїх близьких, естетичне сприйняття навколишнього. |
|
Ручна праця |
Тема: «Рамка для родинної світлини» Мета: продовжувати формувати інтерес до художньої праці; розвивати вміння дітей прикрашати поробку, використовуючи крупу, макарони; самостійність та креативність, вміння доводити діло до кінця; дрібну моторику рук. |
|
СРГ |
Тема: «Транспорт. Професії на транспорті» Сюжетна лінія: «На вулицях нашого міста. Транспорт» Мета: Закріпити знання дітей про міський громадський транспорт. Продовжувати знайомити дітей з правилами безпеки на вулиці, культури поведінки у громадському транспорті. Продовжувати учити брати на себе ролі (водій, кондуктор, пасажири); готувати атрибути для гри (будівництво автобуса); розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію, діяти згідно сюжету (посадка в автобус, продаж квитків кондуктором, висадка на зупинках, ввічливе звертання з проханням про зупинку); виховувати увагу, спостережливість, повагу один до одного та до людей, які працюють на транспорті. |
|
Тема тижня: «У люстерко подивлюсь — сам собі я усміхнусь»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Якщо ти — пасажир»Мета: закріпити та розширити знання дітей про види громадського транспорту і правила поведінки пасажирів у ньому; сприяти розвитку уваги та логічного мислення; прищеплювати дітям прагнення завжди поводитися чемно, не заважати іншим, не наражати на небезпеку власне здоров’я і життя. |
|
Рідна природа |
Тема: «Срібна пісенька весни»Мета: закріпити й розширити знання дітей про сезонні явища, що відбуваються в довкіллі з приходом весни; формувати вміння розуміти та пояснювати причинно-наслідкові зв’язки в природі; розвивати вміння дітей спостерігати; сприяти розвитку аналітичного та образного мислення, творчої уяви; виховувати допитливість, прагнення фантазувати, бажання ставитися до природи рідного краю з інтересом та любов’ю. |
|
Математика |
Тема: «Число і цифра 8. Лічба предметів» Мета: закріпити кількісну, порядкову лічбу в межах 10, знання про склад числа 8, вміння порівнювати групи предметів на підставі спільних ознак; вчити правильно відповідати на запитання «Скільки?», «Який?»; продовжувати вправляти в умінні орієнтуватися в заданому напрямку; розвивати логічне мислення; виховувати повагу до товаришів. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Смішний випадок із власного життя» (складання розповіді з власного досвіду) Мета: Зв`язне мовлення: вчити складати розповіді на основі власного досвіду; передавати враження від подій та самі події послідовно, зв’язно. Граматика: формувати граматично правильне мовлення, вміння помічати мовленнєві помилки. Словник: вправляти у вживанні дієслів минулого і майбутнього часу; розвивати зв`язне мовлення; виховувати уважність, зосередженість, дотепність, гумор. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз» Мета: Звукова культура: закріпити знання дітей про складотворчу роль голосних звуків, вміння виконувати звуковий аналіз слів; вправляти в умінні розрізняти тверді і м’які приголосні звуки, голосні звуки; розвивати вміння орієнтуватись у складовій структурі слів; виховувати вміння активно співпрацювати з вихователем. |
|
Художня література |
Тема: «Обговорення вірша Г. Могильницької “Бабусина радість”» Мета: продовжувати розвивати вміння дітей зосереджено слухати художній твір, розуміти його зміст; розвивати логічне мислення; вчити самостійно та обґрунтовано висловлювати свої думки; виховувати повагу до старшого покоління.
|
|
Малювання |
Тема: «Я роблю зарядку» Мета: продовжувати вчити малювати фігуру людини в русі, правильно будувати композицію; закріпити уявлення дітей про зовнішні ознаки постаті людини, прийоми малювання фарбами, вміння робити ескізи; розвивати творчу уяву, естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати любов до фізичних вправ, бажання доводити справу до кінця. |
|
Ліплення |
Тема: «Картинка для моєї кімнати» Мета: вдосконалювати знання дітей про рельєфне ліплення посуду, використовуючи раніше засвоєні прийоми та техніку їх виконання; продовжувати вчити створювати глиняну пластину, рельєф на ній, створювати за допомогою глини сюжетні картинки; закріпити відомі прийоми ліплення: розкочування, скочування, притискання; розвивати уяву, естетичний смак, дрібну моторику пальців рук; виховувати вміння доводити справу до кінця. |
|
Ручна праця |
Тема: «Що я можу зробити своїми руками» (різний матеріал) Мета: вправляти дітей в умінні виготовляти поробки з непотрібного, покидькового матеріалу, а також зі спеціального матеріалу; розвивати дрібну моторику пальців рук; виховувати естетичний смак, бажання зробити приємне для найближчих людей та друзів. |
|
СРГ |
Тема: «Транспорт. Професії на транспорті». Сюжетна лінія: «Подорож по морю. Сім’я» Мета: Розширити і поглибити знання дітей про різні види транспорту, зокрема про водний – пароплав, круїзний лайнер. Дати поняття про різні види подорожей – круїз. Продовжувати учити брати на себе ролі (капітан, матрос, касир у морському порту, стюарт, бармен, фотограф, екскурсовод, пасажири); готувати атрибути для гри (будівництво лайнера); розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію , діяти згідно сюжету (придбати квитки на лайнер, продаж квитків касиром, складання речей для подорожі, фотографування на борту лайнера, куштування тонізуючих коктейлів, зупинка у морському порту, екскурсія, повернення додому); виховувати культуру поведінки в громадських місцях, повагу до різних професій. |
|
Тема тижня: «Ми всі такі різні»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Яким не треба бути?»Мета: збагачувати уявлення дітей про характер людини, людські якості — чесноти та вади; розвивати здатність мислити, розмірковувати; виховувати у малюків культуру людських взаємин, позитивне, доброзичливе ставлення до оточуючих; прищеплювати прагнення самовдосконалюватися: долати власні вади, ставати кращим. |
|
Рідна природа |
Тема: «Перші квіти»Мета: закріпити й розширити уявлення дітей про весну, як пору цвітіння, про дикорослі й садові весняні первоцвіти; вчити дітей упізнавати ці рослини за їх характерними ознаками; розвивати різні види уваги, удосконалювати здатність розмірковувати, виділяти в об’єктах природи загальні ознаки та відмінності; виховувати вміння оцінювати красу весни; прищеплювати бережливе ставлення до ранньоквітучих рослин, зокрема до тих, що знаходяться під загрозою знищення. |
|
Математика |
Тема: «Розв’язування задач. Орієнтування у просторі» Мета: закріпити навички кількісної лічби, знання цифр від 1 до 8; вдосконалювати навички арифметичних дій; продовжувати формувати уявлення про властивості й розмір предметів, вміння орієнтуватися у просторі; розвивати логічне мислення; виховувати уважність, самостійність. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Мій найкращий друг» (складання описової розповіді) Мета: Зв`язне мовлення: поглибити та розширити уявлення дітей про особливості зовнішнього вигляду людей, риси характеру, про добрі та погані вчинки; вчити дітей описувати свого друга за зразком вихователя, висловлюватися логічно, послідовно, зв’язно. Граматика: закріпити вживання роду іменників та узгодження іменників із прикметниками. Словник: збагачувати словниковий запас дітей іменниками; розвивати зв`язне мовлення; виховувати організованість, дисциплінованість, доброзичливість, товариськість. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз» Мета: Звукова культура: вчити виконувати звуковий аналіз слів, складати схеми речень; закріпити знання про склад; розвивати мовлення, мислення; виховувати зосередженість. |
|
Художня література |
Тема: «Переказ оповідання М. Коцюбинського “Івасик і Тарасик”» Мета: розширити знання дітей про емоційні прояви людини; вчити враховувати почуття інших людей, уміти співчувати, співпереживати; продовжувати вчити дітей переказувати оповідання близько до тексту, використовуючи пряму мову; закріпити вміння правильно узгоджувати іменники в роді, числі, відмінку; розвивати пам’ять, зосередженість, увагу; виховувати повагу до людей. |
|
Малювання |
Тема: «Портрет друга» Мета: продовжувати знайомити дітей з художніми правилами малювання портрета, вчити передавати образ людини з характерними особливостями; закріпити вміння малювати ескіз простим олівцем і зафарбовувати акварельними красками; розвивати образне сприйняття, уяву, фантазію;виховувати любов та повагу до своїх друзів, естетичне сприйняття навколишнього. |
|
Ліплення |
Тема: «Подарунок для друга» Мета: вчити самостійно добирати зміст своєї роботи; закріпити прийоми ліплення тварин, передавати характерну форму та пропорції тіла і частин, відомі прийоми ліплення; розвивати спостережливість, естетичний смак, дрібну моторику пальців рук; виховувати дружні стосунки між дітьми, бажання приносити своєю роботою радість іншим. |
|
Ручна праця |
Тема: «Подарунок від щирого серця» (різний матеріал) Мета: продовжувати вправляти дітей в умінні виготовляти поробки з покидькового матеріалу, паперу, природного матеріалу, використовуючи різні техніки та способи; розвивати дрібну моторику пальців рук; виховувати естетичний смак, бажання зробити приємне для найближчих людей та друзів. |
|
СРГ |
Тема: «Транспорт. Професії на транспорті» Сюжетна лінія: «Поспішаємо на допомогу. Пожежа біля будинку» Мета: Ознайомити дітей з транспортом спеціального призначення та професіями на ньому (пожежна, поліція, швидка) особливими умовами професії. Вчити дітей гасити уявну пожежу, користуючись предметами – замінниками, заливати вогонь водою. Розширити та закріпити знання про мужність та відвагу пожежників, про небезпечність гри з сірниками; виховувати доброзичливість, готовність прийти один одному на допомогу в різних ситуаціях. |
|
Тема тижня: «Я дитина ще мала але маю вже права»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Праця людину годує, а лінь марнує»Мета: збагачувати знання дітей про людську працю, види трудових дій та професії, пов’язані з ними; продовжити знайомити із літературними та фольклорними творами, що схвалюють працьовитість і засуджують неробство; сприяти розвитку спостережливості, умінню розмірковувати; виховувати шанобливе ставлення до праці, прагнення бути роботящими, посильно допомагати дорослим. |
|
Рідна природа |
Тема: «Кого розбудила весна?»Мета: закріпити й розширити знання дітей про сезонні зміни в житті світу рослин, тварин та в неживій природі навесні; формувати уявлення про причинно-наслідкові зв’язки в довкіллі; розвивати спостережливість, увагу, загальний світогляд; виховувати здатність емоційно сприймати весняне пробудження природи; формувати бажання любити й берегти живу природу. |
|
Математика |
Тема: «Число і цифра 9. Утворення числа 9» Мета: ознайомити з утворенням числа 9, цифрою 9; продовжити формувати навички кількісної і порядкової лічби; вправляти в утворенні кожного наступного числа шляхом додавання одиниці; закріпити вміння орієнтуватися у просторі; розвивати довільну увагу; виховувати любов до тварин. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Складання розповіді за планом вихователя на тему «Професії батьків» Мета: Зв`язне мовлення: вчити складати розповідь за планом вихователя, вживаючи прості та складні речення; висловлюватися послідовно, зв’язно. Граматика: продовжувати вчити вживати займенники: мій, твій, у мене, у тебе; прийменники: в, на, під. Словник: збагачувати словник дітей словами назвами професій; розвивати зв`язне мовлення; виховувати повагу до людей праці. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз» Мета: Звукова культура: вчити дітей виконувати звуковий аналіз слів, виділяти наголошений звук; розвивати зорове сприйняття, логічне мислення; виховувати бажання допомагати друзям. |
|
Художня література |
Тема: «Читання казки “Кривенька качечка”» Мета: продовжувати знайомити дітей з композицією казки: зачин, середина, кінцівка; закріпити знання про жанрові особливості казки; виховувати здатність до співчуття, поглиблювати уявлення про чуйність, доброзичливість.
|
|
Малювання |
Тема: «Ілюстрування казки “Маша та ведмідь”» Мета: сприяти виявленню ініціативи у визначенні зображувальних засобів, що відповідають відтворюваному образу; формувати уявлення про право на родину, сім’ю, житло, недоторканність особи; закріпити вміння малювати, використовуючи відомі прийоми; розвивати естетичні почуття, спостережливість; виховувати старанність у роботі. |
|
Ліплення |
Тема: «Дівчинка грає у м’яч» Мета: закріпити вміння дітей ліпити постать людини в русі, передавати форму і пропорції тіла; вправляти у використанні різних прийомів ліплення; закріпити вміння розміщувати готовий виріб на підставці; розвивати спостережливість, естетичне сприйняття навколишньої дійсності; виховувати вміння доводити справу до кінця, добиватися кращого рішення. |
|
Ручна праця |
Тема: «Чарівна квітка почуттів» (різний матеріал) Мета: вчити дітей самостійно обирати матеріал до роботи; дати дитині можливість відчувати себе самостійною і впевненою у виборі роботи, приймати правильні рішення; розвивати творчі здібності, вміння доводити розпочату справу до кінця; виховувати у дітей здатність отримувати задоволення від своєї роботи, охайність під час роботи, естетичний смак. |
|
СРГ |
Тема: «Зоопарк. Пошта» Сюжетна лінія: «Похід в зоопарк» Мета: Продовжувати знайомити та збагачувати знання дітей про диких тварин; розвивати у дітей уяву, фантазію, мислення; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до тварин, уміння доглядати та годувати їх, культуру поведінки та спілкування між однолітками. |
|
Тема тижня: «Свято Великодня»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Що та як святкують в Україні?»Мета: продовжити знайомити малюків із народними та державними святами; уточнити знання дітей про українські свята в різні пори року; розвивати пізнавальні інтереси, мислення, увагу; виховувати цікавість до звичаїв, обрядів та свят свого народу, своєї Батьківщини. |
|
Рідна природа |
Тема: Пташки навесніМета: систематизувати й розширити знання дітей про світ птахів рідного краю, їх види, ознаки, умови існування, живлення, особливості життя навесні та ін.; розвивати мислення та пам’ять дітей, удосконалювати здатність уважно слухати, робити узагальнення й висновки; виховувати бережливе й допитливе ставлення до світу птахів, прагнення розуміти їх проблеми, надавати необхідну допомогу пташкам, не турбувати їх. |
|
Математика |
Тема: «Склад числа 9. Орієнтування у просторі» Мета: формувати вміння лічити в межах 9; закріпити навички прямої і зворотної лічби; продовжувати вчити склад числа 9; закріпити знання про просторові відношення; розвивати увагу, пам’ять; виховувати самостійність, ініціативу. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Що я знаю про Великоднє свято» (складання розповіді з власного досвіду) Мета: Зв`язне мовлення: розширити та поглибити знання дітей про українські народні свята, особливо про Великоднє свято; продовжувати вчити дітей складати розповіді з власного досвіду, передавати свої враження; формувати вміння виразно і послідовно висловлювати свою думку. Граматика: вправляти дітей в умінні будувати складні та прості речення з різними сполучниками, узгоджувати слова в роді, числі, відмінку. Словник: збагачувати мовлення дітей, ввести нові слова: звичаї, веснянки, крашанки, дряпанки, крапанки, фольклор, хоровод; розвивати зв`язне мовлення; виховувати любов до українських народних свят. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз» Мета: Звукова культура: вправляти дітей в умінні знаходити слова із заданим звуком; робити звуковий аналіз слів, при цьому правильно вживати поняття: «твердий приголосний звук», «м’який приголосний звук», «голосний звук»; розвивати дрібну моторику пальців рук; виховувати інтерес до заняття, бажання допомагати друзям.
|
|
Художня література |
Тема: «Вивчення вірша Л. Полтави “Великодні писанки”» Мета: продовжувати розширювати і систематизувати знання дітей про традиції святкування Великодня; ознайомити дітей з різновидами писанкарства в Україні; розвивати інтонаційну виразність мовлення; виховувати повагу до народних звичаїв, обрядів. |
|
Малювання |
Тема: «Розмалюємо писанку» Мета: ознайомити дітей з різновидами писанкарства на Україні; вчити складати візерунки з рослинних та геометричних елементів, симетрично розташовувати візерунок на овальній формі; закріпити уміння малювати круги, мазки, тонкі лінії, накладати фарбу на фарбу, добирати до тону паперу яскраві кольори; розвивати естетичне чуття, творчість; виховувати творчу активність, самостійність, любов до народної творчості. |
|
Ліплення |
Тема: «Великодня казка» Мета: вчити дітей ліпити кролика комбінованим способом, передавати його характерні особливості; закріпити уміння щільно прикріплювати частини виробу; розвивати вміння доводити розпочату справу до кінця, естетичне чуття; виховувати акуратність та наполегливість у роботі. |
|
Ручна праця |
Тема: «Квітучі дерева» (колаж на яєчній шкаралупі) Мета: закріпити вміння дітей зображувати картини природи, передаючи її характерні особливості; вчити розташовувати зображення на всьому аркуші; розвивати вміння малювати різними фарбами. |
|
СРГ |
Тема: «Зоопарк. Пошта» Сюжетна лінія: « Будівництво зоопарку. Праця дорослих в Зоопарку. Фермер» Мета: Вчити дітей пов`язувати між собою сюжетно – рольові ігри «Сім`я», «Зоопарк», «Транспорт». Спонукати дітей до самостійного розподілу ролей, та правильне виконання обов`язків та дотримання норм спілкування. Вчити дітей виконувати окремі ігрові дії. |
|
Тема тижня: «Подорож у космос»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Земля і всесвіт»Мета: уточнити й закріпити уявлення про Землю як планету та модель Землі — глобус; розширити знання дітей про космонавтів, особливості та умови їх праці, про космічний транспорт тощо; збагачувати загальний світогляд малят; сприяти розвитку логічного мислення; виховувати допитливість, підтримувати пізнавальний інтерес до теми. |
|
Рідна природа |
Тема: Космічна подорожМета: формувати елементарні уявлення дітей про Всесвіт, планету Земля, зірку Сонце, природу космосу та її дослідження людьми; дати поняття про Сонячну систему; розвивати увагу, сприйняття часу й простору, удосконалювати логічне мислення; виховувати цікавість до зоряного неба, до космічних досліджень, прищеплювати дітям прагнення любити та берегти рідну планету. |
|
Математика |
Тема: «Число і цифра 0. Розв’язування задач» Мета: сформувати уявлення про число і цифру 0; вправляти у кількісній і порядковій лічбі; ознайомити з діями додавання й віднімання із числом 0; закріпити уявлення про часові поняття «раніше», «пізніше»; виховувати акуратність і самостійність у роботі. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Подорож космічними просторами» (складання творчої розповіді) Мета: Зв`язне мовлення: продовжувати формувати уявлення дітей про космос, про все, що в ньому існує (Сонце, зорі, планети); закріпити знання про космонавтів, про космічну техніку. Граматика: вправляти в словотворенні. Словник: активізувати словниковий запас дітей антонімами; розвивати зв’язне мовлення; виховувати повагу до космонавтів, любов до своєї рідної землі. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз. Наголос» Мета: Звукова культура: закріплювати знання про наголос; продемонструвати, що в різних словах наголошуються різні склади; вчити виділяти наголос, визначати його місце в слові; виконувати звуковий аналіз слів; розвивати інтерес до занять із грамоти; виховувати самостійність. |
|
Художня література |
Тема: «Обговорення вірша Н. Забіли “У космосі”» Мета: ознайомити дітей з призначенням космічних ракет, з героїкою праці космонавтів; виховувати захоплення мужністю, вольовими якостями цих людей.
|
|
Малювання |
Тема: «Космічні фантазії» Мета: продовжувати вчити дітей малювати враження від почутого та побаченого, використовуючи різні матеріали та техніки малювання; закріпити технічні прийоми графічного зображення, знання елементів зображувальної грамоти (малюнок, лінія, композиція), технічні прийоми роботи з крейдою; розвивати творчу уяву, естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати вміння доводити справу до кінця, любов і повагу до космонавтів |
|
Аплікація |
Тема: «Космічна ракета» Мета: вчити дітей зображувати ракету з кількох частин, передавати форму, співвідношення основних частин і деталей; закріпити вміння доповнювати зображення предметами, що підходять до даної теми; розвивати творчу уяву, чуття композиції; виховувати любов та повагу до космонавтів. |
|
Ручна праця |
Тема: «Зорі й комети» (рельєфне ліплення) Мета: продовжувати вчити дітей працювати із технікою рельєфного ліплення; викликати інтерес до створення рельєфної картини із зірками, сузір’ями й кометами; ініціювати самостійний пошук засобів і прийомів зображення (скручування й звивання подовжених джгутиків для хвоста комети, накладання одного кольорового шару на інший); розвивати чуття форми і композиції; виховувати навички співпраці (уміння створювати роботу в парах). |
|
СРГ |
Тема: «Зоопарк. Пошта» Сюжетна лінія: «Пошта. Газетний кіоск» (продавець) Мета: Поглибити знання дітей про працівників пошти, розповісти про важливість цієї професії. Прослідкувати шлях листа від поштової скриньки до адресата; виховувати повагу до людей цієї професії, бажання наслідувати їх дії. |
|
Тема тижня: «Я зростаю обережним»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Вогонь і діти»Мета: дати короткі відомості про те, як люди навчилися користуватися вогнем, яку користь приносить вогонь, а коли він стає причиною пожежі; формувати уявлення про основні правила пожежної безпеки та правила поведінки під час пожежі; розвивати увагу, розширювати загальний кругозір; виховувати свідоме, відповідальне ставлення до свого життя і здоров’я. |
|
Рідна природа |
Тема: «Червона книга природи»Мета: збагачувати знання дітей про живу природу рідного краю; дати поняття про заповідники України, про Червону книгу та її призначення; розвивати різні види уваги; покращувати вміння дітей встановлювати причинно-наслідкові зв’язки в природі; сприяти розвитку мислення, зокрема логічного; виховувати у малят розуміння необхідності охорони живого довкілля; формувати задатки екологічної свідомості. |
|
Математика |
Тема: «Число 10. Геометричні фігури» Мета: сформувати уявлення про число 10, його утворення, запис; закріпити знання про геометричні фігури; розвивати довільну пам’ять; виховувати бажання допомагати тим, кому це необхідно; учити працювати в парах. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Що таке добре, що таке погано» (складання розповіді за серією картин) Мета: Зв`язне мовлення: формувати у дітей вміння сприймати та осмислювати моральні категорії добра і зла; вчити оцінювати вчинки людини та складати розповіді за серією ілюстрацій. Граматика: вчити самостійно будувати прості й складні речення. Словник: активізувати словниковий запас дітей словами, що означають якості, дії; розвивати зв`язне мовлення; виховувати прагнення робити гарні вчинки. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз. Поділ на склади» Мета: Звукова культура: закріпити знання дітей про склад як частину слова, про роль голосного звука в утворенні складу; вчити поділяти дво-, трискладові слова на склади; розширювати знання і розуміння багатозначних слів; розвивати швидкість мовленнєвої реакції; виховувати бажання активно діяти на занятті. |
|
Художня література |
Тема: «Переказ оповідання В. Осєєвої “Погано”» Мета: продовжувати вчити дітей емоційно сприймати образний зміст художнього твору, допомогти усвідомити ідею твору; вчити переказувати текст близько за змістом; виховувати любов до тварин та відповідальне ставлення до них.
|
|
Малювання |
Тема: «Букет весняних квітів» Мета: продовжувати знайомити дітей з натюрмортом та правилами його малювання; вчити робити ескізи простим олівцем та зафарбовувати їх фарбами; закріпити знання про виразність теплих та холодних тонів, удосконалювати навички роботи з фарбами; формувати здібності зорової оцінки ознак об’єктів, розвивати естетичний смак; виховувати любов та повагу до своїх близьких, естетичне сприйняття навколишнього світу. |
|
Аплікація |
Тема: «Мої рятівники» Мета: продовжувати вчити дітей передавати форму машин спеціального призначення, працювати групками, домовлятися між собою про певну роботу, створювати разом спільний сюжет на загальному аркуші паперу, наклеювати їх; закріпити вміння вирізувати предмети прямокутних форм, заокруглюючи кути; розвивати творчу уяву, акуратність у роботі; виховувати дружні стосунки під час колективної діяльності, бажання виконувати роботу творчо, охайно. |
|
Ручна праця |
Тема: «Квіти» (флоромозаїка) Мета: продовжувати вчити створювати композиції в техніці флоромозаїка, використовуючи природний матеріал: різне насіння, сухе листя, травинки та ін.; вправляти в умінні дітей за допомогою природного матеріалу створювати нові образи; розвивати координацію рухів, точність у виконанні дій; спонукати дітей до відображення свого ставлення до світу природи в художній діяльності; виховувати самостійність, ініціативність, акуратність у роботі. |
|
СРГ |
Тема: «Зоопарк. Пошта» Сюжетна лінія: «Лист від Незнайки. Бабусі готуємо посилку» Мета: Поглиблення уявлень дітей про способи відправленя і отримання кореспонденції та інших видів поштових відправлень. |
|
Тема тижня: «Травневі дарунки»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «У художньому музеї»Мета: дати поняття про музеї як заклади культури, зокрема про художній музей; ознайомлювати дітей із доступними їх розумінню жанрами та творами живопису (репродукціями картин); формувати у малюків елементарне розуміння засобів художньої виразності; сприяти розвитку уваги, творчої уяви, спостережливості; виховувати естетичний смак, оцінювальне сприйняття змісту творів живопису. |
|
Рідна природа |
Тема: «Травневі дарунки»Мета: закріпити й розширити знання малят про рідну природу в пору пізньої весни; збагачувати уявлення про садові декоративні рослини та квітникарство; розвивати різні види уваги, спостережливість, прості практичні навички трудових дій у природі; виховувати естетичне сприйняття живого довкілля; формувати повагу до праці, пов’язаної з вирощуванням квітів; викликати у дітей прагнення самим щось виростити. |
|
Математика |
Тема: «Число 10. Орієнтування у просторі» Мета: формувати навички лічби в межах 10; закріпити уявлення про склад числа 10, вміння розв’язувати математичні задачі; вдосконалювати вміння орієнтуватися у просторі, використовуючи слова ліворуч, праворуч, між, поруч, біля; виховувати бажання виконувати роботу творчо й охайно. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Чарівна природа рідного краю» (опис природи Т. Г. Шевченком) Мета: Зв`язне мовлення: пробуджувати в дітей інтерес до прекрасного, до людей мистецтва, до поезії, зокрема віршів Т. Г. Шевченка про природу рідного краю; вчити дітей складати образні описи природи, використовуючи ілюстрації та картинки. Граматика: правильно вживати іменники з прикметниками і дієсловами; закріпити вміння будувати прості поширені речення різних типів із сполучником тому що. Словник: активізувати словниковий запас дітей словосполученнями і словами: хлюпочуться качаточка, ряска, палає, дівчинка-дитина, свитина …; розвивати зв’язне мовлення, вміння мислити і робити самостійний опис; виховувати любов до природи нашого краю, до її краси і неповторності, інтерес до творчості Т. Г. Шевченка. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз» Мета: Звукова культура: вчити дітей визначати перший та останній звук у словах, виконувати звуковий аналіз слів, визначати наголос; тренувати в умінні римувати слова; розвивати фонематичний слух, логічне мислення дітей, дрібну моторику пальців рук; виховувати чуйність, бажання допомогти у біді.
|
|
Художня література |
Тема: «Обговорення вірша Н. Красоткіної “Планета Земля”» Мета: формувати у дітей уявлення про Всесвіт та планету Земля; дати поняття про те, з чого складається планета, про елементарні умови існування на Землі, про людей, які населяють нашу планету; розвивати вміння уважно слухати віршований твір, відповідати на запитання, пояснювальне мовлення; виховувати любов і бережливе ставлення до нашої планети. |
|
Малювання |
Тема: «Наша планета Земля» Мета: продовжувати вчити самостійності у визначенні сюжету та доборі засобів виразності, що відповідають відтворюваному образу; закріпити прийоми малювання фарбами, вміння правильно створювати та будувати сюжетну композицію; розвивати чуття композиції, естетичне сприйняття, чуття кольору; виховувати акуратність і самостійність у роботі, любов до рідної природи. |
|
Ліплення |
Тема: «Дівчинка підгодовує пташок» Мета: вчити дітей відтворювати побачене різними способами зображення (пластичним, живописним, декоративно-силуетним) і порівнювати їх; зображувати дівчинку та птахів в елементарному русі; передавати виразність образів, об’єднуючи їх спільним змістом; закріпити знання прийомів ліплення, малювання; розвивати спостережливість, естетичне сприйняття навколишньої дійсності; виховувати любов та дбайливе ставлення до живої природи. |
|
Ручна праця |
Тема: «Виготовлення макета Землі» (пап’є-маше) Мета: розвивати творчу уяву, дрібну моторику рук; вправляти в умінні працювати з папером; виховувати охайність, самостійність під час роботи. |
|
СРГ |
Тема: «Бібліотека. Школа» Сюжетна лінія: «Дуже школу я люблю, хочу в ній учитися» Мета: Викликати інтерес до занять у школі; розвивати пізнавальні здібності, уміння слухати, бачити і правильно відображати побачене і почуте; закріпляти вміння створювати ігрові ситуації, бути дисциплінованим; виховувати інтерес до школи, бажання вчитися, колективізм, уміння доводити розпочату справу до кінця, підтримувати порядок. |
|
Тема тижня: «Ательє з пошиття одягу»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Подорож у світ професій»Мета: поглиблювати знання дітей про вже знайомі професії дорослих; збагачувати уявлення малят про професійну діяльність людей транспортної галузі, на виробництві, у сфері обслуговування, освіти тощо; розвивати різні види уваги, пізнавальну активність; виховувати цікавість до світу професій, прагнення поважати людську працю. |
|
Рідна природа |
Тема: «Пахощі весни»Мета: продовжити знайомити дітей із пізньою весною як порою масового цвітіння; вчити спостерігати за тим, як цвітуть кущі, квіти в травні, простежувати поведінку комах біля них; розвивати пізнавальні інтереси; удосконалювати уважність; сприяти розвитку мислення, вміння міркувати; виховувати прагнення милуватися весняними квітами, бачити їх красу, захоплюватися нею; формувати бажання берегти рослини. |
|
Математика |
Тема: «Числа від 1 до 10. Розв’язування задач» Мета: продовжувати лічити в межах 10; закріпити вміння співвідносити кількість предметів із цифрою, знання про склад чисел у межах 10; вправляти в умінні складати задачі, розрізняти й називати геометричні фігури; розвивати зорову пам’ять; виховувати прагнення допомагати одне одному. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Мій одяг» (складання описової розповіді про одяг за опорними схемами) Мета: Зв`язне мовлення: розширити знання дітей про предмети одягу; вчити складати описові розповіді за схемою, дотримуючись правильної послідовності. Граматика: вправляти у правильному вживанні граматичних форм. Словник: збагачувати словниковий запас дітей поетичними виразами; розвивати пояснювальне мовлення; виховувати зосередженість, контрольно-оціночні здібності. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Схема слів» Мета: Звукова культура: продовжувати вчити дітей виконувати звуковий аналіз слів різної звуко-складової структури, виділяти словесний наголос і визначати його місце в слові; вправляти у вмінні складати речення на задану тему; розвивати мислення, вміння бачити красу весняної природи; виховувати бажання активно діяти на занятті. |
|
Художня література |
Тема: «Вивчення вірша М. Познанської “Про золоті руки”» Мета: поглибити знання дітей про руки як невід’ємну частину людського організму; ознайомити з будовою рук, назвами пальців; формувати уявлення про значення рук для людини, їх функції; вчити виразно читати та запам’ятовувати вірш; виховувати повагу до працьовитих людей.
|
|
Малювання |
Тема: «Сорочки для хлопчика та дівчинки» Мета: продовжувати вчити заповнювати візерунком одяг згідно з національними традиціями; закріпити вміння малювати декоративні елементи (квіти, листочки, ягоди, крапки, дуги, хвилясті лінії); розвивати уміння доводити розпочату справу до кінця, естетичні почуття; виховувати інтерес та любов до народної творчості, бажання створювати прекрасне власними руками. |
|
Аплікація |
Тема: «Лялька в гарній сукні» Мета: продовжувати вчити дітей зображувати фігуру людини, передавати форму частин тіла, їх розміщення, відносну величину; закріпити знання прийомів вирізування по діагоналі, по колу; розвивати вміння добирати красиве поєднання кольорів і відтінків паперу; виховувати акуратність і самостійність у роботі. |
|
Ручна праця |
Тема: «Прикрасимо ляльковий одяг» (пришивання ґудзиків та бантиків) Мета: ознайомити дітей з прийомами роботи ниткою і голкою; вчити правильно поводитися з голкою, всиляти нитку в голку і зав’язувати вузлик, пришивати ґудзик та бантик; виховувати обережне поводження з голкою. |
|
СРГ |
Тема: «Бібліотека. Школа» Сюжетна лінія: «Що взяти до школи?Я скоро буду школярем» Мета: Викликати інтерес до занять у школі; розвивати пізнавальні здібності, уміння слухати, бачити і правильно відображати побачене і почуте; закріпляти вміння створювати ігрові ситуації, бути дисциплінованим; виховувати інтерес до школи, бажання вчитися, колективізм, уміння доводити розпочату справу до кінця, підтримувати порядок. |
|
Тема тижня: «Пошта»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «На пошті» Мета: розширити знання дітей про пошту, про працю людей на пошті; закріпити поняття «адреса»; дати знання про інші види зв’язку (таксофон, телеграф); ввести в словниковий запас дітей слово листування та узагальнювальне слово кореспонденція; розвивати мислення; виховувати повагу до людей сфери обслуговування. |
|
Рідна природа |
Тема: «Зелена аптека»Мета: збагачувати уявлення малят про лікарські рослини рідного краю, їх цілющі властивості та використання в медицині; вчити правильно збирати лікарські трави, з мінімальною шкодою для рослин; розвивати в дітей увагу, спостережливість, зібраність, здатність зосереджуватися на ігровому завданні; виховувати зацікавлене та свідоме ставлення до зеленого світу найближчого довкілля, зокрема до лікарських рослин. |
|
Математика |
Тема: «Числа від 1 до 10. Геометричні фігури» Мета: закріпити навички порядкової та кількісної лічби в межах 10, знання про склад числа, уміння розв’язувати прості задачі на основі взаємозв’язку цілого й частин; продовжувати формувати вміння знаходити в навколишньому оточенні предмети, які нагадують за формою кулю, куб, циліндр, піраміду; розвивати творчу уяву, фантазію; виховувати доброту, уважність. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Як би я намалював весну?» (творча розповідь за опорними словами) Мета: Зв`язне мовлення: розширити та поглибити уявлення дітей про зміни у житті рослин навесні; вчити уявляти та складати розповідь про весняну природу, правильно і влучно висловлювати свої думки. Граматика: продовжувати вчити утворювати від поданих іменників зменшувально-пестливі форми та прикметники. Словник: збагачувати словниковий запас дітей поетичними виразами; розвивати зв`язне мовлення; виховувати самостійність, наполегливість у виконанні завдань. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз» Мета: Звукова культура: продовжувати вчити дітей виконувати звуковий аналіз слів, розрізняти голосні, тверді та м’які приголосні звуки; закріпити вміння ділити слова на склади та визначати наголошений склад у слові; розвивати зорову увагу, дрібну моторику пальців рук; виховувати бажання допомагати тим, хто потребує допомоги.
|
|
Художня література |
Тема: «Читання твору С. Маршака “Пошта”» Мета: розширити знання дітей про пошту, про працю людей на пошті; розвивати зв’язне мовлення, вміння давати чіткі відповіді на запитання за текстом; активізувати словниковий запас дітей відповідно до теми; створювати гарний настрій, емоційне піднесення; виховувати любов до художнього слова, повагу до працівників сфери обслуговування. |
|
Малювання |
Тема: «Наш листоноша» Мета: продовжувати вчити зображувати фігуру людини в русі, передавати в малюнках сюжет літературного твору, враховуючи особливості зовнішнього вигляду та одягу людей; закріпити знання елементів зображувальної грамоти (малюнок, лінія, композиція) і технічні прийоми роботи фарбами; формувати здібності зорової оцінки ознак фігури людини, що рухається (вигляд у профіль); виховувати повагу до праці листоноші, любов до літературних творів, бажання створювати до них ілюстрації. |
|
Ліплення |
Тема: «Поштова машина» Мета: продовжувати вчити ліпити з кольорового пластиліну, створювати за допомогою пластиліну сюжетні зображення; закріпити відомі прийоми ліплення: розкочування, скочування, притискання; розвивати уяву, естетичний смак, дрібну моторику пальців рук; виховувати посидючість, акуратність, любов до рідного міста. |
|
Ручна праця |
Тема: «Виготовлення листівки “Мрії про літо”» Мета: вчити дітей виготовляти листівку, складати картон навпіл по вертикалі; вправляти у вирізуванні готових форм; розвивати дрібну моторику, окомір, естетичний смак. |
|
СРГ |
Тема: «Бібліотека. Школа» Сюжетна лінія: «Бібліотека. Книжчина лікарня» Мета: Розширити знання дітей про професію бібліотекаря, про значення книжки для людини. Вчити дітей пов`язувати сюжет гри з іншими іграми. Продовжувати виховувати культуру поведінки. Спонукати дітей до самостійного розподілу ролей, на правильне виконання обов`язків та дотримання норм спілкування (читальний зал); виховувати інтерес, любов та дбайливе ставлення до книги, акуратність. |
|
Тема тижня: «Скоро я піду до школи»
Заняття |
Тема та мета заняття |
Примітка |
Дитина у світі |
Тема: «Скоро нас зустріне школа»Мета: формувати уявлення дітей про школу як заклад їх майбутнього навчання; знайомити малюків зі шкільними приміщеннями та обладнанням, справами, життям учнів та особливостями навчального процесу; сприяти розвитку стійкого інтересу до шкільного навчання, пізнавальної активності; виховувати позитивне ставлення до школи та вчителів, прищеплювати культуру спілкування. |
|
Рідна природа |
Тема: «Ліс — зелене диво»Мета: продовжити знайомити дітей з поняттям «ліс», природою лісу; уточнити уявлення про ліс як екосистему; розвивати різні види уваги, пам’ять, удосконалювати мислення, вміння міркувати, робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до природи лісу та його мешканців, прагнення берегти ліси рідного краю. |
|
Математика |
Тема: «На гостині у тітоньки Сови» (підсумкове) Мета: закріпити кількісну і порядкову лічбу, уміння знаходити суміжні числа; вправляти в складанні задач за малюнком; вчити виділяти числові дані задачі; повторити назви геометричних фігур; продовжувати розвивати вміння порівнювати їх за кольорами, розміром, формою, орієнтуватися у просторі, виконувати словесні інструкції, працювати в парі, групі; розвивати увагу, творчу уяву, логічне мислення, пам’ять, дрібну моторику рук, мовлення; виховувати бажання акуратно виконувати всі завдання. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Що я скажу, прощаючись із дитячим садком?» (складання розповіді з власного досвіду) Мета: Зв`язне мовлення: поглибити знання дітей про життя в дитячому садку, про те, хто про них піклувався протягом перебування у садочку; продовжувати вчити дітей будувати розповідь зв’язно, логічно, послідовно висловлюючи свої думки, оцінювати розповідь друга. Граматика: вчити будувати складні речення, вживаючи підрядні сполучники адже, тому що для зв’язку головного та підрядного речень, надавати інтонаційної завершеності реченню. Словник: збагачувати словниковий запас дітей поетичними виразами; розвивати зв`язне мовлення; виховувати доброзичливе ставлення до розповідей ровесників. |
|
Мовлення дитини |
Тема: «Звуковий аналіз» Мета: Звукова культура: перевірити засвоєння дітьми програмового матеріалу, уміння уважно, точно виконувати завдання; розвивати увагу, посидючість; виховувати бажання самостійно здобувати знання. |
|
Художня література |
Тема: «Вивчення вірша П. Воронька “Як багато знаю я”» Мета: вчити запам’ятовувати та виразно читати вірш, чітко промовляючи слова; систематизувати знання про школу, клас, роботу учителя на уроці; розвивати інтерес до школи, бажання вчитися, інтонаційну виразність мовлення. |
|
Малювання |
Тема: «Прощавай, дитячий садок!» Мета: закріпити в пам’яті дітей найважливіші події, пов’язані з перебуванням у дитячому садку; спонукати до самостійного визначення та конкретизації задуму майбутньої роботи та визначення відповідних виражальних засобів; розвивати відчуття композиції кольору, естетичне сприйняття; виховувати акуратність і самостійність у роботі. |
|
Аплікація |
Тема: «Листівка працівникам дитячого садка» Мета: закріпити вміння виготовляти вітальну листівку, красиво складати композицію, знання прийомів вирізування і наклеювання; розвивати уяву, естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати любов та повагу до працівників дитячого садка. |
|
Ручна праця |
Тема: «Сувеніри для молодших вихованців» (різний матеріал) Мета: вдосконалювати вміння працювати з покидьковим матеріалом; розвивати творчість, фантазію; формувати в дітей способи і прийоми для створення іграшкового образу, творити самостійно. |
|
СРГ |
Тема: «Бібліотека. Школа» Сюжетна лінія: «Сім’я. Ми книги беремо в бібліотеці» Мета: Розширити знання дітей про професію бібліотекаря, про значення книжки для людини. Вчити дітей пов`язувати сюжет гри з іншими іграми. Продовжувати виховувати культуру поведінки. Спонукати дітей до самостійного розподілу ролей, на правильне виконання обов`язків та дотримання норм спілкування (читальний зал); виховувати інтерес, любов та дбайливе ставлення до книги, акуратність. |
|