Перспективний план роботи на 3 квартал (весняні місяці) для старшої групи.

Про матеріал
Даний матеріал стане у нагоді вихователям дитячих садків (старші групи). В даному матеріалі вміщено перспективний план роботи на 3 квартал (зимові місяці) для старшої групи. Розроблено планування з врахуванням вимог програм "Я у світі" та "Українське дошкілля".
Перегляд файлу

Тема тижня: «Взаємини в родині»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Будь обачним пішоходом!»

Мета: продовжувати ознайомлювати дітей із правилами дорожнього руху, видами та значенням деяких дорожніх знаків; розвивати різні види уваги, удосконалювати швидкість реакції; виховувати  обачність поведінки на вулиці, прагнення до особистої безпеки.

 

Рідна природа

Тема: «А вже весна, а вже красна»

Мета: закріпити й збагатити уявлення дітей про ранню весну; вчити помічати перші весняні ознаки та зміни в природі найближчого оточення; розвивати зорову й слухову увагу; удосконалювати спостережливість, мислення, швидкість реакції; виховувати любов до навколишньої природи, здатність емоційно сприймати весняне пробудження в довкіллі.

 

Математика

Тема: «Число і цифра 8. Піраміда»

Мета: формувати уявлення про утворення числа 8; вправляти в умінні співвідносити цифри з кількістю предметів; закріпити знання про форму предметів, ознайомити з геометричною фігурою пірамідою; розвивати спостережливість; виховувати працьовитість.

 

Мовлення дитини

Тема: «Як я допомагаю мамі» (складання розповіді з власного досвіду)

Мета: Зв`язне мовлення: поглибити знання про сімейні стосунки, відношення до мами; вчити дітей складати розповіді з власного досвіду, дотримуючись логіки викладання. Граматика: перебудовувати просте речення в поширене за допомогою прикметників та сполучників (коли, якщо). Словник: збагачувати словниковий запас дітей прикметниками і дієсловами; розвивати зв`язне мовлення; виховувати любов і почуття глибокої поваги до мами, бажання допомагати і піклуватися про неї.

 

Мовлення дитини

Тема: «Звуковий аналіз»

Мета: Звукова культура: продовжувати вчити дітей виконувати звуковий аналіз, добирати слова із заданим звуком, схеми до заданих слів, речень; розвивати мовленнєву чутливість; виховувати почуття дружби, бажання допомагати.

 

Художня література

Тема: «Переказ казки М. Пляцковського “Бурулька”»

Мета: закріпити знання дітей про жанрові особливості казки; вчити розуміти образний зміст та ідею казкового твору; формувати вміння розуміти та пояснювати зміст сучасної казки; стимулювати дітей до відповідей-міркувань.

 

 

 

 

Малювання

Тема: «Моя родина»

Мета: закріпити вміння малювати за особистим задумом, самостійно продумувати зміст, композицію малюнка, засоби виконання; вдосконалювати вміння малювати кольоровими олівцями та техніку штрихування; розвивати творчі здібності, уяву дітей; виховувати любов до близьких, вміння доводити справу до кінця.

 

 Аплікація

Тема: «Чайний сервіз»

Мета: вчити дітей передавати форму певного посуду (чашка з блюдцем, цукорниця, чайник, масельничка), працювати групами, домовлятися між собою про певну роботу, красиво композиційно розміщувати виготовлені предмети на загальному аркуші паперу, наклеювати їх; закріпити різні прийоми вирізання, прийоми акуратного наклеювання; розвивати естетичне чуття ритму, кольору, композиції; виховувати любов та повагу до своїх близьких, естетичне сприйняття навколишнього.

 

Ручна праця

Тема: «Рамка для родинної світлини»

Мета: продовжувати формувати інтерес до художньої праці; розвивати вміння дітей прикрашати поробку, використовуючи крупу, макарони; самостійність та креативність, вміння доводити діло до кінця; дрібну моторику рук.

 

СРГ

Тема: «Транспорт. Професії на транспорті»

Сюжетна лінія: «На вулицях нашого міста. Транспорт»

Мета: Закріпити знання дітей про міський громадський транспорт. Продовжувати знайомити дітей з правилами  безпеки на вулиці, культури поведінки у громадському транспорті. Продовжувати учити брати на себе ролі (водій, кондуктор, пасажири); готувати атрибути для гри (будівництво автобуса); розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію, діяти згідно сюжету (посадка в автобус, продаж квитків кондуктором, висадка на зупинках, ввічливе звертання з проханням про зупинку); виховувати увагу, спостережливість,  повагу один до одного та до людей, які працюють на транспорті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема тижня: «У люстерко подивлюсь — сам собі я усміхнусь»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Якщо ти — пасажир»

Мета: закріпити та розширити знання дітей про види громадського транспорту і правила поведінки пасажирів у ньому; сприяти розвитку уваги та логічного мислення; прищеплювати дітям прагнення завжди поводитися чемно, не заважати іншим, не наражати на небезпеку власне здоров’я і життя.

 

Рідна природа

Тема: «Срібна пісенька весни»

Мета: закріпити й розширити знання дітей про сезонні явища, що відбуваються в довкіллі з приходом весни; формувати вміння розуміти та пояснювати причинно-наслідкові зв’язки в природі; розвивати вміння дітей спостерігати; сприяти розвитку аналітичного та образного мислення, творчої уяви; виховувати допитливість, прагнення  фантазувати,  бажання  ставитися  до  природи  рідного  краю  з інтересом та любов’ю.

 

Математика

Тема: «Число і цифра 8. Лічба предметів»

Мета: закріпити кількісну, порядкову лічбу в межах 10, знання про склад числа 8, вміння порівнювати групи предметів на підставі спільних ознак; вчити правильно відповідати на запитання «Скільки?», «Який?»; продовжувати вправляти в умінні орієнтуватися в заданому напрямку; розвивати логічне мислення; виховувати повагу до товаришів.

 

Мовлення дитини

Тема: «Смішний випадок із власного життя» (складання розповіді з власного досвіду)

Мета: Зв`язне мовлення: вчити складати розповіді на основі власного досвіду; передавати враження від подій та самі події послідовно, зв’язно. Граматика: формувати граматично правильне мовлення, вміння помічати мовленнєві помилки. Словник: вправляти у вживанні дієслів минулого і майбутнього часу; розвивати зв`язне мовлення; виховувати уважність, зосередженість, дотепність, гумор.

 

Мовлення дитини

Тема: «Звуковий аналіз»

Мета: Звукова культура: закріпити знання дітей про складотворчу роль голосних звуків, вміння виконувати звуковий аналіз слів; вправляти в умінні розрізняти тверді і м’які приголосні звуки, голосні звуки; розвивати вміння орієнтуватись у складовій структурі слів; виховувати вміння активно співпрацювати з вихователем.

 

Художня література

Тема: «Обговорення вірша Г. Могильницької “Бабусина радість”»

Мета: продовжувати розвивати вміння дітей зосереджено слухати художній твір, розуміти його зміст; розвивати логічне мислення; вчити самостійно та обґрунтовано висловлювати свої думки; виховувати повагу до старшого покоління.

 

 

 

 

Малювання

 Тема: «Я роблю зарядку»

Мета: продовжувати вчити малювати фігуру людини в русі, правильно будувати композицію; закріпити уявлення дітей про зовнішні ознаки постаті людини, прийоми малювання фарбами, вміння робити ескізи; розвивати творчу уяву, естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати любов до фізичних вправ, бажання доводити справу до кінця.

 

 Ліплення

Тема: «Картинка для моєї кімнати»

Мета: вдосконалювати знання дітей про рельєфне ліплення посуду, використовуючи раніше засвоєні прийоми та техніку їх виконання; продовжувати вчити створювати глиняну пластину, рельєф на ній, створювати за допомогою глини сюжетні картинки; закріпити відомі прийоми ліплення: розкочування, скочування, притискання; розвивати уяву, естетичний смак, дрібну моторику пальців рук; виховувати вміння доводити справу до кінця.

 

Ручна праця

Тема: «Що я можу зробити своїми руками» (різний матеріал)

Мета: вправляти дітей в умінні виготовляти поробки з непотрібного, покидькового матеріалу, а також зі спеціального матеріалу; розвивати дрібну моторику пальців рук; виховувати естетичний смак, бажання зробити приємне для найближчих людей та друзів.

 

СРГ

Тема: «Транспорт. Професії на транспорті».

Сюжетна лінія: «Подорож по морю. Сім’я»

Мета: Розширити і поглибити знання дітей про різні види транспорту, зокрема про водний – пароплав, круїзний лайнер. Дати поняття про різні види подорожей – круїз. Продовжувати учити брати на себе ролі (капітан, матрос, касир у морському порту, стюарт, бармен, фотограф, екскурсовод, пасажири); готувати атрибути для гри (будівництво лайнера); розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію , діяти згідно сюжету (придбати квитки на лайнер, продаж квитків касиром, складання речей для подорожі, фотографування на борту лайнера, куштування тонізуючих коктейлів, зупинка у морському порту, екскурсія, повернення додому); виховувати культуру поведінки в громадських місцях, повагу до різних професій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема тижня: «Ми всі такі різні»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Яким не треба бути?»

Мета: збагачувати уявлення дітей про характер людини, людські якості — чесноти та вади; розвивати здатність мислити, розмірковувати; виховувати у малюків культуру людських взаємин, позитивне, доброзичливе ставлення до оточуючих; прищеплювати прагнення самовдосконалюватися: долати власні вади, ставати кращим.

 

Рідна природа

Тема: «Перші квіти»

Мета: закріпити й розширити уявлення дітей про весну, як пору цвітіння, про дикорослі й садові весняні первоцвіти; вчити дітей упізнавати ці рослини за їх характерними ознаками; розвивати різні види уваги, удосконалювати здатність розмірковувати, виділяти в об’єктах природи загальні ознаки та відмінності; виховувати вміння оцінювати красу весни; прищеплювати бережливе ставлення до ранньоквітучих рослин, зокрема до тих, що знаходяться під загрозою знищення.

 

Математика

Тема: «Розв’язування задач. Орієнтування у просторі»

Мета: закріпити навички кількісної лічби, знання цифр від 1 до 8; вдосконалювати навички арифметичних дій; продовжувати формувати уявлення про властивості й розмір предметів, вміння орієнтуватися у просторі; розвивати логічне мислення; виховувати уважність, самостійність.

 

Мовлення дитини

Тема: «Мій найкращий друг» (складання описової розповіді)

Мета: Зв`язне мовлення: поглибити та розширити уявлення дітей про особливості зовнішнього вигляду людей, риси характеру, про добрі та погані вчинки; вчити дітей описувати свого друга за зразком вихователя, висловлюватися логічно, послідовно, зв’язно. Граматика: закріпити вживання роду іменників та узгодження іменників із прикметниками. Словник: збагачувати словниковий запас дітей іменниками; розвивати зв`язне мовлення; виховувати організованість, дисциплінованість, доброзичливість, товариськість.

 

Мовлення дитини

Тема: «Звуковий аналіз»

Мета: Звукова культура: вчити виконувати звуковий аналіз слів, складати схеми речень; закріпити знання про склад; розвивати мовлення, мислення; виховувати зосередженість.

 

Художня література

Тема: «Переказ оповідання М. Коцюбинського “Івасик і Тарасик”»

Мета: розширити знання дітей про емоційні прояви людини; вчити враховувати почуття інших людей, уміти співчувати, співпереживати; продовжувати вчити дітей переказувати оповідання близько до тексту, використовуючи пряму мову; закріпити вміння правильно узгоджувати іменники в роді, числі, відмінку; розвивати пам’ять, зосередженість, увагу; виховувати повагу до людей.

 

Малювання

Тема: «Портрет друга»

Мета: продовжувати знайомити дітей з художніми правилами малювання портрета, вчити передавати образ людини з характерними особливостями; закріпити вміння малювати ескіз простим олівцем і зафарбовувати акварельними красками; розвивати образне сприйняття, уяву, фантазію;виховувати любов та повагу до своїх друзів, естетичне сприйняття навколишнього.

 

Ліплення

Тема: «Подарунок для друга»

Мета: вчити самостійно добирати зміст своєї роботи; закріпити прийоми ліплення тварин, передавати характерну форму та пропорції тіла і частин, відомі прийоми ліплення; розвивати спостережливість, естетичний смак, дрібну моторику пальців рук; виховувати дружні стосунки між дітьми, бажання приносити своєю роботою радість іншим.

 

Ручна праця

Тема: «Подарунок від щирого серця» (різний матеріал)

Мета: продовжувати вправляти дітей в умінні виготовляти поробки з покидькового матеріалу, паперу, природного матеріалу, використовуючи різні техніки та способи; розвивати дрібну моторику пальців рук; виховувати естетичний смак, бажання зробити приємне для найближчих людей та друзів.

 

СРГ

Тема: «Транспорт. Професії на транспорті»

Сюжетна лінія: «Поспішаємо на допомогу. Пожежа біля будинку»

Мета: Ознайомити  дітей  з транспортом спеціального  призначення та професіями на ньому (пожежна, поліція, швидка)  особливими умовами професії.  Вчити дітей гасити уявну пожежу, користуючись предметами – замінниками, заливати вогонь водою. Розширити та закріпити знання про мужність та відвагу пожежників, про небезпечність гри з сірниками; виховувати доброзичливість, готовність прийти один одному на допомогу в різних ситуаціях.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема тижня: «Я дитина ще мала але маю вже права»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Праця людину годує, а лінь марнує»

Мета: збагачувати знання дітей про людську працю, види трудових дій та професії, пов’язані з ними; продовжити знайомити із літературними та фольклорними творами, що схвалюють працьовитість і засуджують неробство; сприяти розвитку спостережливості, умінню розмірковувати; виховувати шанобливе ставлення до праці, прагнення бути роботящими, посильно допомагати дорослим.

 

Рідна природа

Тема: «Кого розбудила весна?»

Мета: закріпити й розширити знання дітей про сезонні зміни в житті світу рослин, тварин та в неживій природі навесні; формувати уявлення про причинно-наслідкові зв’язки в довкіллі; розвивати спостережливість, увагу, загальний світогляд; виховувати здатність емоційно сприймати весняне пробудження природи; формувати бажання любити й берегти живу природу.

 

Математика

Тема: «Число і цифра 9. Утворення числа 9»

Мета: ознайомити з утворенням числа 9, цифрою 9; продовжити формувати навички кількісної і порядкової лічби; вправляти в утворенні кожного наступного числа шляхом додавання одиниці; закріпити вміння орієнтуватися у просторі; розвивати довільну увагу; виховувати любов до тварин.

 

Мовлення дитини

Тема: «Складання розповіді за планом вихователя на тему «Професії батьків»

Мета: Зв`язне мовлення: вчити складати розповідь за планом вихователя, вживаючи прості та складні речення; висловлюватися послідовно, зв’язно. Граматика: продовжувати вчити вживати займенники: мій, твій, у мене, у тебе; прийменники: в, на, під. Словник: збагачувати словник дітей словами назвами професій; розвивати зв`язне мовлення;  виховувати повагу до людей праці.

 

Мовлення дитини

Тема: «Звуковий аналіз»

Мета: Звукова культура: вчити дітей виконувати звуковий аналіз слів, виділяти наголошений звук; розвивати зорове сприйняття, логічне мислення; виховувати бажання допомагати друзям.

 

Художня література

Тема: «Читання казки “Кривенька качечка”»

Мета: продовжувати знайомити дітей з композицією казки:  зачин, середина, кінцівка; закріпити знання про жанрові особливості казки; виховувати здатність до співчуття, поглиблювати уявлення про чуйність, доброзичливість.

 

 

 

 

Малювання

Тема: «Ілюстрування казки “Маша та ведмідь”»

Мета: сприяти виявленню ініціативи у визначенні зображувальних засобів, що відповідають відтворюваному образу; формувати уявлення про право на родину, сім’ю, житло, недоторканність особи; закріпити вміння малювати, використовуючи відомі прийоми; розвивати естетичні почуття, спостережливість; виховувати старанність у роботі.

 

Ліплення

Тема: «Дівчинка грає у м’яч»

Мета: закріпити вміння дітей ліпити постать людини в русі, передавати форму і пропорції тіла; вправляти у використанні різних прийомів ліплення; закріпити вміння розміщувати готовий виріб на підставці; розвивати спостережливість, естетичне сприйняття навколишньої дійсності; виховувати вміння доводити справу до кінця, добиватися кращого рішення.

 

Ручна праця

Тема: «Чарівна квітка почуттів» (різний матеріал)

Мета: вчити дітей самостійно обирати матеріал до роботи; дати дитині можливість відчувати себе самостійною і впевненою у виборі роботи, приймати правильні рішення; розвивати творчі здібності, вміння доводити розпочату справу до кінця; виховувати у дітей здатність отримувати задоволення від своєї роботи, охайність під час роботи, естетичний смак.

 

СРГ

Тема: «Зоопарк. Пошта»

Сюжетна лінія: «Похід в зоопарк»

Мета: Продовжувати знайомити та збагачувати знання дітей про диких тварин; розвивати у дітей уяву, фантазію, мислення; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до тварин, уміння доглядати та годувати їх, культуру поведінки та спілкування між однолітками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема тижня: «Свято Великодня»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Що та як святкують в Україні?»

Мета: продовжити знайомити малюків із народними та державними святами; уточнити знання дітей про українські свята в різні пори року; розвивати пізнавальні інтереси, мислення, увагу; виховувати цікавість до звичаїв, обрядів та свят свого народу, своєї Батьківщини.

 

Рідна природа

Тема: Пташки навесні

Мета: систематизувати й розширити знання дітей про світ птахів рідного краю, їх види, ознаки, умови існування, живлення, особливості життя навесні та ін.; розвивати мислення та пам’ять дітей, удосконалювати здатність уважно слухати, робити узагальнення   й висновки; виховувати бережливе й допитливе ставлення до світу птахів, прагнення розуміти їх проблеми, надавати необхідну допомогу пташкам, не турбувати їх.

 

Математика

Тема: «Склад числа 9. Орієнтування у просторі»

Мета: формувати вміння лічити в межах 9; закріпити навички прямої і зворотної лічби; продовжувати вчити склад числа 9; закріпити знання про просторові відношення; розвивати увагу, пам’ять; виховувати самостійність, ініціативу.

 

Мовлення дитини

Тема: «Що я знаю про Великоднє свято» (складання розповіді з власного досвіду)

Мета: Зв`язне мовлення:  розширити та поглибити знання дітей про українські народні свята, особливо про Великоднє свято; продовжувати вчити дітей складати розповіді з власного досвіду, передавати свої враження; формувати вміння виразно і послідовно висловлювати свою думку.  Граматика: вправляти дітей в умінні будувати складні та прості речення з різними сполучниками, узгоджувати слова в роді, числі, відмінку. Словник: збагачувати мовлення дітей, ввести нові слова: звичаї, веснянки, крашанки, дряпанки, крапанки, фольклор, хоровод; розвивати зв`язне мовлення; виховувати любов до українських народних свят.

 

Мовлення дитини

Тема: «Звуковий аналіз»

Мета: Звукова культура: вправляти дітей в умінні знаходити слова із заданим звуком; робити звуковий аналіз слів, при цьому правильно вживати поняття: «твердий приголосний звук», «м’який приголосний звук», «голосний звук»; розвивати дрібну моторику пальців рук; виховувати інтерес до заняття, бажання допомагати друзям.

 

 

 

Художня література

Тема: «Вивчення вірша Л. Полтави “Великодні писанки”»

Мета: продовжувати розширювати і систематизувати знання дітей про традиції святкування Великодня; ознайомити дітей з різновидами писанкарства в Україні; розвивати інтонаційну виразність мовлення; виховувати повагу до народних звичаїв, обрядів.

 

Малювання

Тема: «Розмалюємо писанку»

Мета: ознайомити дітей з різновидами писанкарства на Україні; вчити складати візерунки з рослинних та геометричних елементів, симетрично розташовувати візерунок на овальній формі; закріпити уміння малювати круги, мазки, тонкі лінії, накладати фарбу на фарбу, добирати до тону паперу яскраві кольори; розвивати естетичне чуття, творчість; виховувати творчу активність, самостійність, любов до народної творчості.

 

 Ліплення

Тема: «Великодня казка»

Мета: вчити дітей ліпити кролика комбінованим способом, передавати його характерні особливості; закріпити уміння щільно прикріплювати частини виробу; розвивати вміння доводити розпочату справу до кінця, естетичне чуття; виховувати акуратність та наполегливість у роботі.

 

Ручна праця

Тема: «Квітучі дерева» (колаж на яєчній шкаралупі)

Мета: закріпити вміння дітей зображувати картини природи, передаючи її характерні особливості; вчити розташовувати зображення на всьому аркуші; розвивати вміння малювати різними фарбами.

 

СРГ

Тема: «Зоопарк. Пошта»

Сюжетна лінія: « Будівництво зоопарку. Праця дорослих в Зоопарку. Фермер»

Мета: Вчити дітей пов`язувати між собою сюжетно – рольові ігри «Сім`я», «Зоопарк», «Транспорт». Спонукати дітей до самостійного розподілу ролей, та  правильне виконання обов`язків  та дотримання норм спілкування. Вчити дітей виконувати окремі ігрові дії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема тижня: «Подорож у космос»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Земля і всесвіт»

Мета: уточнити й закріпити уявлення про Землю як планету та модель Землі — глобус; розширити знання дітей про космонавтів, особливості та умови їх праці, про космічний транспорт тощо; збагачувати загальний світогляд малят; сприяти розвитку логічного мислення; виховувати допитливість, підтримувати пізнавальний інтерес до теми.

 

Рідна природа

Тема: Космічна подорож

Мета: формувати елементарні уявлення дітей  про  Всесвіт,  планету Земля, зірку Сонце, природу космосу та її дослідження людьми; дати поняття про Сонячну систему; розвивати увагу,  сприйняття  часу й простору, удосконалювати логічне мислення; виховувати цікавість до зоряного неба, до космічних досліджень, прищеплювати дітям прагнення любити та берегти рідну планету.

 

Математика

Тема: «Число і цифра 0. Розв’язування задач»

Мета: сформувати уявлення про число і цифру 0; вправляти у кількісній і порядковій лічбі; ознайомити з діями додавання й віднімання із числом 0; закріпити уявлення про часові поняття «раніше», «пізніше»; виховувати акуратність і самостійність у роботі.

 

Мовлення дитини

Тема: «Подорож космічними просторами» (складання творчої розповіді)

Мета: Зв`язне мовлення: продовжувати формувати уявлення дітей про космос, про все, що в ньому існує (Сонце, зорі, планети); закріпити знання про космонавтів, про космічну техніку. Граматика: вправляти в словотворенні. Словник:  активізувати словниковий запас дітей антонімами; розвивати зв’язне мовлення; виховувати повагу до космонавтів, любов до своєї рідної землі.

 

Мовлення дитини

Тема: «Звуковий аналіз. Наголос»

Мета: Звукова культура: закріплювати знання про наголос; продемонструвати, що в різних словах наголошуються різні склади; вчити виділяти наголос, визначати його місце в слові; виконувати звуковий аналіз слів; розвивати інтерес до занять із грамоти; виховувати самостійність.

 

Художня література

Тема: «Обговорення вірша Н. Забіли “У космосі”»

Мета: ознайомити дітей з призначенням космічних ракет, з героїкою праці космонавтів; виховувати захоплення мужністю, вольовими якостями цих людей.

 

 

 

 

 

Малювання

 Тема: «Космічні фантазії»

Мета: продовжувати вчити дітей малювати враження від почутого та побаченого, використовуючи різні матеріали та техніки малювання; закріпити технічні прийоми графічного зображення, знання елементів зображувальної грамоти (малюнок, лінія, композиція), технічні прийоми роботи з крейдою; розвивати творчу уяву, естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати вміння доводити справу до кінця, любов і повагу до космонавтів

 

 Аплікація

 Тема: «Космічна ракета»

Мета: вчити дітей зображувати ракету з кількох частин, передавати форму, співвідношення основних частин і деталей; закріпити вміння доповнювати зображення предметами, що підходять до даної теми; розвивати творчу уяву, чуття композиції; виховувати любов та повагу до космонавтів.

 

Ручна праця

Тема: «Зорі й комети» (рельєфне ліплення)

Мета: продовжувати вчити дітей працювати із технікою рельєфного ліплення; викликати інтерес до створення рельєфної картини із зірками, сузір’ями й кометами; ініціювати самостійний пошук засобів і прийомів зображення (скручування й звивання подовжених джгутиків для хвоста комети, накладання одного кольорового шару на інший); розвивати чуття форми і композиції; виховувати навички співпраці (уміння створювати роботу в парах).

 

СРГ

Тема: «Зоопарк. Пошта»

Сюжетна лінія: «Пошта. Газетний кіоск» (продавець)

Мета: Поглибити знання дітей про працівників пошти, розповісти про важливість цієї професії. Прослідкувати шлях листа від поштової скриньки до адресата; виховувати повагу до людей цієї професії, бажання наслідувати їх дії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема тижня: «Я зростаю обережним»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Вогонь і діти»

Мета: дати короткі відомості про те, як люди навчилися користуватися вогнем, яку користь приносить вогонь, а коли він стає причиною пожежі; формувати уявлення про основні правила пожежної безпеки та правила поведінки під час пожежі; розвивати увагу, розширювати загальний кругозір; виховувати свідоме, відповідальне ставлення до свого життя і здоров’я.

 

Рідна природа

Тема: «Червона книга природи»

Мета: збагачувати знання дітей про живу природу рідного краю; дати поняття про заповідники України, про Червону книгу та її призначення; розвивати різні види уваги; покращувати вміння  дітей встановлювати причинно-наслідкові зв’язки в  природі;  сприяти розвитку мислення, зокрема логічного; виховувати у малят розуміння необхідності охорони живого довкілля; формувати задатки екологічної свідомості.

 

Математика

Тема: «Число 10. Геометричні фігури»

Мета: сформувати уявлення про число 10, його утворення, запис; закріпити знання про геометричні фігури; розвивати довільну пам’ять; виховувати бажання допомагати тим, кому це необхідно; учити працювати в парах.

 

Мовлення дитини

Тема: «Що таке добре, що таке погано» (складання розповіді за серією картин)

Мета: Зв`язне мовлення:  формувати у дітей вміння сприймати та осмислювати моральні категорії добра і зла; вчити оцінювати вчинки людини та складати розповіді за серією ілюстрацій.  Граматика: вчити самостійно будувати прості й складні речення. Словник: активізувати словниковий запас дітей словами, що означають якості, дії; розвивати зв`язне мовлення; виховувати прагнення робити гарні вчинки.

 

Мовлення дитини

Тема: «Звуковий аналіз. Поділ на склади»

Мета: Звукова культура: закріпити знання дітей про склад як частину слова, про роль голосного звука в утворенні складу; вчити поділяти дво-, трискладові слова на склади; розширювати знання і розуміння багатозначних слів; розвивати швидкість мовленнєвої реакції; виховувати бажання активно діяти на занятті.

 

Художня література

Тема: «Переказ оповідання В. Осєєвої “Погано”»

Мета: продовжувати вчити дітей емоційно сприймати образний зміст художнього твору, допомогти усвідомити ідею твору; вчити переказувати текст близько за змістом; виховувати любов до тварин та відповідальне ставлення до них.

 

 

 

 

Малювання

Тема: «Букет весняних квітів»

Мета: продовжувати знайомити дітей з натюрмортом та правилами його малювання; вчити робити ескізи простим олівцем та зафарбовувати їх фарбами; закріпити знання про виразність теплих та холодних тонів, удосконалювати навички роботи з фарбами; формувати здібності зорової оцінки ознак об’єктів, розвивати естетичний смак; виховувати любов та повагу до своїх близьких, естетичне сприйняття навколишнього світу.

 

 Аплікація

 Тема: «Мої рятівники»

Мета: продовжувати вчити дітей передавати форму машин спеціального призначення, працювати групками, домовлятися між собою про певну роботу, створювати разом спільний сюжет на загальному аркуші паперу, наклеювати їх; закріпити вміння вирізувати предмети прямокутних форм, заокруглюючи кути; розвивати творчу уяву, акуратність у роботі; виховувати дружні стосунки під час колективної діяльності, бажання виконувати роботу творчо, охайно.

 

Ручна праця

Тема: «Квіти» (флоромозаїка)

Мета: продовжувати вчити створювати композиції в техніці флоромозаїка, використовуючи природний матеріал: різне насіння, сухе листя, травинки та ін.; вправляти в умінні дітей за допомогою природного матеріалу створювати нові образи; розвивати координацію рухів, точність у виконанні дій; спонукати дітей до відображення свого ставлення до світу природи в художній діяльності; виховувати самостійність, ініціативність, акуратність у роботі.

 

СРГ

Тема: «Зоопарк. Пошта»

Сюжетна лінія: «Лист від Незнайки. Бабусі  готуємо посилку»

Мета: Поглиблення уявлень дітей про способи відправленя і отримання кореспонденції та інших видів поштових відправлень.

 

 

Тема тижня: «Травневі дарунки»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «У художньому музеї»

Мета: дати поняття про музеї як заклади культури, зокрема про художній музей; ознайомлювати дітей із доступними їх розумінню жанрами та творами живопису (репродукціями картин); формувати у малюків елементарне розуміння засобів художньої виразності; сприяти розвитку уваги, творчої уяви, спостережливості; виховувати естетичний смак, оцінювальне сприйняття змісту творів живопису.

 

Рідна природа

Тема: «Травневі дарунки»

Мета: закріпити й розширити знання малят про рідну природу в пору пізньої весни; збагачувати уявлення про садові декоративні рослини та квітникарство; розвивати різні види уваги, спостережливість, прості практичні навички трудових дій у природі; виховувати естетичне сприйняття живого довкілля; формувати повагу до праці, пов’язаної з вирощуванням квітів; викликати у дітей прагнення самим щось виростити.

 

Математика

Тема: «Число 10. Орієнтування у просторі»

Мета: формувати навички лічби в межах 10; закріпити уявлення про склад числа 10, вміння розв’язувати математичні задачі; вдосконалювати вміння орієнтуватися у просторі, використовуючи слова ліворуч, праворуч, між, поруч, біля; виховувати бажання виконувати роботу творчо й охайно.

 

Мовлення дитини

Тема: «Чарівна природа рідного краю» (опис природи Т. Г. Шевченком)

Мета: Зв`язне мовлення:  пробуджувати в дітей інтерес до прекрасного, до людей мистецтва, до поезії, зокрема віршів Т. Г. Шевченка про природу рідного краю; вчити дітей складати образні описи природи, використовуючи ілюстрації та картинки. Граматика: правильно вживати іменники з прикметниками і дієсловами; закріпити вміння будувати прості поширені речення різних типів із сполучником тому що. Словник: активізувати словниковий запас дітей словосполученнями і словами: хлюпочуться качаточка, ряска, палає, дівчинка-дитина, свитина …; розвивати зв’язне мовлення, вміння мислити і робити самостійний опис; виховувати любов до природи нашого краю, до її краси і неповторності, інтерес до творчості Т. Г. Шевченка.

 

Мовлення дитини

Тема: «Звуковий аналіз»

Мета: Звукова культура: вчити дітей визначати перший та останній звук у словах, виконувати звуковий аналіз слів, визначати наголос; тренувати в умінні римувати слова; розвивати фонематичний слух, логічне мислення дітей, дрібну моторику пальців рук; виховувати чуйність, бажання допомогти у біді.

 

 

 

Художня література

Тема: «Обговорення вірша Н. Красоткіної “Планета Земля”»

Мета: формувати у дітей уявлення про Всесвіт та планету Земля; дати поняття про те, з чого складається планета, про елементарні умови існування на Землі, про людей, які населяють нашу планету; розвивати вміння уважно слухати віршований твір, відповідати на запитання, пояснювальне мовлення; виховувати любов і бережливе ставлення до нашої планети.

 

Малювання

Тема: «Наша планета Земля»

Мета: продовжувати вчити самостійності у визначенні сюжету та доборі засобів виразності, що відповідають відтворюваному образу; закріпити прийоми малювання фарбами, вміння правильно створювати та будувати сюжетну композицію; розвивати чуття композиції, естетичне сприйняття, чуття кольору; виховувати акуратність і самостійність у роботі, любов до рідної природи.

 

Ліплення

Тема: «Дівчинка підгодовує пташок»

Мета: вчити дітей відтворювати побачене різними способами зображення (пластичним, живописним, декоративно-силуетним) і порівнювати їх; зображувати дівчинку та птахів в елементарному русі; передавати виразність образів, об’єднуючи їх спільним змістом; закріпити знання прийомів ліплення, малювання; розвивати спостережливість, естетичне сприйняття навколишньої дійсності; виховувати любов та дбайливе ставлення до живої природи.

 

Ручна праця

Тема: «Виготовлення макета Землі» (пап’є-маше)

Мета: розвивати творчу уяву, дрібну моторику рук; вправляти в умінні працювати з папером; виховувати охайність, самостійність під час роботи.

 

СРГ

Тема: «Бібліотека. Школа»

Сюжетна лінія: «Дуже школу я люблю, хочу в ній учитися»

Мета: Викликати інтерес до занять у школі; розвивати пізнавальні здібності, уміння слухати, бачити і правильно відображати побачене і почуте; закріпляти вміння створювати ігрові ситуації, бути дисциплінованим; виховувати інтерес до школи, бажання вчитися, колективізм, уміння доводити розпочату справу до кінця, підтримувати порядок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема тижня: «Ательє з пошиття одягу»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Подорож у світ професій»

Мета: поглиблювати знання дітей про вже знайомі професії дорослих; збагачувати уявлення малят про професійну діяльність людей транспортної галузі, на виробництві, у сфері обслуговування, освіти тощо; розвивати різні види уваги, пізнавальну активність; виховувати цікавість до світу професій, прагнення поважати людську працю.

 

Рідна природа

Тема: «Пахощі весни»

Мета: продовжити знайомити дітей із пізньою весною як порою масового цвітіння;  вчити  спостерігати  за  тим,  як  цвітуть  кущі,  квіти в травні, простежувати поведінку комах біля них; розвивати пізнавальні інтереси; удосконалювати уважність; сприяти розвитку мислення, вміння міркувати; виховувати прагнення милуватися весняними квітами, бачити їх красу, захоплюватися нею; формувати бажання берегти рослини.

 

Математика

Тема: «Числа від 1 до 10. Розв’язування задач»

Мета: продовжувати лічити в межах 10; закріпити вміння співвідносити кількість предметів із цифрою, знання про склад чисел у межах 10; вправляти в умінні складати задачі, розрізняти й називати геометричні фігури; розвивати зорову пам’ять; виховувати прагнення допомагати одне одному.

 

Мовлення дитини

Тема: «Мій одяг» (складання описової розповіді про одяг за опорними схемами)

Мета: Зв`язне мовлення:  розширити знання дітей про предмети одягу; вчити складати описові розповіді за схемою, дотримуючись правильної послідовності. Граматика: вправляти у правильному вживанні граматичних форм. Словник: збагачувати словниковий запас дітей поетичними виразами; розвивати пояснювальне мовлення; виховувати зосередженість, контрольно-оціночні здібності.

 

Мовлення дитини

Тема: «Схема слів»

Мета: Звукова культура: продовжувати вчити дітей виконувати звуковий аналіз слів різної звуко-складової структури, виділяти словесний наголос і визначати його місце в слові; вправляти у вмінні складати речення на задану тему; розвивати мислення, вміння бачити красу весняної природи; виховувати бажання активно діяти на занятті.

 

Художня література

Тема: «Вивчення вірша М. Познанської “Про золоті руки”»

Мета: поглибити знання дітей про руки як невід’ємну частину людського організму; ознайомити з будовою рук, назвами пальців; формувати уявлення про значення рук для людини, їх функції; вчити виразно читати та запам’ятовувати вірш; виховувати повагу до працьовитих людей.

 

 

 

Малювання

Тема: «Сорочки для хлопчика та дівчинки»

Мета: продовжувати вчити заповнювати візерунком одяг згідно з національними традиціями; закріпити вміння малювати декоративні елементи (квіти, листочки, ягоди, крапки, дуги, хвилясті лінії); розвивати уміння доводити розпочату справу до кінця, естетичні почуття; виховувати інтерес та любов до народної творчості, бажання створювати прекрасне власними руками.

 

 Аплікація

 Тема: «Лялька в гарній сукні»

Мета: продовжувати вчити дітей зображувати фігуру людини, передавати форму частин тіла, їх розміщення, відносну величину; закріпити знання прийомів вирізування по діагоналі, по колу; розвивати вміння добирати красиве поєднання кольорів і відтінків паперу; виховувати акуратність і самостійність у роботі.

 

Ручна праця

Тема: «Прикрасимо ляльковий одяг» (пришивання ґудзиків та бантиків)

Мета: ознайомити дітей з прийомами роботи ниткою і голкою; вчити правильно поводитися з голкою, всиляти нитку в голку і зав’язувати вузлик, пришивати ґудзик та бантик; виховувати обережне поводження з голкою.

 

СРГ

Тема: «Бібліотека. Школа»

Сюжетна лінія: «Що взяти до школи?Я скоро буду школярем»

Мета: Викликати інтерес до занять у школі; розвивати пізнавальні здібності, уміння слухати, бачити і правильно відображати побачене і почуте; закріпляти вміння створювати ігрові ситуації, бути дисциплінованим; виховувати інтерес до школи, бажання вчитися, колективізм, уміння доводити розпочату справу до кінця, підтримувати порядок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема тижня: «Пошта»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «На пошті»

Мета: розширити знання дітей про пошту, про працю людей на пошті; закріпити поняття «адреса»; дати знання про інші види зв’язку (таксофон, телеграф); ввести в словниковий запас дітей слово листування та узагальнювальне слово кореспонденція; розвивати мислення; виховувати повагу до людей сфери обслуговування.

 

Рідна природа

Тема: «Зелена аптека»

Мета: збагачувати уявлення малят про лікарські рослини рідного краю, їх цілющі властивості та використання в медицині; вчити правильно збирати лікарські трави, з мінімальною шкодою для рослин; розвивати в дітей увагу, спостережливість, зібраність, здатність зосереджуватися на ігровому завданні; виховувати зацікавлене та свідоме ставлення до зеленого світу найближчого довкілля, зокрема до лікарських рослин.

 

Математика

Тема: «Числа від 1 до 10. Геометричні фігури»

Мета: закріпити навички порядкової та кількісної лічби в межах 10, знання про склад числа, уміння розв’язувати прості задачі на основі взаємозв’язку цілого й частин; продовжувати формувати вміння знаходити в навколишньому оточенні предмети, які нагадують за формою кулю, куб, циліндр, піраміду; розвивати творчу уяву, фантазію; виховувати доброту, уважність.

 

Мовлення дитини

Тема: «Як би я намалював весну?» (творча розповідь за опорними словами)

Мета: Зв`язне мовлення:  розширити та поглибити уявлення дітей про зміни у житті рослин навесні; вчити уявляти та складати розповідь про весняну природу, правильно і влучно висловлювати свої думки. Граматика: продовжувати вчити утворювати від поданих іменників зменшувально-пестливі форми та прикметники. Словник: збагачувати словниковий запас дітей поетичними виразами;  розвивати зв`язне мовлення; виховувати самостійність, наполегливість у виконанні завдань.

 

Мовлення дитини

Тема: «Звуковий аналіз»

Мета: Звукова культура: продовжувати вчити дітей виконувати звуковий аналіз слів, розрізняти голосні, тверді та м’які приголосні звуки; закріпити вміння ділити слова на склади та визначати наголошений склад у слові; розвивати зорову увагу, дрібну моторику пальців рук; виховувати бажання допомагати тим, хто потребує допомоги.

 

 

 

 

 

Художня література

Тема: «Читання твору С. Маршака “Пошта”»

Мета: розширити знання дітей про пошту, про працю людей на пошті; розвивати зв’язне мовлення, вміння давати чіткі відповіді на запитання за текстом; активізувати словниковий запас дітей відповідно до теми; створювати гарний настрій, емоційне піднесення; виховувати любов до художнього слова, повагу до працівників сфери обслуговування.

 

Малювання

Тема: «Наш листоноша»

Мета: продовжувати вчити зображувати фігуру людини в русі, передавати в малюнках сюжет літературного твору, враховуючи особливості зовнішнього вигляду та одягу людей; закріпити знання елементів зображувальної грамоти (малюнок, лінія, композиція) і технічні прийоми роботи фарбами; формувати здібності зорової оцінки ознак фігури людини, що рухається (вигляд у профіль); виховувати повагу до праці листоноші, любов до літературних творів, бажання створювати до них ілюстрації.

 

 Ліплення

Тема: «Поштова машина»

Мета: продовжувати вчити ліпити з кольорового пластиліну, створювати за допомогою пластиліну сюжетні зображення; закріпити відомі прийоми ліплення: розкочування, скочування, притискання; розвивати уяву, естетичний смак, дрібну моторику пальців рук; виховувати посидючість, акуратність, любов до рідного міста.

 

Ручна праця

Тема: «Виготовлення листівки “Мрії про літо”»

Мета: вчити дітей виготовляти листівку, складати картон навпіл по вертикалі; вправляти у вирізуванні готових форм; розвивати дрібну моторику, окомір, естетичний смак.

 

СРГ

Тема: «Бібліотека. Школа»

Сюжетна лінія: «Бібліотека. Книжчина лікарня»

Мета: Розширити знання дітей про професію бібліотекаря, про значення книжки для людини. Вчити дітей пов`язувати сюжет гри з іншими іграми. Продовжувати виховувати культуру поведінки. Спонукати дітей до самостійного розподілу ролей, на правильне виконання обов`язків та дотримання норм спілкування (читальний зал); виховувати інтерес, любов та дбайливе ставлення до книги, акуратність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема тижня: «Скоро я піду до школи»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Скоро нас зустріне школа»

Мета: формувати уявлення дітей про школу як заклад їх майбутнього навчання; знайомити малюків зі шкільними приміщеннями та обладнанням, справами, життям учнів та особливостями навчального процесу; сприяти розвитку стійкого інтересу до шкільного навчання, пізнавальної активності; виховувати позитивне ставлення до школи та вчителів, прищеплювати культуру спілкування.

 

Рідна природа

Тема: «Ліс — зелене диво»

Мета: продовжити знайомити дітей з поняттям «ліс», природою лісу; уточнити уявлення про ліс як екосистему; розвивати різні види уваги, пам’ять, удосконалювати мислення,  вміння  міркувати, робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до природи лісу та його мешканців, прагнення берегти ліси рідного краю.

 

Математика

Тема: «На гостині у тітоньки Сови» (підсумкове)

Мета: закріпити кількісну і порядкову лічбу, уміння знаходити суміжні числа; вправляти в складанні задач за малюнком; вчити виділяти числові дані задачі; повторити назви геометричних фігур; продовжувати розвивати вміння порівнювати їх за кольорами, розміром, формою, орієнтуватися у просторі, виконувати словесні інструкції, працювати в парі, групі; розвивати увагу, творчу уяву, логічне мислення, пам’ять, дрібну моторику рук, мовлення; виховувати бажання акуратно виконувати всі завдання.

 

Мовлення дитини

Тема: «Що я скажу, прощаючись із дитячим садком?» (складання розповіді з власного досвіду)

Мета: Зв`язне мовлення:  поглибити знання дітей про життя в дитячому садку, про те, хто про них піклувався протягом перебування у садочку; продовжувати вчити дітей будувати розповідь зв’язно, логічно, послідовно висловлюючи свої думки, оцінювати розповідь друга. Граматика: вчити будувати складні речення, вживаючи підрядні сполучники адже, тому що для зв’язку головного та підрядного речень, надавати інтонаційної завершеності реченню. Словник: збагачувати словниковий запас дітей поетичними виразами;  розвивати зв`язне мовлення; виховувати доброзичливе ставлення до розповідей ровесників.

 

Мовлення дитини

Тема: «Звуковий аналіз»

Мета: Звукова культура: перевірити засвоєння дітьми програмового матеріалу, уміння уважно, точно виконувати завдання; розвивати увагу, посидючість; виховувати бажання самостійно здобувати знання.

 

Художня література

Тема: «Вивчення вірша П. Воронька “Як багато знаю я”»

Мета: вчити запам’ятовувати та виразно читати вірш, чітко промовляючи слова; систематизувати знання про школу, клас, роботу учителя на уроці; розвивати інтерес до школи, бажання вчитися, інтонаційну виразність мовлення.

 

Малювання

Тема: «Прощавай, дитячий садок!»

Мета: закріпити в пам’яті дітей найважливіші події, пов’язані з перебуванням у дитячому садку; спонукати до самостійного визначення та конкретизації задуму майбутньої роботи та визначення відповідних виражальних засобів; розвивати відчуття композиції кольору, естетичне сприйняття; виховувати акуратність і самостійність у роботі.

 

 Аплікація

 Тема: «Листівка працівникам дитячого садка»

Мета: закріпити вміння виготовляти вітальну листівку, красиво складати композицію, знання прийомів вирізування і наклеювання; розвивати уяву, естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати любов та повагу до працівників дитячого садка.

 

Ручна праця

Тема: «Сувеніри для молодших вихованців» (різний матеріал)

Мета: вдосконалювати вміння працювати з покидьковим матеріалом; розвивати творчість, фантазію; формувати в дітей способи і прийоми для створення іграшкового образу, творити самостійно.

 

СРГ

Тема: «Бібліотека. Школа»

Сюжетна лінія: «Сім’я. Ми книги беремо в бібліотеці»

Мета: Розширити знання дітей про професію бібліотекаря, про значення книжки для людини. Вчити дітей пов`язувати сюжет гри з іншими іграми. Продовжувати виховувати культуру поведінки. Спонукати дітей до самостійного розподілу ролей, на правильне виконання обов`язків та дотримання норм спілкування (читальний зал); виховувати інтерес, любов та дбайливе ставлення до книги, акуратність.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Таран Лиана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 листопада 2022
Переглядів
7156
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку