Школа молодого вчителя- один із компонентів у структурі методичної роботи навчального закладу. До роботи цього структурного методичного підрозділу варто залучити, крім молодих спеціалістів , керівників методичних об'єднань, учителів, які мали перерву в роботі. Досвід, набутий молодим учителему процесі роботи школи молодого вчителя, може стати стартовим майданчиком для ефе6ктивного професійного зростання.
ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН РОБОТИ З МОЛОДИМИ ВЧИТЕЛЯМИ
2017-2018 Н.Р.
МЕТА: надати педагогам - початківцям методичну допомогу в розв'язанні першорядних проблем, подоланні труднощів, з якими зустрічаються молоді вчителі, допомогти у самоосвіті, з метою підтримати їх творчу наснагу, бажання плідно працювати.
№ |
Зміст роботи |
Відповідальний |
Примітка |
|
Загальні засади організації навчання у школі |
||||
|
Бесіда • Нормативно-правова база організації навчального процесу: закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положення про навчально-виховний заклад системи освіти , Державний стандарт середньої школи та ін.; • Статут школи, Правила внутрішнього розпорядку, охорона праці в навчальному закладі. |
Заступник директора з НВР |
Серпень-вересень |
|
|
Інструктаж з охорони праці |
Директор НВК |
||
|
Огляд статей з питань педагогічної майстерності (матеріали педагогічної преси, фахові журнали, відповідні матеріали школи). |
Заступник директора з НВР, бібліотекар |
||
|
Практичне заняття. Методичні поради. • Вивчення пояснювальних записок до навчальних програм, вивчення структури програм; • Планування роботи вчителя, складання календарних планів; • Робота зі шкільною документацією. |
Заступник директора з НВР, молоді вчителі |
Вивчити пояснювальні записки до програм |
|
Організація навчально-виховного процесу з предметів |
||||
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (знайомство з новими положеннями) |
Заступник директора з НВР, молоді вчителі |
Вересень |
|
|
Основні вимоги до поурочного планування |
Заступник директора з НВР |
||
|
Постановка мети уроку, добір змісту, методів навчання. Форми організації діяльності учнів. |
|||
|
Вимоги до оформлення шкільної документації з певних предметів. |
|||
|
Провести діагностування молодих спеціалістів з питання, якої допомоги вони потребують. |
|||
|
Огляд методичної літератури «Сучасний урок» |
|
|
|
|
Практичне заняття:
|
Заступник директора з НВР Молоді вчителі |
Відвідати уроки досвідчених вчителів з наступним аналізом. |
|
Як зробити урок ефективним |
|||
|
Вимоги до сучасного уроку. Типи і структура уроків. |
Заступник директора з НВР |
Жовтень |
|
Розгляд питання вибору раціональних методів викладу нового матеріалу |
|
|
|
Методичні поради: «Молодий вчитель: як виробити власний стиль»(зустріч з учителями-методистами, вчителями-наставниками, старшими вчителями) |
Методична рада |
|
|
Огляд педагогічної фахової преси |
Молоді вчителі |
|
|
Практичне заняття: • Планування і методика підготовки сучасного уроку; • Ділова гра(моделювання структури уроку відповідно до обраного типу); • Відвідування та обговорення уроків, що проводять вчителі-наставники |
Заступник директора з НВР Молоді вчителі |
Опрацьовувати фахову періодику. Самоаналіз уроку. |
Активізація пізнавальної діяльності учнів |
|||
|
Шляхи та способи активізації пізнавальної діяльності учнів |
|
|
|
Огляд педагогічної фахової преси |
|
|
|
Практичне заняття:
|
Заступник директора з НВР Молоді вчителі |
Взаємовідвідування уроків (наставник-молодий спеціаліст) |
Психологічні аспекти сучасного уроку |
|||
|
Психологічні основи діяльності |
Шкільний психолог |
Грудень |
|
Ознайомлення з працями видатних педагогів, психологів. |
||
|
Знайомство з новинками педагогічної фахової літератури |
Бібліотекар Молоді вчителі |
|
|
Практичне заняття:
|
Заступник директора з НВР |
Розробити цикл різнорівневих контрольних робіт для проміжного та тематичного контролю. |