Підстановка даних як засіб створення зв'язків.

Про матеріал
Як уже було розглянуто раніше, база даних «Учбо¬вий заклад» складається з декількох таблиць, і щоб за¬безпечити її повноцінне функціонування, необхідно створити зв'язки між окремими об'єктами БД. Споча¬тку встановимо зв'язок між таблицями «Учень» та «Група». Це зв'язок типу один до багатьох (в одній групі багато учнів, але один учень має відношення тільки до однієї групи). Для реалізації зв'язків такого типу в таблицю, де записи будуть повторюватися де-кілька разів, слід помістити допоміжне поле.
Перегляд файлу

ПРАКТИЧНА РОБОТА № 4

Тема: Підстановка даних як засіб створення зв'язків.

Мета: навчитися створювати зв’язки між таблицями в режимі конструктора та з використанням відповідного пункту меню; формувати наукову картину світу, науковий світогляд; виховувати активного представника, адекватного для існування в інформаційному суспільстві.

Обладнання: комп’ютери з прикладним програмним забезпеченням Microsoft Access 2003 (пакету прикладного програмного забезпечення Microsoft Office 2003).  

Теоретичні відомості

Як уже було розглянуто раніше, база даних «Учбо­вий заклад» складається з декількох таблиць, і щоб за­безпечити її повноцінне функціонування, необхідно створити зв'язки між окремими об'єктами БД. Споча­тку встановимо зв'язок між таблицями «Учень» та «Група». Це зв'язок типу один до багатьох (в одній групі багато учнів, але один учень має відношення тільки до однієї групи). Для реалізації зв'язків такого типу в таблицю, де записи будуть повторюватися де­кілька разів, слід помістити допоміжне поле.

  1. Активізуйте вкладнику Таблицы та виділіть таблицю «Учень».
  2.     Натисніть кнопку Конструктор.
  3.     До переліку полів допишіть ще одне поле Назва_групи.
  4.     У колонці Тип данных виберіть Мастер подс­тановок.
  5.     У вікні, яке з'явиться, виберіть пункт «Столбец подстановки использует значения из таблицы или за­проса». Натисніть кнопку Далее.
  6.     Виберіть таблицю, з якої необхідно взяти дані для підстановки — «Група». Натисніть кнопку Далее.
  7.     Виберіть поле з даними — Назва_групи. Нати­сніть кнопку Далее.
  8.     Задайте ширину поля (стовпця) та натисніть кнопку Далее.
  9.     Вкажіть ім'я поля — Назва_групи. Натисніть кнопку Готово.
  10. Уведіть стверджувальну відповідь на запит про збереження таблиці.
  11. Відкрийте таблицю «Учень» у режимі таблиці та заповніть новостворене поле, використовуючи зна­чок списку. Використовуйте групи 8, 9, 10, 11.
  12. Виконайте завдання для самостійної роботи, яке наведене нижче.
  13. Коротко напишіть звіт до даної практичної роботи, в якому не забудьте дати відповіді на контрольні запитання, а також зробити висновок (питання наводяться нижче).
  14. Здайте роботу вчителю.  

Завдання для самостійної роботи.

Самостійно створіть зв'язок між таблицями «Група» та «Викладач». Для цього створіть додаткове поле Класний_керівник у таблиці «Група».

Під час вибору полів необхідно вказати поля Прі­звище та Ім'я.

Заповніть поле Класний_керівник у таблиці «Гру­па», зіставивши кожну групу з окремим викладачем.

Залишилося встановити зв'язок між таблицями «Предмет» та «Група». Оскільки тип цього зв'язку багато до багатьох, то й реалізація його буде дещо відрізнятися від двох попередніх. Цей зв'язок в Microsoft Access 2003 апаратно не підтримується, тому для його формалізації слід створити ще одну допоміжну таб­лицю. Назвемо її «Предмет-Група» (таблиця 1).

 

Таблиця 1.

Ім'я поля

Тип даних

Розмір поля

Джерело підстановки

Код Предмет Група

Счетчик

Длинное целое

 

Назва предмета

Мастер подстановок

 

Таблиця «Предмет»

Назва групи

Мастер подстановок

 

Таблиця «Трупа»

Години на тиждень

Числовой

Байт

 

Години на рік

Числовой

Байт

 

Код викладача

Мастер подстановок

 

Таблиця "Викладач"

 

Заповніть таблицю для груп 8, 9, 10 та 11 з пред­метів алгебра, українська мова, інформатика, гео­графія та біологія.

Аналогічно можна було б створити й таблицю «Оці­нка», у якій частково використовуються дані з таб­лиць «Предмет» та «Учень». Але, враховуючи велику кількість комбінацій предметів, учнів та оцінок, кра­ще скористатися більш практичним способом, який буде розглянуто в наступній практичній роботі.

Встановлені нами зв'язки можна переглянути за допомогою спеціального засобу Microsoft Access 2003Схема дан­ных. Активізувати засіб можна командою Сервис \ Схема данных. У разі відсутності відображення зв'язків дайте команду Связи \ Отобразить все.

 

Контрольні запитання:

  1. Для чого призначені системи управління базами даних? З якою метою їх використовують?
  2. Ієрархічна модель бази даних.
  3. Реляційна модель бази даних.
  4. З якою метою необхідно пов’язувати між собою таблиці?
  5. Для чого потрібні ключові поля? Яка кількість їх може бути в одній таблиці?
  6. Назвати основні методи завдання зв’язків в таблицях.

 

 

 

doc
Додано
25 травня 2020
Переглядів
711
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку