Підсумкове заняття "Сходинки до школи "

Про матеріал

Конспект інтегрованого підсумкового заняття в старшій групі " Сходинки до школи".

Програмовий зміст: викликати в дітей радісні емоції,внести свято в повсякденне життя. Закріпити знання здобуті на попередніх заняттях. Формувати вміння розв'язувати приклади на додавання та віднімання,нерівності,складати і розв'язувати задачі. Виховувати інтерес до різних завдань, викликати радість пізнання. Уточнити знання дітей про речення, слово, склад, звук, літеру. Навчати осмисленого читання. Розвивати пам'ять, увагу,логічне мислення.

Учити дітей збагачувати своє мовлення, вивчати народні звичаї й традиції, народну символіку, шанобливе ставлення до спадщині, минулого нашого народу . Виховувати впевненість ,віру у власні сили.

Перегляд файлу

Конспект

інтегрованого підсумкового заняття в старшій групі

 

«CХОДИНКИ  ДО ШКОЛИ»

Програмовий зміст: викликати в дітей радісні емоції,внести свято в повсякденне життя. Закріпити знання здобуті на попередніх заняттях. Формувати вміння розв’язувати приклади на додавання та віднімання,нерівності,складати і розв’язувати задачі. Виховувати інтерес до різних завдань, викликати радість пізнання. Уточнити знання дітей про речення, слово, склад, звук,  літеру. Навчати осмисленого читання. Розвивати пам’ять, увагу,логічне мислення.

Учити дітей збагачувати своє мовлення, вивчати народні звичаї й традиції, народну символіку, шанобливе ставлення до спадщині, минулого нашого народу . Виховувати впевненість ,віру у власні сили.

Матеріал: лист від Іванка, схеми для  звукового  аналізу, фішки, д/гра «Закодовані приклади», д/ гра «Намалюй картину», будиночки  та зображення тварин для  д/гри «Знайди будиночок» , логічні задачі,  д/гра"Продовжи речення ".

Рахунковий матеріал, набірні полотна (на кожну дитину), набори рахункових паличок (на кожну дитину). Демонстраційний набір цифр, предметні картинки.

Іграшки Маша і Ведмідь, мишка.

 

 

Хід заняття :

 

Добрий день, мої малята,

І дівчата і хлоп'ята.

Добрий день, вам гості милі,

Рада бачити вас нині.

 

 До садочка  сьогодні прийшли гості, дуже рада бачити вас гарними, розумними, здоровими.

 Діти!  Вони прийшли порадіти та підтримати вас, бо вони наші друзі і помічники .

 Давайте  заспіваємо гостям нашу улюблену пісеньку , це і буде нашим привітанням.

(діти виконують пісню «Острівець любові»)

 Незабаром  ви попрощаєтесь з дитячим садочком і підете до школи.  Шлях туди полягав через Море Помилок, Гори Наполегливої Праці, Примхливі Болота, Ліси Терпіння і Посидючості. Зараз ви вже багато знаєте, багато чого умієте робити самі , бо знання здобуті сумлінною працею Зараз ви покажете батькам свої знання, все чого навчилися.

 Сьогодні у нас незвичайне заняття , нам треба подолати  шість останніх сходинок до  школи, вони не прості,  але про це трохи пізніше.

 Усі сідайте тихо, діти.

 Домовляймось не шуміти,

 Нам сонечко посміхається.

 Бо заняття починається.

 І так діти вирушаємо в дорогу. Ось ,і наші сходинки. На перший погляд ,ви мені скажете що таке 6 сходинок, ми можемо подолати і 106, або навіть і більше, але вони   не прості, щоб подолати сходинку потрібно допомогти тім , хто потребує допомоги.

 Чи готові ви допомогати ?

Діти : ТАК.

  ЗАВДАННЯ № 1

 Діти, на адресу нашого садочка надійшов лист із далекої Америки , від хлопчика на імя Іванко. Ми з завідуючою прочитали його і переконані,  що ви  допоможете. Іванко зараз живе в Америці , але народився  на Україні і , він часто згадує своє дитинство   і сумує.

 Він просить вас діти розповісти , що ви знаєте  про нашу Батьківщину ?

1.Діти , як називається наша Батьківщина, в якій ми живемо? (Україна)

Дитина:

 Моя рідна Батьківщина 
 Має назву Україна.
 В мене й нація своя –
 Українець в мами я.
 Є у мене й рідна мова,
 Де вкраїнське кожне слово.

 

Дитина: 

 « Що таке Україна?» – запитав я у ненькі.

 « Це твоя Батьківщина, це твій край, мій рідненький.

 Це держава, що дбає про майбутнє твоє,

 Та земля, що готує й гартує тебе,

 Це містечко, в якім ти родився й живеш,

 І стежинка, якою  додому ти йдеш.

 Ти і я – українці. Знай про це й пам’ятай!

 Свою землю Вкраїнську бережи й величай».

Дитина:

 Моя найкраща в світі сторона,

 Чарівна, неповторна, Україно!

 Для мене в цілім світі ти — одна

 І рідна, й мила, дорога, єдина.

 

Дитина:  

 Ми всі малі пагінчики твої

 Прийшли у світ, щоб в нім добро творити.

 Хоч, може, й кращі є на цій землі краї,

 Та нам судилось в Україні жити.

Дитина:

   На білому світі є різні країни,

 Де ріки, ліси і лани.

 Та тільки одна на землі Україна,

 А ми – її доньки й сини.

 Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,і квіти усюди ростуть.

 Та тільки одну Батьківщину

 Ми маємо – її Україною звуть.

2. Люди, які живуть в Україні? (Українці )        

Дитина:

 Українка я маленька,
 Україна моя ненька.
 В неї щира я дитина,
 Добра, люба, та єдина.
 Вірна я дочка народу,
 Славна, з козацького роду,
 Широ я свій рід кохаю,
 Роду іншого не знаю.
 Так я завжди буду жити,
 Рідний край буду любити,
 Українцям помагати,
 Бо Вкраїна – наша мати!

3.Державна мова нашої країни? (Українська )

Дитина:

 Тож мову вчи і прислухайся

 До того,як вона звучить.

 І розмовляти так старайся,

 Щоб всім її хотілось вчить

Дитина:

 Звучи ,моя мово чарівна,у світі

 І в серці людськім не мовчи.

 Не дай занедбати себе і забути,

 До кожного серця дійди!

Як ти любищь Україну мій маленький друже?( віршована відповідь).

Дитина :

 Любіть Україну, як сонце, любіть,
 як вітер, і трави, і води,
 в годину щасливу і в радості мить,
 любіть у годину негоди!..
 Любіть Україну, у сні й наяву,
 вишневу свою Україну,
 красу її вічно живу і нову
 і мову її солов'їну.

4.Державні символи України. (Національний прапор України – це синьо-жовтий стяг. Хто знає, що означає синій колір?              Це колір  – неба, води, миру. А жовтий? Так, це колір хліба, життя. Національний гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Коли грає  Гімн, всі люди встають і слухають його уважно, стоячи.)

5. Назва герба України. (Тризубець)
6.Назвіть народні символи нашої країни? (верба, калина, соняшник,рушник, з хлібом і сіллю , віночок,вишиванка)

«Без верби та калини нема України»

7.Які основні кольори мають українські вишиванки? 

(червоний, чорний; червоний – колір любові та життя; чорний – колір землі).

8. Як називається село, в якому ми живемо? (Нижні Сірогози)

9. Рідні люди, які люблять один одного і живуть разом. (Родина, сім'я)
Вихователь: Молодці, вашими відповідями.

Перша сходинка позаду.

 ЗАВДАННЯ № 2

 Щоб подолати другу сходинку треба допомогти «Букваші». Букваша – це наш друг ми з ним протягом року сумлінно трудилися, училися правильно вимовляти звуки, красиво будувати речення, складати цікаві оповідання. Говоримо завжди красиво, чітко й неквапливо . Ось він і підготував завдання  щоб перевірити ваші знання :

1.Діти  чим відрізняються букви від звуків (Букви ми пишемо, бачимо та читаємо, а звуки ми чуємо і вимовляємо)

 Згадайте, які бувають звуки (Звуки в українській мові поділяються на голосні й приголосні Діти розповідають, що голосні звуки утворюються за допомогою голосу, їх можна співати, навіть прокричати, приголосні звуки вимовляються за допомогою голосу та шуму, або лише  шуму. А ще приголосні бувають твердими та м'яким. Звук [І] дає м’якість попередньому приголосному, а звук [Й] - завжди м’який.,)

А чому ці звуки називають приголосними?(Тому, що в словах вони завжди стоять біля голосного.)

А скількі голосних звуків в нашій мові? (10)

Яка буква не має звука? (м’який знак) 

  Ми з вами знаємо, що усі слова можна розділити на склади.

 Діти за допомогою яких прийомів можна поділити слова на склади ? (за допомогою руки,  підставленої до підборіддя і за допомогою хлопків, а також кількість голосних відповідає кількості складів).

 Букваша  теж потребує допомоги , просить знайти  будинки тваринам  за кількістю складів у словах.

Д/гра «Будиночок складів».

 

Відгадайте загадку :

Двічі родився, у школі не вчився, а години знає.

Сторожем не служить, а всіх рано будить. (Півень)

 

     Поки ми слова шукали, 

                       Нас картки з фішками чекали. 

                       Що зображено  назвіть 

                       Та моделі слів складіть.                      

Вихователь:

А тепер давайте  спробуємо  записати слово «ПІВЕНЬ»  та  зробити  звуковий аналіз  слова .

 Ви  давали правильні  відповіді і тому Букваша задоволений.

Друга сходинку уже позаду.

 

ЗАВДАННЯ № 3.

 

 Далеко - далеко звідси за тридев'ять земель знаходиться – Математичне королівство, в якому живуть королева цифр та король знаків .

 У тридев'ятому царстві трапилася біда. Кощій Безсмертний заточив в темницю короля і королеву , а цифри  і знаки зачарував.

  • Що тепер буде, коли зникнуть всі цифри? (відповіді дітей) 

  Нам доведеться вирушити в дорогу для того, щоб відновити справедливість.  

Діти, а щоб перемогти Кощія Безсмертного нам потрібно буде розв’язати  закодовані приклади   та   порівняти  числа .

Так що діти допоможемо?

Діти: Так!

Д/гра : «Закадовані приклади».

Д\гра: «Порівняй числа».

Ви впоралися з цим випробуванням, виконали різні математичні дії.

Ось і визволили ми
Короля і королеву,
Ось злодія перемогли,
І цифри врятували.

Молодці !

 

Час настав нам відпочити ,

Фізкультхвилинку в гості запросити.

 

Фізхвилинка : (Діти  виконують рухи)

Довго слухали малята,

Час настав відпочивати.

Руки – вгору, руки – вниз  (піднялися на носочки, руки вгору, опустити руки вниз)

І легесенько прогнись (руки в боки, прогнутися назад).

На сусіда подивись (повернули голову вліво,  а потім вправо)
Покрутись, повертись (опустили руки вниз, повернулися вправо, вліво)

На хвилинку зупинились.

І гарненько усміхнись (посміхнулися один одному).

 Пострибали, пострибали (руки на поясі, стрибки на двох ногах)

Раз – присіли, другий – встали (руки перед собою, присіли – встали)

Плесни раз, ще кілька раз (плескаємо в долоньки),
Вдих глибокий – раз, два, три...(вдих – видих)

Вчитись знову почали.

 

 Продовжуємо, ось уже  і 4  сходинка.

 ЗАВДАННЯ №4

Вихователь: 

 Поки ми усі тут грались,

 В дитсадку пригода сталась.

 Завітала до нас мишка,

 Ну точнісенько із книжки.

 -Мишка, Мишка сіроманка,

 Чому до нас прийшла із ранку ?

 Мишка:

 Я пройшла довгу дорогу,

 Йду до вас по допомогу.

 Є у мене завдання,

 Я не впораюсь сама.

Вихователь: Допоможимо ми мишці?  

А тепер ми маємо показати свої вміння розязувати  логічні задачі.

Слухаємо уважно:

 1. На березі дозріло 6  лимонів , 2 з них впало. Скільки лимонів  залишилося на дереві ?( Відповідь - на березі лимони не ростуть).

 2 У дядькової машини 3 колеса , чи зможе вона рухатися? (Відповідь - ні  так як у машини 4 колеса повинно бути.)

 3. Якою рукою найкраще їсти? (Відповідь - тією рукою , в якій ложка ).

 4.Хто більше важить: десять  зайців  чи один слон?

 5. Оксані 5 років. Скільки їй буде через два роки?

 6. Мерзнуть двоє цуценят,

 Змерзли лапки ,аж тремтять.

 Як же нам їх відігріти?

 Скільки чобітків купити?

 7. Летіла ворона, горобець, муха, ластівка ,джміль.

 Скількі летіло птахів?*.

 8. Скільки яблук у порожньому кошику ?

 9.Сьогодні четвер,а в ліс ми підемо через тиждень. У який день ми підемо до лісу ?

 10. Хто був  маленький раніше: мама чи бабуся ?

 11. Що триває довше тиждень чи 7 днів?

 12.Уранці тато прокидається після бабусі,бабуся прокидається після мами, а я піднімаюсь після тата. Хто прокидається раніше?(мама)

 13.Якщо на червоний  аркуш  покласти  синю лінійку і провести жовтим олівцем . Якого кольору буде лінія ?

 Я дуже хочу вас похвалити молодці  діти! Ви дуже розумні, мишці допомогли, всі завдання розв’язали.

Вона вам дуже дякує.

 ЗАВДАННЯ №5

Вихователь:  

Ось у нас уже і 5 сходинка. 

Що за  знайома пісенька ? Звідки вона ?( відповіді дітей ) 

І знову гості . До нас завітали наші   улюблені герої мультфільму Маша і Ведмідь.

- Маша, а чому ти сумна?

- Мені потрібна ваша допомога , я не можу впоратися із логічною грою, допоможіть будь-ласка.

- Із задоволенням правда діти?

- Так.

Пограйте в цікаву логічну гру «Намалюй картину!»

   З правилами цієї  гри ми з вами вже познайомилися вона розвиває вашу  у’яву, пам’ять,увагу ,мислення, дрібну моторику рук  .

Слухайте уважно :

 1.Сонечко  покладіть напроти літери А,над цифрою яка знаходиться  між 1 і 3?Над якою цифрою поклали ?(2).А чому ?

 2.Місяць покладіть напроти літери А,над цифрою яка  вказує на кількість пори року ?Скільки пор року ви знаєте і які?

 3. Квадрат покладіть навпроти літери У,над цифрою яка позначає кількість сторін і кутів у трикутника? Скільки сторін і кутів у трикутника  ?(3)

 4.Більшу хмаринку напроти літери О,над цифрою яка позначає кількість пальців на одній руці. Скількі пальців на рукі ? Над якою цифрою покладемо хмаринку?(5)

 5. Фіолетову зірочку покладіть напроти літери О,над цифрою яка позначає кількість сонечок на небі? Скільки сонечок на небі  ?(1)

 6.Жовту зірочку покладіть в правому верхньому куту,над цифрою більшу за цифру 5 на1.

 7.Трикутник  покладіть напроти  літери О,над цифрою яка  стоїть ліворуч від цифри 4.Над якою цифрою ?(3)

 8.Прямокутник покладіть навпроти букви У, над цифрою  яка менше за цифру сім на одиницю. Яка цифра менше  сім на одиницю ?(6)

  Молодці діти , які чудові картини в нас  вийшли . Маші  дуже сподобалось як ви працювали , як ви правильно викладали свої картинки , тепер вони з ведмедиком теж будуть грати.

 Але ведмедик теж потребує допомоги.

Діти я  відкрию вам секрет , Маша в цьому році теж іде до школи, тому треба готуватися заздалегідь . Тітонька Сова  написала  список  шкільного приладдя  , але ведмедик нічого не зрозумів.

Допоможемо ведмедику зібрати  портфелик ?

Д/гра «Геометрична абетка».

 Я вважаю що ми не тільки ведмедику допомогли ,але й вашим батькам тепер вони теж знають що вам купувати до школи.

 

Вихователь: Ми майже на фініші ! Скільки залишилось сходинок ?

ЗАВДАННЯ №6  Сьогодні я хочу розповісти вам про дівчинку , яка все хотіла знати.

  Була в діда онучка- велика Чомучка,

 З ранку й до обіду нема спокою діду.

 - Куди повзе комашка ? А як росте ромашка?

 Куди заходить сонце ?Хто глянув у віконце ?

 

 Дідусь  має багато справ, і тому він просить вас, допомогти  йому відповісти  дівчинці на її запитання .

Д/гра: "Продовжи речення ".

Слухайте уважно: 

1.Що треба зробити перед обідом? (Вимити руки)

2.Коли треба чистити зуби? (Щодня вранці та перед сном)

3.Якщо хочеш відповісти на запитання вчителя, тре¬ба ... (підняти руку).

4. Яка пора року настає після зими? (Весна)

5. Назва місяця, що походить від слова «квітнути». (Квітень)

6.Не сіють,не садять –воно саме виростає?(волосся)

7.Вересень, жовтень, листопад — ...(осінні місяці).

8. В чому вимірюють воду? ( літрах) .

9.З чого тато Карло вирізав Буратіно? (З поліна)

10. Яблуко, груша, слива, вишня (Фрукти)

11. Що робить зиму білою? (Сніг)

12. Якого кольору горобина і калина? (Червоного)

13. Хто приходить на ялинку разом з Дідом Морозом? (Снігуронька)

14. Скільку кінців у однієї палиці?(два)

15. Писанка — це розписане ... (яєчко)

16. Протилежне  до слова «вузький». (широкий)

17. Кожна з них має дзьоб. (Пташки)

18. Хто першим зустрівся Колобку? (Зайчик)

19. Хто на зиму роздягається, а на літо одягається? (Дерева)

20.Мамина мама, а нам ... (бабуся)

21. Головний виробник молока. (Корова)

22.Стали букви у рядок, і побігли в дитсадок, хто у них за ватажка ну звичайно буква? (А)

23. Клен, сосна, липа — ...(дерева).

24. Яка стрілка в годиннику рухається швидше?(довга-хвилини).

25. На тракторі їздить ... (тракторист).

26 .Продовжіть 10,9,8……

27. Льодяний дощ. (Град)

28. Вони бувають дикі і свійські. (Тварини)

29. Ластівка, лелека, дятел, соловей — ... (птахи)

30. Назвіть три дні поспіль, не користуючись ані назвами днів тижня, ані числами?( вчора, сьогодні, завтра )

31. Шуба, шарф, шаровари, штани — це... (одяг)

32 За ким весь час ганяється Вовк з мультфільму «Ну, постривай!»? (за Зайцем)

33. Як звуть поштаря з Простоквашино? (Пєчкін)

34. Як звуть кота, до якого миші постійно кажуть: «Ви¬ходь, підлий боягуз!»? (Леопольд)

35. Жук, що їсть картоплю. (Колорадський)

36. Цар звірів. (Лев)

37. Скільки місяців має рік? (12)

38. Хто уміє швидко і вміло гасити пожежу? (Пожежник)

39. Місяць, у якому жовтіють усі дерева, трави? (Жовтень)

40. З якої казки слова: «Уліз і той. Уже шестеро їх стало»? («Рукавичка»)

41. Хто лікує людей? (Лікар)

42. Суха трава. (Сіно)

43. Що сходить без насіння?  (сонце)

44.Мовчить, а розуму вчить? (книга)

45. Яке свято ми відзначаємо 9 травня? (День Перемоги)

46.Назвіть вихідні дні?

47.Як подзвонити у лікарню?

48. Все ж иття обгоняють одне одного, а обігнати не можуть ?(ного).

49.Що не можна повернути? (Час, дитинство).

50.Скажіть навпаки початок-(кінець ).

 

Вихователь: Я дуже задоволена, ви всі труднощі подолали! З вашою допомогою можна  здолати  будь які  перешкоди,  відкривати будь-які замки ! Я завжди вірила в вас, ви найкращі , ви наша гордість і надія!

 Я переконана, що слово молодці ви часто будете чути від вашої першої вчительки. Хоча ви вже багато чого знаєте і вмієте, та вчителі відкриють вам цікавий світ незвіданих шкільних наук. Ми з впевненістю передаємо в надійні ласкаві руки вчителя .

 Я впевнена, що наші випускники будуть найкращими першокласниками.

 

 А тепер  приймайте подарунки за допомогу :

Від Іванка прийміть  «Золоті сердечка», хай вони зігрівають ваші серця.

Від Букваші приміть медальки « ДОБРОМУ Й СМІЛИВОМУ ДОШКІЛЬНЯТІ».

Від королеви цифр та короля  знаків  поцілуночки, подаріть їх тому , кому захочите.

Від мишки  цукерочки, щоб життя було солодким.

Від Маші з Ведмедем «Запрошення до Школи !».

А от дідусь Чомучки приготував подарунок нашим гостям «Рецепт щастя».

 Діти  теж підготували даруночок гостям, виконують пісню « Посмішка».

От і все! Чи сподобалось вам сьогодні?

Дякуємо вам усім, що завітали до нас на свято .

ЩАСТИ ВАМ!

 

 

 

 

 

http://danlik.ru/wp-content/uploads/2014/08/shkola.png

 

 

 

 

«РЕЦЕПТ ЩАСТЯ»

 

ВІЗМІТЬ ЧАШУ ТЕРПІННЯ, НАЛИЙТЕ ТУДИ ПОВНЕ СЕРЦЕ ЛЮБОВІ, КИНЬТЕ 2 ЖМЕНІ ЩЕДРОСТІ, ХЛЮПНІТЬ ГУМОРУ, ПОСИПТЕ ДОБРОТОЮ, ДОДАЙТЕ ЯКОМОГО БІЛЬШЕ ВІРИ.

УСЕ ЦЕ ГАРНЕНЬКО ЗМІШАЙТЕ, НАМАЖТЕ НА ШМАТОК ВАШОГО ЖИТТЯ. БУДЬТЕ ЩАСЛИВИМИ  І ПРОПОНУЙТЕ ЦЕЙ РЕЦЕПТ УСІМ, КОГО ЗУСТРІНЕТЕ НА СВОЄМУ ШЛЯХУ!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Глухенька Ангеліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Старицька Надія Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Карлова Юлія Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 липня 2018
Переглядів
5397
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку