Підсумкова діагностувальна робота за І семестр "Інтегрованого курсу літератур ( українська та зарубіжна) "7 клас

Про матеріал
Комплексна діагностувальна робота з інтегрованого курсу літератур ( українська та зарубіжна) за чотирма групами результатів за І семестр
Перегляд файлу

Підсумкова діагностувальна робота за І семестр інтегрованого курсу літератур ( української та зарубіжної)  за темами: « Вступ», « Пісенна лірика», « Історичне минуле», « Ми – українці» 7 клас

УСНО ВЗАЄМОДІЄ  (ГР 1 )Аудіювання

  1. Прослухайте твір, дайте відповіді на питання, обравши правильний варіант.
  1. Як називається долина, у якій  відбуваються події у творі?
  1.   Славська
  2.     Тухлянська
  3.    Тухольська
  1. Хто очолював ловецьке товариство?
  1.   Максим Беркут
  2.     Тугар Вовк
  3.    Мирослава Вовк
  1. Про що розмовляло  між собою товариство?
  1.   про перебуті лови та ловецькі пригоди
  2.     про напад монголо-татарського війська
  3.    про впольованого звіра
  1. «Перед очима товариства розкрилася  долина, облита гарячим сонячним промінням, мов велике зелене озеро з невеличкими чорними острівцями».

В уривку використано усі художні засоби, ОКРІМ

  1.   метафори
  2.     епітетів
  3.    персоніфікації
  4.     порівняння
  1. Куди вів вузький вивіз у скалі
  1.   до румунської країни
  2.     до угорської країни
  3.    до польської країни
  1. Як називався прохід?
  1.   Галицький
  2.     Угорський
  3.    Тухольський
  1. Скільки років працювали над створенням цього проходу?
  1.   три
  2.     чотири
  3.    два
  1. Ким був Тугар Вовк?
  1.   князем
  2.     боярином
  3.    старійшиною роду
  1. За що  гнівалася тухольська громада на Тугара Вовка?
  1.   він присвоїв громадський ліс і полонину
  2.     він зрадив князя
  3.    він присвоїв громадську казну
  1.  Про що просить Максим Тугара Вовка?
  1.   дозволу одружитися на його доньці
  2.     дозволу покинути тухольські землі
  3.    дозволу очолити військо
  1.  Назвіть героя, кому належать такі слова: «Ні, власти у нас над громадою немає ніхто: громада має власть сама, а більше ніхто…»
  1.   Максим Беркут
  2.     Захар Беркут
  3.    Тугар Вовк
  1. Який персонаж НЕ  згадується в прочитаному уривку повісті?
  1.   Максим Беркут
  2.     Бурунда
  3.    Тугар Вовк

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРАЦЮЄ З ТЕКСТОМ (ГР2) (читання художніх творів, установлення відповідності  за змістом творів)

1. Установіть відповідність: 1.5 б

Митець/ мисткиня

Вид мистецтва

  1. Іван Айвазовський

А) Кіно

  1. Михайло Лисенко

Б) музика

  1. Ліна Костенко

В) малярство

  1. Богдан Ступка

Г) Архітектура

  1.  

Д) Художня література

1____2_____3____4______

  1. Установіть відповідність: 3 б.

Репліка героїв

Герої

  1. – Що ви, мужі чи коти, що так боїтеся кількох крапель води

А тухольці

  1. – Сюди, сюди! У нас каміння досить, усіх вас обділимо!

Б Максим Беркут

  1. – Усе – таки боротьба тухольців з монголами нерівна. Сила солому зломить, що кажи, те й кажи!

В Захар Беркут

  1. -… видно, велика туча впала в горах…Але невже ж вам боятися води, що сягає по кістки? Розбивайте плиту!

Г Бурунда - бегадир

1_____2________3______4________

  1. Установіть відповідність між подіями та їхньою часовою послідовністю: 3 б.

Послідовність подій

Подія

1

А Павлусь мало що очей не видавив, так шукав між юрбою дорогу сестричку. ЇЇ не було видно. Вона сиділа на возі в товаристві якоїсь татарської жінки

2

Б Харциз був дуже задоволений. Добув без труда коня, сідло з червінцями та й за хлопця гроші взяв

3

В Павлусь не пам’ятав, чи йому що так смакувало, як ця риба. Тепер помолився, укрився кожухом і заснув безжурно

 4

Г Девлет – Гірей велів написати грамоту й послав гінця в Коджамбак

1______2_________3________4__________

4.Встановіть відповідність між рядком із тексту пісні і її автором: 3 б.

Рядок із пісні

Автор

  1. Зродились ми великої години

А) Петро Солодуха

  1. Поверталися додому

Як надовго - невідомо

Б)Богдан Лепкий

  1. Чути: Кру! Кру! Кру!

В чужині умру

В) Степан Чернецький

  1. Марширують наші добровольці у кривавий тан,
    Визволяти братів-українців з московських кайдан

Г) Святослав Вакарчук

  1. Золоті луги
    Ведуть у небокрай
    І сумно навкруги,
    Тополя, тополя похилилася.

Д) Олесь Бабій

1______2_______3_______4__________5___________

5.Установіть відповідність у художніх засобах: 1.5 б.

  1. Паралельне зображення двох явищ із різних сфер життя

А) постійний епітет

  1. Традиційне художнє означення

Б) віршовий ритм

  1. Гармонійне чергування звукових елементів у фразах

В) художній паралелізм

  1. Почуття великого піднесення і сильного захоплення

Г) пафос

 

Д) персоніфікація

 

1_________2__________3___________4 ___________

ПИСЬМОВО ВЗАЄМОДІЄ (ГР3) ( розгорнута відповідь на питання 4 б. )

І. Уявіть, що вам доручили зняти серію  фільму « Захар Беркут» 9 розділ.

  1. Поділіть частини розділу на сцени, давши кожній сцені заголовок.
  2. Вкажіть, які зі сцен, будуть найцікавішими для глядача і чому саме.

ІІ.  Які події та роздуми Тараса Шевченка стали поштовхом до написання вірша « Розрита могила»? У чому полягає актуальність поезії Т. Шевченка « Розрита могила» у наші дні?

ІІІ. У поезії Іллі Чернілевського « Я повернуся…» герої названі «онуками Атилли», чому автор згадує саме цього напівлегендарного вождя гунів?

ДОСЛІДЖУЄ МОВЛЕННЯ (ГР4) ( тестові завдання 1 б.)

  1. У романі « Айвенго» йдеться про Третій Хрестовий похід. Кого вважали непримиримими ворогами ісламу:

А) саксонців  Б) норманів  В) тамплієрів   Г) храмовників

2. Хто себе називав «лицарем, позбавленим спадку»:

А) Дездішадо   Б) Ісак  В) Бріан Буа Гільбер  Г) Фрон – де – Беф

3. Хто надав першу допомогу пораненому Айвенго:

А) Ровена  Б) Ребекка  В) Ізабелла  Г) Біанка

4. Між ким відбувається уявний діалог у вірші Т. Шевченка « Розрита могила»:

А) Між Богданом і матір’ю   Б) між автором і Україною  В) між державою і гетьманом  Г) між дітьми і матір’ю

5. Події у повісті І. Франка « Захар Беркут» відбуваються у :

А) XII ст      Б) XIII ст        В)XIVст       Г)  XVст

6. Татарського ватажка Мустафу спіймав:

А) Остап Тріска   Б) Семен Непорадний  В) Андрій Недоля   Г) Петро Судак

7. Лише історизми вжито у варіанті:

А) вітерець, уста   Б) князь, смерд  В)  ратище, хоругва  Г)боярин, кріпаччина

8. Традиційною є послідовність сюжетних елементів у рядку:

А) зав’язка – розвиток подій – кульмінація – розв’язка – експозиція

Б)зав’язка – розвиток подій – кульмінація – експозиція – розв’язка

В) експозиція – зав’язка – розв’язка – розвиток подій – кульмінація

Г) експозиція – зав’язка – розвиток подій – кульмінація – розв’язка

9. Основну думку про зображені у творі життєвих явищ називають:

А) ідеєю  Б) темою  В) мотивом  Г) сюжетом

 10. Мистецькому твору властиві:

  А) точні дані про масу і розмір описуваних об’єктів;

  Б) терміни та позначення предметів і понять;

  В) творча уява та фантазія автора;

  Г) точність та відсутність емоцій

11. Двоскладова стопа з наголосом на першому складі – це:

А) ямб  Б)хорей  В) дактиль  Г) пірихій

12. Збірка поетичних творів Т. Шевченка має назву:

А) « Гайдамаки» Б) « Тополя» В) « Буквар»

Г) « Кобзар».

 

 

 

 

Уривок тексту на аудіювання

Сонце вже геть схилилося з полудня, коли з високого верху в тухольську долину спускалося знайоме нам ловецьке товариство під проводом Максима Беркута. Передом ішов Тугар Вовк з донькою і з Максимом, решта товариства ступала за ними невеличкими купками, гуторячи про перебуті лови та ловецькі пригоди. Перед очима товариства розкрилася тухольська долина, облита гарячим сонячним промінням, мов велике зелене озеро з невеличкими чорними острівцями. Круг неї, мов височезний паркан, бовваніли кам’яні стіни, по яких п’ялися де-де пачоси зеленої ожини та корчі ліщини. При вході в долину ревів водопад, розбиваючись о каміння сріблястою піною; поуз водопаду викутий був у скалі вузький вивіз, яким ішлося вгору і далі понад берегом потока через верхи і полонини аж до угорської країни; се був звісний тодішнім гірнякам «тухольський прохід», найвигідніший і найбезпечніший після дуклянського: десять дооколичних громад з галицького і з угорського боку працювали майже два роки над виготовленням сього проходу. Тухольці вложили найбільше праці в те діло, тож гордилися ним, як своїм.
– Гляди боярине, – сказав Максим, зупиняючись над водопадом при вході в крутий, у камені кований вивіз, – гляди, боярине, се діло тухольської громади! Геть ось туди через Бескиди тягнеться сеся дорога, перша така дорога в верховині. Мій батько сам витичував її на протягу п’ятьох миль; кождий місток, кожда закрутина, кождий вивіз на тім протязі зроблений за його показом.
Боярин неохітно якось поглянув горами, куди на далекий протяг понад потоком вилася між скалами протерта гірська дорога. Потім глянув долі вивозом і похитав головою.
– Твій батько має велику власть над громадою? – спитав він.
– Власть, боярине? – відказав здивований Максим. – Ні, власті у нас над громадою не має ніхто: громада має власть сама, а більше ніхто, боярине. Але мій батько досвідний чоловік і радо служить громаді. Як він говорить на раді громадській, так не зуміє ніхто в цілій верховині. Громада слухає батькової ради, – але власті батько мій не має ніякої і не жадає її.
Очі Максима блищали огнями гордості й подиву, коли говорив про свого батька. Тугар Вовк при його словах у задумі похилив голову, зате Мирослава гляділа на Максима, не зводячи з нього очей. Слухаючи Максимових слів, вона чула, що його батько стається для неї таким близьким, таким мов рідним чоловіком, немов вона вік жила під його батьківською опікою.
Але Тугар Вовк ставав чимраз більше понурий, чоло його морщилося, і очі з виразом давно здержуваного гніву звернулися на Максима.
– То се твій батько бунтує тухольців против мене і претив князя? – спитав він нараз терпким, різким тоном. Немов болющий дотик, вразили ті слова Мирославу; вона зблідла і позирала то на батька, то на Максима. Але Максим цілком не змішався від тих слів, а відповів спокійно:
– Бунтує громаду, боярине? Ні, се тобі неправду сказано. Вся громада гнівна на тебе за те, що ти присвоюєш собі громадський ліс і полонину, не спитавши навіть громади, чи схоче вона на те пристати, чи ні.
– А так, ще питатися вашої громади! Мені князь дарував той ліс і тоту полонину, і мені ні в кого більше дозволятися.
– Те самісіньке й говорить громаді мій батько, боярине. Мій батько уцитькує громаду і радить підождати аж до громадського суду, на котрім те діло розбереться.
– Громадського суду! – скрикнув Тугар Вовк. – То й я мав би ставати перед тим судом?
– Думаю, що й тобі самому се буде пожадане. Ти будеш міг усім доказати своє право, вспокоїти громаду.
Тугар Вовк відвернувся…

Проводжаючи Тугара Вовка з Мирославою додому, Максим освідчується дівчині в коханні і просить у боярина дозволити їм одружитися. Тугар Вовк обурений зухвальством хлопця, адже той простий смерд і не гідний бути чоловіком його доньки.

– Не гнівайся, боярине, за слова дурного хлопця, – відповів усе спокійний Максим. – Прощай! Прощай і ти, моя зоре, що блиснула мені так чудово на одну днину, а тепер мусиш навіки для мене померкнути! Прощай і будь щаслива!
– Ні, годі мовчати, – сказала нараз Мирослава, рішуче обертаючись, – я не померкну для тебе, молодче, я буду твоя.
Тугар Вовк мов остовпілий глядів на свою доньку і вже аж тепер не знав, що йому робити.

– Доню, а се що ти кажеш! – скрикнув він.
– Те, що чуєш, таточку. Віддай мене за Максима! Я піду за нього.

 

 

docx
Додано
6 грудня
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку