Контрольна робота
Робота з літературним твором
ЯК Я СТАВ ВІДМІННИКОМ
Прочитай твір
Я не вірю ні в які чудеса. На відміну від моєї сусідки по парті Каті Мишки. Вона навіть уважає, що й сама вміє трохи чаклувати. Звісно, я в цьому сумніваюся. Але помічав, що, коли Катя не хоче, щоб її викликали до дошки, вона щось шепоче собі, і її не викликають.
Якось Катя сказала мені:
– Півнику (прізвище в мене таке), хочеш одержати одинадцять балів з української мови?
– Я знаю, що це неможливо, – відповів їй, – тому про таке й не мрію.
– А якщо я тобі допоможу? – не вгавала дівчинка.
– Почаклуєш? – запитав я.
– Авжеж, тільки ти повинен виконати всі мої умови. І якщо у твоєму щоденнику з’явиться одинадцятка, то віддаси мені свій брелок для ключів.
Я погодився. Бо впевнений, що швидше вся школа ходитиме на головах, ніж Леся Степанівна виведе в журналі навпроти мого прізвища одинадцять. Мишка загадала мені на завтра вивчити параграф 27 і розповісти їй. Наступного дня після уроків вона прискіпливо питала мене, ще й диктант примусила написати. А в п’ятницю був урок української мови. Я, чесно кажучи, хвилювався і не насмілювався підняти руку. Допомогла Катя, вона весь час штовхала мене в бік, аж поки Леся Степанівна не запитала її:
– Мишко, ти хочеш до дошки?
– Ні, це не я, а Сашко Півник хоче.
– Ну що ж, Півнику, іди відповідай, – сказала вчителька.
І я пішов. Коли я розповідав, Леся Степанівна здивовано дивилася на мене. Потім сказала:
– Півнику, я приємно вражена і з задоволенням ставлю тобі одинадцять балів.
Коли я сів за парту, Мишка одразу ж прошепотіла:
– Віддавай брелок, ти обіцяв.
А я не сперечався. Через кілька днів Мишка знову запитала мене:
– Одинадцять балів з природознавства хочеш?
– Це теж можливо? – засумнівався я.
– Авжеж! – відповіла Мишка впевнено.
І все повторилося. Я вивчив параграф із природознавства. Мишка знову вимогливо перевірила, я одержав гарну оцінку. А потім почав отримувати одинадцятку за оди-
надцяткою. Довелося віддати Мишці свій рожевий фломастер, гумку і ще багато чого. Зате в наступному семестрі я став відмінником.
У чаклунство я не вірю, але пояснити те, що сталося, не можу. Спробуйте ви.
За Ольгою Бусенко
(350 слів)
Прізвище, ім’я _______________________________________________
Виконай завдання.
1. Визнач жанр прочитаного твору.
А народна казка
Б авторська казка
В оповідання
2. Яким був учень Сашко Півник?
А лінивим, байдужим
Б здібним, але лінивим
В наполегливим, упевненим
3. З якого предмета учень Сашко Півник отримав першу гарну оцінку?
А з української мови
Б з математики
В з природознавства
4. Визнач головну думку твору.
А Знання – найбільша цінність.
Б Учитися ніколи не пізно.
В Тільки наполегливою та старанною працею можна досягти успіху.
5. Установи відповідність між назвою літературного жанру та його визначенням.
Скоромовка – • • короткий влучний народний вислів повчального
характеру, часто римований.
Легенда – • • жартівливий вислів, складений з важких для швидкої
вимови слів.
Прислів’я – • • твір-переказ про події, факти, людей, оповитий
казковістю, фантастикою.
6. Вкажи правильну послідовність подій.
__ «... пояснити те, що сталося, не можу.»
__ «... Леся Степанівна здивовано дивилася на мене.»
__ «... віддаси мені свій брелок для ключів.»
__ «... вивчив параграф із природознавства.»
__ «... вона весь час штовхала мене в бік, ...»
__ «... і сама вміє трохи чаклувати»
7. Постав і запиши два запитання за змістом твору.
1. _______________________________________________________________________
2. ______________________________________________________________
8. Що, на твою думку, допомогло Сашкові стати відмінником?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка _________