Об'єктами підсумкової перевірки з природознавства у 3 класі є:
знання (у формі фактів, понять) про предмети і явища природи, їх взаємозв'язки і залежності між ними;
уміння виконувати різні види навчально-пізнавальних дій щодо об'єктів природи та інформації про них;
уміння оцінювати об'єкти природи, а також власну поведінку та інших людей серед природи;
уміння застосовувати набуті знання й навички у своєму повсякденному житті;
уміння творчого застосування набутих природничих знань і способів діяльності в змінених ситуаціях
досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього світу і природи, до різноманітних видів діяльності, зокрема природоохоронної.
Підсумкова контрольна робота з природознавства
І семестр
Варіант1
а) усе, що нас оточує; б)усе, що дихає, живиться, розмножується і вмирає;
в) усе, що нас оточує, крім того, що зроблено людиною.
2. Укажи, що таке грунт.
а) верхній шар землі, на якому ростуть рослини;
б) шар землі, де живуть різні живі організми;
в) верхній родючий шар землі, на якому ростуть рослини і де живуть різні організми.
3. Які властивості має вода?
а) текуча, не має власної форми, прозора, безбарвна;
б) має власну форму, непрозора , має запах; в) блакитного кольору, має смак.
4. Продовж речення.
До відновлюваних джерел енергії належать:....
5. Продовж речення.
Повітря має такі властивості: ...
6. Доповни речення.
Для розвитку і росту рослин потрібно …
7. Поміркуй, чому тварини і люди не можуть жити на Землі без рослин?
(4-5 речень)
Варіант 2
а) у прісних озерах, струмках, болотах; б) у морях і океанах;
в) у снігах, льодовиках, дощовій воді.
2. Укажи, що таке корисні копалини.
а)усі гірські породи, що знаходяться біля поверхні або на великих глибинах;
б)гірські породи, які люди видобувають із глибин землі й використовують для своїх потреб;
в)гірські породи у великій кількості.
3. Основними властивостями ґрунту є:
а) його колір; б) його вологість; в) його родючість.
4. Продовж речення.
Повітря складається з .....
5. Вкажи переваги енергії вітру.
6. Які умови потрібні для гарного росту і розвитку рослини?
7. Поміркуй. Як треба поводитися в природі, щоб не зашкодити тваринам і рослинам? Міркування запиши. (4-5 речень)