Підсумкове заняття з розвитку мовлення з елементами грамоти для дітей 6-го року життя "На гостини до Весни"

Про матеріал
Підсумкове заняття з розвитку мовлення з елементами грамоти "На гостини до Весни"
Перегляд файлу

Хід заняття.

 

Привітання.

 

Вихователь:

          Ідіть, мої любі. Під ніжки дивіться!

Усім навкруги, ви щиро всміхніться!

          Хай усмішка сяє в кожній долоньці,

Як промені теплого, ясного сонця.

          Заняття сьогодні цікавим хай стане,

Про нього розкажете татові й мамі.

 

Діти:

          Доброго ранку, сонечко ясне!

Доброго ранку, земля прекрасна!

          Доброго ранку, дерева весняні!

Доброго ранку, квіти духмяні!                                                                                      Доброго ранку, птахи галасливі!

          Доброго ранку, люди щасливі!

                                                                                                                                Вихователь:

          Ось ми разом всі зібрались,

Один з одним привітались.

          Міцно за руки візьміться,

Один одному всміхніться.

- Ми привітались і нам стало весело і радісно. Адже гарний день починається з веселого настрою, з веселої посмішки.

- Сьогодні нас на гостини запрошує одна чарівна красуня. Але щоб дізнатись її ім`я, нам потрібно скласти пазл (на одній стороні – зображення весни, на іншій – квіти)

 

                                  Д/гра «Поміркуй» (кількість складів)

 

- У назві якої квітки 1 склад? (Мак)

                                   2 склади? (Нарцис)                          

 3 склади (Ромашка)

 4 склади (Маргаритка)

 

Вихователь:                                                                                                                           - Як ви дізнались, скільки складів у словах? (відповіді дітей)

- Що ж за красуня нас запрошує на гостини? (Весна)

- А які вірші про весну ви знаєте?

 

                                                                                                                                                                  Діти читають раніше вивчені вірші.

 

Дуже гарну вроду має,

Землю зіллям засіває.

Заквітчала ліс, діброву,

Принесла у ліс обнову,

Ця красуня чарівна.

Ну звичайно, це – весна.

 

- Що з весною настає?

- Сніг у полі розтає.

- А чому то так буває?

- Його сонце пригріває.

- Що ж синіє на землі?

- Ніжні проліски малі.

- А що пнеться з-під листа?

- То травичка вироста.

          - А над полем що бринить?

- Любий жайворон летить.

 

 

Вихователь:

- Молодці, малята. А зараз ми з вами спробуємо перетворитися на поетів і закінчити рядки вірша.

 

 Скажіть, яка іде весна?

                   Чудова,ніжна…(чарівна)

 І раді всі міста і села,

 Бо йде весна до нас…(весела)

 Летить на сушу і на море

 Повітря чисте і…(прозоре)

 У полі теплий вітер віє,

 А небо у горі…(синіє)

 Хоч де-не-де ще сніг лежить,

 Та вже дзвінкий струмок…(біжить)

 Веселе сонечко розквітло.

 Весна летить прозора й…(світла)

 На трави розсипала росу,

 Дарує щастя і…(красу)

 У квіти землю одягає,

 І пісню радості… (співає)

 А по шляху по весняному

 Вертаються пташки…(додому.)

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

- Молодці, малята. А зараз давайте ми ще розкажемо, яка ж весна.

 

 Д/гра « Весна яка?»(мнемосмужки)

 

Вихователь:

- Молодці, малята. А тепер Весна пропонує нам пограти в гру.

 

Д/гра «Так чи ні» (ознаки весни)

 

Вихователь:

- Діти загоряють, купаються в річці, носять легкий одяг. (Ні)

- Припікає сонечко, тане сніг. (Так)

- Під ногами шарудять сухі різнобарвні листочки. (Ні)

- Набухають бруньки, розпускаються на деревах листочки. (Так)

- Люди збирають урожай фруктів, овочів. (Ні) 

- З теплих країв повертаються птахи. (Так)

 

Вихователь:

- Давайте розкажемо про весну за допомогою цих мнемосмужок.

 

Складання  розповіді за мнемосмужками..

 

Вихователь:

- Молодці, малята. А зараз ми сядемо за столики і викладемо звукову модель слова «ВЕСНА». А допоможуть нам в цьому чарівні горішки та цеглинки LEGO.

 

Діти виконують звуковий аналіз.

 

Вихователь:

- Скільки звуків у слові «весна»? (5)

- Скільки приголосних звуків? (3)

- Скільки голосних? (2) Назвіть їх.

- Скільки складів у слові? (2)

- Який склад наголошений? (2)

                                                                                                                                    Вихователь:                                                                                                                                  - Молодці. А зараз пригадайте і назвіть весняні місяці.

- Який перший місяць весни? (березень) Пригадайте про нього вірш.

           Ще вітер зимовий з дощем загуде,

 Ще сніг острівками блищить де-не-де,

 Береза сережки свої розпускає,

           Тільки у березні це завжди буває.

 

- А чи знаєте ви вірш про другий весняний місяць?

           Пташки повернуться в наш край,

           Про весну співає поле й гай,

 Ніжаться на сонці трави й квіти,

           Це настане місяць квітень

 

- А як називається останній місяць весни? (травень) Розкажіть про нього.

           А в цім місяці підряд

           Маємо багато свят.

 Зеленіють буйно трави,

 Місяць цей, звичайно, травень.

 

Вихователь:                                                                                                                                 - Діти, у кожного з вас на столиках є три звукові моделі слів. Розгляньте їх уважно. Знайдіть звукову модель, яка відповідає назві першого весняного місяця.

- Яка звукова модель відповідає назві другого місяця весни? Третього?

 

Робота над звуковими схемами.

 

Вихователь:

- Весна знову хоче з нами в гру пограти. Ви послухайте уважно, який звук я вам назву, якщо у слові є заданий звук – постукайте цеглинками LEGO.

 

Д/гра «Спіймай звук»

 

(с) – синичка, сестричка, лисичка, краплинка, сніжинка.

(з) – зірка, зайчик, кошик, мишка.

(к) – квітка, вітерець, листочок, жабка.

(в) – весна, трава, весело, садок.

(д) – лисичка, травичка, дощ, дерево.

(ш) – шпак, ластівка, лев, шуба.

(ж) – оса, жук, жайворон, стіна.

 

Вихователь:

           Ми гарно з вами потрудились,

 Мабуть трішечки втомились.

           Стали в коло! Раз! Два! Три!

 Фізкультхвилинку почали!

 

Фізкультхвилинка.

 

Вихователь:

- Далі в подорож рушаймо, у гру «Виправляй-ка» пограймо.

 

                                               Д/гра «Виправляй –ка»

 

1. Дощ пішов тому, що я взяла парасольку. (Я взяла парасольку, тому що пі-

   шов дощ)

2. Весна настала тому, що прилетіли з теплих країв птахи. (Птахи прилетіли, тому що настала весна)

3. Стало тепло тому, що настала весна (Правильно)

4. Стало тепло тому, що комахи прокидаються. (Комахи прокидаються, тому що стало тепло)

5. Квіти розпускаються тому, що стало тепліше. (Правильно)

 

Вихователь:

          Далі в подорож рушаємо,

          Звуки чітко вимовляємо,

          З них слова складаємо.

          На картинки подивіться,

          Що зображено скажіть,

          І з перших звуків слова складіть.

 

Д/гра «Живі звуки»

 

СОНЦЕ – слива, огірок, нитки, цибуля, екскаватор.

ТРАВА – тарілка, рак, апельсин, вишня, ананас.

 

Вихователь:

- Як ви гадаєте, чому саме ці слова ми склали? (Відповіді дітей)

- Правильно, все оживає після холодної зими: світить сонечко, росте тра-вичка.

- Викладіть звукові моделі цих слів (цеглинки LEGO, горішки).

 

Вихователь:

- Ми з вами прийшли в гості до красуні Весни. А як відомо, коли ходять у гості, то дарують подарунки. Тож і ми приготуємо для Весни чудові картини. А перед роботою давайте зробимо масаж для пальчиків. Сідайте, уважно слу-хайте казочку і правильно виконуйте, що почуєте.

 

                   Масаж долоньок «Казка про Горішок»

 

У великому казковому дереві росли чарівні горішки. (показати горішок у відкритій долоні)

І ось одного разу, коли на землю опустилася ніч і горішки заснули(закрити долоньку з горішком), одному з них приснився чудовий сон. Горішок розплющив оченята (розкрити долоньку) і захотів  погуляти. Він вийшов зі свого будиночка і побіг по доріжці. Доріжка була вузенька, звивиста.(катати горішок по долоньці вперед-назад)

Довго біг Горішок і раптом опинився біля великої та глибокої річки. А через річку був перекинутий вузький місток. (колові рухи горішком  по долоні - спо-чатку за годинниковою стрілкою, потім-проти)

Акуратно ступив він своїми маленькими ніжками на вузький місток, зробив крок, потім другий, третій, четвертий, п`ятий – і перебрався на інший берег. (прокотити горішок по кожному пальчику, починаючи з великого)

А там галявина – велика, кругла, красива. (колові рухи горішком  по долоні)

На галявині видимо – невидимо квітів: і проліски, і крокуси, і кульбабка, і тюльпани, і мати-й-мачуха! Красиво, як у казці! (прокотити горішок  по кожному пальчику, починаючи з великого, на кожну назву квітки)

Горішку дуже сподобалася галявина. Він її обійшов, ступив на місток – один крок, другий…- і він на іншому березі. (прокотити горішок  по кожному пальчику)

Швидко побіг Горішок: спочатку по звивистій доріжці, потім по прямій. Дістався свого дерева. (катати горішок по долоні вперед-назад)

І знову заснув солодким сном (затиснути горішок в долоньці)                                             Вихователь:

- Сподобалась вам казочка про Горішок? Тож тепер наші долоньки готові до роботи.

         Весна пробуджує природу,

         Усе буяє навесні.

І олівець, чарівний хлопчик,

Малює шати весняні.

Ви олівець до рук беріть,

І картини оживіть.

 

Підготовка руки до письма (малювання за пунктирами)

 

Вихователь:

Ось скінчилось заняття-гра,

Вже на прогулянку нам пора.

Працювали всі завзято,

Дуже старанні ви малята.

А тепер скажіть мені:

Вам сподобалось чи ні?

 

doc
Додав(-ла)
Кущ Наталія
Додано
11 травня 2023
Переглядів
2703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку