Підсумковий урок “Література епохи Відродження”

Про матеріал
Базуючись на набутих учнями знаннях про епоху Відродження, як історико- культурну епоху, розглянути літературну спадщину цієї доби. Узагальнити, порівняти дати, власну оцінку вивченому, враховуючи інтерес до надзвичайної спадщини Ренесансу. Побачити зв'язок цієї епохи з новим часом.
Перегляд файлу

Підсумковий урок за темою “Література епохи Відродження”

Мета: базуючись на набутих учнями знаннях про епоху Відродження, як історикокультурну епоху, розглянути літературну спадщину цієї доби. Узагальнити, порівняти дати, власну оцінку вивченому, враховуючи інтерес до надзвичайної спадщини Ренесансу. Побачити зв'язок цієї епохи з новим часом.

Обладнання уроку:

1) Проблемне питання на дошці що об'єднує наш час епохою Відродження 2) Висловлювання:

Гамлет найгеніальніша трагедія Шекспіра.

(Іван Франко)

Тут його немає, шукайте його серед живих, серед тих, хто шанує його ім'я. (надгробний напис на могилі Петрарки)

Хай нащадки одержать від нас, дещо подібне тому,

що нам самим лишилось від наших предків.

(Данте) Словникова робота: реформація, Ренесанс, гуманізм, трагедія, сонет.

Портретна галерея: Рафаель “Сікстинська мадонна”, Леонардо да Вінчі “Мона Ліза”

Хід уроку

Вступне слово вчителя: Епоху Великого Відродження чотири століття відмежовують від сьогодення але ні на мить не дають права забути, що ця епоха подарувала нам титанів світової слави, таких як: Тиціан, Дюрер, Леонардо да Вінчі, Рафаель, Петрарка, Данте, Шекспір. Це вони, корифеї поетичного слова, вчать нас кохати, ненавидіти переживати, співчувати, боротися зі злом. Отож, мета нашого сьогоднішнього уроку узагальнити, порівняти, викликати інтерес до безцінної спадщини Ренесансу.

План:

1.      Ренесанс лебедина пісня людства

2.      Шедеври на віки

3.      Історія Гамлета, найглибша трагедія людського духу

Учитель: Уявіть собі, що за допомогою машини часу ми перенеслися у XVII століття, щось заворожує серце, примушує тамувати подих - це кроки Великого Відродження. Завдання у групі: Доведіть, що Ренесанс лебедина пісня людства. Перепишіть в зошит основні риси Відродження.

(учень на дошці записує пояснення слів для словника, словникова робота)

Учитель: Є шедеври віку і шедеври на віки. Зверніть увагу на такий вічний погляд “Мадонни” Рафаеля - це візитна карта цілої епохи, бо в ній розкрито нові погляди на людину, її життєві цінності. Художник випередив свій час, він прагнув побачити нас, своїх потомків. І я впевнена, що саме ця картина допоможе розкрити особливості творчості великих поетів великої епохи, таких як : Данте, Петрарки, Шекспіра.

Завдання в групах: Скласти міні-твір на тему: “Опис картини Рафаеля”. Бесіда з учнями: Які риси Відродження знайшли відображення в картині?

(Як ви можете зауважити, головною темою творів епохи Відродження було протиборство добра і зла людяність і трагічність образу. На полотні Мадонна зображена, як проста і земна жінка, прославлення людини гімн людини тема материнства Мадонна зажурена - це тривога за сина)

Висновок вчителя: Данте, Петрарка, Шекспір- це вони своїм безмежним людським коханням, своєю величезною любов'ю до людини, відкрили нову сторінку історії розвитку людства. Ми розглянули їх твори, розкрили проблематику. Тому підкажіть про кого ці слова:

Під вечір виходить на вулицю він,

Флоренція плаче йому навздогін,

Слова ці вже зайві минуло життя

Йому вже в це місто нема вороття

Флоренція плаче: “Він звідси він наш” Колись прокляла і прогнала вона ж.

(Данте)

Бліц-турнір, інтерв'ю: Послухайте умовну розмову Данте з сучасниками. Дайте відповіді замість Данте.

-          За що вас вигнали з Флоренції?

-          Чому ви назвали свій твір “Божественної комедією”?

-          Що і хто допомогло вам вижити на чужині?

-          Що означає для вас ім'я Беатріче?

Підсумки:      Отже,  твір,    котрий Данте  присвятив      Беатріче          дослідники     вважають унікальним явищем світової літератури

Завдання: Назвіть форму вірша, вірша розгадавши кросворд: (питання кросворду)

1)        Герой троянської війни, через якого вона почалася?

2)        Автор “Іліади”

3)        Головний герой “Енеїди” 4) Відома трагедія Шекспіра 5) Співець Беатріче.

Не дивина, що сонет в епоху Відродження був найпопулярнішим жанром, отож поясніть слова, як ви їх розумієте?

-          Сонет

-          Катрен

-          Трагедія

Про кого ці слова: “В його житті був роковий той день, що став причиною усіх його сонетів і пісень бо він зустрів у храмі в Авіньйоні частиночку, себе своєї долі” (Петрарка)

Завдання для учнів: Як ви розумієте надгробний напис на могилі Петрарки? Учитель: Ідеалом поетів Епохи Відродження була жінка високої духовної культури, котрій вони присвячували своїй вірші. (аналіз сонету 68 і 132 Петрарки) Жінка в сонетах Петрарки, земна, реальна, проста, як світ в якому живе, а в цьому світі присутні корисливість, підступність і злочинність.

Про кого ці слова? “Він списом влучно світ потряс, цей знаменитий Лондонський Парнас Ромео і Джульєтта Король Лір То хто цей всім відомий нам…(Шекспір) Літературознавчий диктант: З ким або з чим пов'язані ці слова

1)      привид

2)      кубок вина

3)      шпага

4)      вистава

5)      штора

Висновки: Гамлет заповідав людям завжди вважати себе особисто відповідальними за все що коїться на землі. То ж давайте на завершення нашого уроку ще подумаємо що об'єднує нас з епохою Відродження?

Домашнє завдання на вибір. Напишіть інтерв'ю з Гамлетом.

Приклади питань:

-          Чому ти розлюбив Офелію?

-          коли дізнався хто вбивця батька чому не діяв рішуче?

-          Чому ти належиш до вічних образів?

Завдання 2: Принц Датський ставить питання учням.

Приклади питань:

-          Як ви ставитесь до моєї коханої Офелії ? - Чому я мусив померти ?

pdf
Додано
4 лютого
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку