Підсумковий урок математики в 5 класі з теми "Звичайні дроби"

Про матеріал

Дана методична розробка уроку для 5 класу відповідає програмі “Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів”, яка затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Завдання для уроку використані з підручника “Математика 5 клас” авторів А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір, рік видавництва 2018.

Запропонований урок є заключним уроком в розділі “Звичайні дроби”. Проводиться урок у формі гри — змагання. На початку уроку клас об'єднується в групи. За правильне виконання кожного завдання група отримує квадрати з картону. У кінці випробувань кожна група складає з отриманих квадратиків міст. Кожний учасник групи, яка складе найдовший міст для казкової країни, отримує додаткові три бали до самостійної роботи в кінці уроку.

Дана розробка буде корисною для вчителів, які викладають математику в 5 класі.

Перегляд файлу

Розробка уроку математики в 5 класі

на тему “Підсумковий урок з теми “Звичайні дроби “”

Методичні рекомендації:  Дана методична розробка уроку для 5 класу відповідає програмі “Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів”, яка затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Завдання для уроку використані з підручника “Математика 5 клас” авторів А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський,  М.С. Якір, рік видавництва  2018.

Запропонований урок є заключним уроком в розділі “Звичайні дроби”.  Проводиться урок у формі гри — змагання. На початку уроку клас об'єднується в групи. За правильне виконання кожного завдання група отримує квадрати  з картону. У кінці випробувань кожна група складає з отриманих квадратиків міст. Кожний учасник групи, яка складе найдовший міст для казкової країни, отримує додаткові три бали до самостійної роботи в кінці уроку.

Дана розробка буде корисною для вчителів, які викладають математику в 5 класі.

Тема: Підсумковий урок з теми “Звичайні дроби”

Мета: формувати в учнів уміння застосовувати правила порівняння дробів; закріпити поняття  правильного і неправильного дробу; формувати навички запису, читання  та порівняння звичайних дробів; формувати уміння розв’язувати задачі на знаходження числа за його дробом; розвивати логічне мислення; виховувати любов до предмету

Тип уроку: формування вмінь і навичок

Обладнання: завдання для самостійної роботи, тексти завдань

Хід уроку

І. Організаційний момент

Об'єднання учнів у групи-команди. Кожна команда придумує собі назву, бажано, щоб вона стосувалася теми, вивчення якої закінчили.

ІІ Мотивація навчальної діяльності

У Дробовому царстві математичній державі було місто Звичайних дробів. Там жили собі звичайнісінькі числа. Але числа були веселі та кумедні, завжди щось придумували і щось нове утворювали. Місто поділяла навпіл казкова річка. Місток, який мав дивну назву Дробова риска з’єднував два береги Чисельник та Знаменник і давав можливість числам ходити  з одного берега на інший.  Та одного ранку жителі міста побачили, що місток зламаний, і вони вже не могли пересуватися з одного берега на інший. Завмер рух, припинилося життя, цифри не могли  утворювати нові дроби. Місто з того часу стало сумним і  безрадісним.

Щоб допомогти мешканцям цього міста вам знадобляться великі цеглини, якими можна полагодити міст, але це цеглини незвичайні, вони – казкові. Для того щоб знайти цеглини вам потрібно виконати завдання.  

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Завдання «Віднови записи»

Перше завдання, яке вам необхідно буде виконати – це відновити записи. За довгий час записи зітерлися і вам необхідно відновити їх.

  • Відомо, що даний дріб правильний і його чисельник утворений двома однаковими цифрами;
  • Відомо, що даний дріб правильний і знаменник складений із цифр, які є в чисельнику;  
  • Дроби і одночасно неправильні;(4,5,6)
  • Дроби і одночасно правильні (4,5,6)

 

ІV. Формування умінь та навичок

  1. Розв’язування завдань і вправ

Завдання «Розстав по місцях» (по два учні з кожної групи) У місті припинилося життя і утворився безлад, щоб віднайти цеглини треба спочатку навести порядок. Розташуй числа у порядку спадання.

1)

2)

Завдання «В пошуках невідомого» (робота у групах). За кожну вірно розв'язану задачу група учнів отримує ______________-

  1. Північний олень везе сани зі швидкістю 100 м/хв., а їздові собаки зі швидкістю 125 м/хв. На скільки більше пробігають собаки від оленя за години?
  2. Коли до третини задуманого числа додати 5, то вийде 20. Яке число було задумано?
  3. Щука важить стільки, скільки важить кілограм та пів щуки. Яка вага щуки?
  4. Мати купила 20 яблук. Коли діти з’їли 7 штук, хтось із них сказав: «Яблук залишилося тих, що були, та ще 3 штуки». Інший сказав: «Яблук залишилося того, що було, та ще одне яблуко». Чи мають вони рацію? Як ще можна сказати?
  1. Самостійна робота за варіантами

Ви молодці, здобули всі цеглини, але щоб відновити міст цього замало. Треба кожну цеглину покласти на своє місце. Для цього вам необхідно розв’язати завдання самостійно. Кожному попрацювати із своєю цеглиною.

1 варіант

1. Розв'яжіть рівняння

№783(2)

№784(2)

 2. Обчисліть №781(14)

2 варіант

1. Розв'яжіть рівняння

№733(3)

№785 (2)

2. Обчисліть №782 (10)

 

VІ. Підведення підсумків уроку

  1. Побудова казкового моста.  Підрахунок балів. Визначення переможців
  2. Рефлексія
  3. Домашнє завдання стор. 235-236 тести

 

docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
2207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку