Дана методична розробка уроку для 5 класу відповідає програмі “Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів”, яка затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Завдання для уроку використані з підручника “Математика 5 клас” авторів А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір, рік видавництва 2018.
Запропонований урок є заключним уроком в розділі “Звичайні дроби”. Проводиться урок у формі гри — змагання. На початку уроку клас об'єднується в групи. За правильне виконання кожного завдання група отримує квадрати з картону. У кінці випробувань кожна група складає з отриманих квадратиків міст. Кожний учасник групи, яка складе найдовший міст для казкової країни, отримує додаткові три бали до самостійної роботи в кінці уроку.
Дана розробка буде корисною для вчителів, які викладають математику в 5 класі.
Розробка уроку математики в 5 класі
на тему “Підсумковий урок з теми “Звичайні дроби “”
Запропонований урок є заключним уроком в розділі “Звичайні дроби”. Проводиться урок у формі гри — змагання. На початку уроку клас об'єднується в групи. За правильне виконання кожного завдання група отримує квадрати з картону. У кінці випробувань кожна група складає з отриманих квадратиків міст. Кожний учасник групи, яка складе найдовший міст для казкової країни, отримує додаткові три бали до самостійної роботи в кінці уроку.
Дана розробка буде корисною для вчителів, які викладають математику в 5 класі.
Тема: Підсумковий урок з теми “Звичайні дроби”
Мета: формувати в учнів уміння застосовувати правила порівняння дробів; закріпити поняття правильного і неправильного дробу; формувати навички запису, читання та порівняння звичайних дробів; формувати уміння розв’язувати задачі на знаходження числа за його дробом; розвивати логічне мислення; виховувати любов до предмету
Тип уроку: формування вмінь і навичок
Обладнання: завдання для самостійної роботи, тексти завдань
Хід уроку
І. Організаційний момент
Об'єднання учнів у групи-команди. Кожна команда придумує собі назву, бажано, щоб вона стосувалася теми, вивчення якої закінчили.
ІІ Мотивація навчальної діяльності
У Дробовому царстві математичній державі було місто Звичайних дробів. Там жили собі звичайнісінькі числа. Але числа були веселі та кумедні, завжди щось придумували і щось нове утворювали. Місто поділяла навпіл казкова річка. Місток, який мав дивну назву Дробова риска з’єднував два береги Чисельник та Знаменник і давав можливість числам ходити з одного берега на інший. Та одного ранку жителі міста побачили, що місток зламаний, і вони вже не могли пересуватися з одного берега на інший. Завмер рух, припинилося життя, цифри не могли утворювати нові дроби. Місто з того часу стало сумним і безрадісним.
Щоб допомогти мешканцям цього міста вам знадобляться великі цеглини, якими можна полагодити міст, але це цеглини незвичайні, вони – казкові. Для того щоб знайти цеглини вам потрібно виконати завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Перше завдання, яке вам необхідно буде виконати – це відновити записи. За довгий час записи зітерлися і вам необхідно відновити їх.
ІV. Формування умінь та навичок
Завдання «Розстав по місцях» (по два учні з кожної групи) У місті припинилося життя і утворився безлад, щоб віднайти цеглини треба спочатку навести порядок. Розташуй числа у порядку спадання.
1)
2)
Завдання «В пошуках невідомого» (робота у групах). За кожну вірно розв'язану задачу група учнів отримує ______________-
Ви молодці, здобули всі цеглини, але щоб відновити міст цього замало. Треба кожну цеглину покласти на своє місце. Для цього вам необхідно розв’язати завдання самостійно. Кожному попрацювати із своєю цеглиною.
1 варіант
1. Розв'яжіть рівняння
№783(2)
№784(2)
2. Обчисліть №781(14)
2 варіант
1. Розв'яжіть рівняння
№733(3)
№785 (2)
2. Обчисліть №782 (10)
VІ. Підведення підсумків уроку