Підсумковий урок " Механіка. Частина 2. Динаміка та закони збереження в механіці"

Про матеріал
Матеріал поданий для підсумкового уроку з динаміки для 10 класу. Він допоможе учням повторити всю тему та добре підготуватися до контрольної.
Перегляд файлу

Урок з фізики на тему:

«Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи з розділу «Механіка. Частина 2. Динаміка та закони збереження в механіці»»

 

 

 

 

 

 

 Вчитель: Купчак Н. В.

 

 

 

 

 

 

 2020-2021 н. р.

 

Тема уроку. Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи з розділу «Механіка. Частина 2. Динаміка та закони збереження в механіці»

Мета:

 -узагальнити знання з даної теми;

 -розвивати уміння правильно розподіляти час та самостійно застосовувати вивчені закони, формули та правила при розв’язуванні компетентнісних задач різного рівня складності;

-виховувати  послідовність у діях, уважність, дисципліну та відповідальність.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Наочність і обладнання: роздатковий матеріал, листок А4,коробка, свічка, стакан, сірник, тарілка, вода, копійка, динамометр, тягарець, підручник.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Відтворення та корегування опорних знань

C:\Users\User\Downloads\Без-имени-1-14.jpg

Тестові завдання

(Учні отримують завдання на карточках, підписують їх та швидко відповідають на питання письмово. Опісля звіряють відповіді з вчителем)

1.Найважливішими законами динаміки є

  1. Закон Архімеда та закон Кулона
  2. Закон Джоуля та закон збереження імпульсу
  3. Закони Ньютона

2.Виберіть правильне формулювання другого закону Ньютона:

  1. Прискорення, якого набуває тіло внаслідок дії сили, прямо пропорційне цій силі та обернено пропорційне масі тіла
  2.  Прискорення, якого набуває тіло внаслідок дії сили, прямо пропорційне масі тіла та обернено пропорційне цій силі
  3. Прискорення, якого набуває тіло внаслідок дії сили, прямо пропорційне цій силі та масі тіла

3.На якому з рисунків відбувається гальмуванням? Як називається явище, яке зображено на цих рисунках?

 

http://bigbro.com.ua/wp-content/uploads/o1_5457.jpg http://bigbro.com.ua/wp-content/uploads/o1_5464.jpg

4.Встановіть відповідність між фізичною величиною та формулою, за якою цю величину можна знайти:

  1. Сила всесвітнього тяжіння
  2. Сила тертя ковзання
  3.  Сила пружності
  1. N

5.Встановіть відповідність між фізичною величиною та формулою, за якою цю величину можна знайти:

  1. Потенціальна енергія піднятого тіла
  2. Кінетична енергія
  3. Потенціальна енергія пружно деформованого тіла
  1. Mgh

Демонстрації.

  1. До динамометра підвішений тягарець. Яку силу ми визначаємо динамометром?
  2. У тарілку наливаємо воду та ставимо запалену свічку, яку накриваємо стаканом. Вода втягується у стакан. Поясніть дослід.
  3. На листок А4 ставимо наповнену коробку. Повільно тягнемо листок. Повторюємо дослід, але вже тягнемо  дуже швидко. Поясніть ці явища з точки зору динаміки.

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань

C:\Users\User\Downloads\64.jpg

Сьогодні пригадаємо трішки казки з вашого дитинства.

 Задача 1. (Усно)Ось, наприклад, казка «Ріпка». Як би не намагалися герої витягнути ріпку із землі, у них нічого не виходило. І лише після того, як вони запросили до себе Мишку, ріпка «піддалася», її змогли витягнути. Чому так трапилося?

            Задача 2. «Лебідь, Щука та Рак»– відома байка Л. Глібова. Кожен з персонажів байки намагається зрушити віз з місця, що міститься в точці А. Лебідь прикладає силу 20 Н угору, Рак тягне воза ліворуч із силою 30 Н, Щука прикладає силу 50 Н праворуч. Сила тяжіння, що дії на віз, дорівнює 20 Н. Визначити їх рівнодійну та масу воза. Чи перебуває віз у рівновазі?

  В цьому розділі ми вивчали з вами механічну енергію.

  Течія річок наділена кінетичною енергією, яку людина вже давно навчилася використовувати. У наш час гідроелектростанції перетворюють енергію води на електричну. Щоб збільшити механічну енергію водної стихії, потрібно, щоб вода падала з більшої висоти, тому перед станцією будують греблю.

            Задача 3.

   У вас на фотографії зображено Манявський водоспад.

C:\Users\User\Downloads\Манявський_водоспад_після_дощу.jpg

Висота вільного падіння води водоспаду 14 м. Знайти кінетичну енергію на початку падіння та  швидкість води на висоті 5 м.

 

  Задача 4.

  З якою швидкістю має летіти волейбольний м’яч масою 260 г, щоб його імпульс дорівнював імпульсу хокейної шайби масою 160 г, що летить зі швидкістю 39 м/с?

Ви вже дізналися, що на всі предмети діє сила тяжіння.

  Задача 5.

Віконне скло має розмір 200×100×0,5 см. Визначте силу тяжіння, що діє на це скло. Густина скла 2 500 кг/

Всі ви знаєте, що багатоповерхові будинки оснащені ліфтом.

  Задача 6.

  Під час випробування ліфта у багатоповерховому будинку з’ясувалося, що трос може витримувати максимальну вагу 6 000 Н. Маса ліфта 200 кг. У момент руху його прискорення 0,2 м/. Яку максимальну кількість пасажирів зможе перевозити ліфт, якщо середня маса одного пасажира 80 кг?

  А зараз ви попрацюєте самостійно та спробуєте розгадати кросворд.

(Після того, як учні опрацюють кросворд, оголошую правильні відповіді)

 

ІV. Підбиття підсумків

C:\Users\User\Downloads\008.jpg

V. Домашнє завдання.

  Виконати письмово завдання 1-10 ст.118 з підручника «Фізика( Бар`яхтяр) 10 клас»

                   C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG-31e831145a58e50b8963bb51bd68fd4f-V.JPG

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
Додано
30 серпня 2021
Переглядів
3002
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку