Урок з фізики на тему:
«Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи з розділу «Механіка. Частина 2. Динаміка та закони збереження в механіці»»
Вчитель: Купчак Н. В.
2020-2021 н. р.
Тема уроку. Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи з розділу «Механіка. Частина 2. Динаміка та закони збереження в механіці»
Мета:
-узагальнити знання з даної теми;
-розвивати уміння правильно розподіляти час та самостійно застосовувати вивчені закони, формули та правила при розв’язуванні компетентнісних задач різного рівня складності;
-виховувати послідовність у діях, уважність, дисципліну та відповідальність.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Наочність і обладнання: роздатковий матеріал, листок А4,коробка, свічка, стакан, сірник, тарілка, вода, копійка, динамометр, тягарець, підручник.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Відтворення та корегування опорних знань
Тестові завдання
(Учні отримують завдання на карточках, підписують їх та швидко відповідають на питання письмово. Опісля звіряють відповіді з вчителем)
1.Найважливішими законами динаміки є
2.Виберіть правильне формулювання другого закону Ньютона:
3.На якому з рисунків відбувається гальмуванням? Як називається явище, яке зображено на цих рисунках?
4.Встановіть відповідність між фізичною величиною та формулою, за якою цю величину можна знайти:
5.Встановіть відповідність між фізичною величиною та формулою, за якою цю величину можна знайти:
Демонстрації.
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань
Сьогодні пригадаємо трішки казки з вашого дитинства.
Задача 1. (Усно)Ось, наприклад, казка «Ріпка». Як би не намагалися герої витягнути ріпку із землі, у них нічого не виходило. І лише після того, як вони запросили до себе Мишку, ріпка «піддалася», її змогли витягнути. Чому так трапилося?
Задача 2. «Лебідь, Щука та Рак»– відома байка Л. Глібова. Кожен з персонажів байки намагається зрушити віз з місця, що міститься в точці А. Лебідь прикладає силу 20 Н угору, Рак тягне воза ліворуч із силою 30 Н, Щука прикладає силу 50 Н праворуч. Сила тяжіння, що дії на віз, дорівнює 20 Н. Визначити їх рівнодійну та масу воза. Чи перебуває віз у рівновазі?
В цьому розділі ми вивчали з вами механічну енергію.
Течія річок наділена кінетичною енергією, яку людина вже давно навчилася використовувати. У наш час гідроелектростанції перетворюють енергію води на електричну. Щоб збільшити механічну енергію водної стихії, потрібно, щоб вода падала з більшої висоти, тому перед станцією будують греблю.
Задача 3.
У вас на фотографії зображено Манявський водоспад.
Висота вільного падіння води водоспаду 14 м. Знайти кінетичну енергію на початку падіння та швидкість води на висоті 5 м.
Задача 4.
З якою швидкістю має летіти волейбольний м’яч масою 260 г, щоб його імпульс дорівнював імпульсу хокейної шайби масою 160 г, що летить зі швидкістю 39 м/с?
Ви вже дізналися, що на всі предмети діє сила тяжіння.
Задача 5.
Віконне скло має розмір 200×100×0,5 см. Визначте силу тяжіння, що діє на це скло. Густина скла 2 500 кг/
Всі ви знаєте, що багатоповерхові будинки оснащені ліфтом.
Задача 6.
Під час випробування ліфта у багатоповерховому будинку з’ясувалося, що трос може витримувати максимальну вагу 6 000 Н. Маса ліфта 200 кг. У момент руху його прискорення 0,2 м/. Яку максимальну кількість пасажирів зможе перевозити ліфт, якщо середня маса одного пасажира 80 кг?
А зараз ви попрацюєте самостійно та спробуєте розгадати кросворд.
(Після того, як учні опрацюють кросворд, оголошую правильні відповіді)
ІV. Підбиття підсумків
V. Домашнє завдання.
Виконати письмово завдання 1-10 ст.118 з підручника «Фізика( Бар`яхтяр) 10 клас»