Підсумковий урок по темі: “Множення та ділення натуральних чисел” 5 клас

Про матеріал
Мета уроку: • систематизувати одержані знання учнів про властивості множення та ділення натуральних чисел, а також про основні правила знаходження невідомих компонентів при множенні та діленні; • застосовувати знання і уміння учнів при розв’язуванні рівнянь , обчисленні зручним способом, спрощення виразів та розкритті дужок; • відкоригувати знання і вміння учнів з метою підготовки їх до тематичної контрольної роботи; • виховувати уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.
Перегляд файлу

Підсумковий урок по темі:

“Множення та ділення натуральних чисел”

5 клас

 

Мета уроку:

  • систематизувати одержані знання учнів про властивості множення та ділення натуральних чисел, а також про  основні правила знаходження невідомих компонентів при множенні та діленні;
  • застосовувати  знання і уміння учнів при розв’язуванні рівнянь , обчисленні зручним способом, спрощення виразів та розкритті дужок;
  • відкоригувати знання і вміння учнів з метою підготовки їх до тематичної контрольної роботи;
  • виховувати уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.

 

Тип уроку: узагальнення, систематизація і корекція знань і вмінь.

 

Девіз уроку:                    «Те, що незрозуміло, потрібно з'ясувати».

Конфуцій

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування на роботу

  1. Перевірна домашнього завдання (вчитель збирає зошити учнів)
  2. Формулювання мети і завдань уроку (повторення, узагальнення та систематизація знань та вмінь,  набутих учнями  в ході вивчення розділу 4)

 

План:

  1. Властивості множення та ділення
  2. Обчислення зручним способом
  3. Розв’язування рівнянь
  4. Спрощення виразів та розкриття дужок
  5. Розв’язування задач (за допомогою рівнянь та на рух)

 

 

  1. Актуалізація опорних знань

Учням пропонується виконати усні вправи, які дають змогу повторити теоретичний матеріал. Інтерактивна вправа «незакінчене речення»

 

Помножити число а на число b – це означає

… знайти суму b доданків, кожне з яких дорівнює а.

 

Сформулюйте властивості множення

  • Від перестановки  множників…

добуток не змінюється.

 

  • Щоб добуток двох чисел помножити на третє число...

можна перше число помножити на добуток другого і третього чисел

 

  • Щоб число помножити на суму двох чисел..

можна це число помножити на кожен доданок і отримані добутки додати

Чарівні пари чисел:

  1. 25  •  4 = 100
  2. 125  •  8 = 1000
  3. 2  • 50 = 100
  4. 5  • 20 = 100

 

Обчислити зручним способом:

  1. 235 • 4 • 25=
  2. 4 • 2121 • 5=
  3. 50 • 821 • 2=
  4. 4 • 27 • 25=

 

 

Повторення та систематизація вмінь (розв’язування типових завдань, подібні до яких будуть винесені на контрольну роботу)

 

Письмові вправи

Обчисліть самостійно:

  1. 32:6=       
  2. 41:9=   
  3. 55:8=    
  4. 28:9=
  5. 49:10= 
  6. 68:8=

 

а

0

1

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

5

 

 

 

Установити відповідність:

 

Розв’язати рівняння:

Розкрити дужки:

  1. 7 • (6 + 9)=                 
  2. 3 • (24 - 3)=               
  3. 8 • (20 - а)=
  4. 7 • (а - 5)=            
  5. 7 • (а + Ь)=                
  6. 5 • (а + Ь - с)=

 

Спростити вираз:

  1. 6а + 8а =
  2. 25c- 15c=
  3. x + 29x=
  4. 44d – d=
  5. 49f +21f +30=

 

Розв’язати задачі  (за допомогою рівняння):

Учень    №1

Батько з сином посадили 21 кущ малини, причому батько посадив у 2 рази більше, ніж син.

Скільки кущів посадив син?

 

 

 

 

Учень   №2

Оленці подарували на день народження ромашки і волошки, причому ромашок було у 4 рази менше. Скільки волошок подарували дівчинці, якщо відомо, що їх було на 9 менше ніж ромашок?

 

Розв’язати задачі  (на рух) :

Учень    №1

Швидкість легкового автомобіля 85 км/год, а вантажного — 68 км/год. Яка відстань буде між ними через 4 год, якщо вони одночасно вирушили з одного пункту у протилежних напрямках? Розв'яжи задачу двома способами.

 

Учень    №2

Від автобусної станції одночасно у протилежних напрямках вирушили два автобуси. Швидкість одного з них 65 км/год, а іншого — 60 км/год. Яка відстань буде між цими автобусами через 5 год? Розв'яжи задачу двома способами.

 

Підсумки уроку:

  1. Повторення та систематизація математичних понять з вивченої теми. 
  2. Розв’язання із записом у зошитах типових завдань, що винесені на контрольну роботу.
  3. Усвідомдення кожним учнем власних успіхів та проблем над якими слід попрацювати.

 

 

Домашнє завдання:

 

  1. Із двох міст, відстань між якими 350 км, одночасно назустріч один одному виїхали два автомобілі. Швидкість одного автомобіля 85 км/год, а іншого — 90 км/год. На скільки кілометрів зменшується відстань між автомобілями щогодини? Через скільки годин автомобілі зустрінуться?

 

  1. Обчислити:

а) 408: 24;                      б) 612:51;     в) 713: 31.

 

  1. У двох бідонах міститься 42 л молока, до того ж, в першому бідоні — удвічі більше, ніж у другому. Скільки молока міститься у кожному бідоні?

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Боднар Оксана
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку