5 клас
Закони додавання
№ 1
Обчисліть зручним способом.
Оберіть правильну відповідь і ви отримаєте давньогрецьке слово
1 |
328 + 311 + 472 + 189 = |
||
М) 1 300 |
У) 1 200 |
К) 1 400 |
|
2 |
125 + 641 + 575 + 159 = |
||
о) 1 600 |
п) 1 400 |
а) 1 500 |
|
3 |
137 + 629 + 263 + 171 = |
||
н) 1 200 |
б) 900 |
в) 1 100 |
|
4 |
491 + (726 + 209) = |
||
м) 1 526 |
т) 1 426 |
о) 1 326 |
|
5 |
1 372 + 254 + 246 + 228 = |
||
п) 2 200 |
р) 2 000 |
а) 2 100 |
|
6 |
1 258 + 257 + 342 + 343 = |
||
с) 2 300 |
т) 2 100 |
н) 2 200 |
|
7 |
353 + 424 + 576 + 247 = |
||
б) 1 500 |
е) 1 600 |
л) 1 700 |
|
8 |
3 782 + 176 + 218 + 124 = |
||
й) 4 300 |
г) 4 200 |
д) 4 302 |
|
9 |
346 + 10 + 27 + 14 + 23 = |
||
а) 410 |
н) 420 |
о) 430 |
№ 2
Обчисліть зручним способом.
Розташуйте відповіді у порядку зростання
і ви дізнаєтесь латинське слово,
від якого пішла назва натуральних чисел
1 |
(26 + 47) + 13 = |
n |
2 |
111 + (39 + 19) = |
r |
3 |
68 + 52 + 32 = |
u |
4 |
69 + 13 + 7 + 11 = |
a |
5 |
55 + 29 + 25 = |
t |
6 |
(59 + 129) + 11 = |
a |
Закони додавання
№ 3
Обчисліть зручним способом.
Кожній цифрі числа, що ви отримаєте, відповідає означена буква.
За допомогою дешифратора прочитайте словосполучення
1 |
Чому дорівнює значення суми |
2 |
Чому дорівнює значення суми |
3 |
Знайдіть значення виразу х·3 + у·3 – 23, якщо х + у = 20 |
4 |
Знайдіть значення виразу а + 90 + с, якщо а = 419; с =71 |
5 |
Знайдіть значення виразу с – d +3 с, якщо с =25; d = 72 |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ф |
а |
р |
к |
б |
ц |
ь |
і |
и |
с |
Арабські цифри демократизували математику.
Дж. Бернал
Історична довідка
1 |
Цифри, якими ми користуємось, були винайдені в Індії ще в V ст. н. е. Арабські племена, що населяли Аравійський півострів, до VІІІ ст. поширили свою владу на заході до Іспанії та Португалії, а на сході до Індії. На сході араби запозичили у індійців навички будувати та обчислювати. Індійська система числення розповсюдилась по всій Європі, і цифри отримали назву «арабських». Правильніше ж їх називати «індійськими». |
2 |
Але нова нумерація в Європі в той час зустріла відчайдушний опір як з боку науки, так і з боку окремих урядів. |
3 |
Перші записи арабо – індійськими цифрами зустрічаються в іспанських рукописах в Х ст. |
4 |
У 1299 році у Флоренції купцям було заборонено користуватися новими цифрами у бухгалтерії і наказано користуватися лише римськими цифрами або записувати числа словами. |
5 |
У Німеччині, Франції та Англії до кінця ХV ст. новими цифрами майже не користувались. |
6 |
В офіційних паперах аж до ХVІІІ ст. дозволялося користуватися тільки римськими цифрами. |
7 |
Саме слово «цифра» походить від арабського слова «сіфр», що означає «нуль», «пустота». |
8 |
Отже, європейці запозичили у арабів лише слово, а значення в нього вклали своє. |
5 клас
Закони додавання
Домашнє завдання
І в.
Венеціанський купець повернувся додому після мандрів по Китаю,
які тривали 24 роки.
Там його найбільше вразили багатства монгольського хана Хадилая.
Щоб описати це багатство, він дав назву зараз добре відомому,
а тоді ні, числу, що означало величезна тисяча.
Це число дало назву класу десяткового числення.
№ 1
Обчисліть зручним способом.
Розташуйте відповіді у порядку зростання і ви дізнаєтесь,
хто дав назву новому класу десяткового запису числа.
1 |
(253 + 104) + 496 = |
М |
2 |
821 + 135 + 179 = |
о |
3 |
(117 + 319) + 681 = |
р |
4 |
824 + 223 + 176 = |
о |
5 |
(124 + 647) + 376 = |
П |
6 |
315 + 124 + 685 = |
к |
7 |
127 + 482 + 573 + 118 = |
л |
8 |
(105 + 317) + 895 = |
о |
9 |
218 + 427 + 173 + 282 = |
а |
№ 2
Обчисліть зручним способом.
Розшифруйте назву цього числа
1 |
246 + 18 + 24 + 22 = |
2 |
151 + 16 + 14 + 19 = |
3 |
831 + 17 + 19 + 13 + 50 = |
4 |
18 + 91 + 36 + 9 + 22 = |
5 |
96 + 17 + 42 + 4 + 83 = |
6 |
282 + 17 + 3 = |
7 |
748 + 109 + 252 = |
л |
і |
м |
о |
н |
й |
ь |
930 |
200 |
310 |
302 |
1 109 |
242 |
176 |
5 клас Закони додавання
Домашнє завдання
ІІ в.
№ 1
Обчисліть зручним способом.
Оберіть правильну відповідь і ви дізнаєтесь
кого вважають творцем сучасної буквеної символіки
1 |
(228 + 453) + 772 = |
||
Ф) 1453 |
У) 1 543 |
К) 453 |
|
2 |
382 + 618 + 5 439 = |
||
о) 5 439 |
п) 6 339 |
р) 6 439 |
|
3 |
164 + 237 + 363 + 236 = |
||
а) 1 000 |
б) 900 |
в) 1 100 |
|
4 |
7 + 49 + 11 = |
||
м) 57 |
н) 67 |
о) 65 |
|
5 |
36 + 40 + 14 = |
||
п) 80 |
р) 100 |
с) 90 |
|
6 |
14 + 5 + 6 + 25 + 9 = |
||
с) 69 |
т) 79 |
у) 59 |
|
7 |
18 + 13 + 17 + 22 + 7 = |
||
б) 57 |
а) 77 |
л) 67 |
|
8 |
430 + 69 + 170 = |
||
В) 669 |
Г) 569 |
Д) 769 |
|
9 |
375 + 324 + 125 = |
||
а) 724 |
і) 824 |
о) 924 |
|
10 |
(140 + 270) + 30 = |
||
а) 340 |
і) 540 |
є) 440 |
|
11 |
821 + (179 + 731) = |
||
т) 1 731 |
п) 1631 |
н) 1531 |
№ 2
Обчисліть зручним способом.
Розташуйте відповіді у порядку зростання
і ви дізнаєтесь прізвище англійця, який у 1 537 році ввів знак рівності
1 |
(37 + 26) + 14 = |
Р |
2 |
128 + 15 + 32 = |
Р |
3 |
52 + 49 + 48 = |
О |
4 |
67 + 12 + 8 + 13 = |
Е |
5 |
45 + 39 + 35 = |
К |
6 |
51 + 19 + 121 = |
Д |
Історична довідка
1 |
Слово математика давньогрецькою «мантанейн» означає вчитися, набувати знань |
№ 1
|
2 |
Назва натуральних чисел походить від латинського слова natura, яке в перекладі означає «природа» |
№ 2 |
3 |
Венеціанський купець Марко Поло повернувся додому після мандрів, які тривали 24 роки. Марко Поло побував у Китаї. Його там найбільше вразили багатства монгольського хана Хадилая. Щоб описати це багатство, Марко Поло до італійського слова «мілле» (що означає 1000), додав суфікс «оне». Так світ узнав нове слово – мілліоне – величезна тисяча (тисяча тисяч). Ніхто не вірив його розповідям, усі глузували з нього, дражнили «мессер Марко Мільйон». Коли пізніше в Китаї побували інші європейці, то виявилося, що Марко Поло розповідав про цю країну чисту правду.
До нас слово «мільйон» потрапило років 250 тому. |
Дом. завд. І в. |
4 |
Знак рівності ввів у 1537році (ХVІ ст.) англієць Роберт Рекорд у вигляді двох невеликих горизонтальних паралельних відрізків. (Цей знак викарбовано на могильному камені Рекорда.) Проте, оскільки нові друкарські знаки в ті часи запроваджувалися дуже повільно, навіть у ХVІІ ст. багато авторів для позначення рівності користувались двома паралельними вертикальними відрізками або словом «дорівнює». Роберт Рекорд мотивував своє нововведення в такий спосіб: ніякі два предмети не можуть бути між собою більш рівними, ніж два рівнобіжних відрізків. Знак рівності Рекорда став, однак, загальновживаним лише в ХVІІІ ст., після того, як ним стали користуватися Лейбніц і його послідовники. |
Дом. завд. І в. № 2 |