Підсумковий урок по творчості Л.Глібова

Про матеріал
Модельний урок із використанням системи інтерактивних методів. Мета: перевірити знання учнями життєвого та творчого шляху Леоніда Глібова та його творів; повторити вивчене про байку та її особливості; вдосконалювати вміння виразно й правильно читати байки; вчити сприймати алегоричні твори, розуміти їх повчальний зміст; виховання негативного ставлення до жорстокості, ненависті; збагачувати словниковий запас; розвивати усне мовлення.
Перегляд файлу

               Підсумковий  урок  по  вивченні  творчості  Леоніда  Глібова

Мета: перевірити знання учнями життєвого та творчого шляху Леоніда Глібова та його творів;

            повторити вивчене про байку  та її особливості;

            вдосконалювати вміння виразно й правильно читати байки;

            вчити сприймати алегоричні твори, розуміти їх повчальний зміст;

            виховання негативного ставлення до жорстокості, ненависті;

            збагачувати словниковий запас;

            розвивати усне мовлення.

Тип уроку: модельний урок із використанням системи інтерактивних методів.

                                            Зміст уроку

І.Організація уроку

Поділ класу на групи(за кольорами-білий, червоний, синій).

Ознайомлення із планом уроку(які стратегії  будуть використані)

ІІ.Основний зміст уроку.

1.Діґстроу-ІІІ

Кожній групі (диференційовані) пропонується група завдань. Через 3-5хв. групи захищаються.

                        Перша група завдань (червоний листок):

1) звідки прийшла традиція писання байок;

2) популярність байки в Україні із ХVІІ ст..;

3) мудрець-філософ Г.Сковорода та його послідовники;

4) Дідусь Кенир – улюбленець української дітвори.

                         Друга група завдань (білий листок):

1) де і  коли народився Леонід Глібов, ким були його батьки, де навчався;

2) перший твір, його назва; як називається і коли вийшла перша книга;

3)коли і в скільки років помер;

4) чим цінна творчість байкаря.

                         Третя група завдань(синій листок):

1) Глібов – учитель;

2) робота театру чернігівської інтелігенції;

3) тематика творів для дітей;

4) ліричні поезії Глібова.

2.Порушена послідовність ( по одному від групи) : дібрати правильні фрази так, щоб вийшов оригінал байки чи поезії («Мірошник», «Цуцик», «Журба»).

На червоних листочках:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     Так ні! Мірошник спить та спить.

                     Вода ж біжить… ще більш прорвало;

                    Хомі й за вузом не свербить.

 

 

 

На білих:

 Журюся я над річкою                                                                                                    А в мене бідне серденько

  Біжить вона,шумить.                          Що прийде любе літечко, І мліє, і болить

                                                                         Повіють холода                                       

 

 

.

 

 Край берега , у затишку,                      А три верби схилилися,                       Осиплеться їх листячко -                     

 Привязані човни,                                 Мов журяться вони,…                             І понесе вода.

На синіх:

 

Води не сколочу….                       -Дурний Бровко!Не розумієш,-             На задніх лапках я по-вченому

Вам сміх,мені гостинців вязка.           Звиняй,що так кажу,-                                             служу. 

Чи гарна моя казка?                              Я те роблю,чого ти не зумієш:       -Щоб ти сказивсь!-Бровко собі                                                         

                                                                                                                                                           Шепоче

                                                                                                                                   А вимовити не посмів,

 

 

 

 

 

 

3.Виразне читання творів і їх короткий аналіз.

4.Розминка «Титанік».(Корабель тоне, одна шлюбка.Хто саме з героїв Глібова повинен врятуватися 9попасти на цю шлюпку) Мірошник,Цуцик чи Бровко?). Кожна група повинна виступити в ролі адвоката свого героя і захистити його так, щоб саме її підзахисний попав на цей рятувальний човен.

5. Сенкан (пятирядковий неримований вірш).

 Усі звертають увагу на слова, характерні для байок: розум, сила, мудрість, сміх, наука, сум. Із цими словами скласти сенкани.

ІІІ. Домашнє завдання.

Розминка перед подачею домашнього завдання.

-Що таке алегорія?

-Дати визначення байки.

-В яких образах можна змалювати: боягуза, трудягу, підступного, сердитого?

     Отже, на домашнє завдання буде скласти байку на основі поданого сюжету( на вибір учнів):

         1.  Цвіркун у саду голосно кричав.Маленька пташка запитала, що це за могутня істота.Їй відповіли, що то нікчемна комаха: якби не кричала, то про неї ніхто нічого й не знав би.

          2.  Мишеня й Миша вилізли вночі з підпілля до кімнати і знайшли цукерку. Миша з’їла її сама. Аж тут Кіт! Мишеня швидко шугнуло в нірку, а Миша застрягла, і Кіт з’їв її.

ІV.Моніторинг «Карусель». Листочки із запитаннями ходять по колу, учні дають на них відповіді, після чого коментуються.

1.Що вам сподобалось чи не сподобалось під час вивчення творчості Леоніда  Глібова?

2. Які, на вашу думку, риси характеру героїв байок варто наслідувати, а які- ні?

3.Яка команда (і хто саме), на вашу думку,була найактивнішою та оригінальнішою?

V. Пілсумок уроку

 

docx
Додано
22 червня 2019
Переглядів
681
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку