Міністерство освіти і науки України
Департамент освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації
Маріупольський професійний ліцей сфери послуг
ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВТОМОБІЛІВ
Підсумковий урок
Розробила викладач
Гребиниченко Ольга Валеріївна
Маріуполь
2019
ЗМІСТ
Вступ……………………………………………………………………………….3
Основна частина…………………………………………………………………..5
Додатки…………………………………………………………………………...10
Список використаних джерел…………………………………………………..17
ВСТУП
Традиційно цілі освіти визначаються як формування в студента знань, навичок і умінь, прилучення людини до культури, підготовка його до праці. Нова освітня парадигма передбачає набуття компетентності, ерудиції, формування творчості, культури особистості. У реформованої школі домінанта переноситься з освіти і навчання на виховання, здатне сформувати особистість, екзистенційні цінності якої відповідають життєвим потребам нового часу. При цьому під вихованням розуміється створення таких умов, які здатні забезпечити розкриття задатків і здібностей особистості учня. У спектрі провідних цілей освіти по відношенню до особистості учня слід виділити :
Зміни в характері освіти для кінця XX – початку XXI століття полягають в його спрямованості, цілях, змісті, які все більш явно орієнтують його на «вільний розвиток людини», на творчу ініціативу, самостійність учнів, конкурентоспроможність, мобільність майбутніх фахівців.
У зв’язку з цим все більш актуальним стає компетентнісний підхід у освіті, формування ключових компетенцій людини є перспективним напрямком в науці і практиці освіти.
Ключові компетенції (європейський варіант), розвитку яких сприяє урок:
Вивчати:
• вміти отримувати користь з досвіду;
• організовувати взаємозв'язок своїх знань і впорядковувати їх;
• вміти вирішувати проблеми;
• самостійно займатися своїм навчанням.
Шукати:
• запитувати різні бази даних;
• опитувати оточення;
• консультуватися у експерта;
• отримувати інформацію;
• вміти працювати з документами та класифікувати їх.
Думати:
• організовувати взаємозв'язок минулих і справжніх подій;
• критично ставитися до того чи іншого аспекту розвитку наших суспільств;
• вміти протистояти непевності та складності;
• займати позицію в дискусіях і виковувати свою власну думку;
• бачити важливість політичного та економічного оточення, в якому проходить навчання і робота;
• оцінювати соціальні звички, пов'язані зі здоров'ям, споживанням, а також з навколишнім середовищем.
Співпрацювати:
• вміти співпрацювати і працювати в групі;
• приймати рішення - улагоджувати розбіжності та конфлікти;
• вміти домовлятися.
Братися за справу:
• включатися в проект;
• нести відповідальність;
• входити в групу або колектив і робити свій внесок;
• проявляти солідарність;
• вміти організовувати свою роботу;
• вміти користуватися комп’ютерною технікою.
Адаптуватися:
• вміти використовувати нові технології інформації та комунікації;
• показувати стійкість перед труднощами;
• вміти знаходити нові рішення.
Вибір теми уроку обґрунтований необхідністю отримання, опанування та закріплення якісних знань з технічного обслуговування автомобілів для майбутніх фахівців. При проведенні уроку використано метод проектів як найбільш доречний для досягнення цілей уроку і найбільш цікавий для учнів. Метод проектів дає змогу найкраще розкрити набуті в процесі підготовки до уроку та у його проведенні компетенції учнів.
ОСНОВНА ЧАСТИНА
Тема уроку: Технічне обслуговування автомобілів (підсумковий урок)
Мета уроку:
1. Навчальна — повторення, перевірка і корекція знань з теми «Технічне обслуговування автомобілів»; закріплення та демонстрація набутих теоретичних знань за фахом, вміння користуватися комп’ютерною технікою; проведення міжпредметних зв’язків спецтехнології СРКТЗ з іншими навчальними предметами та майбутньою професією.
2. Розвиваюча — розвиток алгоритмічного логічного мислення, пам’яті, уважності; розвиток пізнавального інтересу, творчої активності учнів; розвиток вміння учнів висловлювати думки для вирішення експериментальних проблем, моделювати ситуацію; розвиток художнього смаку та комп’ютерної етики.
3. Виховна — прищепити повагу до співрозмовника, терпіння, стійкість, волю до перемоги, винахідливість, вміння донести свою позицію слухачам та вміння дослухатися до думки інших, реально оцінювати внесок кожного у роботу групи, досягнення та недоліки опонентів.
Тип уроку: урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок.
Вид уроку: урок-проект контролю та оцінювання набутих знань з теми предмета з елементами конференції.
Форма організації навчальної роботи: індивідуальна, групова.
Методи навчання: пояснювально-ілюстративний, евристичний, репродуктивний, програмоване навчання.
Прийоми навчання: фронтальне опитування, комп’ютерне тестування, творче завдання-проект, дебрифінг, самоаналіз та взаємоконтроль, рефлексія.
Обладнання: дошка з необхідними записами, комп’ютерний клас, тестова програма My Test (Pro), проектор, слайдова презентація, плакати груп-СТО.
Час проведення: 45 хвилин.
ПЛАН УРОКУ
I |
Організаційна частина |
7 хв. |
II |
Актуалізація опорних знань – фронтальне опитування |
15 хв. |
III |
Основна частина: |
20 хв. |
|
|
10 хв. 16 хв. 2 хв. 2 хв. |
ІV |
Підведення підсумків уроку, рефлексія |
3 хв. |
ХІД УРОКУ
Метою уроку є повторення, перевірка і корекція знань з теми «Технічне обслуговування автомобілів»; закріплення та демонстрація набутих знань; проведення міжпредметних зв’язків спецтехнології з інформатикою та майбутньою професією; об’єктивна оцінка роботи колег-опонентів, а також внеску кожного у роботу своєї групи і в решті решт отримання підсумкового балу з опанування теми.
За два тижні до проведення цього уроку ви були поділені на групи-СТО: «Гвинт», «Викрутка», «Лещата» та «Зубило», яким було дано завдання: охарактеризувати щоденне, сезонне технічне обслуговування, ТО-1, ТО-2 відповідно, для чого підготувати інформаційні доповіді з використанням можливостей глобальної мережі Internet з висвітленням періодичності та місця проведення ТО, переліком виконуваних робіт, інструментів й обладнання, застосованих матеріалів, правил безпеки при проведенні робіт. Матеріальним продуктом праці групи повинен стати плакат-презентація конкретного типа ТО, виконаний у форматі А3 за допомогою програми Publisher.
Почнемо з повторення вивченого матеріалу.
Кожній команді пропонується 7 запитань. За 3 хв. команда має встигнути дати найбільшу кількість правильних відповідей. Виграє та команда, яка набере найбільшу кількість балів. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал. (На дошці запишемо назви команд для ведення рахунку турніру).
Я ставлю питання, ви коротко і чітко відповідаєте, показуєте на слайді (слайд 1 – Додаток А, слайд 2 – Додаток Б) складові. За кожну правильну відповідь ви отримаєте картку-бал. Наприкінці уроку порахуємо отримані групові бали.
Фронтальне опитування:
Турнір – розминка „Розумники”
Запитання для першої команди:
Запитання для другої команди:
Запитання для третьої команди:
Запитання для четвертої команди:
Поки творча майстерня працює послухаємо промоутерів кожної СТО, які презентують підготовлені доповіді, розкажуть, якими програмами вони користувалися у своєї роботі, та продемонструють створені ними інформаційні плакати-презентації:
Дякую всім за підготовку та участь у проведенні уроку.
ДОДАТОК А
Основні складові частини автомобіля
ДОДАТОК Б
Двигун ВАЗ 2107
ДОДАТОК В
Плакат СТО «Гвинт»
ДОДАТОК Г
Плакат СТО «Викрутка»
ДОДАТОК Д
Плакат СТО «Лещата»
ДОДАТОК Е
Плакат СТО «Зубило»
ДОДАТОК Ж
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Список літератури
Інтернет-ресурси
1