2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Профорієнтаційний захід для учнів 10-х класів "Цифрове суспільство"

Про матеріал
ПРАКТИЧНИЙ ІНТЕНСИВ “ЦИФРОВЕ СУСПІЛЬСТВО” Цільова аудиторія: учні 10-х класів груп допрофесійної підготовки ЗЗСО, 4 команди по 4 учні (1 учень з однієї професії). Форма заходу: практичний інтенсив (практикум з опорою на досвід). Час заходу: 1,5 години. Мета: створення мотивації учнів до усвідомленого вибору робітничих професій через активну творчу і пізнавальну гру. Обладнання: музика (фонова), презентація, відеоролики, роздатковий матеріал (додатки), подяки, пам'ятні подарунки.
Перегляд файлу

1

 

ЕНЕРГОДАРСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОСПЛЕКС «ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ІІ-ІІІ СТУПЕНІВ – МІЖШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧИЙ КОМБІНАТ» ЕНЕРГОДАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

ПРОФОРІЄНТАЦІЙНИЙ ЗАХІД «ЦИФРОВЕ СУСПІЛЬСТВО» ДЛЯ УЧНІВ 10-Х КЛАСІВ

 

 

 

Номінація: виховний захід

Автор: вчитель інформатики,

Лотошникова Н.С.

 

2019


ПРАКТИЧНИЙ ІНТЕНСИВ “ЦИФРОВЕ СУСПІЛЬСТВО”

Цільова аудиторія: учні 10-х класів груп ДП ЗЗСО міста Енергодар,              4 команди по 4 учні (1 учень з однієї професії).

Форма заходу: практичний інтенсив (практикум з опорою на досвід).

Час заходу: 1,5 години.

Мета: створення мотивації учнів до усвідомленого вибору робітничих професій через активну творчу і пізнавальну гру.

Обладнання: музика (фонова), презентація, відеоролики, роздатковий матеріал (додатки), подяки, пам'ятні подарунки.

Фотозвіт

 

КОРОТКИЙ ОПИС ЗАХОДУ

Підготовчий етап

В кабінеті розподілити місце для 4-х команд (ЕНВК “ЗНЗ-МНВК”,        ЕЗОШ №2, ЕЗОШ №4, ЕЗОШ№7), оформити столи табличками, 2-ма планшетами (на 1 команду). Учні приходять у однаковій командній формі.

Кабінет оформити плакатами про професії навчального закладу (Перукар, Кухар, Водій кат. “С”, Секретар-керівника, Оператор комп'ютерного набору, Слюсар-ремонтник, Кравець).

Для супроводу практичного інтенсиву використовується супроводжуючі матеріали (сайт з завданнями “Цифрове суспільство” на платформі онлайн-центру “Робітничий орієнтир ЦОМ”, завдання, музичний супровід, подяки, пам'ятні подарунки).

Основний етап.

Проведення гри з сайту онлайн-центру “Робітничий орієнтир ЦОМ”.

Заключний етап.

Підведення підсумків (результати виконання завдань у головній таблиці), закінчення інтенсиву учасників нагороджують подяками та пам'ятними призами.

 

СЦЕНАРІЙ ЗАХОДУ

музичний фон, презентація

Ведучий 1: Добрий день, дорогі друзі, шановні гості! Ми раді вітати Вас в Енергодарському навчальному-виховному комплексі «Загальноосвітній навчальний заклад ІІ-ІІІ ступенів – міжшкільний навчально-виробничий  комбінат» - який є унікальним закладом освіти в місті Енергодар, та готує кваліфікованих робітників у відповідності до потреб міста і регіону за різними професіями.

Сайт “Практичний інтенсив 2019 “Цифрове суспільство”

Ведучий 2: Для детального ознайомлення з вимогами до професій, освітніми закладами, які їх надають, можна використати хмару слів “Дерево професій”. Обираєш професію - дізнаєшся про неї все.

хмара слів професії МНВК

Ведучий 2: В нашому Комплексі протягом останнього місяця проходив традиційний профорієнтаційний захід «Тижні професійної майстерності». Учні, груп допрофесійної підготовки та трудового навчання, мали змогу дізнатися багато нового про обрані професії, продемонструвати свої знання та вміння.

фотозвіт з проведення тижнів

Ведучий 1: Сьогодні ви присутні на заключному етапі даного заходу, який ми пропонуємо провести у вигляді практичного інтенсиву “Цифрове суспільство”.

музичний фон, презентація

Ведучий 2: Професійне кредо нашого заходу - “Вибір професії - це велика відповідальність. Відповідальність перед батьками, перед суспільством, та найголовніше - перед собою”. 

демонстрація сайту “Цифрове суспільство”

Ведучий 1: Всі завдання ми будемо виконувати через сайт онлайн-центру “Робітничий орієнтир “Центру освіти молоді” (розповідь про відкриття  центру). Що з себе представляє ця платформа і як її можна використовувати вам у майбутньому, розповість заступник директора з навчально виховної роботи.

Добрий день, шановні гості та шановні учні-учасники нашого профорієнтаційного заходу! Ви добре знаєте, що наш Комплекс вже давно працює як опорний навчальний заклад з профорієнтаційного напрямку. І в цьому році ініціативній групі наших вчителів та адміністрації Комплексу прийшла ідея створення Онлайн-центру профорієнтації "Робітничий орієнтир "Центр освіти молоді" на базі нашого закладу, який допоможе у самовизначенні та виборі робітничих професій, освітніх курсів, профорієнтаційній діагностиці учнів та молоді нашого міста.

Завдяки перемозі в конкурсі міні-проектів «Громада своїми руками-2019», який проводився за сприянням соціальних партнерів ДТЕК Запорізької ТЕС та міської влади, Комплекс закупив сучасне обладнання для кабінету профорієнтації: 10 планшетів, ноутбук, інтерактивне обладнанням CamTouch, проектор, екран.

Для роботи Онлайн-центру створений сайт, розроблений інструментарій діагностик, підібраний матеріал по робітничим професіям, створені інтерактивні профорієнтаційні вправи. Офіційне відкриття-презентація Онлайн-центру відбулось 28 листопада.

Ми сподіваємось, що завдяки плідній співпраці творчої групи вчителів Онлайн-центру профорієнтації, методистів з профорієнтації шкіл міста та НМЦ управління освіти допоможе нашим учням та молоді міста обрати справу своєї мрії, робітничу професію, бажаний вектор для професійного розвитку!

фотозвіт з презентації онлайн-центру, сайт онлайн-центру

Ведучий 1: Дякуємо. І так розпочнемо наш захід. Сьогодні у нас знаходяться представники 4-х шкіл міста - учні 10-х класів : ЕНВК “ЗНЗ-МНВК”, ЕЗОШ №2, ЕЗОШ №4, ЕЗОШ №7. В кожній команді знаходяться представники з різних професій, які є в нашому закладі. Привітайте один одного бурхливими оплесками.

Протягом усього нашого заходу ви будете виконувати різноманітні завдання і заробляти для своєї команди бали. По закінченню нашої гри ми з вами з'ясуємо, представники якої команди найбільш розбираються в сучасному світі “Цифрових технологій”. Але для того, щоб все було чесно та прозоро, ми попросимо наших гостей допомогти нам в цьому та скласти лічильну комісію. Очолити лічильну комісії ми просимо методиста Науково-методичного центру управління освіти, а їй допоможуть: фахівець Енергодарської філії Запорізького обласного центру зайнятості населення, методист ЕНВК №1, методист ЕБГ “Гармонії”, методист ЕБЛ, а методистів ЕЗОШ №4 та ЕЗОШ №2 приєднатися до своїх команд. Методиста ЕНВК №5 і заступника директора з НВР ЕНВК «ЗНЗ-МНВК», ми просимо допомогти представникам команд школи №7та Комплексу.

І так нагадую, що за кожне правильно виконане завдання - ви будете отримуєте бали, а результати - будуть вноситися у загальну таблицю. І в кінці даного заходу ми отримуємо одного або декілька переможців.

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

на планшетах відкритий сайт “Робітничий орієнтир”

Ведучий 2: Всі наші завдання, які пов'язані безпосередньо з інформаційними технологіями, ми будемо виконувати через платформу онлайн-центру профорієнтації "Робітничий орієнтир "Центр освіти молоді". І так, заходимо на платформу та відкриваємо вкладку “Професійний орієнтир” - Конкурси - Практичний інтенсив 2019 “Цифрове суспільство”.

Розпочнемо нашу роботу з інтерактивної вправи (Завдання 1). Для цього відкриваємо сайт “Цифрове суспільство” - зліва вкладка “Умови вибору професії”. Ваше завдання відсортувати запропоновані вимоги до вибору майбутньої професії на дві частини. Виконавши завдання - підняти сигнальну картку. Ведучий та журі перевірять вашу роботу. Час виконання - 2 хв.

музичний фон

 Ведучий 1: (Завдання 2). Ви всі молодці почали всі дуже жваво, і тому щоб не зупинятися, ми переходимо  з вами до наступного конкурсу, який називається “Хто я?”. Зараз один з учасників команди зайде за наш імпровізовану ширму, в цей час на екрані з’являється фото професії. Учасник, який стоїть за екраном, буде задавати питання своїй команді. Відповіді на питання команди повинні бути “Так” або “Ні”. Головна задача - вгадати, що це за професія. Дорогі учасники, ваша поведінка має бути виваженою. Команди суперники в цей час не підказують, якщо буде підказка зі сторони іншої команди то їй нараховуються штрафні бали. На виконання цього завдання у вас буде 1хв. За правильну вгадану професію ви отримуєте бали. Час пішов.

 Починаємо з команди ЕЗОШ №2, ЕЗОШ №4, ЕЗОШ №7, МНВК.

  •                 програміст
  •                 слюсар з ремонту автомобілів
  •                 кондитер
  •                 манікюрниця

музичний фон

Ведучий 2: Наступний наш конкурс - “Рахівниця” (Завдання 3). Вам пропонується провести розрахунки у Таблицях Google (як у MS Excel), де є готові матеріали для всіх команд. Таблиця складається з трьох аркушів, у вас є два планшети:

  1.               Перша пара кожної команди проводить розрахунки - аркуш “Оцінки”, кі-ть балів - 1,5.
  2.               Друга пара кожної команди проводить розрахунки - аркуш “Товари”, кі-ть балів - 1,5.
  3.               Додаткове творче завдання для кожної команди - намалювати (разом або в парі) запропонований малюнок, кі-ть балів – 2.

 Виконавши завдання - підняти сигнальну картку, повідомивши ведучих та членів журі. Час виконання - 10 хв.

 Завдання для команд

виключити проектор

Ведучий 1: (Завдання 4) Наступний наш конкурс “Збери слово” . Зараз кожному учаснику команди будуть прикріплені 2 букви: одну спереду, а іншу ззаду. Запам'ятайте їх. Ведучий буде задавати питання, вам необхідно відповісти на нього і зібрати слово-відповідь. Якщо ви не знаєте відповідь - скажіть слово “ПАС” або  “ДАЛІ”. Для наступного запитання. За кожне правильне зібране слово журі зараховує вам бали. Час на одну команду - 90 секунд. Нагадую, команди суперників не підказують, інакше будуть нараховані штрафні бали. Слово починаємо збирати  зліва на право.

Починаємо з команди ЕЗОШ №2, ЕЗОШ №4, ЕЗОШ №7, МНВК.

Літери: ДХ, АУ, МС, ОА

1. ЇЇ хотів з’їсти павук,  а врятував комар . Муха

2. Перший чоловік на землі. Адам

3. Інша назва слова безлад. Хаос

4. Жіноча істота в колоді карт. Дама

5. Що показують на подіумі моделі. Мода

6. Де можна зірвати яблуко? У… САДУ

7. Коли її додати до оцту, буде піна . Сода

8. Російською Хома, а українською ХОМА

9. В гостях добре, а де краще? В ДОМА

10. Пісок у розколоченій воді утворює ОСАД

Літери: АО, СР, ПЙ, КТ

1. Пісня Ротару «Мій рідний?( Край)

2. Дорожній знак перед яким потрібно зупинитися?(Стоп)

3. Місце паркування для кораблів? (Порт)

4. Його пишуть в соціальних мережах(Пост)

5. Драбина для літака? (Трап)

6. Статуя свободи стоїть у місті Нью-…?(Йорк)

7. Українською короп, а російською?(Карп)

8. В ньому гуляють по вихідним?(Парк)

9. Художній засіб(троп).

10. Сукупність веб-сторінок на окрему тему в Інтернет (Сайт)

Літери: ВЛ, ИІ, ПД, ОА

1. Дерево-символ фальшивих документів (Липа)

2. Жіночий знак зодіаку (Діва)

3. Хочеш пити, візьми склянку (Води)

4. У людей ноги, у тварин (Лапи)

5. Якщо вірити, то воно трапиться (Диво)

6. Жіноче ім'я (Ліда)

7. Хіба ревуть …, як ясла повні (Воли)

8. Як по іншому називається важлива справа (Діло)

9. В школі вони дерев'яні або кахельні (Поли)

10. Художник Сальватор (Далі)

Літери: ЗМ, ПО, ЛН, АТ

1. Гра – головоломка, в якій треба скласти мозаїку з частинок різної форми (Пазл)

2. Тонкий та довгий різновид стебла рослини, зокрема винограду (Лоза)

3. Осад, після згоряння речовин (Зола)

4. Пристрій для захисту від дощу (Зонт)

5. Відома картина Леонардо да Вінчі «… Ліза» (Мона)

6. Одночасний постріл з кількох рушниць або артилерійських гармат (Залп)

7. Антонім до слова БАГАТО (Мало)

8. Обмежена частина простору (Зона)

9. Традиційна м’ясна страва народів Центральної Азії, Туреччини, Монголії, Кореї, схожа на пельмені (Мант)

10. Зроблений із золота (Злот)

Ведучий 2: Наступний конкурс - “Професійна мозаїка” (Завдання 5). Учасникам пропонується класифікувати вимоги, прилади-інструменти, матеріали що відносяться до певної професії. Для кожної команди окремі споріднені професії. Виконавши завдання - підняти сигнальну картку, щоб повідомити ведучих та членів журі. Час виконання - 3 хв.

Почнемо з: ЕЗОШ №2 - ОКН-секретар, ЕЗОШ №4 - слюсар-водій, ЕЗОШ №7 -  перукар-манікюрник, МНВК - шеф-кухар - кондитер.

Завдання 1 - ОКН-Секретар, Слюсар-Водій, Перукар-Манікюрник, Шеф-кухар - Кондитер

музичний фон

Ведучий 1: Добре, продовжуємо - конкурс “Ну, покажи!” (Завдання 6). Одному учаснику з команди треба прослухати музичну композицію пов’язану з професією. Потом представити своїй команді її без слів, щоб вгадати назву пісні. Для кожної команди - 1 композиції. Час показу - 1 хв. Якщо вгадала команда супротивника - додаткові 2 бали.

Ведучий 1: Наступний конкурс “Відомі постаті”(Завдання 7). Зараз перед вами на екрані з'являються історичні та сучасні відомі люди. Кожній з команд пропонується вгадати відому людину та вид її діяльності. Завдання на швидкість, тому хто перший підніме сигнальну картку - дає відповідь. Якщо відповідь дана до підняття сигнальної картки - вона не зараховується. Якщо учасники галасують, викрикують - знімаються бали за поведінку.

Якщо не вгадала жодна з команд - ведучі оголошують правильну відповідь.

Найвідоміші шеф-кухарі:

  •                 Ектор Хіменес Браво,
  •                 Гордон Рамзі,
  •                 Джеймі Олівер,
  •                 Євген Клопотенко,
  •                 прибиральник-кухар Лінгвіні і Щур Ремі (мультфільм “Рататуй”)

Найвідоміші особистості в ІТ технологій:

  •                 Білл Гейтс - відомий засновник компанії Microsoft.
  •                 Марк Цукерберг - наймолодший мільярдер світу. Успіх йому принесло створення всесвітньо відомої мережі Facebook.
  •                 Стив Джобс - відомий на весь світ творець Apple.
  •                 Сергей Брин - співзасновник Google.
  •                 Ада Лавлейс — перша жінка-програміст. Склала першу у світі програму для аналітичної машини. Ввела у вжиток терміни «цикл» і «робоча комірка». А також їй належить створення двійкового коду .

Найвідоміші люди інженери - винахідники:

  •                 Генрі Форд - конструктор автомобілів, засновник корпорації «Форд Мотор», його гасло - «автомобіль для всіх».
  •                 Карл Фри́дріх Міхаель Бенц - німецький інженер, винахідник одного з перших в світі автомобілів з Двигуна Внутрішнього Згорання, піонер в галузі автомобілебудування.
  •                 І́гор Іва́нович Сікорський - видатний авіаконструктор українського походження.
  •                 Мартін Купер - американський інженер та фізик, член Національної інженерної академії США, здійснив перший дзвінок по мобільному телефону
  •                 Ілон Рів Маск - засновник, співвласник, генеральний директор і головний інженер компанії SpaceX; генеральний директор головний ідейний натхненник (Chief Product Architect) компанії Tesla.

Ведучий 1: Ви правильно назвали всіх відомих людей, про когось ви чули, кимось захоплюєтеся, про когось почули вперше в житті. Але всі ці великі люди йшли поступово до своєї професії, для когось це було захоплення а для когось сенс життя. Сьогодні талановитий студент може прокинутися знаменитим після першої ночі запуску свого стартапу, а рядовий підприємець в силах заробити стан на реаліті-шоу про свої будні. Зрозуміло, життя і зовнішність таких людей до і після моменту їх слави істотно різняться. Ілон Маск навчився програмувати в 9 років, в 28 продав свій перший стартап (на хвилиночку - за $ 307 млн), Білл Гейтс погано вчився в школі, в університеті прогулював пари і навіть був відрахований після 2-го курсу з Гарвардського університету. Але при цьому він душі не таїв  у програмуванні.

 Сьогодні в світі існує багато професій, у даний час налічується понад 40 тисяч різних професій, спеціальностей.

Вважається, що протягом 10 років зникає близько 5000 професій і майже стільки ж виникає нових. При цьому зазнають змін характер і зміст праці у межах як нових, так і старих професій.  Якщо ви не знаєте, а бо ще вагаєтеся з вибором професій, професії - майбутнього, то в цьому вам допоможе атлас професій, тут ви можете знайти різноманітні галузі, дізнатися, що в ній може змінитися в майбутньому, які навички і вміння знадобляться в тій чи іншій професії або спеціальності. Які професії будуть більш затребувані, а які кануть у небуття.

атлас професій

Ведучий 2: Останній конкурс - “Професія” (Завдання 8). Зараз представник команди обирає картку “Всесвіт можливостей”, учасники команди ознайомлюються зі змістом, визначають основну та споріднену професії, а потім представляють їх. Час виконання - 3 хв.

 

 ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Ведучий 2: Шановні учасники практичного інтенсиву, доки журі буде підводити підсумки, пропоную вам подивитися відеозвіт з конкурсу професійної майстерності “Професіонал 2018” (практичний тур), де 11-ті класи демонстрували свої вміння, навички з професій в Комплексі (демонстрація відеоролику).

Ведучий 1: Отже, робітничі професії, які ви здобуваєте в нашому Комплексі, користуються попитом і ви завжди зможете самореалізувати себе!

Як зробити правильний вибір в таком розмаїтті професій? На жаль, відповідь на це питання може дати тільки той, хто ставив його. Іншими словами - сам собі. Тому задача нашого Комплексу та Онлайн-центру профорієнтації "Робітничий орієнтир "Центр освіти молоді" - допомогти вибрати професію за покликом серця.

Є одна універсальна формула, що допоможе будь-кому зробити вибір:

Хочу + Можу + Треба = твоя Професія

  •                 Де, Хочу - це твої Інтереси та Схильності.
  •                 Можу - твої Здібності, Можливості здоров'я і Професійна кваліфікація.
  •                 Треба - можливість працевлаштуватися, рівень попиту на ринку праці.

Байдуже, яка професія у людини, головне, щоб він отримував від неї задоволення.

 Народна мудрість каже: щасливий той, хто радісно йде на роботу і з радістю повертається додому. Тож бажаю кожному з вас - не помилитися у своєму виборі, бо можливо зараз серед нас знаходиться новий Білл Гейтс або Ада Лавлейс.

Ведучий 1: І я  запрошуємо голову жюрі, для підсумків та нагородження.

Підводяться підсумки. Командам вручають подяки та пам’ятні призи.

docx
Додано
17 лютого
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку