Підсумковий урок з розділу "Виникнення Русі України",

Про матеріал
Підсумковий урок у сьомому класі з розділів "Виникнення Русі України", "Русь Україна наприкинці X у першій половині ХІ столітть".
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення матеріалу за темами «Виникнення Русі –України .Русь –Україна наприкінці Х –у першій половині ХІ ст.»

 

  Мета: Перевірити рівень знання учнів із теми , виявити прогалини в знаннях , якщо вони є, спланувати роботу над їх усуненням; удосконалити  навички аналізу  та систематизації вивченого матеріалу;

 залучити дітей до ґрунтовного засвоєння знань та розвивати навички роботи  з комп’ютером ;

  Обладнання : карта України , карта Русі -України , атласи «Історія України “ ., комп’ютерні   розробки , портрети князів.

  Тип уроку: урок узагальнення.

  Форма уроку: гра з використанням   комп’ютерної  технології.

  Література:

   Ю. Ю.  Свідерський  «Історія України 7кл» - Київ – 2007р

   І. С. Гриценко  «Гомін віків «, Київ «Проза « 1994р

 

Структура уроку

 I Організаційний момент                                        1 хв

 II Хід заняття

  1. Знавці дат і понять                                             10 хв

Історичний калейдоскоп

  1. Робота з історичною картою                             10 хв

Хто? Куди? З якою метою ?

  1. .Історичні факти і події                                     10 хв

Я – тобі ., ти – мені .

  1. Пам’ятки  Київської  Росії                                5 хв

                         Мозаїка пам’яток

  1.  Писемні джерела                                             5 хв

Реставратор

  1. Стисла характеристика  історичних діячів     1хв

Відгадай про кого мова?

III.Підсумок уроку                                                       3 хв

IV.Домашнє завдання                                                   1 хв

 

Підготовчий етап

 

Учитель заготовляє кольорові листочки з написом 1 бал , 2 бали, 3 бали і дає учням за їхні відповіді

 Перший етап

    «Історичний калейдоскоп»                                    1 бал

   Дати відповідь на запропоновані вчителем запитання .

                                                                       Додаток 1

     Другий етап

    «Хто7 Куди? З якою метою ? «                           3 бали

    Учням запропоновано портрети  князів . Завдання :

     Встановити хто зображений на портреті , з якою метою і  куди проводилися  ними походи?

    (Олег , Ігор , Ольга , Святослав , Ярослав Мудрий , Володимир Великий )

                                                                         Додаток 2

  Третій етап

      « Я – тобі , ти – мені «                            3 бали

       Клас ділиться на групи . Учні з груп запропоновують один одному питання про     історичні факти і події .

(кожен учень повинен дати питання і відповісти на питання )

 Четвертий етап

       «Мозаїка пам’яток «                                 2 бали

       Учні повинні з мозаїки  скласти зображення  історичної пам'ятки.

Варіанти :

    а)Літописець  Нестор.

    б)Пам’яний знак  «Кий , Щек, Хорив».

    в)Софіївський Собор.

    г)Десятинна церква.

  П’ятий  етап

 (клас ділиться на дві групи )

        «Реставратор»                                            2 бали

        На екранах комп’ютера  учні бачать текст із пропусками .

        Команди мають відновити тест.                Додаток 4

    Шостий етап

           «Відгадай про кого мова «                       1 бал

( Розгадування загадок. )

Хід заняття

Перший  етап

 I. Історичний калейдоскоп      Додаток 1

980 р – Володимир стає єдиновласним  князем 

1015 р – смерть Володимира

1015 р – загибель  Бориса , Гліба і Святослава

1019 р – Ярослав осів у Києві

1023 р – мирний договір Ярослава з Мстиславом

1036 р – Ярослав стає єдиновладним  князем .

дитинець – частина міста , де жили князь і його  оточення

віче – народні збори

смерд – селянин , який володів земельним наділом , сплачував пану податок

полюддя – данина

 мозаїка – картина складна із кольорових каменів і смальти

фреска – малюнок зроблений спеціальними фарбами  по сирій  штукатурці

глаголиця та кирилиця – слов’янські азбуки

«Руська правда»  - збірник законів створений  Ярославом Мудрим

Другий етап 

   Хто ? Куди ? З якою метою?    Додаток 2  

(Робота з картою )

      .     Встановити хто зображений на екрані ?Куди і з якою

            метою проводилися ним походи?

 (Олег , Ігор, Ольга, Святослав, Володимир, Ярослав Мудрий. )

Третій етап

   Я – тобі, ти –мені.

  Клас ділиться на 2 групи . Учні з груп запропоновують один одному питання про  

  історичні фанти і події  із  життя  Володимира  Великого  та Ярослава Мудрого .

  (Кожен учень дає питання і відповідає на питання свого товариша із іншої групи)

 Четвертий етап

   «Мозаїка  пам’яток «        Додаток 3

    Кожен учень отримує конверт з мозаїкою , хто складе і відгадає , що зображено отримує      2 бали.

       - Софія Київська.

       - Літописець Нестор.

       - Десятинна церква.

       - Пам’яний знак

    «Київ , Щек, Хорив та їхня сестра Либідь.

П’ятий етап

  «Реставратор»           Додаток 4

1 група

Учні відновлюють текст, де є  пропуски . Кожен учень вставлює одне слово.

Хоч і немало було гріхів на душі Ярослава, але при нім все ж наша держава стояла  (була ) … З Ярославом за честь …

 найперші владики того світу . Він побудував округ Києва …, а в ній …ворота , що й досі стоять . Він збудував той славетний … собор та заснував велику … . Він дуже любив читати … .

  Довідка

  Міцно , породичалися , стіну , Золоті ,,  Софіївський , бібліотеку , книжки .

  2 група

  Володимир звелів знищити  ідолів . Головного бога … наказав скинути в Дніпро .

   А киянам наказали йти до річки де їх … священники . Сталося це у … році . Найкрасивіша церква , яку наказав побудувати Володимир поставлена на честь Пресвятої Богородиці одержала назву … За це Володимира прозвали … Запровадження християнства  на Русі мало … характер . Вона приєдналася  до … цивілізації.

Довідка.

     Перуна , хрестили , 988, Десятинна , Великим, прогресивний,  європейський.

     Шостий етап

Відгадай про кого мова

 Історичні загадки про князів  Русі-України  ( Учні заздалегідь готують загадки про князів Київської Русі.Учень який загадав загадку і учень який відгадав її одержують по одному балу.)

III. Підсумок уроку

     Кожен учень підраховує кількість балів і учитель виставляє бали в щоденник .

  IV. Домашнє завдання :

       Повторити вивчену тему і підготуватися до уроку контролю знань.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

        980 р.

        988 р.

        1015 р.

        1015 р.

        1019 р.

        1023 р.

        1036 р.

 

 

 

 

Поняття

        Дитинець

        Віче

        Смерд

        Полюддя

        Мозаїка

        Фреска

Глаголиця

Руська правда

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2



 




 

 

 

 

 

Додаток 4

 

 

«Реставратор»

Учні відновлюють текст , де є пропуски . Кожен учень вставляє одне слово.

 

 

  1.         Група

 

Хоч і немало було гріхів на душі Ярослава , але при нім все ж наша держава стояла (була) ... .З Ярославом мали за честь ...  найперші  владики того світу. Він побудував округ Києва ... , а в ній ... ворота , що й досі стоять. Він збудував той славетний ... собор та заснував велику ... . Він дуже любив читати ... .

 

  1.         група

 

Володимир звелів знищити ідолів .Головного бога ... наказав скинути в Дніпро. А киянам наказали йти до річки де їх ... священики. Сталося це у ... році. Найкрасивіша церква, яку наказав побудувати Володимир поставлена на честь Пресвятої Богородиці одержала назву. . . За це Володимира прозвали ....Запровадження християнства на Русі мало ... характер. Вона приєдналася до ... цивілізації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Додаток 3

 



 

doc
Додано
8 лютого
Переглядів
76
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку