Навчальна мета: узагальнити та систематизувати знання за вивченими темами; визначити рівень оволодіння знаннями, уміннями та навичками; розвивати вміння працювати з картами атласа, вміння виконувати тестові завдання різних рівнів складності.
Приклади завдань
ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА ТЕМАМИ: «ВЗАЄМОДІЯ СУСПІЛЬСТВА I ПРИРОДИ», «СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО», «ГЛОБАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛЮДСТВА»
I рівень. Оберіть правильну відповідь
1. Серед названих країн найбільші запаси кам’яного вугілля зосереджені в:
а) Іраку, Ірані, Кувейті;
б) Алжирі, Лівії, Єгипті;
в) Китаї, США, Росії, Австралії;
г) Венесуелі, Аргентині, Перу.
2. Провідними експортерами нафти є:
а) Канада, Австралія, Бразилія;
б) Японія, Південна Корея, Філіппіни;
в) Німеччина, Швеція, Франція;
г) Саудівська Аравія, Ірак, Іран.
3. Найбільше у світі природного газу імпортує:
а) Японія;
б) Україна;
в) Росія;
г) Німеччина.
4. Найвищим відсотком виробленої енергії на АЕС вирізняються:
а) США та Канада;
б) Норвегія та Бразилія;
в) Італія та Іспанія;
г) Франція та Бельгія.
5. Першість за виплавкою сталі у світі належить:
а) Канаді та США;
б) Німеччині та Франції;
в) Росії та Україні;
г) Китаю та Японії.
6. Найбільше зерна пшениці на світовий ринок вивозять:
а) Польща, Білорусь, Росія;
б) США, Канада, Китай;
в) Японія, Південна Корея, Індонезія;
г) Чилі, Колумбія, Перу.
II рівень
7. Визначте правильність наведеного твердження:
«У розвинених країнах Європи та Америки, як правило, домінує високопродуктивне тваринництво, а в країнах, що розвиваються, Африки та Азії — рослинництво».
8. Прочитайте текст і визначте галузь промисловості:
«Це провідна галузь промисловості за загальною вартістю продукції, що виробляється, і за кількістю зайнятого у виробництві населення».
9. Установіть відповідність між продукцією галузей промисловості та країнами з найбільшими обсягами її виробництва:
а) папір;
б) телевізори;
в) вовна;
г) лляні тканини;
1) Іран, Ірак, Катар, Кувейт;
2) Китай, Південна Корея, США, Малайзія;
3) Австралія, Уругвай, Аргентина;
4) США, Китай, Японія, Канада;
5) Росія, Білорусь, Чехія, Литва.
III рівень
10. Установіть послідовність країн за прибутками від туризму, починаючи з найбільшого:
а) США;
6) Мексика;
в) Непал;
г) Японія;
11. Обчисліть ресурсозабезпеченість США залізними рудами, обравши в таблиці необхідні дані:
Площа, тис. км2 |
9 363,4 |
Розвідані запаси, млрд. т |
10 |
Щорічний видобуток, млн. т |
35 |
ВНП на душу населення, дол. США |
46 040 |
IV рівень
12. Відомо, що вчені розробили чимало глобальних прогнозів розвитку людства на найближчу та віддалену перспективу. У них простежуються два принципово різних підходи, які можна назвати песимістичним та оптимістичним. Складіть свій власний прогноз розвитку людства у ХХІ ст. за песимістичним сценарієм.
ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА ТЕМАМИ: «ВЗАЄМОДІЯ СУСПІЛЬСТВА I ПРИРОДИ», «СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО», «ГЛОБАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛЮДСТВА»
Варіант II
I рівень. Оберіть правильну відповідь
1. Серед названих країн найбільші запаси лісових ресурсів зосереджені в:
а) Німеччині, Франції;
б) Бразилії, Фінляндії;
в) Лівії, Алжирі;
г) Аргентині, Колумбії.
2. Провідне місце серед виробників та експортерів шокових тканин у світі посідають:
а) Бразилія, Венесуела, Перу;
б) Японія, Індія, Китай;
в) Білорусь, Польща, Словаччина;
г) Канада, США, Мексика.
3. Найбільшим експортером природного газу є:
а) Україна;
б) США;
в) Росія;
г) Китай.
4. Найвищим відсотком виробленої енергії на ГЕС вирізняються:
а) США та Канада;
б) Норвегія та Бразилія;
в) Італія та Іспанія;
г) Франція та Бельгія.
5. Суднобудування є галуззю міжнародної спеціалізації:
а) Росії;
б) Іспанії;
в) Південної Кореї;
г) Ізраїлю.
6. Лідерами за збиранням рису є:
а) Аргентина, Мексика, Бразилія;
б) Франція, Італія, Іспанія;
в) Туніс, Алжир, Єгипет;
г) Китай, Індія, Індонезія.
II рівень
7. Визначте правильність наведеного твердження: «Країна, яка має різноманітні природні умови, завжди економічно розвинена».
8. Прочитайте текст і визначте загальну назву перелічених рослинних культур: «Їх вирощують з метою отримання сировини для виробництва різноманітних продовольчих та промислових товарів. Найбільше значення мають цукрові, олійні, волокнисті й тонізуючі культури».
9. Установіть відповідність між країнами та їх експортною продукцією:
а) Японія;
б) Канада;
в) Індія;
г) Бразилія;
1) залізні та марганцеві руди, кава, какао, цукор, бавовник, рис, кукурудза;
2) нафта, какао-боби, натуральний каучук, ядро пальмового горіху;
3) залізні та марганцеві руди, чай, цукор, пшениця, рис, арахіс, прянощі;
4) залізні руди, кольорові метали, кам’яне вугілля, пиломатеріали, газетний папір, пшениця, машини та обладнання;
5) автомобілі, морські судна, електроніка і робототехніка, сталь, тканини.
ІІI рівень
10. Установіть послідовність країн за тоннажем торговельного морського флоту, починаючи з найбільшого:
а) Греція;
б) Росія;
в) Польща;
г) Панама.
11. Обчисліть ресурсозабезпеченість Німеччини вугіллям, обравши в таблиці необхідні дані:
Площа, тис. км2 |
356,9 |
Розвідані запаси, млрд. т |
244 |
Населення, млн. осіб |
84 |
ВВП на душу населення, дол. США |
23 700 |
IV рівень
12. Відомо, що вчені розробили чимало глобальних прогнозів розвитку людства на найближчу та віддалену перспективу. У них простежуються два принципово різних підходи, які можна назвати песимістичним та оптимістичним. Складіть свій власний прогноз розвитку людства у ХХІ ст. за оптимістичним сценарієм.