Підсумковий узагальнюючий урок за рік

Про матеріал

Підсумковий узагалюючий урок за рік.

Конспект уроку для учнів 4 класу.

Мета уроку узагальнити і систематизувати знання учнів з курсу інформатики 4 класу.

Проведення змагання «Я люблю інформатику».

Перегляд файлу

УРОК

ТЕМА: ПІДСУМКОВИЙ УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК ЗА РІК.

Мета:

навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів з курсу інформатики                4 класу;

розвивальна: формувати вміння узагальнювати, систематизувати; розвивати інформаційну культуру учнів;

виховна: виховувати відповідальність, вміння працювати в команді.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань, нестандартний.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація, Інтернет.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

IІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Проведення змагання «Я люблю інформатику»

Учні класу об’єднуються у дві приблизно рівносильні команди, обирають капітана, назву команди. Цей урок-змагання проводиться без завчасної і тривалої підготовки.

Учитель знайомить учнів з особливостями уроку-змагання, з конкурсами, які проводитимуться, системою оцінювання результатів.

Конкурс «розминка»

Учням пропонують загадки з інформатики, знайдені в мережі Інтернет. Команди відгадують загадки по черзі.

***

Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти.

Може він листа прийняти,

З другом швидко нас зв’язати,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе! (Комп’ютер)

 

 

 ***

Кілобайти, гігабайти,

Папки, файли, блоги, сайти...

Знань чимало різних має,

Цілий світ про нього знає. (Комп’ютер)

 ***

Сотня клавіш, різні знаки

Спершу учні-небораки,

А тепер раз, два й готово –

Відстукали слово.

Ось де пальцям фізкультура,

І це все – ... (клавіатура).

 ***

І комп’ютери порою

Розмовляють між собою

А для цього їм потрібна

Річ відома не усім.

До телефону підключай

І повідомлення приймай,

Адже мову ми ведем

Про зв’язок через... (модем).

 ***

Ось я кнопку натискаю

І папір вже заправляю.

Він друкує без зупинки

Вірші, пісні і картинки.

І швидкий він, наче спринтер

Відгадайте, що це? (Принтер)

 ***

А, Б, В, Г, Д і кома –

Всім, мабуть, уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж, це … (клавіатура).

 ***

Я показую об’єкти,

Фото-, відеопроекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний – … (монітор).

***

Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний … (блок).

 

 

***

Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я… (мишка).

 ***

Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я… (редактор).

 ***

Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен… (Word).

 ***

Коли треба показати

Слайди про усі формати –

В допомозі не відмовить

Вам ніколи … (PowerPoint)

Конкурс «всезнайки»

Працюємо в команді. Потрібно згадати та написати терміни з інформатики, які ми вивчали протягом року. Конкурс триває 3 хвилини. Перемагає та команда, яка пригадає більше слів.

Конкурс «семафор»

Від команд запрошують по одному учаснику. Вони вибирають конверти з термінами, які вивчали протягом року, і за допомогою жестів показують їх значення. Команди розгадують. Якщо команда не може розгадати термін свого учасника, його розгадує друга команда.

Конкурс «відгадайки»

Запрошують по одному учаснику з кожної команди.

 

 

 

Відповіді. Інформатика, об’єкт, браузер, монітор, мережа, клавіатура.

Конкурс «Метеоритний дощ»

Заповнити те, що змито дощем, так, щоб одержати слова, пов’язані з інформатикою

М_Н_ _ О_ (монітор)

М_Ш_ (миша)

К_А_І_Т_РА (клавіатура)

Ф_Е_ _ А (флешка)

П_И_Т_Р (принтер)

Виконання комплексу вправ для зняття м’язового напруження

Конкурс «закінчи речення»

  • Заходити до комп’ютерного кабінету потрібно… (спокійно, не поспішаючи).
  • Від монітора сиди на відстані… (не менше ніж 50 см).
  • На клавіші потрібно натискати… (плавно, без різких ударів).
  • Суворо заборонено торкатися… (роз’ємів, дротів, кабелів).
  • Суворо заборонено вмикати і вимикати комп’ютер без… (дозволу вчителя).

Конкурс «креативність»

Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

Інструктаж учителя

Завдання. Створити емблему команди в програмі Paint.

Завдання виконує кожен учень на ПК, а команда отримує сумарний бал.

Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми

Конкурс «Плутанка»

Є набір термінів, означення яких переплутані місцями. Ваше завдання – встановити відповідність між терміном і означенням (поясненням).

 

 

Комп’ютер

це комп’ютерний документ, у якому в наочній формі та в певному порядку містяться відомості для їх показу глядачеві

Інтернет

це пристрій, призначений для опрацювання даних

Файл

це глобальна всесвітня мережа, яка з’єднує комп’ютери по всьому світу

Комп’ютерна презентація

набір даних, що зберігаються на електронному носії під деяким іменем.

Контекстне меню

викликається кнопкою Пуск

Головне меню

це набір операцій, які можна виконати над певним об’єктом у певний момент часу

Контекстне меню викликається

це основний об’єкт комп’ютерної презентації, один кадр на екрані монітора

Слайд

після клацання на об’єкті правою кнопкою мишки

Відповіді

  • Комп’ютер – це пристрій, призначений для опрацювання даних.
  • Інтернет – це глобальна всесвітня мережа, яка з’єднує комп’ютери по всьому світу.
  • Файл – набір даних, що зберігаються на електронному носії під деяким іменем.
  • Комп’ютерна презентація – це комп’ютерний документ, у якому в наочній формі та в певному порядку містяться відомості для їх показу глядачеві.
  • Контекстне меню – це набір операцій, які можна виконати над певним об’єктом у певний момент часу.
  • Головне меню викликається кнопкою Пуск.
  • Контекстне меню викликається після клацання на об’єкті правою кнопкою миші.
  • Слайд – це основний об’єкт комп’ютерної презентації, один кадр на екрані монітора.

Конкурс «літературний аукціон»

Кожна команда повинна скласти з двох частин прислів’я. Виграє та команда, яка першою складе всі прислів’я. Частини прислів’я записані на картках.

Перша команда

1. Людина красна розумом, а комп’ютер — пам’яттю.

2. Натиснеш кнопку — здобудеш результат.

3. Один комп’ютер добре, а два краще.

4. Комп’ютеру слово, а він тобі 1000.

5. Рослина тягнеться до сонця, а учень — до комп’ютера.

Друга команда

1. Що натискаєш — те й маєш.

2. У невмілого інформатика очі не болять.

3. Подарованому комп’ютеру в системний блок не заглядають.

4. На комп’ютері не мудруй багато, а працюй завзято.

5. У комп’ютерному кабінеті працюватимеш вволю, то матимеш долю.

 

ІV. ПІДСУМКИ ГРИ

Оцінювання роботи учнів на уроці

За час, поки журі підраховує результати, допомагаю командам проаналізувати незрозумілі та вирішити спірні моменти. Наприкінці гри оголошується команда-переможниця та загальна кількість балів, набраних командами, визначаються найактивніші гравці команд.

Рефлексія

Учням роздають по три види смайликів і пропонують вибрати один з них.

На зворотному боці смайлика зазначено відповідний напис.

Мені сподобався урок. Я багато працював і дізнав-ся багато нового

Урок був не дуже ціка-вий. Я зміг виконати лише кілька завдань

Мені було не цікаво. Я не зміг нічого зробити на уроці

 

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Отже, на цьому уроці ми повторили та узагальнили матеріал вивчений за рік.

Молодці, ви сьогодні дуже добре працювали на уроці.

Урок закінчено. До побачення.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горбачова Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 березня 2019
Переглядів
3090
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку