17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

Піклування про здоров’я

Про матеріал
В цій розробці є такі теми: ●піклування про здоров’я в сім’ї ●дівчанка і хлопчики. Уміння товаришувати ●безпечні місця для ігор і розваг ●поведінка в небезпечних ситуаціях ●поведінка дитини в автономній ситуації у населеному пункті ●місця підвищеної небезпеки ●дитина вдома.Побутові небезпеки ●мікрорайон школи .Вибір безпечного маршруту від школи додому ●складові дороги. Безпечний перехід проїзної частини дороги ●правила користування громадським транспортом
Перегляд файлу

   Піклування про  здоров’я в сім’ї.

                    Здоров’я

 

Здоров’я — розкіш для людини,

Найбільша цінність у житті.

Як є здоров’я день при днині,

Можливість є йти до мети.

Тоді є радість, щастя, диво,

Краса у крапельці роси.

Тоді людина йде щасливо

Серед безмежної краси

Й чарівність світу відчуває.

Для неї в хмурість — дні ясні.

Вона всі труднощі долає

Й співає радісні пісні.

Вона — здорова! Це чудово,

Бо їй нічого не болить.

Вона добро творить готова.

І це прекрасно! Можна жить!

Неслухняний котик ( М.Побелян)

Котику – невесело, 
В нього все болить.
Він не хоче бігати
І мишей ловить.

Маму він не слухає, 
Воду з крану п’є
Одягати шапочку
Теплу не дає.

Ще й калюжі міряє:
Мочить лапки й хвіст.
Все, що попадається, 
Не помивши, їсть.  

 

    Як ти дбаєш про своє здоров’я? Текст-розповідь

 

 На землі дуже багато людей, котрі часто хворіють. Тому треба дбати про своє здоров’я змалку.
     Для цього я стараюсь загартовуватися. Кожного дня перебуваю на свіжому повітрі. Не забуваю робити ранкову зарядку. Сімдесят процентів імунітету закладається здоровим харчуванням. Тому я часто вживаю овочі та фрукти. Їм свіжу та натуральну їжу. Завжди дотримуюсь правил гігієни та режиму дня. Не забуваю чистити зуби, мити руки. Танці допомагають мені підтримувати спортивну форму.
     Я розумію, що здоров’я є найціннішим скарбом і його треба берегти. Корисні поради про здоров’я ми отримуємо у школі на уроках з основ здоров’я.

 

Прислів’я про здоров’я

1.​ У здоровому тілі — здоровий дух.

2.​ Найбільше багатство — здоров’я.

3.​ Здоров’я — всьому голова.

4.​ Подивись на вид і не питай про здоров’я.

5.​ Без здоров’я нема щастя.

6.​ Весела та хороша думка — половина здоров’я.

7.​ Честю і здоров’ям не хваляться – їх бережуть.

8.​ Часник сім хвороб лікує.

9.​ Тілу – чистота, а голові – розум.

           http://svitppt.com.ua/images/32/31890/960/img3.jpg

    Загадки про здоров'я

Щоб здоров'я добре мати

Слід про нього змалку… (дбати)

Кожний ранок обливатись

І зарядкою… (займатись)

У дворі щодня гуляти,

Повноцінно їсти й… (спати)

Добре мити всі продукти,

Досхочу вживати… (фрукти)

Будете це все робити –

Перестанете… (хворіти)

Він для кожної людини,

Ліки має й вітаміни,

Прочита рецепт уважно,

Що і як робить підкаже. (Аптекар)

 

 

 

 Дівчатка і хлопчики. Уміння товаришувати.

              Вправа «Роз'єднай слова та

                 прочитай прислів'я»

 

● Другашукай,азнайдеш—тримай.


● Друзіпізнаютьсявбіді.


● Людинабездрузів,щодеревобезкоріння.


- На яку тему ці прислів'я? (Дружба)

 

 Леся Вознюк «Дружнє коло».


Дружить хмарка з дощиком:
носить воду горщиком.
Дощик — із травичкою,
а трава — з копичкою,
а копиця — з коником,
що гасає з дзвоником.
А іще — з телятком,
баранцем, лошатком.
Всі вони — з Даринкою,
дівчинка — з хмаринкою,
з тою, що із дощиком
носить воду горщиком.
Ось замкнулось дружнє коло,
подружились всі довкола.

 

              Прислів’я та приказки

 

Без вірного друга велика туга.

Були б пиріжки - будуть і дружки. Друзі пізнаються в біді.

Друзі - це злодії часу.

 Коли хочеш позбутися друга, позич йому грошей.

 Людина без друзів - що дерево без коріння.

 Найти друга, за якого можна померти, - легко, а такого, щоб за тебе помер, - важко.

Не май друга вірного, не будеш мати зрадного.

 Нема кращого друга, як вірна подруга.

 Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.

    Правила дружби

1. Дружба — це правда і чесність кожного.

2. Поважай тих, з ким дружиш.

3. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.

4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

5. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.

6. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу.

 

Виконай завдання
1.Підібрати спільнокореневі слова до
слова ДРУГ.
2. Визначити чергування приголосних у
коренях слів.
3. В...

 

       Безпечні місця для ігор і розваг.

                       Загадки

 

В сніжний і студений час
Люблять всі малята нас.
З гірки ми рушаєм в путь,
А на гірку — нас везуть.

                             (Санчата.)

Ой, немає їм ціни!
По льоду біжать вони —
Швидконогі… (ковзани).

Ми — спортсмени, нас обох
Бачиш ти завжди удвох.
Ми по снігу швидко линем,
Ще й стрибаємо з трампліну.

                                            (Лижі.)

Я тримаюсь на ходу,
А спинюся — упаду.

                     (Велосипед.)

 В дні погожі сонцем грає, А на морозі розцвітає.

                                          [Вікно)

 

                Вивчення порад  

 

1.Не грайся біля відкритих вікон, на балконі, горищі.  

 

2.Не перехиляйся через відчинене вікно, через перила балкона.

 

3.Не грайся на підвіконні: можеш розбити скло і поранитись.

 

4.Не піднімай занадто важкі предмети.

 


Добре запам'ятайте закон «не»:

 

● Не розмовляйте з незнайомцями;

 

● не сідайте в машину до незнайомців;

 

● не грайтеся дорогою зі школи додому;

 

● не гуляйте з настанням темряви.

 

Вірш    НАЙКРАЩА ІГРАШКА

 

Не вгадать тобі нізащо,

Котра з іграшок — найкраща! —Знаю! Трактор заводний! Зовсім ні!

Електрична залізниця! Помилився!

Ну, тоді це пароплав! Не вгадав!

 Зрозуміло: це літак! Знов не так!

 Добре, відповідь я дам: Та, яку зробив ти сам!

 

Вірш      ІЗ ЛЯЛЬКАМИ

 

Біля хати квітне сонях,

В хаті — лялька, в ляльки — доня. Мама лялька бавить лялю...

А ти хто для них, Наталю?

І Наталя меншу взяла...

 —Я — бабуся їй, — сказала.

 

 

Поведінка в небезпечних ситуаціях. Телефони аварійних служб

Запропонувати дітям по черзі доповнити висловлювання, що є правилами поведінки в разі, якщо в оселі відчувається запах газу.

 

1)   Якщо хтось із дорослих у цей час удома, … (негайно скажи їм про це).

2)   Відкрий усі … (вікна), провітри … (помешкання).

3)   Перевір, чи перекриті на плиті … (вентилі).

4)   Якщо ти вдома один, негайно телефонуй … (до служби газу за номером 104).

5)   Ні в якому разі не вмикай … (світло) у загазованому та сусідніх приміщеннях і не запалюй … (сірники).

 

        Розповідь учителя  

     про небезпеку від газу.

 

Не можна залишати без нагляду ввімкнену газову плиту, особливо коли на ній стоїть чайник. Коли чайник закипить, він може загасити вогонь. У приміщення почне надходити газ, що може призвести до вибуху.

Крім того, різні сорти жирів, які використовуються для смаження, займаються самі собою за високої температури. Не користуйтесь водою, щоб загасити жир, який горить: це може спричинити поширення вогню по всій кухні.

 

                       Загадки

 

Що дім освітлює щоднини,
Без полум'я вечерю зварить,
Працює в електромашинах,
А необачних сильно вдарить? (Струм)

Скрізь, неначе крокодил,
Встромить ніс — насос,
І якщо почує пил, Всмокче... (пилосос).

Нам назавжди оту зиму
Привезли із магазину.
І зима у ньому вічна,
Як на полюсі Північнім. (Холодильник)

 

 

                 Небезпечні місця 

           Люди, які допомогли

будинок, ліс, річка, дача, вог- батьки, бабуся, сусіди, учитель, по-
нище в лісі тощо жежники, міліція, лікарі тощо

— Ці люди можуть допомогти в небезпечній ситуації, тільки до
них потрібно вчасно звернутися.

                   Загадки

 

В полотняній стороні,
По річці простині,
Пароплав пливе навгад —
То вперед, а то назад.
А за ним гладінь сама —
Ані зморщечки нема. (Праска)

Поведінка дитини в автономній ситуації у населеному пункті (якщо заблукав, загу бився, відстав від класу).

         Гра «Доповни речення».

 

 Дорогу треба переходити лише у спеціально … (відведеному для цього місці — по переходу).

 Якщо на вулиці немає пішохідного переходу, то переходити її слід лише тоді, … (коли поблизу немає машин).

 Не можна перебігати дорогу перед … (транспортом, що рухається).

 Найнебезпечніша ділянка дороги — … (це перехрестя).

 Рух у нашій країні — … (правосторонній).

 

  Гра «Закінчи речення». Робота

     у групах. Аналіз ситуацій.

 

1) Якщо я заблукав у місті, то я…

2) Якщо я заблукав у лісі, то я…

3) Якщо я загубився, то я…

4) Якщо я відстав від класу під час походу, то я…

Висновок: Якщо ти заблукав, загубився або відстав від класу, не панікуй, спробуй знайти дорослого, який зможе тобі допомогти, згадай свою домашню адресу, телефони своїх рідних, номер своєї школи.

 

 Запам’ятайте, до кого можна    звернутися по допомогу!

 • На вулиці. Попроси допомоги у міліціонера або у водія громадського транспорту.

 • У магазині. Підійди до касира чи продавця і скажи, що ти загубився.

 • У метро. Звернися до чергового по станції або до чергового біля ескалатора.

Тестування «Так чи ні».

Якщо ти загубився...

• Звернись за допомогою до будь-кого з дорослих.

 • Кричи, плач, щоб на тебе звернули увагу.

 • Звернися до міліціонера.

• Зупини машину, попроси відвезти тебе додому.

• Зайди в будь-який магазин, аптеку, офіс, попроси зателефонувати додому.

 • Сиди на одному місці, поки тебе не знайдуть.

 

 Висновок. Виходячи з дому, завжди повідомляй, де і як тебе можна знайти.

 

Дитина вдома. Побутові небезпеки

     Гра «Вибери безпечні ігри».

Запропонувати дітям скласти слова з переплутаних складів, а потім обрати серед них назви тих предметів, що є безпечними для гри та інших занять удома.

 

Гакни (книга);   шитзо (зошит); шкиігра (іграшки);  жиціно (ножиці); нокмалю (малюнок); никисір (сірники); килі (ліки).

Висновок: Гратися вдома можна тільки іграшками. Можна також читати книги, писати в зошиті, малювати в альбомі.

 

          Вірш         Один вдома

 

Сьогодні мама зранку

Пішла у магазин,

А синові сказала:

- Побудеш сам – один.

А ще тебе прошу:

Помий, будь ласка, посуд,

І яблука в корзинку

Склади й постав під стінку.

Закрий у ванній кішку,

Щоб не було біди,

І по обіді в ліжко

Сестричку поклади.

Отак сказала мама

І десь пішла собі,

А в сина переплуталось

Усе у голові

Він посуд склав під стінкою,

Накрив його корзинкою

Гарячою водою всі яблука помив,

Сестричку, бідолашку, у ванній зачинив,

І вкрай намучив кішку, заштовхуючи в ліжко.

Так, справді дуже важко, коли ти –сам-один,

Коли надовго мама іде у магазин.

 

                Загадки

 

1.Ходжу з краю на край, ріжу чорний коровай. ( Ніж)

2.Іншим шиє, сама гола. (Голка)

3.Два кінці, два кільця, а посередині – цвях. (Ножиці)

4.Їла, їла дуб-дуб, поламала зуб-зуб. (Пилка)

5.Стоїть у куточку, їсть пилюку хоботочком. (Пилосос)

                   Гра « Так чи ні?»

 

  • Будь-який електроприлад не можна залишати без догляду.
  • Телефон швидкої допомоги -104.
  • Якщо захворів, візьми ліки в аптечці.
  • Якщо у будинку з'явились таргани, не чекай батьків, а сміливо знищуй їх засобами від тарганів.
  • Порядок в оселі потрібний не лише для краси, але й для безпеки.

 

                Правила безпеки

1.Намагайтеся працювати у присутності дорослих або порадьтеся із ними перед роботою.

2.Ніколи не користуйтеся незнайомими інструментами.

3.Ріжте завжди в напрямі від себе.

4.Не залишайте гострі предмети без нагляду.

5.Усі гострі предмети та ті, що колють і ріжуть, потрібно обов’язково класти на свої місця.

 

  Місця підвищеної небезпеки у школі.

                    Загадка

Почала кобза на все село бриніти —
До однієї матері збіглися діти.

     (Учні прийшли до школи.)

 

Гра «Закінчи речення». Складання правил поведінки на перерві.

   Не бігати … (коридором).

   Не з’їжджати по … (перилах).

   Не кидатися сторонніми … (предметами).

   Не стрибати по … (сходах).

   Не відчиняти раптово … (двері до класу).

   Не гратися біля … (вікна).

 

Щоб уникнути травм у школі...

О Не бери у школу гострих, скляних предметів.

О Не принось у школу сірники.

О Не принось у школу хлопавки, петарди.

О Не грай біля дверей, вікон.

О Не бігай, особливо біля дверей і по сходах.

О Не штовхайся і не підставляй підніжки.

 

Запам’ятайте правила поведінки в школі на перерві! Правило

 

1. На перервах не бешкетуй.

2. У коридорах школи рухайся спокійним кроком, без шуму.

3. Акуратно й уважно користуйся дверима, не встромляй руки у дверні отвори, не бешкетуй, не ляскай дверима, не відчиняй їх раптово.

4. На сходах не перегинайся через поруччя, не з’їжджай по перилах, дивися собі під ноги, тримайся правої сторони.

5. Не бігай по сходах, не штовхай тих, що йдуть попереду, не смикай дітей за рюкзаки, не став підніжки, не зупиняйся у дверях і проходах.

6. Не кидайся сторонніми предметами.

7. Не грайся біля вікна чи на підвіконні.

 

Мікрорайон школи. Вибір безпечного маршруту від школи додому.

Запам’ятайте правила безпечної поведінки в мікрорайоні школи!

 • Не грайся на сходах, біля вікон, теплиць і люків.

 • Не штовхайся.

 • Не грайся палицями, рогатками, гострими і важкими предметами.

• Обминай смітники — там бруд, сморід, багато мікробів.

 • Коли йдеш зі школи додому, виходь через ворота. Через огорожу (забір) не лазь.

• Грай у м’яч тільки в місцях для гри. Не грайся біля вікон.

               Загадка

Підморгне зеленим оком — ми йдемо,

Підморгне червоним оком — стоїмо. (Світлофор)

В сумці зошит і буквар. Хто до школи йде?                    ( Школяр)

 

На канікулах сумує,

Тихо і спокійно в ній,

Після - зустрічає школярів

Вдень розчинених дверей. (школа)

 

 

             Розповідь вчителя

  Ви щодня ходите до ніколи певним маршрутом. Цей маршрут необхідно знати напам’ять. Дуже добре було б разом з батьками декілька разів пройтися цим маршрутом, щоб пильно звернути увагу на:

• дорожні знаки, які є на цьому маршруті;

 • на дорожню розмітку;

 • на сигнали світлофора.

 

                Висновок

 Переходь дорогу лише:

 • у дозволених місцях;

 • на зелене світло світлофора;

 • коли транспорт зупинився або знаходиться дуже далеко.

 — Під час переходу спочатку подивись ліворуч, посередині дороги — праворуч.

 — Не грайся на дорозі!

 

 

 

Складові дороги. Безпечний перехід проїзної частини дороги

                          Вірш

 Руху правила єдині, їх повинні поважати,

 Знати їх усі повинні —

 І дорослі, і малята.

 Добрий друг наш — знак дорожній Ставиться не так собі,

 Як подружиться з ним кожен,

 Допоможе він тобі.

 Щоб не трапилося всяке,

 Шанувати треба знаки.

 На дорозі небезпечно,

 Тож обачним буть доречно.

 Руху правила єдині,

 Знати їх усі повинні.

 Шануватимуть їх люди —

 Скрізь тоді порядок буде!

                       Загадки

Лежить Гася —
Простяглася,
А як встане —
То й неба дістане.

               (Дорога.)

Стоїть верба
Серед села,
Розпустила гілля
На кожне подвір’я.

                (Дорога.)

 

● переходити дорогу в необладнаному місці можна лише в крайньому випадку і тільки під кутом 90 градусів до дороги;

 

● для переходу слід обрати місце, де дорогу добре видно в обидва боки на 150—200 м;

 

● перш ніж почати перехід, треба подивитися ліворуч і переконатися/що автомобілі на безпечній відстані;

 

● слід зробити зупинку на осьовій лінії, бути обережним;

 

● подивитися праворуч і переконатися, що автомобілі на всіх смугах на безпечній відстані;

 

● треба бути обережним на ділянці автошляху, де ведуться дорожні роботи;

 

● не можна переходити вулицю чи дорогу перед транспортом, що наближається;

Потрібно запам'ятати такі поради:

 

● водій повинен добре бачити пішохода, а пішохід машину;

 

● якщо дорога обладнана пішохідним переходом, треба скористатися ним;

 

● якщо пішохідного переходу немає, потрібно переходити дорогу на перехресті;

 

 

Правила користування громадським транспортом

           Гра «Так чи ні».

   Пішоходи повинні переходити дорогу під час руху машин.

   Переходити дорогу можна на жовтий сигнал світлофора.

   Переходячи дорогу, треба спочатку подивитися наліво, а потім направо.

   Дорогу переходити можна тільки по пішохідному переходу.

Висновок: Переходити дорогу слід тільки по пішохідному переходу та на зелений сигнал світлофора для пішоходів; спочатку потрібно подивитися наліво, дійти до середини дороги, а потім подивитися направо.

 

    Гра «Ввічливо — неввічливо».

Діти стають у коло. Одному з учнів ставиться запитання. Якщо названий вчинок є ввічливим, учень відповідає: «Ввічливо», якщо не є ввічливим — «Неввічливо».

   Привітатися при зустрічі в автобусі зі знайомим.

   Штовхнути когось у тролейбусі й не вибачитися.

   Поступитися бабусі місцем у трамваї.

   Допомогти підняти річ у маршрутному таксі.

Висновок: Завжди дотримуйтесь правил поведінки в транспорті.

 

                    Загадки

Дім по вулиці повзе, На роботу всіх везе Не на курячих ногах,

У гумових чобітках. (Автобус)

Летить птах В небесах. Бензину нап'ється, Світами женеться — Скоро так,

Гучно так,А зоветься... (літак).

Маленькі будиночки Містом біжать, Хлопчики й дівчатка

В будиночках сидять. (Трамвай)

 

     Користування громадським     

           транспортом

1.Посадка в громадський транспорт здійснюється лише з посадочної площадки, або узбіччя тротуару.

2. До транспорту слід підходити після повної його зупинки.

3. Посадка на громадський транспорт відбувається дисципліновано, в порядку черги.

4. Зайшовши в салон, необхідно пройти вперед, не створюючи натовп біля дверей.

5. Забороняється висовуватись з вікон.

 

docx
Додано
22 травня
Переглядів
83
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку