Мета уроку: Закріпити значення учнів нумерації чисел в межах 20. Вчити учнів записувати числа під диктовку, формувати вміння розв`язувати приклади і задачі; порівнювати числа, приймати рішення, креслити відрізки. Розвивати увагу, мислення, любов до птахів.
Підготувала Федорченко Оксана Пантеліївна
вчитель вищої категорії «Старший вчитель»
Чернігівського загальноосвітнього закладу
І-ІІІ ст. №35.
Тема уроку: Письмова нумерація чисел 11-20.Записування чисел під диктовку. Розв`язування задач на знаходження другого доданка. Креслення відрізків.
Мета уроку: Закріпити значення учнів нумерації чисел в межах 20. Вчити учнів записувати числа під диктовку, формувати вміння розв`язувати приклади і задачі; порівнювати числа, приймати рішення,креслити відрізки. Розвивати увагу, мислення, любов до птахів.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Діти, посміхніться мені, один одному. Нехай у вас сьогодні на уроці буде гарний настрій.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Діти, скажіть а яких птахів можна зустріти на вулиці в нашому місті?(зимуючі і зимові гості)
А чи є у вас улюблені страви? Які?
А чи знаєте ви , яка улюблена їжа у птахів?
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Отож, у кожного виду пташок є улюблена їжа. Ми сьогодні дізнаємось про їх смаки. А ще ми будемо розв*язувати приклади і задачі, записувати числа другого десятка., порівнювати їх.
ІV. Робота над новою темою.
непарне число ІІ десятка з 1 дес. 9 одиниць
19 10і 9
Сусіди
18і 20 19 одиниць двоцифрове
На столі у вчителя стоїть годівничка.
До нас прилетіла перша пташка синиця (малюнок), вона принесла нам завдання, розв`язавши яке ми дізнаємось що любить їсти синичка.
11- 16, 17, 20
Прочитайте числа від 11 до 20, потім навпаки. Назвіть попереднє до 15, наступне до 13, назвіть найменше, найбільше. Ось її улюблена страва.
НЯСОШНИК (СОНЯШНИК)
Насипаємо в годівничку соняшник, нехай ласує синиця.
Наступна пташка ворона. Вона принесла нам усний рахунок.
10-9+6+2+1-5+10=15
17-7-2-4+6+6+1=17
18-1-10-4+3+3+10=19
19 17 15
Р и с поставте числа в порядку зростання і ви дізнаєтесь, що любить ворона. (СИР)
Вона принесла нам математичний диктант.
1.Знайти суму чисел 10 і 7.
2.Знайти різницю чисел 15 і 10.
3.На І гілці сиділо 19 пташок, на другій на 9 більше, скільки пташок сиділо на ІІ гілці?
4.На першій гілці сиділо 10 пташок, на другій 9. На скільки більше сиділо на першій гілці, ніж на ІІ?
5.Запишіть число в якому 1 десяток і 5 одиниць.
6.Запишіть сусідів числа 19.
Перевірка математичного диктанту (17, 5, 19, 1, 15, 18, 20)
Прочитайте від меншого до більшого. Назвіть двоцифрові числа, парні(нема), одноцифрові, непарні.
17 |
5 |
19 |
1 |
15 |
18 |
20 |
Н |
Ш |
Ц |
П |
Е |
И |
Я |
Складіть слово з букв (пшениця)
V. Фізкультхвилинка.
Слухання звуків природи, співу пташок.
-Скажіть, діти, а для чого нам підгодовувати пташок взимку, може не потрібно!?
Давайте уявимо, що ми пташки, давайте політаємо-(махаємо руками),
поклюємо поживу- помахали голівкою, почистимо дзьоба, і далі полетіли, і за парту тихо сіли.
VI.Закріплення вивченого матеріалу.
До нас на сніданок прилетіла наступна пташка-хто знає, як називається вона? (синичка)
За короткою умовою складіть задачу:
Горобців 10 п. 14 п.
Синичок-? п.
Як знайти скільки синичок? Запис розв`язку задачі. Скласти обернену задачу. Записати умову задачі і розв`язати її.
Горобців-10 п.
Синичок-4 п. ? п.
Як тепер розв`яжемо задачу.
10+4=14(п.)
Синичка принесла назву своєї улюбленої страви
с |
а |
. |
. |
(сало) Отож, кладемо до годівнички сало, звертаю вашу увагу, що сало повинне бути не солоне!
Наступна пташка- снігур-це, до речі, зимовий гість, він прилітає до нас з холодних країв. Він приніс нам наступне завдання.
Завдання №3 ст. 95
Переставте правильно склади в слові і ви дізнаєтесь, що любить їсти снігур:
ли |
ка |
на |
(калина) Кладемо кетяги калини до годівнички.
2.До нас прилетів омелюх також зі своїм завданням.
Групова робота. Розв`язати приклади і за результатами відповідей об`єднатися в групи.
1. Одноцифрові парні відповіді.
2.Двоцифрові непарні відповіді.
3.Двоцифрові парні відповіді.
4. Одноцифрові непарні відповіді.
На стінах класу прикріплені такі ж написи. Діти розв`язують приклади- приймають рішення які у них усі відповіді-встають і йдуть до своєї групи.
20-2= 13+1=
14+2= 19-1=
3+3= 8-4=
5+3= 9-5=
3+6= 1+6=
2+5= 9-6=
17+2= 14+1=
16-1= 18-1=
Що любить омелюх зараз розберемось!
ро |
го |
на |
би |
(горобина)
Наступна робота від горобчика. Як ви знаєте пташки люблять сидіти на тоненьких гілочках. Отож, ми будемо креслити тоненькі лінії.
Підручник ст. 95 №6.
11 см, 12см, 13 см.
Ось , що любить смакувати горобчик.
сі |
на |
ння |
(насіння)
VII.Підсумок уроку.
-Діти, що ви сьогодні нового дізналися, що вже знали? Що сподобалось робити? А що не сподобалось?