Пізнавальна виховна година з елементами тренінгу "Толерантність урятує світ"

Про матеріал

Мета. Розкрити поняття «толерантність», використовуючи історичні факти, афоризми видатних людей, показати певні рівні толерантної поведінки людини; розвивати вміння аналізувати, приймати рішення, вибирати правильну позицію; виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити йрозуміти відмінність іншої людини від себе, учити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість; виховувати почуття взаємодопомоги; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки.

Перегляд файлу

Білицька ЗОШ І-ІІІ ступенів №9 Добропільської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

Пізнавальна виховна година з елементами тренінгу

«Толерантність урятує світ»

 

 

 

Підготувала класний керівник 6 класу

Дмитрук Ірина Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Білицьке -2018р.

Мета. Розкрити поняття «толерантність», використовуючи історичні факти, афоризми видатних людей, показати певні рівні толерантної поведінки людини; розвивати  вміння аналізувати, приймати рішення, вибирати правильну позицію;  виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, учити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість; виховувати почуття взаємодопомоги  та дружнього прийняття іншої людини; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки, звичок.

Обладнання: мультимедійне обладнання, клубок ниток, картки, стікери-квітки, ножиці, клей, плакат, ватман, маркери, кошик із порадами.

Форма проведення: пізнавальна виховна година з  елементами тренінгу.

       Епіграф: «Усі люди мають недоліки – хто більші, хто менші.                                                        Ось чому  і   дружба, і допомога, і спілкування  були б неможливими, якби не існувало між нами    взаємної терпимості»  

                                                        Г. Гвіччардіні ,філософ-гуманіст

Хід заходу

І. Організація класу

- Прийом «Рукостискання»

ІІ. Повідомлення теми та мети

  • Перегляд  мультфільму «Толерантність» (обмін враженнями)

Класний керівник. Тема сьогоднішнього нашої виховної години − «Толерантність урятує світ». Що означає поняття «толерантність»? Чи завжди ми в житті толерантні до інших людей? Які якості має толерантна людина і як їх виховати в собі? На ці та багато інших запитань нам доведеться сьогодні відповісти.  

ІІІ. Основна частина

      Перегляд відеоролику «Ти знаєш, що ти - людина?»


Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя − єдина,

Мука твоя − єдина,

Очі твої − одні.

Більше тебе не буде,

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди −

Добрі, ласкаві й злі.

Сьогодні усе для тебе −

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба −

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі − людина,

І, хочеш того чи ні,

Усмішка твоя − єдина,

Мука твоя − єдина,

Очі твої − одні.


  • Скажіть, про кого цей вірш? (Відповіді дітей можуть бути різними,але вчитель повинен підвести до того, що цей вірш про кожного з нас)
  • Люди народжуються в різних країнах, спілкуються різними мовами і вірять у різні речі. Але у багатьох із нас є спільні риси.

 Інтерактивна вправа  «У центрі кола»

Учасники сідають по колу. Учитель обирає серед учнів одного за якоюсь  схожою зі своєю рисою та запрошує його в центр кола. Обраний звертається до будь-кого з учасників у такий же спосіб, але за іншою ознакою. Так продовжується доти, доки всі учасники не опиняться в колі.

Обговорення:

  • Усі учасники вправи по черзі опинилися в центрі кола. Які емоції ви відчували, коли зверталися саме до вас?
  • Чи хвилювалися ви, коли кожного наступного разу вас не обирали?

Класний керівник. Толерантність людей є найважливішою умовою миру і злагоди в сім’ї, колективі та суспільстві. Адже соціальні взаємовідносини постійно змінюються, породжуючи то гармонію, а то й зіткнення інтересів. Поняття «толерантність» у різних мовах має різні відтінки. Я познайомлю вас лише з деякими.

  •  В англійській мові – це готовність і здатність без протесту сприймати особистість або подію.
  • У французькій – повага свободи іншого, його способи думки, поведінки, політичних і релігійних поглядів.
  • У китайській – уміння дозволяти, допускати, проявляти терпимість до інших.
  • В арабській – прощення, поблажливість, схильність до інших.
  • У перській – терпіння, витривалість, готовність до примирення.

 Визначення «толерантності»

Термін «толерантність» походить з латинської й означає різновид взаємодії та взаємовідносин між окремими людьми на основі взаємоповаги.

Толерантність – терпіння до чужих думок, поведінки, повага до національних і культурних відмінностей, прагнення до взаєморозуміння між народами світу.

Толерантність – це визнання і повага до інших людей, вміння жити разом з іншими людьми.

Класний керівник. Усі люди різняться між собою. Одні мають білий колір шкіри, інші – чорний або жовтий. Одні люди високі, інші – невисокі. Одні стрункі, інші – повні. Люди звертають увагу на відмінності, але це не означає, що хтось є кращим за інших. Хоча в історії були випадки, коли люди лише через колір шкіри чи соціальне походження принижували інших людей, вважали їх гіршими за себе. Згадаємо такі випадки в історії людства. Чому виникають сварки, бійки, війни?

(Орієнтовна відповідь . Війни виникають, мабуть, тому, що виникав розлад між людьми, не було між ними злагоди, кожен хотів слави або заздрив іншому, хотів довести, що він кращий або прагнув помсти )

Повідомлення Сучасника 

 На жаль, протиріччя, сутички, конфлікти та війни супроводжують людство з перших кроків існування. За 50 віків, за підрахунками вчених, відбулося приблизно 14500 воєн (за останні 50 років – 200 воєн). За всю історію людство мало лише 300 мирних років. Якщо весь час існування людства прийняти за добу (24 год), то ці мирні роки складуть у ній лише 6, 5 секунди. Людство витратило на конфлікти величезні кошти і заплатило мільйонами життів.

Учень розповідає притчу про аксакала

     Помирає в одному поселенні старий акса­кал. Прийшли до нього люди попрощатися й говорять: «Скажи нам, мудрий старий, як вдалося тобі створити такий порядок у сім'ї, що усі сини та невістки, дочки й зяті жили разом в мирі і злагоді?» Не може вже говорити старий — подають йому папір, олівець, і він довго пише. Коли випав з рук вмираючого аркуш, дуже здивувалися всі — там 100 разів було написане одне слово — ТЕРПИМІСТЬ !»

  • Поняття «толерантність» є синонімом слова «терпимість», саме так воно звучить латиною.

Вправа «Букет толерантної людини»

Класний керівник. У вас на парті лежать «квіточки»-стікери, на якій напишіть по одній рисі, яка, на вашу думку, допомагає людині під час спілкування, робить особистість толерантною. (Діти прикріплюють квітки-стікери на плакат)

Вправа «Крила людяності»

Класний керівник. Обведіть на аркушах паперу контур власної долоні та виріжте її. Подивіться, на що схожі ваші долоні? Так, на голубів-білих та надзвичайно красивих. Ось такими красивими повинні бути і людські вчинки , справи. Ми маємо можливість запустити голубів у політ. Але для цього нам знадобляться       2 крила. Візьміть клей чи степлер, з’єднайте тулуби пташок, а крила розправте.

Вправа «Прояв толерантсності» (робота в рупах)

  • Проаналізуйте ситуації, оберіть варіант відповіді. Поясніть його.

Тест  «Чи толерантна я людина?»

1.  Для того щоб не було війни

а)  нічого не зробиш, тому що війни будуть завжди;

б)  треба зрозуміти, з якої причини вони відбуваються

2.  У школі розповідають про героїв, які проявили толерантність.

а)  тебе це не цікавить;

б)  ти бажаєш більше дізнатися про них.

3.  Ти протистоїш насильству.

а)   насильством;

б)  приєднуєшся до інших людей, щоб сказати «Ні»

4.  Тебе зрадив товариш

а)  ти йому помстишся

б)  ти будеш намагатися налагодити з ним відносини

5.  Коли говорять про дітей, що постраждали від війни.

а)  ти почув і забув;

б)  співчуваєш і хотів би чимось допомогти.

6.  Ти не згоден із кимось.

а)  ти не даси йому договорити;

б)  ти його дослухаєш.

7.  На уроці ти вже відповідав

а)  ти хочеш відповідати ще;

б)  ти даси змогу відповідати іншим.

8.  Тобі пропонують листуватися з іноземцями

а)  ти не хочеш ділитися з ними своїми мріями, своїми думками

б)  тобі цікаво з ними листуватися, дізнаватися про їх життя, мрії, ділитися своїми мріями та думками.

Якщо в тебе всі «б».

Ти проявляєш високу толерантність. У майбутньому будеш громадянином світу, відповідальним, активним провідником миру на планеті. Розкажи друзям, як тобі це вдається.

Якщо в тебе від 3 до 7 «б».

Ти не дуже толерантний. Намагаєшся завжди нав’язати свої ідеї. Але ти допитливий, у тебе хороша уява. Використовуй ці якості для боротьби з нетерпимістю.

Якщо в тебе менше  3 «б».

Ти зовсім не толерантний. Якби ти був  оптимістом і тобі подобалося б вести дискусії, то був би більш щасливим. Намагайся прикладати для цього більше зусиль.

IV. Підсумок

  • Що нового дізналися на сьогоднішньому занятті?
  • Сформулюйте, що таке толерантність?
  • Яке значення має така риса характеру в житті людини? Чому необхідно бути толерантним?
  • Чи допоможуть вам отримані сьогодні знання вийти з неординарних, критичних ситуацій?

 

Вправа «Клубочок дружби» (Діти по колу передають клубочок в’язальних ниток, попередньо обмотавши ними зап’ястя правої руки)

  • Для цього намагайтеся дотримуватися рекомендацій, побажань.

«Кошик порад»

  • будьте готові до того, що всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні;
  • навчіться сприймати людей такими, якими вони є, не намагайтесь змінити в них те, що нам не подобається;
  • цінуйте в кожній людині особистість і поважайте її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими;
  • зберігайте „ своє обличчя ”, знайдіть себе і за будь-яких обставин залишайтеся самим собою.

Декламування вірша учнями «Толерантність урятує світ»

Толерантне ставлення людини

Збереже планету від негод,

Розрубає мотлох павутини,

Переріже нитку перешкод.

Толерантне ставлення до всього

Збереже, врятує і спасе,

Допоможе вгледіть перемогу,

Допоможе витримати все.

Будь завжди нестримним вільнодумцем,

Свої мрії пензлем намалюй.

Освіти життя яскравим сонцем,

Толерантним всесвіт побудуй!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
21 квітня 2018
Переглядів
1204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку