Пізнавально розважальна гра з конкурсами, що дозволяють в ігровій формі закріпити знання дітей про кращі традиції козацького та патріотичного виховання, про народні ігри, показати використання мудрості української народної творчості та звичаїв у сучасних умовах; розвивати допитливість, спостережливість, уявлення та фантазію; виховувати національну самосвідомість, любов до рідної Батьківщини.
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ КРАМАТОРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
«ВСІ МИ УКРАЇНЦІ – НАЩАДКИ КОЗАЦЬКОГО РОДУ!»
(посвята в козачата учнів 4 -х класів)
МЕТА: закріпити знання дітей про кращі традиції козацького та патріотичного виховання, про народні ігри, показати використання мудрості української народної творчості та звичаїв у сучасних умовах; розвивати допитливість, спостережливість, уявлення та фантазію; виховувати національну самосвідомість, любов до рідної Батьківщини.
ОБЛАДНАННЯ: 3 пари конвертів з частинками прислів’їв для конкурсу «народна мудрість», костюми для розвідників (3 спідниці, 3 кушаки, 3 українські сорочки, 3 червоні хустинки), 3 пари лаптів-скороходів, 3 конверти із зашифрованими посланнями, тексти пісні для іноземців, 6 повітряних кульок, 3 аркуші паперу формату А3, музичне оформлення конкурсу.
РОЗРОБИЛА
ВЧИТЕЛЬ ЗОШ№ 16 ГРИЦИНА ВІКТОРІЯ ГРИГОРІВНА
Ведучий1. - Здоровенькі були!
Ведучий 2. – Доброго Вам здоров’я !
Ведучий1. - Правда чудові ці фрази? Вони нас ніби зближають з
вами одразу.
Ведучий2. - Який чудовий день! Сьогодні 14 жовтня - свято Покрови Пресвятої Богородиці . Для козаків свято Покрови було найбільшим і найзначущим святом. Саме в цей день на Січі вибирали нового отамана та приймали новобранців.
Ведучий1. – Тому саме сьогодні ми проведемо конкурс – змагання на право називатися козаками під назвою «Всі ми українці – нащадки козацького роду!»
Ведучий2. - Сьогодні на нашому конкурсі присутні гості з Центру позашкільної роботи ,а саме : _______________________________________
__________________________________________________________________
Ведучий2.- Отож , розпочинаємо конкурс – змагання «Всі ми українці – нащадки козацького роду!»
Ведучий1. - Змагатимуться сьогодні три курені ____ класів,
На чолі з курінними отаманами,
Познайомимо ми з вами їх.
(Представлення команд ________класів )
(По черзі курінні кожного класу оголошують назву свого куреня та всі разом девіз.)
Ведучий2.- Рада є також у нас,
Пильно стежить й кожен раз
Визначає кращих з вас.
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
(Представлення ради (журі), яка буде оцінювати змагання, виставляти й підраховувати бали.)
Ведучий1.- А тепер всі без вагання
Починаємо змагання!!!
Ведучий2.- Кожен із учасників нашої гри-змагання, вносить свою частку
у спільну перемогу. Головне - постаратися і здобути перемогу
у кожному конкурсі.
Ведучий1.- Перенесемося у світ козацької родини. У цьому нам
допоможуть юні учасники й познайомлять з народною мудрістю.
Ведучий2.- А тепер перший конкурс нашого змагання «НАРОДНА
МУДРІСТЬ», в якому мова піде про прислів'я та приказки.
Для участі в цьому конкурсі нам потрібно ___чоловік.
Ведучий1.- Завдання командам: у конвертах знаходяться половинки
прислів’їв. Необхідно правильно скласти прислів'я та прочитати їх.
Та команда, яка першою правильно виконає завдання - перемагає.
Ведучий2. – Розпочинаємо діставати частинки й складати тільки після
команди ведучого - ПОЧАЛИ! РАЗ, ДВА, ТРИ – ПОЧАЛИ!
(Звучить музика. Бали розподіляються за правильними відповідями)
ХЛІБ ТА ВОДА - |
КОЗАЦЬКА ЇДА. |
КОЗАК, ЯК ГОЛУБ: |
ЗНЯВСЯ ТА Й ПОЛИНУВ. |
КОЗАК НЕ БОЇТЬСЯ |
НІ ТУЧІ, НІ ГРОМУ. |
ЗА РІДНИЙ КРАЙ |
ЖИТТЯ ВІДДАЙ . |
КОЗАК - |
СЛАБОМУ ЗАХИСНИК. |
СТЕП ТА ВОЛЯ - |
КОЗАЦЬКА ДОЛЯ. |
КОЗАЦЬКОМУ РОДУ |
НЕМА ПЕРЕВОДУ. |
ДОН - ДОНОМ, |
А КРАЩЕ ДОМА. |
ЧИЯ ВІДВАГА, |
ТОГО Й ПЕРЕМОГА. |
МИ ТАКОГО РОДУ, |
ЩО ЛЮБИМО СВОБОДУ. |
(Підведення підсумків.)
Ведучий1.- Щоб дізнатися про плани ворога, ми відправляємо розвідників , яким потрібно добре замаскуватися, щоб не бути викритими.
Ведучий2. - Тож наступний наш конкурс «ВИНАХІДЛИВІ
РОЗВІДНИКИ».
Ведучий1.- Для участі у цьому конкурсі нам потрібно по 2 учасники від кожної команди. Один – у ролі розвідника, якого будуть маскувати, а другий – той, хто буде маскувати.
Ведучий2.- Запрошуємо для цього конкурсу хлопців…
Завдання: замаскувати свого розвідника в жіноче вбрання. Але маскувати розвідника потрібно з заплющеними (зав’язаними) очима. Час на виконання завдання 3 хвилини.
Ведучий1.- Хто охайніше та правильніше одягне свого розвідника, того команда й перемогла. Починаємо за сигналом ведучого: РАЗ,
ДВА, ТРИ – ПОЧАЛИ!!!
(максимальна кількість отриманих балів - 10)
Підведення підсумків.
Ведучий2. - Козаки нам у поході
Стануть чоботи в пригоді.
Ведучий1.- Третій конкурс нашої гри «СКОРОХОДИ».
Які чоботи гравці нам пошили гарні ці?
І «зручні» вони й міцні,
Кажуть, що такі в ціні?
Ведучий2. - Для виконання цього конкурсу у нас є спеціальне взуття –чоботи – скороходи. Учасники по черзі взувають їх, добігають до стільця, який розташований на відстані навпроти куреня, повертаються і передають взуття наступному учасникові.
Ведучий1.- Увага! Розпочинаємо тільки за командою ведучого: ПОЧАЛИ!
(максимально можна отримати – 10 балів.)
Підведення підсумків.
Ведучий2.- Одного разу до запорожців потрапив зашифрований лист. Довго
думали вони й вирішили попросити допомоги у Вас.
Ведучий1.- Тому наступний конкурс наш «ШИФРОВОЧКА» . Чия команда
першою прочитає листа – та й отримає перемогу у цьому
конкурсі.
Ведучий2.- РАЗ, ДВА, ТРИ – ПОЧАЛИ!
ЗА |
ТЕ |
РОЗЬ |
КА |
СІЧ |
КО |
ЦЯ |
ПО |
ФОР |
КА |
ЗАЦЬ |
|
Відповідь: Запорозька Січ – козацька фортеця.
Підведення підсумків.
Ведучий1.- А зараз наші учасники нехай перепочинуть, пограємо трохи з вболівальниками.
Ведучий2.- Ви уважно за нами спостерігайте та повторюйте.
Гра-вставка з глядачами: „ОСЬ ТАК.” (Пісня-гра з рухами)
Ведучий1. -Разом з вами починаєм грати,
І в долоні весело плескати,
Ось так ...(діти плескають у долоні)
Ведучий2- А тепер всі руки підіймайте,
Ясне сонце в небі привітайте,
Ось так ...(махи руками над головою)
Ведучий1.- Зараз навчимося гарно слухать,
Ну ж бо, узяли себе за вуха,
Ось так... ( тріпаємо кожен сам себе за вуха )
Ведучий2.-І для зору вправи починаєм,
Все навколо пильно озираєм,
Ось так...(підносимо руку до лоба та повертаємо голову вправо- вліво)
Ведучий1.-А тепер давайте танцювати,
І коліна вгору підіймайте,
Ось так ...(піднімаймо коліна)
Ведучий2.- А тепер у гості до сусіда
Покладіть долоні на коліна
Ось так...(ложимо свої руки на коліна сусідів)
Ведучий1.- Подивись, який сусід гарненький,
Обійми його тепер скоренько,
Ось так...(обіймаймо сусідів)
Ведучий2.- Бачу дуже ви втомились,
На останнє треба поклонитись Ось так...(кланяємося).
Ведучий1.- Молодці!!!
Ведучий2.- - Раз до Січі прийшли троє іноземців – японець, татарин та
поляк. Просяться, щоб їх прийняли до козаків.
Ведучий1.- А козаки їм: « Щоб бути прийнятими у козаки, ви повинні
проспівати українську народну пісню "Із сиром пироги"»
Ведучий2.- Тож наступний наш конкурс «ПРИЙНЯТТЯ
ІНОЗЕМЦІВ ДО СІЧИ»
Ведучий1.- Для участі запрошуються по 2 представники від кожної команди.
(учасникам роздаються слова. Представникам кожної команди – по різному варіанту)
- Японець всі голосні у словах вимовляє як звук "я" (починає співати)
- Татарин всі голосні у словах вимовляє як звук "у" (починає співати)
- Поляк всі голосні у словах вимовляє як звук "є" (починає співати)
Ведучими зачитується (наспівується ) український варіант пісні:
Японець Татарин Поляк
( Підведення підсумків)
Ведучий1. – Наступний конкурс «ХТО НАЙСИЛЬНІШИЙ?»
Ведучий2. – Як свідчать легенди та перекази, слабку людину запоріжці не обирали за старшину. Отамана вибирали серед сильних людей, але цей чоловік повинен бути ще й сильний духом.
Ведучий1. – Зараз ми перевіримо хто є найсильніший духом. Запрошуємо по одному учаснику від кожної команди.
Ведучий2. – Ваше завдання полягає в тому, щоб швидше надути повітряну кульку і щоб вона була якомога більшою. Увага, надувати треба так, щоб кулька не лопнула.
Ведучий1. – Розпочинаємо надувати повітряну кульку тільки після команди ведучого – РАЗ, ДВА, ТРИ ПОЧАЛИ!
(звучить музика).
(час для виконання – 2 хвилини, бали розподіляються від 5-ти і менше)
Ведучий2. – Які ж молодці наші учасники!
Підведення підсумків.
Ведучий1. – Останній вирішальний конкурс нашої гри
«НАМАЛЮЮ Я СВОГО ОТАМАНА»
Ведучий2. – Завдання: кожному загону потрібно намалювати отамана свого загону, але не комусь одному, а всім разом. Оцінюватися буде командна робота.
Ведучий1. – Кожен учасник по черзі малює: один – голову, другий – тулуб, третій – руку і т. д., поки козак не буде намальований. Чия команда швидше і красивіше намалює, та й отримує перемогу.
Ведучий2. – Не забувайте, малюють усі в команді. Приступаємо до роботи після команди ведучого – ПОЧАЛИ! (звучить музика).
(час для виконання – 3 хвилини, бали розподіляються від 5-ти і менше)
(Підведення підсумків гри.)
Ведучий1. – Ці змагання річ почесна,
Й рада нас оцінить чесно.
Ведучий2.- Бачать все присутні в залі,
Хто набрав найбільше балів.
Ведучий1. – А тепер, поки журі підраховує бали і визначає переможця, ми з вами зіграємо всі у гру "Ми – музиканти".
Ведучий2. – Ми музиканти з Києва приїхали,
Будемо на скрипочці грати:
- для першої команди (__ класу) – ВСІ (разом): СКРИП – СКРИП - СКРИП!
Ведучий1. – Ми музиканти з Києва приїхали,
Будемо на трембіточках грати:
- для другої команди ( __ класу) – ВСІ (разом): ДУ – ДУ - ДУ!
Ведучий2. – Ми музиканти з Києва приїхали,
Будемо на барабанах грати:
- для третьої команди ( __ класу) – ВСІ (разом): БУМ – БУМ - БУМ!
Ведучий1. – А тепер всі разом… заграємо! (за командою)
Ведучий2. – Слово для оголошення підсумків сьогоднішнього змагання надається__________________________________________________________
ПОСВЯТА В КОЗАЧАТА
Отаман – Сьогодні на свято прибули поповнити ряди шкільного козацтва учні ___ класів, тож вітаємо їх оплесками.
1 Ведучий. -Змагання закінчилося, переможець визнаний, але перемогла веселість і завзятість усіх разом.
2Ведучий. – Козаченьки, ви сьогодні. Козацького роду,
Примножуйте традиції нашого народу !
Отаман – Юні хлопці та дівчата, ви, майбутні козачата! Чи знаєте ви заповіді молодих козачат?
(діти з команд викликаються і зачитують Заповіді молодих козачат, що вручаються кожній команді):
Отаман . – Шановна Громадо! Вручимо кольорові медалі орлятам,
Щоб від сьогодні стали козачата!
1 Ведучий. – Козачат усіх щиро вітаємо!
Здоров’я і щастя ми вам бажаємо!
2 Ведучий. – Грамоту про присвоєння звання «КОЗАК» надається зачитати директору школи _____________________________________________________
ТЕКСТ ГРАМОТИ:
Добром світіться, козачата!
Даруйте Україні вірність,
Довічно вчиться захищати
Домівку, рідний край, та гідність!
Незалежність українського народу
Нам треба, друзі, берегти.
Недаремно кров лилася за свободу, -
Волю здобували козаки.
Пам’ятайте у цьому кожен знає:
Є Батьківщина лиш одна –
Це наша славна Україна.
Не забувай Шевченка спів
Про горду славу козаків,
Не забувай, що ти – дитина
Землі, що зветься – Україна!
Про Україну, рудний край
Ти завжди пам’ятай!
. 2 Ведучий. – А за цим словом бувайте здорові!
Нехай буде весело у вашому домі!
(звучить урочиста мелодія).
Японець
Бяв гярняй сябя хляпяць,
Мяв рякяв двядцять тря.
Лябяв вянь дявчянянькя
Тя з сярям пярягя.
Яй чяля, чяля, чяля,
Яй чяля, чяля вя:
Лябяв вянь дявчянянькя
Тя з сярям пярягя.
Татарин
Був гурнуй субу хлупуць,
Мув рукув двудцуть тру.
Лубув вун дувчунуньку
Ту з сурум пуругу.
Уй чулу, чулу, чулу,
Уй чулу, чулу ву:
Лубув вун дувчунуньку
Ту з сурум пуругу.
Поляк
Бєв гєрнєй сєбє хлєпєць,
Мєв рєкєв двєдцєть трє.
Лєбєв вєн дєвчєнєнькє
Тє з сєрєм пєрєгє.
Єй чєлє, чєлє, чєлє,
Єй чєлє, чєлє вє:
Лєбєв вєн дєвчєнєнькє
Тє з сєрєм пєрєгє.
Українець
Був гарний собі хлопець,
Мав років двадцять три.
Любив він дівчиноньку
Та з сиром пироги.
Ой чули, чули, чули,
Ой чули, чули ви:
Любив він дівчиноньку
Та з сиром пироги