Пізнавально - розважальна гра «ВСІ МИ УКРАЇНЦІ – НАЩАДКИ КОЗАЦЬКОГО РОДУ!» (посвята в козачата учнів 4 -х класів)

Про матеріал

Пізнавально розважальна гра з конкурсами, що дозволяють в ігровій формі закріпити знання дітей про кращі традиції козацького та патріотичного виховання, про народні ігри, показати використання мудрості української народної творчості та звичаїв у сучасних умовах; розвивати допитливість, спостережливість, уявлення та фантазію; виховувати національну самосвідомість, любов до рідної Батьківщини.

Перегляд файлу

  УПРАВЛІННЯ    ОСВІТИ    КРАМАТОРСЬКОЇ    МІСЬКОЇ    РАДИ

 

 

 

«ВСІ МИ УКРАЇНЦІ – НАЩАДКИ КОЗАЦЬКОГО РОДУ!»

(посвята в козачата учнів 4 -х класів)

 

 

 

    МЕТА:    закріпити знання дітей про кращі традиції козацького та патріотичного виховання,  про народні ігри, показати використання мудрості української народної творчості та звичаїв  у сучасних умовах; розвивати допитливість, спостережливість, уявлення та фантазію; виховувати національну самосвідомість,  любов до рідної Батьківщини.

 

ОБЛАДНАННЯ:  3 пари конвертів з частинками прислів’їв для конкурсу «народна мудрість», костюми для розвідників (3 спідниці, 3 кушаки, 3 українські сорочки, 3 червоні хустинки),  3 пари лаптів-скороходів, 3 конверти із зашифрованими посланнями, тексти  пісні для іноземців, 6 повітряних кульок, 3 аркуші  паперу  формату А3, музичне оформлення конкурсу.

 

  РОЗРОБИЛА 

 ВЧИТЕЛЬ ЗОШ№ 16                      ГРИЦИНА  ВІКТОРІЯ  ГРИГОРІВНА

 

 

 

 

Ведучий1. -  Здоровенькі були!

Ведучий 2. – Доброго Вам здоров’я !

Ведучий1. -  Правда чудові ці фрази? Вони  нас  ніби  зближають  з

                      вами    одразу.

Ведучий2. -  Який чудовий день! Сьогодні   14 жовтня -  свято  Покрови    Пресвятої Богородиці .  Для козаків свято Покрови  було  найбільшим  і найзначущим святом. Саме  в цей день  на Січі  вибирали нового отамана та  приймали новобранців.                                                                          

Ведучий1.  Тому саме сьогодні  ми проведемо конкурс – змагання на  право     називатися  козаками  під назвою «Всі ми  українці – нащадки козацького роду!»

 Ведучий2. -  Сьогодні на нашому конкурсі присутні  гості  з Центру позашкільної роботи ,а саме : _______________________________________

__________________________________________________________________

Ведучий2.-  Отож ,  розпочинаємо конкурс – змагання «Всі ми  українці – нащадки козацького роду!»

Ведучий1. -  Змагатимуться сьогодні  три  курені  ____ класів,

                      На  чолі  з курінними  отаманами,

                      Познайомимо  ми з вами  їх.

                     (Представлення  команд ________класів )

(По черзі курінні кожного  класу оголошують  назву свого куреня та всі разом девіз.)

Ведучий2.-  Рада  є  також  у нас,

                      Пильно стежить  й  кожен раз

                      Визначає  кращих  з  вас.

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

(Представлення  ради (журі),  яка  буде оцінювати  змагання,  виставляти й підраховувати бали.)

 

Ведучий1.-  А тепер всі  без  вагання

                      Починаємо змагання!!!

 

Ведучий2.- Кожен із учасників нашої гри-змагання,  вносить свою частку

                     у спільну перемогу. Головне  -  постаратися і здобути  перемогу

                     у кожному конкурсі.

 

 Ведучий1.- Перенесемося у світ  козацької  родини.  У цьому нам

                    допоможуть юні учасники  й познайомлять з народною мудрістю.

 

Ведучий2.-  А тепер перший  конкурс нашого змагання   «НАРОДНА

                     МУДРІСТЬ»,  в  якому  мова піде про прислів'я та приказки.

                    Для  участі в цьому конкурсі нам потрібно ___чоловік.

 

Ведучий1.- Завдання командам: у конвертах знаходяться половинки

                  прислів’їв. Необхідно правильно скласти прислів'я та прочитати їх.

                  Та команда, яка першою правильно виконає завдання - перемагає.

 

Ведучий2. – Розпочинаємо діставати частинки й складати тільки після

                      команди  ведучого  - ПОЧАЛИ!  РАЗ, ДВА, ТРИ – ПОЧАЛИ!

 

(Звучить музика. Бали розподіляються за правильними відповідями)

 

ХЛІБ    ТА    ВОДА -

КОЗАЦЬКА   ЇДА.

КОЗАК,  ЯК   ГОЛУБ:

ЗНЯВСЯ ТА Й ПОЛИНУВ.

КОЗАК НЕ БОЇТЬСЯ

НІ  ТУЧІ,  НІ  ГРОМУ.

ЗА  РІДНИЙ  КРАЙ

ЖИТТЯ  ВІДДАЙ .

КОЗАК -

СЛАБОМУ  ЗАХИСНИК.

СТЕП  ТА  ВОЛЯ -

КОЗАЦЬКА  ДОЛЯ.

КОЗАЦЬКОМУ  РОДУ

НЕМА   ПЕРЕВОДУ.

ДОН - ДОНОМ,

А  КРАЩЕ  ДОМА.

ЧИЯ   ВІДВАГА,

 ТОГО  Й  ПЕРЕМОГА.

МИ  ТАКОГО РОДУ,

ЩО ЛЮБИМО СВОБОДУ.

 

(Підведення  підсумків.)

 

 

Ведучий1.- Щоб  дізнатися про плани ворога, ми відправляємо розвідників , яким потрібно добре замаскуватися, щоб не бути викритими.

 

Ведучий2. -  Тож наступний наш конкурс «ВИНАХІДЛИВІ  

                                                                                                РОЗВІДНИКИ».

 

Ведучий1.- Для участі  у цьому конкурсі  нам  потрібно по 2  учасники  від кожної команди.  Один – у  ролі  розвідника,  якого  будуть  маскувати, а другий – той,  хто  буде маскувати.

Ведучий2.- Запрошуємо для цього конкурсу хлопців…

 Завдання: замаскувати свого розвідника в жіноче вбрання. Але маскувати розвідника потрібно з заплющеними (зав’язаними) очима. Час на виконання завдання 3 хвилини.

Ведучий1.-  Хто охайніше та правильніше одягне свого розвідника, того команда й перемогла. Починаємо за сигналом ведучого:  РАЗ,

ДВА, ТРИ – ПОЧАЛИ!!!

                      (максимальна кількість отриманих балів - 10)

                                            Підведення підсумків.

Ведучий2. -  Козаки нам у поході

                       Стануть чоботи в пригоді.

Ведучий1.- Третій  конкурс  нашої  гри  «СКОРОХОДИ».

                      Які чоботи гравці нам пошили гарні ці?

                      І «зручні» вони й міцні,

                      Кажуть, що такі в ціні?

Ведучий2. -  Для виконання цього конкурсу у нас є спеціальне взуття –чоботи – скороходи. Учасники по черзі взувають їх, добігають  до  стільця, який  розташований  на  відстані  навпроти   куреня, повертаються і передають взуття наступному учасникові. 

Ведучий1.- Увага! Розпочинаємо тільки за командою ведучого: ПОЧАЛИ!

                     (максимально можна отримати – 10 балів.)

                     Підведення підсумків.

 

Ведучий2.-  Одного разу до запорожців потрапив зашифрований лист. Довго

                    думали вони й вирішили попросити допомоги у Вас.

Ведучий1.- Тому наступний конкурс  наш «ШИФРОВОЧКА» . Чия команда

                    першою прочитає листа – та й отримає перемогу у цьому

                    конкурсі.

 Ведучий2.-  РАЗ, ДВА, ТРИ – ПОЧАЛИ!

 

ЗА

ТЕ

РОЗЬ

КА

СІЧ

КО

ЦЯ

ПО

ФОР

КА

ЗАЦЬ

  •  

 

Відповідь: Запорозька Січ – козацька фортеця.

Підведення підсумків.

 

Ведучий1.- А зараз  наші  учасники  нехай перепочинуть, пограємо трохи з вболівальниками.

 

Ведучий2.-  Ви уважно за нами спостерігайте та повторюйте.

 

Гра-вставка з глядачами: „ОСЬ ТАК.”   (Пісня-гра з рухами)

Ведучий1. -Разом з вами починаєм грати,

                   І в долоні весело плескати,

                   Ось так ...(діти плескають у долоні)

 Ведучий2- А тепер всі руки підіймайте,

                    Ясне сонце в небі привітайте,

                    Ось так ...(махи руками над головою)

Ведучий1.- Зараз навчимося гарно слухать,

                    Ну ж бо, узяли себе за вуха,

                    Ось так... ( тріпаємо кожен сам себе за вуха  )

Ведучий2.-І для зору вправи починаєм,

          Все навколо пильно озираєм,

         Ось так...(підносимо руку до лоба та повертаємо голову  вправо-   вліво)

Ведучий1.-А тепер давайте танцювати,

                  І коліна вгору підіймайте,

                  Ось так ...(піднімаймо коліна)

Ведучий2.- А тепер у гості до сусіда

                    Покладіть долоні на коліна

                    Ось так...(ложимо свої руки на коліна сусідів)

Ведучий1.- Подивись, який сусід гарненький,

                    Обійми його тепер скоренько,

                    Ось так...(обіймаймо сусідів)

Ведучий2.- Бачу дуже ви втомились,

                    На останнє треба поклонитись     Ось так...(кланяємося).

Ведучий1.- Молодці!!!

 

Ведучий2.- -  Раз до Січі прийшли троє іноземців – японець, татарин та

                       поляк. Просяться, щоб їх прийняли до козаків.

Ведучий1.- А козаки їм:  « Щоб бути прийнятими у козаки, ви повинні

                        проспівати українську народну пісню "Із сиром пироги"»

Ведучий2.- Тож   наступний   наш  конкурс    «ПРИЙНЯТТЯ

                                 ІНОЗЕМЦІВ   ДО  СІЧИ»

Ведучий1.- Для участі запрошуються по 2 представники від кожної команди.

(учасникам роздаються слова. Представникам кожної команди – по різному варіанту)

- Японець всі голосні у словах вимовляє як звук "я"  (починає співати)

- Татарин всі голосні у словах вимовляє як звук "у"  (починає співати)

- Поляк всі голосні у словах вимовляє як звук "є"  (починає співати)

 

Ведучими  зачитується  (наспівується ) український варіант пісні:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Японець                                                       Татарин                                      Поляк

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( Підведення підсумків)

 

Ведучий1.Наступний конкурс «ХТО НАЙСИЛЬНІШИЙ?»

Ведучий2. – Як свідчать легенди та перекази, слабку людину запоріжці не обирали за старшину. Отамана вибирали серед сильних людей, але цей чоловік повинен бути ще й сильний духом.

 

Ведучий1. – Зараз ми перевіримо хто є найсильніший духом. Запрошуємо по одному учаснику від кожної команди.

 

Ведучий2. – Ваше завдання полягає в тому, щоб швидше надути повітряну кульку і щоб вона була якомога більшою. Увага, надувати треба так, щоб кулька не лопнула.

 

Ведучий1. – Розпочинаємо надувати повітряну кульку тільки після команди ведучого – РАЗ, ДВА, ТРИ  ПОЧАЛИ!

  (звучить музика).

(час для виконання – 2 хвилини, бали розподіляються від 5-ти і менше)

 Ведучий2. – Які ж молодці наші учасники!

 

                                     Підведення підсумків.

Ведучий1. – Останній вирішальний конкурс нашої  гри

                       «НАМАЛЮЮ Я СВОГО  ОТАМАНА»

 Ведучий2. – Завдання: кожному загону потрібно намалювати отамана свого загону, але не комусь одному, а всім разом. Оцінюватися буде командна робота.

Ведучий1. – Кожен учасник по черзі малює: один – голову, другий – тулуб, третій – руку і т. д., поки козак не буде намальований. Чия команда швидше і красивіше намалює, та й отримує перемогу.

Ведучий2. – Не забувайте, малюють усі в команді. Приступаємо до роботи після команди ведучого – ПОЧАЛИ!  (звучить музика).

(час для виконання – 3 хвилини, бали розподіляються від 5-ти і менше)              

(Підведення підсумків гри.)

Ведучий1. – Ці змагання  річ почесна,

                       Й  рада нас  оцінить чесно.

Ведучий2.- Бачать все присутні  в залі,

                     Хто набрав  найбільше балів. 

Ведучий1.  – А тепер, поки журі підраховує бали і визначає переможця, ми з вами зіграємо всі у гру "Ми – музиканти".

Ведучий2. – Ми музиканти з Києва приїхали,

                    Будемо на скрипочці грати:

- для першої команди (__ класу) – ВСІ (разом): СКРИП – СКРИП - СКРИП!

Ведучий1. – Ми музиканти з Києва приїхали,

                    Будемо на трембіточках грати:

- для другої команди ( __ класу) – ВСІ (разом): ДУ – ДУ - ДУ!

Ведучий2. – Ми музиканти з Києва приїхали,

                    Будемо на барабанах грати:

- для третьої команди ( __ класу) – ВСІ (разом): БУМ – БУМ - БУМ!

Ведучий1. – А тепер всі разом… заграємо! (за командою)

 

Ведучий2.  – Слово для оголошення підсумків сьогоднішнього змагання надається__________________________________________________________

 

                        ПОСВЯТА    В     КОЗАЧАТА

 

Отаман – Сьогодні на свято прибули поповнити ряди шкільного козацтва учні ___ класів, тож вітаємо їх оплесками.

 

1 Ведучий.  -Змагання закінчилося, переможець визнаний, але перемогла веселість і завзятість  усіх разом.

 

2Ведучий.  – Козаченьки, ви сьогодні. Козацького роду,

                   Примножуйте традиції нашого народу !

 

Отаман  – Юні хлопці та дівчата, ви, майбутні козачата! Чи знаєте ви заповіді молодих козачат?

(діти з команд викликаються і зачитують Заповіді молодих козачат, що вручаються кожній команді):

 

  1. Люби Україну.
  2. Люби рідну мову.
  3. Шануй віру і звичай свого народу.
  4. Вивчай історію козацтва.
  5. Гартуй своє здоров`я.
  6. Гартуй свій характер і волю.
  7. Будь невтомним і мужнім.
  8. Будь хоробрим і відважним.
  9. Понад усе цінуй честь.
  10.  Будь чесним і правдивим.
  11.  Май совість у душі.
  12.  Будь добрим і милосердним.
  13.  Будь терплячим, май самовладання.
  14.  Ніколи не кривдь старших.
  15.  Зневажай жорстоких і лихих.
  16.  Захищай братів наших менших.
  17.  Будь ревним охоронцем рідної природи.
  18.  Охороняй пам’ятники козаччини.
  19.  Будь добрим господарем.
  20.  Будь скромним і ощадливим.
  21.  Зневажай скупість і жадібність.
  22.  Дорожи козачою громадою.
  23.  Май вірного побратима.
  24.  Шануй предків, увесь свій рід
  25.  Люби батьків, братів і сестер.

Отаман . – Шановна Громадо! Вручимо кольорові медалі орлятам,

                    Щоб від сьогодні стали козачата!

 

1 Ведучий.  – Козачат усіх щиро вітаємо!

                     Здоров’я і щастя ми вам бажаємо!

 

2 Ведучий.  – Грамоту про присвоєння звання «КОЗАК» надається зачитати директору школи _____________________________________________________

 

 ТЕКСТ ГРАМОТИ:

Добром світіться, козачата!

Даруйте Україні вірність,

Довічно вчиться захищати

Домівку, рідний край, та гідність!

Незалежність українського народу

Нам треба, друзі, берегти.

Недаремно кров лилася за свободу, -

Волю здобували козаки.

Пам’ятайте  у цьому кожен знає:

Є Батьківщина лиш одна –

Це наша славна Україна.

Не забувай Шевченка спів

Про горду славу козаків,

Не забувай, що ти – дитина

Землі, що зветься – Україна!

Про Україну, рудний край

Ти завжди пам’ятай!

 

. 2 Ведучий.  – А за цим словом бувайте здорові!

                       Нехай буде весело у вашому домі!

 

(звучить урочиста мелодія).

 

 

Японець                                         

Бяв гярняй сябя хляпяць,

Мяв рякяв двядцять тря.

Лябяв вянь дявчянянькя

Тя з сярям пярягя.

 

Яй чяля, чяля, чяля,

Яй чяля, чяля вя:

Лябяв вянь дявчянянькя

Тя з сярям пярягя.

Татарин

Був гурнуй субу хлупуць,

Мув рукув двудцуть тру.

Лубув вун дувчунуньку

Ту з сурум пуругу.

 

Уй чулу, чулу, чулу,

Уй чулу, чулу ву:

Лубув вун дувчунуньку

Ту з сурум пуругу.

Поляк

Бєв гєрнєй сєбє хлєпєць,

Мєв рєкєв двєдцєть трє.

Лєбєв вєн дєвчєнєнькє

Тє з сєрєм пєрєгє.

 

Єй чєлє, чєлє, чєлє,

Єй чєлє, чєлє вє:

Лєбєв вєн дєвчєнєнькє

Тє з сєрєм пєрєгє.

Українець

Був гарний собі хлопець,

Мав років двадцять три.

Любив він дівчиноньку

Та з сиром пироги.

 

Ой чули, чули, чули,

Ой чули, чули ви:

Любив він дівчиноньку

Та з сиром пироги

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Анатоліївна Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Валуца Світлана Олексіївна
    Дуже вдячна пані Вікторії за її чудову розробку "Всі ми Українці - нащадки козацького роду". Наш час вимагає нових форм роботи з дітьми, і саме Ваша розробка допомогла мені створити у Музеї Театрального, Музичного та Кіномистецтва України інтерактивну екскурсію "Легенди України" про історію створення нашої країни, про славних лицарів козаків, і про козацькі клейноди. У створенні також брали участь мої колеги Левенко Олена та Олена Стадник. Я за фахом театрознавець, тому багато чого було незрозуміло як і з чого починати створювати інтерактивну екскурсію? Дуже Вам вдячна! З повагою і найкращими побажаннями Світлана Валуца.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
3858
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку