Розширювати уявлення учнів про причини виникнення пожежі; учити передбачати наслідки своїх дій; спонукати до виконання правил протипожежної безпеки; навчати правильно діяти під час пожежі,зберігаючи здоров'я й життя; розвивати пам'ять, мислення, зв'язне мовлення,театральні здібності; виховувати співчутливе ставлення до людей, бажання прийти на допомогу,вміння працювати в групах, прислухатись до думки інших.
« Подорож з
Жаринкою в Країну Безпеки»
Вчитель: Книшенко А. В.
Мета: розширювати уявлення учнів про причини виникнення пожежі; учити передбачати наслідки своїх дій; спонукати до виконання правил протипожежної безпеки; навчати правильно діяти під час пожежі,зберігаючи здоров'я й життя; розвивати пам'ять, мислення, зв’язне мовлення,театральні здібності; виховувати співчутливе ставлення до людей, бажання прийти на допомогу,вміння працювати в групах, прислухатись до думки інших.
Обладнання:картки із завданнями (для кожної групи); Пам’ятка; Правила протипожежної безпеки; предметні малюнки; таблиці із зображенням пожежних, видів пожежного транспорту картки з прислів’ями.
Діти, подивіться, хто до нас сьогодні завітав?
Діти: До нас завітала, Жаринка!
Вчитель. Жаринка принесла нам завдання . Давайте ми з вами вирушимо разом з Жаринкою в подорож до Країни Безпеки.
(Діти під музичний супровід вирушають до Країни Безпеки).
Вчитель: Ось ми з вами прийшли до Країни Безпеки. А зупинка називається
«Вогонь друг»
Вчитель: Вогонь давній супутник людини. Від тоді, як за легендою, Прометей порушив заборону Зевса і невелику іскру божественного вогнища сховав у порожній очеретині і приніс людям на землю, вогонь став надійним помічником і товаришем для людей .
( запалюється свічка )
Вчитель: На вогонь можна дивитися без кінця. Якщо на нього довго дивитися, то можна щось розгледіти. ( Діти дивляться на вогонь і розповідають, що вони побачили.)
Вчитель: Як ви думаєте, діти, вогонь допомагає людині?
Діти: 1 Знають всі: без вогню
Не прожить ні єдиної днини
2. На вогні готують їжу,
Він нам світить уночі,
Як на вулиці морози –
Він працює у печі.
3. Подивіться-но, друзі, навкруг-
Вогонь для людини
Найнадійніший друг!
Вчитель: Давайте піднесемо руку до свічки, що ви відчуваєте? (тепло)
Але давайте подивимось, що може статися, якщо дуже близько
підійти до вогню.
( Дослід: показати дітям, що є невидиме полум я і воно теж небезпечне. Піднести папір на відстані кількох сантиметрів, не торкаючись видимої частини полум я. Через кілька секунд лист задимиться, з явиться коричнева пляма, а потім полум я. )
Вчитель: Не можна близько підходити до вогню, можна обпектися. Не
можна близько підносити до вогню предмети, вони можуть
загорітися і нанести шкоду людині або стати причиною
пожежі. Завжди пам ятайте про це ,діти.
Діти: 1. Коли про обережність забудем –
Стає вогонь ворогом людям.
2. Ще й іншим буває вогонь –
Не зігріє він наших долонь.
Злий, як змій, і жорстокий, як ворог,
Може все спопелити на порох.
Слідуюча зупинка « Злий Вогонь»
Мультфільм від Жаринки
Вчитель:Не хвилюйся, Жаринко, наші діти добре знають
правила пожежної безпеки і завжди їх виконують, ось
послухай.
( Показують малюнки і розповідають правила)
Діти: 1. Для розваги і для гри
Сірників ти не бери,
Бо з вогнем погані жарти.
Жартувати з ним не варто!
2. Не розпалюй сам багаття
Ані в лісі, ані в хаті.
Легко вогник запалити –
Та не легко погасити.
3. З грубки жару не беріть
Жар в собі вогонь таїть.
Хоч маленька жарина –
Для пожежі все ж причина.
4. Пам ятайте кожен раз –
Де бензин, мастило, гас –
Там вогонь – не підпускай!-
Спалахне усе і край!
5. Телевізор, плитку, праску
Умикать самим не слід.
Пам ятайте це, будь ласка,
Бо від цього стільки бід!
6. У розетку встромлять речі –
Дуже-дуже небезпечно!
Іскра може полетіти
І навколо все спалити!
Асоціативний кущ «Вогонь – добрий, Вогонь – злий».
Зупинка « Змагання»
Але перш ніж розпочати змагання, треба провести розминку
Невеличку фізкультхвилинку
. ( Діти стають в чотири колонки і виконують фізкультхвилинку)
Фізкультхвилинка « Пожежники»
Ми в пожежників пограємо,
Швидко шланги розмотаємо,
Ось так, ось так, швидко шланги розмотаєм.
Ось вогонь у нас горить,
Будемо його гасить.
Ось так, ось так, будемо його гасить.
А тепер ми присідаємо,
Під дивани заглядаємо.
Ось так, ось так, під дивани заглядаємо.
Ось вогонь ми загасили,
На стільці швиденько сіли.
Все як треба ми зробили
( 1 конкурс « Від чого буває пожежа?»)
(Команди по черзі дають відповідь на запитання «так» чи «ні»)
§ Чи буває вогонь від гри з сірниками?
§ Чи може загорітися телевізор?
§ Чи буває пожежа від того, що сердиться мама?
§ Чи виникне пожежа, якщо сушити білизну над плитою? Відпочинок заслужили.
§ Чи буде пожежа від користування несправними електроприладами?
§ Чи загориться стілець під учнем, що крутиться?
( 2 конкурс « Чи знаєте ви?»)
· Як можна загасити маленький вогонь?
· Чому всі предмети на пожежному щитку червоного кольору?
· Чому не можна ховатися у кімнаті під час пожежі?
· Що потрібно робити, якщо вода з чайника загасила газ?
· Чи можна тушити бензин, який горить, водою?
· Чому полум я гасне, якщо його накрити важкою тканиною
· Чи можна відчиняти вікна під час виникнення пожежі?
· Чому не можна гасити водою телевізор?
· Чому не можна вмикати електроприлади чи запалювати вогонь, якщо в приміщенні відчувається запах газу?
· Як можна захиститися від диму під час евакуації з приміщення?
Вчитель: Діти, різні випадки можуть трапитися в житті людини: і пожежа,
і хвороба, і зустріч з грабіжником. І зараз ми перевіримо, чи
знаєте ви до яких служб треба звертатися у таких випадках.
1. Якщо пахне газ в квартирі,
Ти дзвони… 104.
2. Якщо з явивсь вогонь і дим –
То дзвони …. 101.
3. В хату вдерся злодій, біда!
Треба набирати … 102.
4. Якщо потрібні лікарі –
Швидше викликай…103.
Вчитель: А зараз перегляньте міні-виставу і визначте чи правильно
поступили герої
Алло! Пожежники!
Негайно приїздіть сюди!
Пожежа! Горимо! (слухає)
Як куди? Сюди! Ви що не бачите? Горить
( Конкурс « Як правильно викликати пожежних»
( конкурс « Хто більше назве прислів їв про вогонь»)
§ Не жартуй із вогнем .Це небезпечно
§ Вогонь не вода – вхопить не спливеш.
§ З малої іскри – великий вогонь.
§ Не грайся з вогнем – обпечешся.
§ Хай дитина знає кожна –
Жартувать з вогнем не можна.
§ Коробка сірників хоч і мала,
Багато може спричинити зла.
§ Запам ятай це, дітвора, -
Газ і сірники не гра!
§ Вогонь наш друг, та не завжди
Чекати можна від нього біди.
§ Іскру гаси до пожару –
Біду відводь від удару
§ Сірники не тронь – в сірниках вогонь.
( Дзвенить телефонний дзвінок і вчитель повідомляє, що в лісі на вулиці Сосновій,5 трапилась пожежа і звірі просять допомоги)
Вчитель: Давайте, діти, пригадаємо правила поведінки при пожежі.
Діти: 1. Якщо вогонь іще малий –
Відром води його залий!
2. Можна збити килимком,
Чи засипати піском.
3. А якщо вогонь не згас,
І багато диму,
Вибігай із дому враз
Із дітьми малими.
4. Швидше « 101» ти набирай
І пожежних викликай.
Вчитель: То ж давайте і ми перш за все викличемо пожежних та швидку допомоги ( Проводяться ігри-естафети між хлопчиками та дівчатками)
Зупинка « Ігри від Жаринки»
Естафети:
1. «Хто швидше викличе пожежних та швидку допомогу»
2. « Відремонтуй транспорт»
3. « Хто швидше добереться до місця пожежі»
4. «Хто швидше врятує потерпілих»
5. « Хто швидше загасить вогонь»
Вчитель: Діти, ви були молодці. Мужні, сміливі, спритні, а головне –
дружні, як справжні пожежники
Жаринка: Швидко пролетів безпечний час!
Я дуже рада, діти, за вас.
Про пожежу ви багато взнали,
І міцні знання показали.