Урок - подорож до країни ,, Ознаки подільності”, 5 клас
Тема уроку. Ознаки подільності ( Слайд 1)
Мета уроку:
-формування предметних компетентностей: систематизувати знання учнів про ознаки подільності; сформувати вміння застосовувати ознаки подільності до розв’язування вправ;
- формування ключових компетентностей: формувати вміння визначати
мету навчальної діяльності, відбирати і застосовувати потрібні знання для
досягнення мети, вживати в мовленні математичну термінологію;
-сприяти самовихованню інтересу до вивчення математики,
зацікавленості в пізнанні нового.
Тип уроку: закріплення вмінь і навичок.
Хід уроку
І. Організація класного колективу та мотивація навчальної діяльності ( Слайд 2)
Щоб дізнатись швидко й стисло,
Чи ділитись будуть числа,
Правила такі є в нас - відповідь знайдемо враз.
Заслуговують подяки: це - подільності ... ( ознаки ).
Ви здогадались, що тема нашого уроку - ,, Ознаки подільності “.
Та сьогодні ми з вами із класної кімнати відправимось в країну ,, Ознак подільності”. Подорожувати ми будемо потягом, який уже чекає на нас. То ж рушаємо !
Звичайно, на потяг треба квитки, бо задарма ніхто везти не буде.А їх ми можемо отримати, впоравшись із завданнями.
ІІ. Перевірка домашнього завдання ( Слайд 3 )
Молодці, всі старались і заслужили квиток на потяг. Займаємо місця. З піснею завжди цікавіше подорожувати.
Лунає пісня ,, Поділись своєю радістю “.
Та що це ? Потяг зупинився. На шляху трапився світлофор.
ІІІ. Актуалізація опорних знань ( Бліцопитування)
Гра ,, Світлофор “
До дошки виходять три учні. У першого в руках кружок червоного кольору, у другого - жовтого, у третього - зеленого. А всі інші учні мають по три кружки ( червоний, жовтий, зелений).
Вчитель задає питання ( Слайд 4 ), а діти піднімають кружки певного кольору: зелений - так, червоний - ні, жовтий - не знаю.
Ви дуже добре справилися з цим завданням. Потяг рушає далі.
Саме час перевірити, чи все ми взяли для подорожі.
ІV. Перевірка багажу ( Фронтальне розв’язування вправ)
№ 980, 982, 983 ( Слайд 5 )
Подорожуючи, кожен із вас вибрав собі цікавого співрозмовника за інтересами. Час летить невпинно. Наступна зупинка - ,, Взаємоконтроль”.
V. Самостійна робота зі взаємоперевіркою. ( Слайди 6,7 )
Учні виконують роботу, потім обмінюються зошитами для взаємоперевірки. ( Слайд 8 )
Наша подорож добігає кінця. Наступна зупинка ,, Математична розвага “.
VI. Гра ,, Хрестики - нолики” ( робота в групах)
Клас поділяється на три команди - ряди. Кожна команда отримує аркуш із завданнями , які передаються із останніх парт до перших. Учні ланцюжком дають відповідь на одне завдання. Правильне твердження позначається хрестиком, неправильне - ноликом.
Ось і кінцева зупинка нашої подорожі країною ,, Ознаки подільності”.
VII. Зупинка ,, Підсумкова”. ( Рефлексія )
Кожен висловить своє враження від сьогоднішньої поїздки.
( Слайд 9 )
Не хочеться прощатись, але доведеться розходитись по домівках. На згадку про подорож висловіть свої міркування.
VІІІ. Домашнє завдання
Виведіть і сформулюйте ознаку подільності на 15.
Дякую за гарну подорож і за компанію! ( Слайд10 )