Про матеріал
План –конспект уроку в 6 класі №
Тема: “ Shops and money” ( Магазини і гроші)
Підтема: Що можна купити в різних магазинах. Британські гроші.
Мета уроку: розвивати критичне мислення; вдосконалювати монологічне мовлення; навчати працювати із наочністю; вдосконалювати навички аудіювання; активізувати ЛО теми; вчитися працювати із текстом; закріпити граматичний матеріал ( how much is/are);
Очікувані результати : на кінець уроку учні повинні вміти: критично висловлюватися; складати короткі монологи- описи картинок; працювати із текстом; відповідати на питання до тексту; правильно вживати How much is/ are;
Хід уроку
1. Greeting ( Привітання)
2. Уведення в іншомовну атмосферу ( Вчитель зачитує вірш учням, потім перекладає, потім весь клас повторює вірш за вчителем по рядку, і остаточно весь клас читає вірш разом із вчителем) Slide 1
Shop, Shop, Shopping
When mum goes shopping there’s just no stopping
With the Shop, Shop, Shopping
We buy :
Hats, Mats,
This and that’s
A watering can,
Gloves for Gran,
Shorts, Shirts,
Pants and vest
Party shoes to keep for the best
Material for Mum’s new dress
Finger paints to make a mess
A puzzle, too
For me to do
A potted plant-
That’s for Aunt
Some bread and cakes
For goodness sakes
Please
No more shopping
We drop, drop, dropping
All the Shop, Shop, Shopping
2.1 Brain Storming Activity ( Мозковий штурм) ( Guess the name of the topic trough reading the key words and word combinations)
2.2 Aided Visuality ( Slides 3,4)
2.3 Discussion Session Slide 5
2.4 Вдосконалення навичок аудіювання Впр.2,стор.115 ( Доріжка 24)
2.5 Обговорення вірша
- What is the boy’s name?
- How does his street look like?’
- What shops are there in the boy’s street?
- Is the street noisy or quiet?
- What types of houses are there in a street?
- Does the boy like his street?
2.6 Вдосконалення навичок аудіювання і читання
Впр. 1 ( b) , стор.116 (Доріжка 25 )
I Stage Pre listening Activity
Look at the pictures and guess what the audio is going to be about
II Stage While Listening Activity
III Stage Post Listening Activity ( Впр. 1 ( с) , стор. 117
2.7. Вдосконалення навичок аудіювання ( Впр. 2 ( а) , стор. 117 ( Доріжка 26)
Прослухати назви англійської валюти і прочитати
2.8. Активізація граматичного матеріалу ( How much is/are) ( Впр. 2( b), стор. 117
2.9. Вдосконалення навичок аудіювання ( Впр. 3( b), стор. 118
I Stage ( Pre- Listening Activity) ( Впр. 3 ( a), стор. 118
II Stage ( While- Listening)
III Stage ( Post- Listening Activity)
1. What shop have Mrs McBright and her daughter visited?
2. What street is the shop in?
3. What did Mrs McBright want to buy?
4. Which things were on bargain and what was their’s price?
5. What material was a pair of sheets?
6. Why there was no need for Betty to help her mother with carrying of the things?
7. What department did Mrs McBright and Betty go to and what were they going to buy?
8. What was the problem with the skirt for Betty?
9. What did Mrs McBright buy for her husband?
10. And what else did she buy for herself?
3. Ознайомлення із новими ЛО, стор.118
Blanket- ковдра
Pillow- подушка
Sheet- простирадло
Towel- рушник
Bargain- вигідна покупка
Department store- універмаг
Expensive- дорогий
Shop assistant- продавець консультант
Silk- шовк
Suit- костюм
Wool- бавовна
4. Заключна частина уроку
4.1. Підсумки уроку
4.2 Оцінювання учнів
4.3. Домашнє завдання ( Вивчити слова. Скласти речення із новими словами)